سلامت و دانش

“دلمیکرون” سویه نیست

به گزارش شفاف، نشریه اینترنتی هندی فرست پست در این رابطه نوشت: عنوان دلمیکرون از ترکیب نام سویه های کوروناویروس دلتا و اومیکرون گرفته شده است.

یکی از مقامات بهداشتی هند اخیراً دلمیکرون را ترکیبی از اجلاس همزمان قبایل دلتا و آمیکرون نامیده است که سراسر اروپا و ایالات متحده را در نوردیده است.

کدام سازمان بهداشت و درمان در مورد Delmicon نظر داده است؟

نه تنها سازمان بهداشت جهانی (WHO) بلکه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در مورد ادعاهایی مبنی بر ظهور گونه جدیدی از ویروس کرونا به نام delmicron اظهار نظر کرده است.

اصطلاح گروه کاری ملی Celmid-19 در هند و شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) هنوز از واژه delmicron استفاده نکرده اند.

کلمه delmicron از کجا آمده است؟

تمام گزارش‌های اخیر که از کلمه delmicron استفاده می‌کنند، بر اساس نقل قولی از دکتر شاشانک جوشی، یکی از اعضای کارگروه Quid 19، در ماهاراشترا، هند است.

بر اساس گزارش‌ها، دکتر جوشی اخیراً اظهار داشته است: «دل‌میکرون» ترکیبی از سویه‌های آمیکرون و دلتا ویروس کرونا است که شیوع کووید 19 را در اروپا و ایالات متحده افزایش داده است.

در حال حاضر، در حالی که برخی گزارش‌ها از سویه جدیدی از کروناویروس، delmicron صحبت می‌کنند، دکتر جوشی در مورد آن صحبتی نمی‌کند. به نظر می رسد دکتر جوشی در واقع در مورد مشروط قله های دلتا و آمیکرون نیز گفته می شود که بروز کووید 19 را در یک منطقه خاص افزایش می دهند.

بنابراین، دلمیکرون یک سویه جدید کروناویروس نیست و اساساً شرایطی است که در آن سویه های دلتا و آمیکرون (1) می توانند به طور همزمان در یک بیمار Quid 19 و (2) شناسایی شوند یا به سرعت در یک منطقه پخش شوند.

آیا ترکیب دلتا و آمیکرون (دلمیکرون) علائم خاصی دارد؟

تاکنون علائم متفاوتی به دلیل وضعیت دلمیکرون گزارش نشده است.

علائم دلمیکرون مشابه علائم سویه های آمیکرون و دلتا است که برخی از آنها به شرح زیر است:

* دمای بدن بالا

سرفه های مداوم

* از دست دادن یا تغییر بویایی یا چشایی

* سردرد

* آبریزش بینی

* گلو درد

مطالعات اخیر نشان داده است که هر دو سویه کورونا ویروس دلتا و آمیکرون به سرعت در حال گسترش هستند. با این حال، در دو مطالعه اخیر، محققان بریتانیایی گزارش دادند که افراد آلوده به سویه ویروس کرونا آمیکرون بیشتر از افرادی که حامل سویه دلتای ویروس هستند، آلوده می‌شوند. یک نوع شدید بیماری کمتر احتمال دارد که ایجاد شود.

دکمه بازگشت به بالا