سلامت و دانش

سویه های جهش یافته کرونا ممکن است کشنده تر نباشند

به گفته مدیر موسسه بیماری های آلرژیک و عفونی آمریکا ، جهش در ویروس کرونا ممکن است کشنده نباشد ، اما هنوز هم می تواند باعث مرگ بیشتر شود.

آنتونی فاوچی ، مدیر انستیتوی بیماری های آلرژیک و عفونی ایالات متحده ، گفت: “ویروس های کرونا ویروس بیشتر لزوما کشنده نیستند ، اما هنوز هم می توانند باعث مرگ و میر بیشتری شوند.”

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های ایالات متحده اخیراً هشدار داده است که سویه های ویروس کرونا تغییر یافته می توانند سرعت انتشار ویروس را در کشور تسریع کنند.

فاوسی گفت ، ایالات متحده طیف گسترده ای از جهش ها را در ویروس کرونا از نزدیک ارزیابی کرده است ، از جمله یکی که اولین بار در انگلیس گزارش شده و دیگری در آفریقای جنوبی و برزیل گزارش شده است. متخصصان بهداشت در حال بررسی هستند که آیا این گونه های جدید می توانند اثر بخشی واکسن ویروس کرونا را کاهش دهند یا خیر.

مدیر انستیتوی بیماری های آلرژیک و عفونی ایالات متحده گفت: “برای مردم مهم است که به نکات بهداشت عمومی توجه مضاعف داشته و واکسن تاج را تزریق کنند تا از افزایش تعداد بستری ها و موارد جلوگیری شود.” از مرگ ناشی از سویه های جدید جهش یافته جلوگیری می کند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا