سلامت و دانش

تایید داروی جدید آسترازنکا برای حفاظت از افراد آسیب‌پذیر در برابر کرونا

مقامات بهداشتی ایالات متحده استفاده اضطراری از یک داروی جدید مبتنی بر آنتی بادی علیه کووید-19 را تایید کردند.

به گزارش مجله لوکس، این دارو برای افرادی تجویز می شود که مشکلات سلامتی شدیدی دارند و یا به دلیل حساسیت نمی توانند از طریق واکسیناسیون ایمنی لازم را به دست آورند.

داروهای مبتنی بر آنتی‌بادی بیش از یک سال است که به‌عنوان درمان استاندارد برای کووید-19 استفاده می‌شوند، اما داروی جدید AstraZena که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید شده است، متفاوت است. به جای درمان کوتاه مدت، کووید-19 برای جلوگیری از طولانی مدت طراحی شده است.

کسانی که می توانند از این دارو بهره مند شوند عبارتند از بیماران سرطانی، کسانی که پیوند دریافت می کنند و کسانی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی برای بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید استفاده می کنند.

به گزارش ایندیپندنت، سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای درمان بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال که سیستم ایمنی آنها به اندازه کافی به واکسن کووید-19 پاسخ نداده است یا افرادی که به واکسن کووید-19 مبتلا شده اند، از دارویی به نام Evusheld که توسط شرکت Astrazenka ساخته شده است، استفاده کرده است. سابقه واکنش های آلرژیک. زنده. او گفت که آنها به شدت به واکسن حساسیت دارند.

به گفته بدن، تزریق مضاعف آنتی بادی ممکن است در پیشگیری از کووید-19 به مدت شش ماه موثر باشد. عوارض جانبی تزریق Ovschold ممکن است شامل واکنش آلرژیک، خونریزی در محل تزریق، سردرد و خستگی باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا