سلامت و دانش

واکسنی که ایمنی بدن در برابر کرونا را تقویت می‌کند

مجله لوکس / خراسان رضوی یک تیم تحقیقاتی در کالج امپریال لندن در تلاش است تا بفهمد که واکسنهای saRNA تا چه حد در برابر Qovid م ،ثر است ، به ویژه به عنوان واکسن های تقویت کننده برای 10 سال آینده.

طبق گفته دولت ، اکنون جهان دسترسی نابرابر به واکسن ها دارد. این بدان معنی است که سویه های ویروس جدید و قوی تا زمانی که اکثریت مردم واکسینه نشوند جهش می کنند.

محققان اثرات فنی واکسیناسیون 192 فرد مختلف را در سنین 18 تا 45 سال بررسی کردند. مشخص شد که 87٪ از گروه با دریافت saRNA پاسخ آنتی بادی قوی دریافت می کنند.

واکسن های saRNA چه نوع واکسنی هستند؟

واکسن RNA خود تقویت کننده (saRNA) از فناوری مشابه واکسن های RNA پیام رسان مانند Pfizer و Modern برخوردار است. استراتژی saRNA ارسال دستورالعمل هایی برای تولید پروتئین های سنبله در سیستم ایمنی بدن است تا ویروس باعث ایجاد خوشه در بدن شود. سیستم ایمنی بدن سنبله را به عنوان یک تهدید جدی تشخیص می دهد. بنابراین ، آنتی بادی علیه خود تولید می کند.

در حقیقت ، این فناوری از یک کد ژنتیکی به نام RNA خود تقویت کننده (saRNA) استفاده می کند و این اطلاعات ژنتیکی راهنمایی برای تولید پروتئین های سنبله ای غیر ویروس کرونا است.

آیا واکسن Covid saRNA با واکسن mRNA متفاوت است؟

واکسن Kovid SaRNA را می توان با دوز کمتری تزریق کرد. بنابراین ، می تواند جمعیت بیشتری را با واکسیناسیون کمتر تحت پوشش قرار دهد.

فناوری saRNA با دوز بسیار کم می تواند در برابر سایر بیماریهای عفونی مانند هاری و ابولا محافظت کند. جالب اینجاست که محققان بر این باورند که از این واکسن می توان برای درمان بیماری های دیگر مانند سرطان نیز استفاده کرد.

آیا عارضه جانبی واکسن saRNA وجود دارد؟

این مطالعه در مراحل ابتدایی است و هنوز توسط بررسی همسان تأیید نشده است. تحقیقات قبل از چاپ نشان می دهد که عوارض جانبی خفیف است ، از جمله لرز و دردهای عضلانی ، و هیچ واکنش آلرژیک وجود ندارد. با این حال ، حد بالای مطالعه 45 سال بود ، به این معنی که واکنش افراد مسن و آسیب پذیرتر مشخص نیست.

پروفسور رابین شاتوک گفت: “با توجه به ظهور واکسن کشنده SARS-Cov-2 و انتظارات برای واکسیناسیون تقویت کننده ، در دهه آینده تقاضای جهانی زیادی برای واکسن Covid وجود خواهد داشت.” ما نشان داده ایم که فناوری saRNA بی خطر است و می تواند پاسخ ایمنی ایجاد کند.

وی افزود: در حال حاضر سیستم عامل saRNA امپریالیستی را برای تولید واکسن برای انواع دیگر بیماریهای عفونی اصلاح می کنیم.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا