سلامت و دانش

ابتلا به ویروس‌های خفیف کرونا می‌تواند از ابتلا به کرونای شدید جلوگیری کند؟

آفتاب‌‌نیوز:

متخصصان 17 آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی در انگلیس قصد دارند به س questionsالاتی درباره مدت دوام مصونیت بیماری کرونا و دلیل شدت این بیماری متغیر پاسخ دهند.

کنسرسیوم جدید ایمنی شناسی کرونا 6.5 میلیون در انگلیس از مرکز تحقیقات و نوآوری انگلیس و موسسه ملی بهداشت دریافت کرده است تا در مطالعات آینده مصونیت از ویروس را بهتر درک کند.

پروفسور مالا ماینئی ، متخصص ایمنی شناسی-ویروس شناسی در دانشگاه لندن و رئیس یکی از گروه های کاری کنسرسیوم گفت: “پاسخ سیستم ایمنی بدن به ویروس در واقع پاسخ بدن به ویروس است.” شدت بیماری در زمان عفونت حاد چقدر است. مصونیت بعد از عفونت چه مدت طول می کشد و بدن چگونه به واکسن پاسخ می دهد؟ سیستم ایمنی بدن اساس واکنشهای بدن در برابر ویروس است.

از ابتدای ویروس کرونا ، دانشمندان سعی کرده اند درک کنند که بدن چگونه به این عفونت پاسخ می دهد. پروفسور مینی می گوید: “در بیماری خفیف تا متوسط ​​، پاسخ ایمنی دقیقاً همان کتاب های مرجع است و همه اجزای سیستم ایمنی پیچیده به خوبی با هم کار می کنند.”

این کنسرسیوم امیدوار است که بتواند نقش سیستم ایمنی بدن را در موارد شدید بیماری بیماری کرونا قلب و مدت زمان آن را درک کند. محققان هنگ کنگی اخیراً اولین مورد مستند بیماری بیماری کرونا قلب را گزارش کردند.

پروفسور پل ماس ، ناظر علمی کنسرسیوم گفت: “این یک میلیون نمونه است.” ما نباید این نسبت را نادیده بگیریم.

به گفته وی ، به نظر می رسد با گذشت زمان پاسخ سیستم ایمنی بدن به ویروس کرونا کاهش می یابد ، اما این واقعیت که وی هنگام بار دوم استفاده از کرونا علائمی نداشت ، نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن وی با موفقیت بیماری را متوقف کرد.

بی بی سی می نویسد ، این کنسرسیوم در حال تحقیق درباره کسانی است که بدون مواجهه با ویروس کرونا مصون هستند. برخی تحقیقات نشان داده است که تماس با انواع دیگر ویروس های کرونا باعث سرماخوردگی به سیستم ایمنی بدن اجازه می دهد ویروس کرونا جدید را تشخیص دهد.

ماس گفت: “س mainال اصلی این است که آیا ویروس های کرونا ویروس خفیف می توانند از ویروس های جدی و جدی جلوگیری کنند؟”

دکمه بازگشت به بالا