سلامت و دانش

ابتلا به کووید- ۱۹ باعث مصونیت در برابر گونه‌های جهش‌یافته نمی‌شود

در یک مطالعه جدید ، پزشکان نتیجه گرفتند که عفونت ویروس کرونا ، ایمنی طولانی مدت نسبت به ویروس را فراهم نمی کند ، به خصوص در برابر سویه های جدید و جهش یافته.

به گزارش مجله لوکس ، مطالعات اخیر در انگلیس نشان می دهد که ایمنی طبیعی سیستم ایمنی بدن بسته به شرایط جسمی فرد شش ماه پس از آلودگی به ویروس تاج تغییر می کند.

پزشکان می گویند نتایج مطالعه آنها ، اگرچه هنوز توسط محققان دیگر تأیید نشده است ، اما تأکید می کنند که همه افراد باید برای حداکثر مصونیت از ویروس واکسینه شوند زیرا این واکسن سیستم ایمنی بدن را بهتر از مصونیت طبیعی بیماری تحریک می کند.

دکتر کریستینا دلد ، نویسنده گزارش دانشگاه آکسفورد ، گفت: “تحقیقات ما یکی از جامع ترین مطالعات مربوط به پاسخ ایمنی در افراد مبتلا به کوید پیچیده و بدون عارضه است.” نتیجه گرفتیم که پاسخ ایمنی افراد بعد از عفونت Covid-19 بسیار متفاوت است و در برخی بیماران (سیستم ایمنی بدن) – بدون عارضه یا بدون عارضه – شش ماه پس از عفونت یا کمتر ، هیچ نشانه ای از حافظه ایمنی باقی نمی ماند.

وی افزود: نگرانی ما این است که ، به ویژه در مورد سویه های جدید (ویروس ها) ، این افراد در معرض عفونت مجدد با Covid-19 هستند. این بدان معنی است که بسیار مهم است که همه ما دعوت به واکسیناسیون را بپذیریم ، حتی اگر قبلا نیز داشته باشیم. Covid-19.

مطالعه Pitch ، که توسط وزارت بهداشت و خدمات انسانی انگلستان (DHA) تأمین مالی شده است ، با پشتیبانی کنسرسیوم ایمونولوژی Coronavirus ، کارشناسانی را از دانشگاه های آکسفورد ، لیورپول ، شفیلد ، نیوکاسل و بیرمنگام استخدام می کند.

متخصصان این مطالعه ، که تصور می شود بیشترین و متمرکزترین مطالعه تا به امروز در مورد دوام سیستم ایمنی بدن باشد ، پاسخ های ایمنی 78 کارگر پزشکی را با و بدون Covid ارزیابی کردند.

برای مقایسه ، هشت بیمار دیگر تحت درمان با نوع حاد Covid-19 نیز انتخاب شدند. پس از بهبودی از Covid-19 برای شناسایی عناصر ایمنی ، خون آنها هر ماه شش ماه مورد آزمایش قرار گرفت.

این آزمایشات شامل اندازه گیری آنتی بادی ها و ارزیابی پاسخ سلول های ایمنی بدن ، سلول های B و سلول های T نامیده می شود.

متخصصان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها پس از شش ماه Covid-19 هیچ نشانه ای از ایمنی در برابر بیماری ندارند ، در برابر جهش های آلفا و بتا در ویروس کرونا ایمن نشده اند.

کارشناسان می گویند این نتیجه گیری این احتمال را ایجاد می کند که Covid-19 آنتی بادی کافی در بدن تولید نمی کند تا از عفونت های بعدی جلوگیری کند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا