سلامت و دانش

ژنی که باعث لاغری می‌شود

اگرچه دانشمندان هنوز این موضوع را به طور کامل آموخته نشده اند و در افراد مختلف متفاوت است ، بین چاقی و ژنتیک ارتباط وجود دارد ، بنابراین احتمالاً به این دلیل است که برخی افراد هنوز با خوردن انواع غذا لاغر می شوند.

محققان ژنی را کشف کرده اند که ممکن است در چاقی ، به نام ALK (لنفوم آناپلاستیک کیناز) نقش داشته باشد. جهش در ژن قبلاً با سرطانهای خاصی در ارتباط است و به تحریک رشد تومور معروف است.

ژنی که باعث کاهش وزن می شود.

“بیشتر محققان چاقی ژنتیک چاقی را مطالعه می کنند.” جوزف پنینگر ، متخصص ژنتیک دانشگاه انگلستان گفت. اما این بار ، ما تحقیق در مورد ژن های ناب و مرتبط را شروع کردیم.

در آزمایشات موش و مگسهای میوه ، حیوانات حتی اگر در رژیم غذایی مک دونالد قرار داشته باشند ، کمتر از ژنهای ALK معمولی باقی مانده اند. آزمایش های بیشتر نشان داده اند که موش های بدون ژن ALK دارای وزن طبیعی کمتری و سطح چربی بدن هستند. محققان می گویند ژن مغز نقش مهمی در سوختگی چربی و تولید انرژی دارد.

ژنی که باعث کاهش وزن می شود.

با این حال ، این نتایج در مگسهای میوه و موش ها یافت می شود ، و محققان از نقش دقیق ALK در بدن انسان خبر ندارند. به گفته پنینگر ، از مهار کننده های ALK برای درمان سرطان استفاده می شود و می توان آنها را کنترل یا خاموش کرد.

اگرچه آزمایش ها و نتایج با موش ها و مگس ها بسیار خوب است ، اما برای درک بهتر اسرار این ژن در بدن انسان به اطلاعات بیشتری نیاز است.

sciencealert.com

2121

دکمه بازگشت به بالا