عمومیکسب و کار برتر

چرا تردز در اتحادیه اروپا در دسترس نیست؟

تردز چه قابلیت‌هایی دارد و چگونه می‌توان در آن عضو شد؟

پست‌ها در تردز می‌تواند شامل حداکثر ۵۰۰ کاراکتر (حرف و علامت) باشد و امکان درج پیوند، عکس‌، و ویدیو در آن نیز فراهم شده است. از محدودیت دو دقیقه و بیست ثانیه‌ای ویدیو در توییتر هم در تردز خبری نیست و می‌توان ویدیوهایی تا حداکثر پنج دقیقه منتشر کرد. مشابه با توییتر، کاربران در تردز نیز می‌توانند به پست‌های دیگران پاسخ دهند یا آن‌ها را بازنشر و برای دیگران نقل کنند. همچنین، امکان به اشتراک گذاشتن پست‌های تردز در استوری اینستاگرام فراهم شده است.

با استفاده از این فناوری، کاربران می‌توانند بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری جدید در شبکه‌های اجتماعی دیگری که از این پروتکل پشتیبانی می‌کنند فعالیت کنند یا حساب خود را به آنجا منتقل کنند.

این نوع معماری کامپیوتری می‌تواند به محافظت از حریم خصوصی و نظارت بر داده‌های کاربران کمک کند، زیرا کاربران به‌جای تکیه بر یک سرور مرکزی، می‌توانند انتخاب کنند که داده‌های خود را بر روی سرور خود میزبانی کنند یا سرور مطمئن دیگری را انتخاب کنند. البته، به نظر می‌رسد تردز برای رسیدن به این جایگاه و استقرار کامل این پروتکل راه زیادی در پیش دارد.

ایرادهای تردز چیست؟

در همین روزهای اول انتشار تردز، مشکلات و ایرادهایی در نحوه فعالیت این اپلیکیشن دیده می‌شود. مهم‌تر از همه این است که به گفته اپ‌استور، این سرویس ممکن است اطلاعات مرتبط با داده‌های سلامت، مالی، مکان‌های بازدیدشده، و اطلاعات مرتبط با هویت کاربران را جمع‌آوری و از آن‌ها استفاده کند. انتقاد دیگر به تردز این است که در حال حاضر امکان حذف حساب کاربری وجود ندارد و تنها راه بستن حساب، حذف حساب اینستاگرام است. متا اعلام کرده است که روی این موضوع کار خواهد کرد.

مورد دیگری که کاربران به آن اشاره کردند نبود الگوریتم مناسب برای نمایش محتوا است. در حال حاضر، در صفحه اصلی برنامه، علاوه بر پست‌های افرادی که دنبال می‌کنید، محتوای تصادفی از افراد دیگر نیز نمایش داده می‌شود. به نظر می‌رسد این محتوا فقط بر اساس کشور سکونت، موقعیت جغرافیایی، و بدون تناسب با علاقه‌مندی افراد نمایش داده می‌شود.

چرا تردز در اتحادیه اروپا در دسترس نیست؟

باید در نظر داشت که اتحادیه اروپا دسترسی به شبکه اجتماعی تردز را مسدود نکرده، بلکه متا پیشگیرانه از انتشار پلتفرم خود در اتحادیه اروپا خودداری کرده است. در اتحادیه اروپا، انتقال و استفاده از داده کاربران بین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ممنوع شده است. متا قبلا سرویس‌های تبلیغاتی را در واتس‌اپ راه‌اندازی کرده بود که در آن از داده‌های فیس‌بوک یا اینستاگرام افراد استفاده می‌شد.

در ژانویه امسال، متا به‌دلیل تخلف از  مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا و استفاده از تبلیغاتی که بر پایه رفتار کاربران نمایش داده می‌شد، بیش از ۳۷۷ میلیون یورو جریمه شد. به همین دلیل، متا در نظر دارد تا زمان تطبیق کامل سیاست‌هایش با قوانین اتحادیه اروپا، تردز را در اتحادیه اروپا منتشر نکند.

همچنین سخنگوی کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند به روزنامه ایندیپندنت چاپ دوبلین گفت که متا تایید کرده است که این اپلیکیشین در حال حاضر در اروپا ارائه نخواهد شد.

مقر شرکت متا شهر دوبلین، پایتخت ایرلند، است. مقام‌های شرکت متا به سوالات خبرگزاری فرانسه در این ارتباط پاسخی نداده‌اند.

متا یکی از هفت شرکتی است که اتحادیه اروپا آن را مشمول قوانین جدید حفاظت از اطلاعات خصوصی کرده است. به جز این شرکت، آمازون و اپل نیز باید از سال ۲۰۲۴ از قوانین جدید اتحادیه اروپا تبعیت کنند.

شرکت متا در ماه ژوئن ۲۰۲۳ هم به دلیل نقض مقررات حفظ حریم شخصی کاربران اروپایی ۱.۳ میلیارد دلار جریمه شد. این جریمه ۱.۳ میلیارد دلاری سنگین‌ترین جریمه شرکت‌های فناوری‌های پیشرو و دیجیتال از زمانی است که قوانین عمومی حفاظت از داده‌ها در اتحادیه اروپا اجرایی شده‌اند. کمیسیون اروپا از این شرکت خواسته است که تا ماه اکتبر، انتقال اطلاعات شخصی کاربران اروپایی به ایالات متحده را متوقف کند.

اتحادیه اروپا پیش از متا، آمازون را هم در سال ۲۰۲۱ به دلیل احترام نگذاشتن به قوانین رقابتی ۷۶۴ میلیون یورو جریمه کرده بود.

متا ماه گذشته به مشترکان اروپایی این شرکت اعلام کرد امکان دارد حساب‌های کاربری آن‌ها در فیس‌بوک و اینستاگرام برای مدتی از کار بیفتد.

کمیسیون حفاظت از داده‌های کاربران در جمهوری ایرلند برای پرداخت جریمه ۱.۳ میلیارد دلاری پنج ماه به شرکت متا فرصت داده است.

تردز دانلود برنامه | تردز دانلود مستقیم

آیا تردز می‌تواند کاربران توییتر را جذب کند؟

از آنجا که عضویت و ساخت حساب کاربری در تردز با استفاده از حساب اینستاگرام انجام می‌شود و اینستاگرام هم بیش از دو میلیارد کاربر دارد، این پلتفرم بالقوه توانایی جذب تعداد زیادی کاربر و پیشی گرفتن از توییتر را دارد. اما اینکه آیا متا قادر به جذب کاربران توییتر خواهد بود یا خیر، بستگی به رویه شرکت متا دارد.

اگرچه شرکت متا محدودیت‌های ساختاری توییتر، از جمله محدودیت کاراکتر در متن، مدت زمان ویدیوها، و محدودیت محتوای قابل مشاهده را در پلتفرم خود رفع کرده است، آنچه توییتر را تا امروز از بقیه متمایز کرده است، پیشرو بودن در آزادی بیان و آزادی محتوا است، چیزی که در متا تقریبا وجود ندارد. متا چارچوب‌های سختگیرانه‌تری نسبت به توییتر داشته است و اگر بخواهد کاربران توییتر را جذب کند، لازم است سیاست‌های خود را مطابق با ذائقه کاربران توییتر بازنویسی کند. به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، کمتر از ۲۴ ساعت گذشته، شرکت متا پلتفرم مشابه توئیتر برای ارسال پست‌های متنی را معرفی و عرضه کرد. این شبکه اجتماعی که با نام اینستاگرام تردز ارائه شده، تفاوت چندانی با توئیتر ندارد و به نظر می‌رسد به دنبال ارائه یک تجربه کاربری بهتر است.

به گفته مارک زاکربرگ، مدیرعامل و مالک شرکت متا، این پلتفرم در ۷ ساعت ابتدایی بعد از معرفی توانست ۱۰ میلیون کاربر را جذب کند.

این در حالی است که این شبکه اجتماعی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا ارائه نخواهد شد، زیرا بر اساس قانون GDPR «مقررات حفاظت از داده‌های عمومی» اتحادیه، در حال حاضر امکان دانلود اینستاگرام تردز از گوگل پلی و اپ استور در کشور‌های اروپایی به خاطر نگرانی از رعایت نشده حریم خصوصی کاربران امکان‌پذیر نیست.

به گزارش بلومبرگ متا منتظر ارائه دستورالعمل‌های بیشتری در مورد تصمیم‌گیری‌های جدید در اتحادیه اروپا است. مطابق با قوانین اتحادیه، بر نحوه استفاده پلتفرم‌های آنلاین بزرگ از بازار اروپا نظارت می‌شود. کمیسیون اروپا در حال حاضر در حال بحث در مورد مقررات با شرکت‌ها است و انتظار می‌رود در ماه سپتامبر جزئیات بیشتری از قوانین جدید ارائه کند. در حال حاضر اپ‌استور‌ها در کشور‌های اتحادیه اروپا، از جمله آلمان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، ایرلند و بلژیک، تردز را در لیست خود ندارند.

طبق قوانین اتحادیه اروپا، تعدادی از شرکت‌ها، از جمله متا، مشمول مقررات سختگیرانه‌تر در مورد اشتراک‌گذاری داده‌ها و اولویت دادن به محصولات خود هستند. برای مثال پلتفرم‌های ارائه شده توسط این شرکت‌ها از ترکیب داده‌های شخصی کاربران منع شده‌اند. تردز نیز به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران امکان می‌دهد همان حساب‌هایی را که با آن‌ها در اینستاگرام متصل شده‌اند دنبال کنند و نام کاربری اینستاگرام خود را حفظ کنند.

طبق گزارش بلومبرگ، متا در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ایفای این سرویس در اتحادیه اروپا ندارند.

با خرید فالوور تردز اینستاگرام، در عرض چند دقیقه فالوور های خود در تردز اینستاگرام به صورت انبوه افزایش دهید. دانلود تردز عنوان یک اپلیکیشن هوشمند برای ارتباط آسان تر با کلوز فرندز در اینستاگرام می باشد

منبع: سایت تردز

 

دکمه بازگشت به بالا