سلامت و دانش

علت تاخیر در ترخیص واکسن‌های اهدایی به کشور چه بود؟

علت نگرانی در ترخیص واکسنهای اهدایی به کشور چه بود؟
عکس تزئینی است.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره علت ترخیص و اکسن های اهداء شده به کشور ازرک، گفت: مهم این است که بتوانیم دارو و به ویژه داروهای بیولوژیکی را ترخیص کنیم، مدارک کنترل کیفی است که این مدارک (برای واکسن ها) است. اهدایی) بعد از ارسال محموله به دست ما رسیده وست

به گزارش مجله لوکس، حمیدرضا اینانلو با بیان اینکه واکسن های اهدا شده از هفته گذشته به کشور وارد شده است، اظهار کرد: مدارک و مستندات دارو از مستندات تجاری و فاکتور حتما باید برایمان ارسال شود تا بررسی شوند، این مدارک بعد از ارسال محموله به دست ما رسیده است. و با توجه به بررسی‌های ما که متوجه مشکلی وجود ندارد، مجوز ترخیص آن را صادر کرد.

وی در وگویی تلویزیونی با بیان اینکه این روند همیشه وجود داشته است و شاید برای بررسی مستندات این واکسنها نیز خیلی زود اقدام شود، در پاسخ به این سوال که به گفته مسئولین گمرک واکسنهای وارداتی در کمتر از 15 دقیقه پای پرواز ترخیص میشدند، گفت: مشخص کرد: ما برخی واکسنها رامان خریدند میکردیم که این واکسنها منبع مشخصی داشتند و مدارک کنترل کیفی آن را نیز از قبل به ما داده بودند و کاملا هماهنگ بودند. واکسنهایی بدون هیچ مشکلی ترخیص میشوند اما ما واکسنهایی را چنین داریم واکسن آسترازنکا که در قالبهای کشور وارد میشوند و ممکن است منابع و محلهای تولید کننده متعددی باشند و باید حتما مستندات آنها بررسی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا