سلامت و دانش

جهانپور: مجوز اضطراری واکسن پاستور هم این هفته صادر می‌شود

مجله لوکس / البرز سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: این هفته مجوز اضطراری واکسن دیگری را که توسط انستیتوی پاستور در ایران تولید شده صادر خواهیم کرد.

کیانوش جهانپور روز شنبه ، 26 ژوئیه ، در مراسم رونمایی از واکسن اسپوتنیک خود که در کارخانه Octovorco در شهر صنعتی کرج ، یک شهر صنعتی در کرج تولید می شود ، گفت: “ایران با تلاش محققان دارو و صنعتگران داخلی افتخار دارد. امروز “

به گزارش مجله لوکس ، “بر این اساس ، به راحتی می توان گفت که ژوئن و تابستان 1400 نقطه عطف در تاریخ فن آوری های بهداشت و واکسیناسیون در مجارستان در نظر گرفته خواهد شد.”

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: “در پی صدور مجوز اضطراری برای اولین واکسن ایرانی ، مقام معظم رهبری مفتخر به تهیه واکسن ایرانی شدند.”

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد ارائه اولین محموله تولیدی واکسن Sputink هستیم که به طور مشترک توسط شرکت روسی Gamalia و شرکت اکتبر در البرز تولید شده است.

جهانپور گفت: در این هفته مجوز اضطراری واکسن دیگری را که توسط انستیتوی پاستور در ایران تهیه شده صادر می کنیم.

وی ادامه داد: “با آنچه در کشور اتفاق افتاده است ، در عمل از طریق فناوری یا تبادل و انتقال فناوری و انتقال دانش فنی ، امروز به مکانی رسیده ایم که یکی از بزرگترین واکسن های جهان خواهیم بود و شاهد آن را برای یک قرن. “به عنوان یک منطقه تولید در نظر گرفته.

سخنگوی گروه سازمان غذا و دارو گفت: امروز و امروز در نقطه عطفی قرار داریم و با ادامه این روند یکی از بزرگترین تولیدکنندگان واکسن نه تنها در زمینه واکسن تاج بلکه در ساخت واکسن های دیگر. “

وی گفت: “ما هر هفته پیشنهادات تولید مشترک انتقال فناوری یا خرید واکسن های ایرانی در کشورهای مختلف و پس از تأمین نیازها و نیازهای داخلی ، صادرات و انتقال فن آوری و انتقال دانش فنی و تولید مشترک در کشورها. “ما دیگر واکسیناسیون های ایرانی را خواهیم دید.

جهانپور افزود: از بین واکسن هایی که از صفر تا صد در کشور تولید شده است ، باید گفت این شرکت یکی از چهار شرکتی است که وزارت بهداشت به روسیه معرفی کرد زیرا توانسته این واکسن را تولید کند. “

وی گفت: “تقریباً هیچ كشور دیگری در منطقه توانایی و زیرساخت تولید یك واكسن حداقل در چهار شركت و م institutionsسسه را ندارد.”

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: این اولین شرکت تولید کننده واکسن اسپوتنیک است. وی گفت: “این یکی از چهار شرکتی است که تاکنون مجوز دریافت کرده و کشت سلول و فناوری تولید واکسن را با موفقیت به پایان رسانده اند.” و امروز با حضور وزیر بهداشت ، شاهد تولید اولین محموله وی ، واکسن اسپوتنیک هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این کشور در داخل کشور تولید می شود ، از آن در سیستم عامل های مختلف در سایر کشورها چه در داخل و چه در داخل کشور استفاده خواهد شد.

جهانپور گفت: این مهمترین رویداد علمی و فناوری با حمایت وزارت بهداشت ، مشارکت گسترده بخشهای خصوصی و دولتی و البته زیرساختهای غنی منابع انسانی است و به گفته رهبر عالی ، این افتخار باید احترام گذاشته شود. “

وی اظهار داشت: “با پیوستن به واکسن گاو ، ما به باشگاه تولید واکسن کرونا در جهان پیوسته ایم و یکی از 6 یا 7 کشور تولید کننده در جهان هستیم.”

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تولید واکسن Sputnik در روسیه و ایران و همچنین در برخی از کشورهای اروپای غربی و شرقی و آمریکای جنوبی آغاز شده است و احتمالاً شاهد تولید در هند ، کره جنوبی و کشورهای دیگر. “

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا