سلامت و دانش

الزام قطر برای مسافرانی که واکسن چینی و روسی زده‌اند

قطر از مسافرانی که با سینوفارم یا اسپوتنیک واکسینه شده اند، خواسته است که هنگام سفر به این کشور آزمایش «آنتی بادی» را با خود انجام دهند.

به گزارش مجله لوکس، قطر در جدیدترین به روز رسانی کد سفر قطر اعلام کرد که مسافران دارای ویزا با داشتن گذرنامه، بیمه مسافرتی با بلیط رفت و برگشت سه ماهه و کارت واکسیناسیون که 14 است، حداقل شش ماه اعتبار دارند. روز از آخرین تزریق دوز دوم 14 روز پیش بله، آنها می توانند به این کشور سفر کنند.

قطر از سال 2017 روادید اتباع 80 کشور جهان را لغو کرده است، اما شهروندان ایرانی می توانند در بدو ورود از فرودگاه (Visa on Arrival) ویزای سفر به این کشور را دریافت کنند. ویزای توریستی قطر 100 ریال و 30 روز اعتبار دارد.

این کشور پیش از این اعلام کرده بود که تمامی مسافران بالای 12 سال در پروازهای قطر باید طی 72 ساعت پس از پرواز در مرکز مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تحت آزمایش PCR قرار گرفته و به زبان انگلیسی پاسخ منفی بدهند. همراه باشید. لیست مراکز تایید شده تست های تشخیص مولکولی مسافران خارج از کشور به آدرس https://health.behdasht.gov.ir قابل مشاهده است.

قطر همچنین اعلام کرده است که اتباع و ساکنان قطری که کارت واکسیناسیون ندارند پس از ورود به کشور به مدت هفت روز قرنطینه می شوند و 14 روز پس از آخرین نوبت واکسیناسیون مرخص می شوند. قرنطینه.

واکسن های تایید شده قطر برای ورود به قطر Pfizer / Moderna / Johnson / Astrazenka / Sinofarm / Sputink 14 روز پس از آخرین تزریق گزارش شده است. Sinofarm و Sputnik همچنین به آزمایش آنتی بادی برای کسانی که با کارت واکسن سفر می کنند نیاز دارند.

تمامی مسافران قطری باید قبل از پرواز مشخصات خود را به صورت آنلاین به نشانی WWW.EHTERAZ.GOV.QA ثبت کنند و یک کپی از تاییدیه نهایی را به همراه داشته باشند.

فرم تعهد در https://covid19.moph.gov.qa/EN/travel-and-return-policy/Pages/default.aspx الزامی است. همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط و ضوابط روزانه سفر در قطر از همین لینک استفاده کنید.

همه مسافرانی که ویزا دارند، به جز ویزای خانوادگی که از قبل صادر شده است، باید به مدت دو روز قرنطینه شوند.

رزرو هتل قبل از سفر در http://www.discoverqatar.qa/welcome-home الزامی است.

قطر که همزمان با شیوع ویروس کرونا از ورود گردشگران خارجی به این کشور جلوگیری کرد، اخیرا مرزهای خود را به روی گردشگرانی که طبق قوانین واکسینه شده اند، باز کرده است. این کشور تقریباً هر ماه قوانین ورود و سفر به قطر را از زمان باز شدن گسترده مرزها به دلیل اپیدمی کرونا و واکسیناسیون مورد بازبینی قرار داده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا