سلامت و دانش

هند فعلا برنامه ای برای تزریق واکسن یادآور کرونا ندارد

با افزایش منابع واکسن، برخی از پزشکان هندی و کارشناسان بهداشت عمومی از دولت خواسته اند مانند بسیاری از کشورهای غربی، طرحی را برای تجویز یک دوز واکسن Quid 19 برای افراد آسیب پذیر و در معرض خطر در نظر بگیرد. با این حال، مقامات این کشور عمدتاً بر روی تجویز دو دوز واکسن به 944 میلیون بزرگسال تا ژانویه سال بعد (2022) متمرکز هستند.

بر اساس آمار رسمی، در هند 81 درصد از بزرگسالان حداقل یک دوز کووید را تاکنون دریافت کرده اند و 43 درصد هر دو دوز را دریافت کرده اند. اما هنوز واکسیناسیون افراد زیر 18 سال در این کشور آغاز نشده است.

سیاست هند اکنون این است که با اجرای برنامه تزریق دو دوز، مصونیت در برابر کووید 19 را برای بزرگسالان ساکن در این کشور ایجاد کند.

به گفته مقامات هندی، با توجه به اینکه اکثر مردم این کشور به طور طبیعی به کووید 19 مبتلا هستند و از این بیماری مصون هستند، دو دوز واکسن کرونری کافی است.

اما گزارش ها حاکی از آن است که هنوز تصمیمات نهایی نشده و مذاکرات برای تصمیم گیری نهایی بین مسئولان در حال انجام است.

هند بالاترین میزان بروز و مرگ و میر کووید-19 را در ماه های آوریل و مه گزارش کرده است و طبق آمار رسمی، در جولای 2021، حدود 70 درصد از جمعیت هندوستان گزارش شده است. آنها به کووید 19 مبتلا شده اند.

به گزارش رویترز، تاکنون بیش از 34.5 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 در کشور ثبت شده و بیش از 465 هزار نفر بر اثر عوارض این بیماری جان خود را از دست داده اند.

دکمه بازگشت به بالا