اجتماعیاستان هاعمومی

استخدام وکیل کیفری اراک، برگ برنده دعاوی کیفری

وکیل کیفری اراک کسی است که حوزه‌ی فعالیتش در دعاوی کیفری است و تسلط کافی بر قوانین و مقررات مربوط به جرائم و مجازات‌ها را دارد.

در قانون ایران هر یک از شاکی و متهم از حق داشتن وکیل برخوردار است. چنانچه توانایی اخذ وکیل متخصص را نداشته باشند، برای آنها (در بعضی از جرائم) وکیل تسخیری انتخاب می‌شود.

با توجه به اهمیت موضوع دعاوی کیفری و تصمیمات سرنوشت ساز در دعاوی کیفری، شایسته است که هر یک از طرفین برای جلوگیری از تضییع حقوق و همچنین حفظ منافع خود از تخصص وکیل پایه یک دادگستری استفاده نماید.

وکیل کیفری علاوه بر دانش و تحصیلات کافی در علوم جزا و جرم شناسی باید دارای تسلط و تجربیات کافی در پرونده‌های کیفری، روال کار در دادسرا و دادگاهها و دیوان عالی کشور و همچنین قوانین متفرقه‌ای که با جرم و جزا مرتبط است را داشته باشد.

طرح شکایت کیفری

برای طرح شکایت کیفری بهتر است که از وکیل کیفری اراک استفاده و شکواییه توسط وکیل متخصص تنظیم شود. چرا که با تسلط کافی بر قوانین، عنوان مناسب جرم ارتکابی را می‌داند و بر اساس آن اقدام به طرح شکایت می‌کند.

از آنجایی که پرونده‌های کیفری نیازمند داشتن تبحّر، دانش و تخصص کافی است؛ لذا استفاده از وکیل متخصص، مانع از تضییع حق می‌باشد.

وکیل متخصص کیفری با داشتن تجربیات کافی در دعاوی کیفری و بر اساس گفته‌های شاکی و متهم و دیگر اشخاص مرتبط در دعوی، دفاعیات لازم را انجام می‌دهد.

نحوه طرح شکایت توسط وکیل کیفری:

هر چند که در حال حاضر شکایت کیفری با ثبت شکواییه از طریق دفاتر خدمات قضایی صورت می‌گیرد؛ اما این روش مانع از طرح شکایت به صورت کتبی یا شفاهی از طریق مراجعه به دادسرا یا کلانتری نیست. در هر صورت پس از ثبت شکایت در هر یک از مراجع فوق، پرونده به دادسرا ارجاع می‌شود.

شکایت در دادسرایی پیگیری می‌شود که جرم در آن محل واقع شده و چنانچه شخصی مرتکب چند جرم شده باشد، دادسرایی صالح به رسیدگی است که مهم‌ترین جرم در آن محل واقع شده باشد.

پس از ارجاع شکواییه در دادسرا، چنانچه ارتکاب جرم در دادسرا محرز شود، قرار کیفر خواست صادر می‌شود و در صورتی که دلایل کافی جهت اثبات وقوع جرم نباشد، قرار منع تعقیب صادر می‌شود که در هر دو صورت شخص که قرار به ضررش صادر شده می‌تواند به آن اعتراض کند.

که در این صورت پرونده به دادگاه ارسال می‌شود. چنانچه قاضی دادگاه، پس از ارسال شکواییه از دادسرا، قرار کیفر خواست و شکایت شاکی را بپذیرد، اقدام به صدور مجازات متناسب با جرم ارتکابی می‌کند.

در این صورت متهم می‌تواند نسبت به رأی صادره درخواست تجدید نظر خواهی کند. اگر قاضی دادگاه قرار منع تعقیب یا اعتراض متهم نسبت به کیفر خواست را بپذیرد، اقدام به صدور حکم برائت می‌کند که این حکم نیز توسط شاکی قابل تجدید نظر است.

وکیل کیفری اراک: همانطور که می دانیم یکی از بزرگترین مشکلات موجود در جامع حضور کلاهبرداران سارقان و جاعلان اسناد درمیان مردم عادی می‌باشد.

خطر دست اندازی این افراد به اموال مردم هر لحظه محتمل است علاوه بر این موضوع که جامعه می‌بایست بسیار هوشیار باشد تا فریب کلاهبرداران و شیادان را نخورد و قبل از انجام هر معامله‌ای جوانب و خطرات آن را به خوبی بررسی نموده تا اموال خود را از گزند و آسیب مصون بدارند، سیستم قضایی نیز می‌بایست با دید وسیع به جامعه اقدامات بایسته از پیشگیری وقوع جرم را اعمال نماید.

در این راستا تقویت بخش‌هایی از ضابطین دادگستری در تعقیب مجرمین و انجام تحقیقات ضروری بوده لیکن یکی از عوامل اساسی و پر اهمیت در تقویت بخش نظام کیفری می‌تواند تخصصی شدن وکالت نسبت به پرونده‌های جزایی باشد.

وکیل کیفری اراک

همانطور که غالباً در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی خارجی دیده‌ایم برخی از وکلای دادگستری به صورت تخصصی صرفاً پرونده‌های کیفری را قبول کرده و هرگز وارد زمینه‌های دیگر علم حقوق نمی‌شوند این وکلای جزایی نه تنها از قانون بهره می‌برند بلکه در تحقیق و کشف جرم نیز همکاری داشته و در مواردی بااستخدام کارآگاه خصوصی مقام تحقیق را یاری می‌رسانند.

در کشور ما نیز برخی از وکلای زبردست به عنوان وکیل متخصص امور کیفری شناخته شده‌اند، این وکلای کیفری بالغ بر ۳۰ سال صرفاً پرونده‌های مربوط به جرائم را قبول کرده و در آن اعلام وکالت نموده‌اند.

متاسفانه به علت مشکلات اقتصادی و عدم وجود فرهنگ استفاده از وکیل، تخصصی شدن بحث وکالت کیفری به کندی پیش می‌رود همانطور که قبلاً بیان شد وکیل کیفری صرفاً به عنوان وکیل شاکی و یا وکیل متهم در دادگاه و یا در دادسرا حضور داشته و از حقوق موکل خود دفاع می‌نماید، بدیهی است این گرایش از حقوقی صرفاً به قانون تکیه نداشته بلکه تیز بینی و نکته سنجی در موارد حساس مانند لحظه شهادت شهود، یا بیان تناقضات از زبان متهم می‌تواند مسیر پرونده را به کلی تغییر دهد.

لزوم مراجعه به وکیل

بدیهی است وکیل کیفری اراک، تحصیلات و تجربه کاری خود را منحصر به مباحث جزایی نموده و در آن زمینه بسیار با تجربه و با مهارت اقدام می‌نماید، این امر نه تنها حفظ حقوق موکل را بیشتر تضمین نموده بلکه قاضی دادگاه را نیز در بررسی دقیق پرونده و اجرای عدالت یاری می‌نماید.

ما سعی بر آن داشته‌ایم در مطالب وکیل کیفری نکات مهم و اساسی مواجهه با پرونده‌های کیفری را بررسی نماییم و ترفندهای وکالت را تا آنجا که به اجرای عدالت خللی وارد نشود آموزش دهیم.

واضح و مشخص است در هر پرونده خلاقیت و نوآوری از نحوه دفاع می‌تواند حقوق افراد را بهتر و بیشتر تضمین نماید فلذا راهکاری کلی و برنامه ریزی واحد برای تمامی پرونده‌ها یکسان نبوده و مورد پذیرش نیست.

به طور معمول حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد از دفاع در پرونده‌های کیفری مشابه هم بوده لیکن الباقی «به صورت تخصصی در هر پرونده منحصر به فرد می‌باشد و وکیل کیفری با تخصص و مهارت خود می‌بایست راهکاری مناسب را برای رسیدن به حقوق موکل پیشنهاد نماید.

الزامات وکالت امور کیفری

مواردی که در بحث وکالت کیفری مورد توجه است در برخی از موارد مشابه هم بوده و به عنوان مثال در جایی که شاکی علیه فرد و یا مجموعه اقدام به طرح شکایت کیفری می‌نماید باید توجه داشته باشد که ممکن است همدستان متهم خود را به عنوان شاهد در دادسرا و دادگاه معرفی نماید و به نفع متهم شهادت دهند.

در جهت جلوگیری از این امر راهکار حقوقی وکیل کیفری اراک این است که نه تنها متهم بلکه همدستان وی را نیز به عنوان مظنونین احتمالی در شکواییه عنوان نموده و به دادسرا معرفی نماید.

و با توجه به این امر که شاهد نباید خود از طرفین دعوا باشد اساساً امکان شهادت همدستان متهم منتفی شده و هرچند اقدام مجرمانه منتسب به این افراد نباشد اما ممکن است به عنوان معاون در جرم شناخته و محکوم به مزاجات شوند.

و یا نمونه دیگری از مهارت وکیل کیفری اراک آنست در زمان ادای شهادت شهود، بجای سؤال از اصل موضوع به فرعیات توجه ویژه‌ای نماید به عنوان مثال ممکن است شاهد ادعا نماید موکل بعد از پیاده شدن از خودرو به سمت شاکی حرکت کرده و اورا با ضربات چاقو مجروح نموده است، حال سوالی که باید از گواه دروغین پرسیده شود آنست که موکل از کدام درب خودرو پیاده شده و یا اینکه خودرو موکل چه بوده و چه کسی پشت فرمان قرارداشته بدیهی است شاهدین دروغین نسبت به کلیات شهادت کذب خود هماهنگی نموده‌اند اما در خصوص جزئیات پیش بینی‌های لازم را نداشته و قطعاً دچار تناقض گویی خواهند شد.

مواردی از این دست بسیار زیاد بوده وکیل کیفری اراک با تجربه سالیان فعالیت در این گرایش از حقوق می‌تواند حمایتهای قضایی خود را به موکلین ارائه نماید شما نیز می‌توانید در جهت دریافت مشاوره کیفری و یا پیگیری موضوعات خود توسط وکیل کیفری اراک با مجموعه ما تماس حاصل فرمایید سعی بر آن داشته‌ایم تا حقوق شما را محفوظ داشته و برای اجرای عدالت از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

اصولاً وکالت به عنوان یک حرفه واجد بخش‌های سهمی می‌باشد یکی از این بخش‌ها وکالت در امور کیفری می‌باشد در وکالت کیفری وکیل باید متبحر و دارای تجربه در امور کیفری باشد از جمله این که به حقوق و تکالیفی که قانونگذار برای شاکی و متهم تعیین نموده اشراف داشته باشد. از جمله اینکه قانونگذار اعمالی را جرم تلقی نموده و این اعمال در قانون به عنوان جرم تعریف شده است. وکیل کیفری در این خصوص می‌بایست دارای اطلاعات کافی و لازم باشد و از جمله این که به ارکان جرم (رکن مادی و معنوی) آگاهی کافی داشته باشد و البته همزمان از قدرت و اعتماد به نفس و جسارت کافی برای دفاع از حقوق متهم یا شاکی داشته باشد. در خصوص امور کیفری که معمولاً با جان و مال و حیثیت اشخاص در ارتباط می‌باشد و معمولاً تنش و استرس نگرانی بیشتری برای اشخاص درگیر ایجاد می‌نماید، حضور وکیل باعث آرامش خاطر موکل خواهد شد. از سوی دیگر وکیل کیفری اراک می‌باید قدرت کلامی کافی برای دفاع از حقوق موکل داشته باشد و بتواند دفاعیات خود را به طور شفاف و واضح نزد دادگاه مطرح می‌نماید. مواردی همچون قتل، سرقت، آدم ربایی، جعل، کلاهبردار و تجاوز جزء جرائم سنگین کیفری شناخته می‌شوند که ضرورت دارد وکیل درکنار موکل حضور داشته باشد در غیر این صورت ممکن است موکل به علت عدم اطلاع از حقوق خود دچار تضرر و مواجه با حکم سنگین کیفری گردد.

وکیل کیفری اراک به وکیل گفته می‌شود که در دعاوی کیفری تخصص دارد. دعاوی کیفری به مجموعه‌ای از امور خاص اطلاق می‌گردد که پس از طرح آن دعاوی، دادگستری و در بیشتر اوقات دادسرا شروع به رسیدگی نموده و اقدام به کشف جرم، تعقیب متهم، تحقیقات مقدماتی می‌شود.

وکیل کیفری، کسی است که دعاوی کیفری همچون سرقت و فروش مال غیر، جعل اسناد و مدارک، کلاه برداری، ترک انفاق و اختلاس و غیره را اقامه‌ می‌دارد. وکلای کیفری در دادسرا، دادگاه کیفری، نظامی وسازمان تعزیرات حکومتی به وکالت می‌پردازند. وکیل کیفری از نظر آزادی فردی و حقوق قربانی با حساس‌ترین مشکلات جامعه سرو کار دارد.

وکیل کیفری اراک کیست؟

در واقع، وکیل کیفری، مانند هر وکیل دیگری سعی می‌کند وظیفه‌ی دفاعی خود را به بهترین شکل انجام دهد. با این حال، عملکرد وکیل کیفری با عملکرد دیگر وکلا در حوزه‌های مختلف قانون متفاوت است. وکیل کیفری در حوزه‌ای فعالیت می‌کند که مستقیماً به حقوق اشخاص مربوط می‌شود و به دلیل همین عملکرد خاص، وکیل کیفری، وکیل مدافع نیز نامیده می‌شود. مدافع واژه‌ای عربی و به معنای محافظت و دفاع است.

این واژه به طور خاص برای توصیف وکیلی استفاده می‌شود که از مظنون یا متهم در دادرسی کیفری دفاع کرده و از حقوق آنها محافظت کند. طبق اصل ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در تمامی محکمه‌ها هر دو طرف حق دارند برای خود به انتخاب یک وکیل بپردازند و در صورتی که شخصی توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشد، باید برای ایشان امکانات تعیین وکیل را فراهم کرد.

دکمه بازگشت به بالا