بهترین نوع قهوه ساز

معرفی بهترین اسپرسو سازها : برند دلونگی

برندهای زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند که هر کدام قدرت طراحی متفاوتی دارند و تنوع بازار اسپرسو ساز را بسیار زیاد کرده‌اند. در این بین چند برند قدرتمند وجود دارد که بهترین اسپرسو سازهای را عرضه می‌کنند و از سایر برندها متمایز هستند. دلونگی یکی از بهترین مارک‌های اسپرسو ساز خانگی به‌شمار می‌آید. تنوع کالایی چرخه تولید  (Delonghi) بسیار زیاد است. دلونگی از معدود مارک‌هایی است که اسپرسو ساز تمام اتوماتیک و معمولی عرضه می‌کند. این برند ایتالیایی به‌عنوان یکی از پیشتازان ساخت اسپرسوساز خانگی، قدمت بسیار زیادی دارد که با بهره‌گیری از تجربه و به‌کارگیری تکنولوژی روز دنیا موفق به تولید دستگاه‌های اسپرسو ساز بسیار با کیفیت و درجه یک شده است.

راهنمای انتخاب بهترین اسپرسو ساز

همان‌طور که گفته شد، در ادامه به نکات مهمی که باید در انتخاب و خرید اسپرسو ساز مورد توجه قرار گیرند خواهیم پرداخت. در ادامه (به ترتیب) خواهید خواند:

  • معرفی انواع اسپرسو ساز خانگی
  • آشنایی با فاکتورها و معیارهای موثر بر کیفیت و سرعت عملکرد دستگاه اسپرسو ساز خانگی
  • در آخر به معرفی دقیق‌تر بهترین مارک‌های اسپرسو ساز می‌پردازیم.

انتخاب بهترین نوع اسپرسو ساز : معرفی انواع اسپرسو ساز

قبل از هر چیز باید نوع اسپرسو ساز را انتخاب کنید؛ به‌طور کلی ۲ نوع اسپرسو ساز خانگی، شامل تمام اتوماتیک و معمولی (غیر اتوماتیک) وجود دارد. دستگاه‌های اتوماتیک مجهز به پیشرفته‌ترین امکانات هستند و به همین واسطه قیمت بیشتری دارند. در مقابل، اسپرسو سازهای معمولی قیمت ارزانی دارند و کیفیت اسپرسوی تهیه شده در آنها هیچ تفاوتی با عصاره به‌دست‌آمده از اسپرسوساز تمام اتوماتیک ندارد. مهم‌ترین مزیت‌های اسپرسو ساز تمام اتوماتیک:

  • مخزن آسیاب قهوه
  • مخزن شیر
  • پنل کنترل حرفه‌ای
  • صفحه نمایش لمسی (در برخی مدل‌ها)
  • ترکیب اتوماتیک شیر و اسپرسو

البته برخی از اسپرسوسازهای غیر اتوماتیک نیز از مخزن شیر بهره می‌برند. اسپرسو ساز تمام اتوماتیک همه مراحل عصاره‌گیری را با سرعت بسیار زیادی و بدون دخالت دست انجام می‌دهد. اسپرسوسازهای معمولی دارای پرتافیلتر هستند و فقط قابلیت استفاده از پودر قهوه دارند. برای تهیه اسپرسو در این نوع دستگاه‌ها ابتدا پودر قهوه را به سبد پرتافیلتر ریخته، سپس به‌وسیله تمپر فشرده و در نهایت به هدگروپ دستگاه متصل کنید. انتخاب بین اسپرسو ساز تمام اتوماتیک و معمولی بستگی به نیاز و بودجه درنظر گرفته‌شده شما دارد. مدل‌های معمولی، به‌صرفه‌ترین انتخاب هستند و دستگاه‌های اتوماتیک حرفه‌ای‌ترین اسپرسوسازها.

معیار های مهم در انتخاب بهترین اسپرسوساز خانگی

انتخاب و خرید هر محصولی نیازمند توجه و درنظر گرفتن فاکتورهای موثر بر عملکرد آن است. بعد از انتخاب نوع اسپرسو ساز به معیارهایی که عملکرد آن را تحت تاثیر قرار خواهند داد توجه کنید. امکاناتی که مدنظر دارید را بسنجید؛ اسپرسوسازهای مختلف، قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی دارند:

  • اگر از دانه قهوه استفاده می‌کنید، سراغ مدل‌هایی که از مخزن آسیاب بهره می‌برند، بروید.
  • اگر از علاقه‌مندان به کاپوچینو،‌ لته و سایر نوشیدنی‌های ترکیبی (شیر و اسپرسو) هستید، می‌توانید از نازل بخار اسپرسوسازهای معمولی یا مخزن شیر دستگاه‌های اتوماتیک جهت تهیه فوم شیر مورد نیاز، بهره ببرید. اسپرسو ساز اتوماتیک به‌صورت خودکار شیر و اسپرسو را با میزان استاندارد هر نوشیدنی، ترکیب می‌کند.
  • صفحه نمایش لمسی فقط در مدل‌های اتوماتیک دیده می‌شود.

مخزن آب اسپرسو ساز: گنجایش مخزن آب اسپرسو ساز را درنظر بگیرید. همچنین جنس مخزن و فیلتر استفاده شده در آن را نیز مورد توجه قرار دهید. در نهایت بهترین اسپرسو ساز را از بهترین مارک و با مناسب‌ترین قیمت خرید کنید. در ادامه، به معرفی دقیق‌تر بهترین مارک‌های اسپرسو ساز خانگی می‌پردازیم.

بهترین مارک اسپرسو ساز کدام است؟

  • دلونگی (Delonghi):‌ یکی از بهترین مارک‌های اسپرسو ساز خانگی است که بیشترین تنوع کالایی را دارد. دلونگی به‌واسطه تحت پوشش قرار دادن قیمت‌های مختلف، تبدیل به پرفروش‌ترین مارک اسپرسو ساز در بازار ایران شده است.

دلونگی بیش از ۱۲۰ سال قدمت دارد و فعالیت خود را در ابتدا با تولید عمده گرم کننده و هواساز شروع کرد که با گذشت زمان موفق به گسترش چرخه تولید خود شد و با ساخت لوازم خانگی با کیفیت و منحصر‌به‌فرد، شهرت و اعتبار زیادی کسب کرد. خرید مالکیت برند کنوود (یک شرکت انگلیسی (سابق) بسیار معتبر) سبب دسترسی بیشتر دلونگی به مناطق مختلف جهان شد. به‌گونه‌ایی که امروزه دلونگی در بیش از ۷۵ کشور دنیا محصولات خود را توزیع می‌کند.

  • مباشی (Mebashi): یک برند ژاپنی است؛ اما دفتر مرکز آن در دبی مستقر است. این برند قدمت بسیار زیادی ندارد و فعالیت خود را در سال ۲۰۱۲ آغاز کرده است.

مباشی محصولات متنوعی عرضه می‌کند، اما بیشتر به‌واسطه ساخت اسپرسو سازهای خانگی بسیار با کیفیت که از قیمت مطلوبی بهره می‌برند شناخته می‌شود. طراحی‌های جذاب و خلاقانه، دیگر ویژگی چرخه تولید اسپرسو ساز برند قدرتمند و معتبر مباشی است. این برند از قالب‌های طراحی فوق‌العاده زیبا و رنگ‌بندی‌های بسیار چشم‌وازی در محصولات خود استفاده می‌کند که همین امر آن را تبدیل به مارکی منحصربه‌فرد کرده است.

  • نوا (Nova): یکی دیگر از مارک‌های پرفروش در ایران است که اسپرسوسازهای خوش‌قیمتی عرضه می‌کند. این برند سهم زیادی از شهرت خود را از طریق عرضه اسپرسو سازهای با کیفیت به دست آورده است.

نوا نیز یک برند ژاپنی است و قدمت و تجربه بیشتری در مقایسه با مباشی دارد. این برند تنوع کالایی بسیار زیادی در چرخه تولید دستگاه‌های اسپرسوساز ندارد؛ اما صاحب سهم محفوظی در لیست بهترین مارک ها و نیز بهترین مدل های اسپرسو ساز خانگی دارد. اگر چه اسپرسوسازهای بسیار کمی از نوا در بازار موجود است، اما بسیار شناخته‌شده و پرفروش هستند.طراحی ساده، اما زیبا و قدرت عملکرد مناسب برای مصارف خانگی، مهم‌ترین دلایل موفقیت نوا در بازار اسپرسو ساز خانگی است.

  • فیلیپس (Philips): یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای لوازم خانگی است که محصولات بسیار با کیفیتی عرضه می‌کند. فیلیپس یکی از بهترین مارک‌های اسپرسو ساز تمام اتوماتیک به‌شمار می‌آید.

فیلیپس بیشتر بر ساخت اسپرسو ساز تمام اتوماتیک تمرکز دارد و دستگاه‌های فول آپشن و مجهز به صفحه نمایش لمسی عرضه می‌کند. مخزن آسیاب قهوه دیگر ویژگی مشترک اسپرسوسازهای تمام اتوماتیک فیلیپس است. برخی از مدل‌های فوق‌پیشرفته از مخزن شیر جهت تهیه اتوماتیک کاپوچینو، لته، موکا، ماکیاتو و فلت وایت نیز بهره می‌برند.

  • سنکور (Sencor): یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ژاپنی است که بعدها به جمهوری چک نقل مکان کرد و در حال حاضر در این کشور فعالیت می‌کند. طراحی منحصربه‌فرد، از جمله ویژگی‌های مارک سنکور است.

انتخاب بهترین اسپرسو ساز از بوهیر

مشخصات دقیق‌تر و جامع‌تر + نقد و بررسی تخصصی و اختصاصی هر کدام از این محصولات و سایر اسپرسوسازهای معتبرترین مارک‌ها، می‌توانید از شاید در ذهن بسیاری قهوه‌ساز و اسپرسوساز دلونگی 685  باهم تفاوت نداشته باشند. درواقع بسیاری از افراد این دو واژه را به‌اشتباه به‌جای هم استفاده می‌‌کنند. برای خرید بهترین قهوه‌ ساز یا بهترین اسپرسو ساز بازار ابتدا باید نیازهای خودتان را بشناسید. آیا شما فردی هستید که به نوشیدن اسپرسو عادت دارید؟ آیا طرفدار کاپوچینو یا نوشیدنی‌های ترکیبی شیر و اسپرسو هستید؟ یا آیا از نوشیدن یک فنجان قهوه دمی لذت می‌برید؟

در بازار دستگاه های قهوه‌ساز یا اسپرسوساز زیادی با برندهای متفاوت وجود دارند. هر برند نیز تعداد زیادی مدل دارد که باعث می‌شود انتخاب برای ما کمی سخت شود. در راهنمای خرید بهترین دستگاه قهوه‌ساز و اسپرسوساز بازار سعی کردیم به معرفی برندهایی بپردازیم که در ایران معروف‌تر هستند و در صورت ایجاد مشکل برای دستگاه، امکان تعمیرشان وجود دارد. در راهنمای خرید قهوه‌ساز زومیت علاوه‌بر معرفی بهترین‌های بازار به شما انواع ابزارها و دستگاه‌های قهوه‌ساز، نکات مهم خرید قهوه‌‌ساز و شناسایی درست نیازهایتان را آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

انواع دستگاه اسپرسوساز و قهوه‌ساز

خرید یک دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز مناسب برای دوستداران قهوه موضوع مهمی است. با خرید قهوه ساز می‌‌توانید از تمام پتانسیل دانه‌های قهوه استفاده کنید و یک نوشیدنی لذت‌بخش نوش جان کنید. دستگاه‌ها و ابزارهای گوناگونی برای تهیه قهوه وجود دارند که اسپرسوساز و قهوه‌ساز از آن‌ها هستند. در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • قهوه‌ ساز فیلتردار: این نوع قهوه ساز که با نام‌های قهوه ساز چکه‌ای یا قطره‌ای هم شناخته می‌شود از فیلترهای دائمی یا کاغذی یک‌بار‌مصرف استفاده می‌کند. تهیه قهوه با این دستگاه‌ها کمی زمانبر اما ساده است؛ با روشن کردن دستگاه آب به‌آرامی می‌‌جوشد و به‌صورت قطره‌قطره به فیلتر حاوی قهوه اضافه می‌شود.
  • قهوه ساز وکیوم یا سایفون: جزو قهوه سازهای نسل سوم به شمار می‌رود که قهوه را به شکل فیلتری آماده می‌کند. قهوه دمی تهیه‌شده با وکیوم پات مانند سایر قهوه سازهای نسل سوم مثل فرنچ پرس، کمکس و V60 غلظت متوسط و عطر عالی دارد.
  • آئروپرس (AeroPress Coffee Maker): اروپرس شباهت زیادی به فرنچ پرس دارد. این قهوه‌ساز دستی از یک پیستون مخصوص آب برای تهیه قهوه استفاده می‌کند و عصاره را با فشار پیستون داخل فنجان می‌ریزد.
  • فرنچ پرس: فرنچ پرس یکی از پرطرفدارترین ابزارهای تهیه قهوه است که طرفداران زیادی دارد. دستگاه فرنچ پرس که برای دم کردن چای و دم‌نوش نیز استفاده می‌شود، قهوه مطبوع و لطیفی را به شما خواهد داد.
  • موکاپات: در واقع نوعی اسپرسوساز غیرالکتریکی است زیرا شیوه تهیه قهوه با آن نیز بر اساس فشار آب است. برای درست کردن قهوه با استفاده از موکاپات باید مخزن آب را پر کرد و روی حرارت قرار داد. پس از جوشیدن، آب با فشار زیاد به قسمت بالایی که قهوه آسیاب شده در آن قرار دارد وارد می‌شود تا از فیلتر عبور کند. درنهایت قهوه با فشار به داخل مخزن بالایی قهوه می‌ریزد.

دکمه بازگشت به بالا