عمومی

چگونه می توان با موفقیت از نرم افزار CRM استفاده کرد؟

قبل از شروع باید بدانیم که نرم افزار CRM چیست؟ نرم افزار CRM به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. این یک نرم افزار   CRM است که اطلاعات مشتری را جمع آوری می کند.

CRM فقط یک ابزار مفید نیست که شما به شرکت تان اضافه می کنید. مخصوصاً اگر شرکتی با بیش از ۱۰ کارمند دارید، باید مطمئن شوید که ده برابر آن سرنخ دارید. اگر  هزار تومان را برای CRM خرج می کنید، باید مطمئن شوید که برنامه CRM شما حداقل ۱۰ برابر درآمد دارد. حدود ۸۰٪ از کل پروژه های CRM با شکست مواجه می شوند. البته دلیل این نرم افزار نیست، بلکه مهارت های ضعیف کاربر است. به طور کلی، CRM توسط مشاورانی تهیه می شود که سعی می کنند عناصر حتی الامکانی را قرار دهند.

بهترین راه برای انجام این کار بهبود ویژگی های crm با پشتیبانی روزانه مشتری و به حداقل رساندن ویژگی های crm برای گوش دادن به دستورالعمل های لازم برای کاهش آنها است. اما فقط تعداد کمی موفق شده اند. چرا؟ زیرا بیشتر افراد از بهترین روش های CRM استفاده نمی کنند.

CRM پارس ویتایگر ترکیبی از بهترین شیوه هایی را که می توانیم پیدا کنیم، گزینه های بهینه سازی و الگوهای آماده، گرد هم آورده است. در اینجا ۵ کار برتر وجود دارد که شما باید هنگام استفاده از CRM انجام دهید.

1. اطمینان حاصل کنید که مدیریت عالی در خرید خود دارید.

صادقانه بگویم، اگر شما یک رهبر در یک سازمان نیستید، ایجاد CRM موثر غیرممکن است. تمام کاری که شما باید انجام دهید خرید بهترین ابزارهای هدایت و از همه مهمتر بینش است!

شروع کار با CRM بسیار دشوار است، به خصوص برای شرکت هایی که هرگز از آن استفاده نکرده اند. تیم فروش و مدیریت فروش باید آماده شوند زیرا فرصت ها در یک ابزار مشترک CRM متمرکز می شوند.

اجرای CRM همیشه بیشتر از حد انتظار طول می کشد، زیرا فروش روی کاغذ، باید دیجیتال شود. یادداشت ها، ایمیل ها، محصولات و چشم اندازها در انبار داده ردیابی می شوند، و این ممکن است ذهنیت برخی از شرکت ها را تغییر دهد.

به یاد دارم سال ها پیش، بانکداران خیلی مایل نبودند این اطلاعات را در یک سیستم مشترک قرار دهند. اکنون این کلید درآمد شرکت است و برای ردیابی کلیه روابط تجاری ارزش گذاری می شود.

2. یک مدیر پروژه انتخاب کنید.

برای تمام پروژه هایی که ما مدیریت کردیم، شرکت ها یک مدیر پروژه دو هفته ای داشتند. شما نیازی به متخصص بودن ندارید، اما حداقل باید کسی باشید که به نیازهای تیم گوش می دهد، ارتباطات مشتری، فناوری، ایمیل، سیستم شماره تلفن، ردیابی یادداشت ها و… را درک می کند و دیدگاه واضحی از تاریخچه مشتری دارد.

نرم افزار CRM یک بازاریابی فروش با کاربرد آسان است و ایجاد تجربه مشتری متناسب با تفکر تجارت و مشتری را ایجاد می کند. بنابراین، یافتن شریکی که دیدگاه روشنی از رابطه مشتری دارد، مهم است. استراتژی CRM شما همچنین می تواند با گذشت زمان و با تجربه مشتری تغییر کند.  پیکربندی برخی CRM ها بسیار پیچیده است.

3. اختصاص ۲ کاربر فوق العاده

توصیه می کنیم برای اطمینان از استفاده صحیح از CRM و یافتن قانون خرید صحیح، به سیستم کاربر فوق العاده وارد شوید! این کاربر می تواند نیروی فروش، کارمند درگیر با CRM و یا یک مدیر باشد. من مطمئن هستم که در سازمان خود چند نفر را پیدا خواهید کرد که با مزایای پیاده سازی CRM آشنا هستند.

این دو کاربر فوق العاده علاقه مند به توسعه محصول و… هستند.

با این حال، مهم است که کاربران فوق العاده بخشی از استراتژی فروش باشند، محصولات را درک کنند و نیازها و KPI های تیم بازاریابی را برآورده کنند.

4. CRM را برای اهداف بهره وری راه اندازی کنید.

نرم افزار CRM قبلاً شما را مشغول می کرد. اکنون آنها شما را فعال نگه می دارند. تیم های فروش و بازاریابی اغلب دست کم گرفته می شوند و در اجرای   CRM احساس ناکارآمدی می کنند. نرم افزار CRM اطلاعات را جمع آوری می کند و به یک پایگاه داده مهم برای سازمان شما تبدیل می شود. هدف CRM خودکار کردن کارهای تکراری تا حد ممکن است.

5. استراتژی CRM را تعریف کرده و رد کنید.

نرم افزار CRM فقط یک فناوری نیست. این یک فلسفه است زیرا در قلب فرآیند تجارت شما قرار دارد. گنجاندن کلیه بخشها در گردش کار تعبیه شده در سیستمهایCRM، از مدیران فروش و ایجادکنندگان برند گرفته تا مدیریت ارشد و تحلیل گران و گنجاندن سنگ بنای مهم، حائز اهمیت است. نرم افزارهای CRM برای بهبود کارهای روزمره چرخه فروش و روند فروش تقلید می کنند.

6. نرم افزارهای قدیمی خود را توسط API به هم متصل کنید.

اتصال نرم افزار های مختلف به نرم افزار CRM، مانند حسابداری، انبارداری و بسیاری از نرم افزار های ضروری دیگر کسب و کار، به شما این امکان را می دهد تا استفاده گسترده تری از اطلاعات خود داشته باشید و تنها با یک کلیک، اطلاعات خود را ادغام کنید.

نتیجه گیری

آیا شما آماده شروع مدیریت CRM هستید؟

ما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت ساختار قیمت و مزایا، توصیه می کنیم مقالات مقایسه قیمت را بخوانید.

CRM ها همیشه دارای یک ارزش هستند. با این حال، ما معتقدیم که       CRM مربوط به اشتراک گذاری مقادیر قبل از پیوستن به خدمات است. اگر می خواهید روابط مشتری را با الگویی خاص تکرار کنید، باید از CRM برای نشان دادن و تکرار بهترین روش ها و پیگیری تعاملات مشتری خود استفاده کنید. اگر شرکت شما بیش از ۱۰ کارمند یا فروشنده دارد، باید دسترسی به اطلاعات را محدود کنید و از CRM استفاده کنید. ما خیلی اوقات می شنویم که همه چیز به اطلاعات مربوط می شود. به نوعی درست است، اما همچنان مشتریان در قلب کسب و کار هستند.

دکمه بازگشت به بالا