عمومیکسب و کار برتر

نحوه ی استفاده از خط تلفن اینترنتی voip چگونه است؟

نحوه کار تلفن های VOIP

نحوه کار تلفن اینترنتی یا تلفن های VOIP عنوان این بخش از مقاله است و سعی در این بوده به طور کامل و واضح این عنوان برای شما عزیزان شرح داده شود. با ما تا انتها همراه باشید.

تلفن ویپ

همانطور که می دانید ویپ به معنی مخفف صدا بربستر اینترنت یا تلفن اینترنتی می باشد . و این موضوع یعنی یک فناوری پیشرفته که باعث شده صدا بربستر اینترنت انتقال یابد و امکانات فروان دیگری را نیز در کنار آن داشته باشد .همانطور که می دانید این امکانات و مزایا تلفن های ویپ همیشه به نفع کاربران و سازمان ها بوده و به طوری کارها را آسان و راحت کرده  است. در اختیار قرار دادن امکانات فراوان و قابلیت های مفید برای مشتریان می توان گفت باعث جلب رضایت و خشنودی آن ها می شود.

 

بهترین تلفن اینترنتی | تلفن اینترنتی چیست

کیفیت در تلفن های ویپ چگونه است؟

کیفیت صدا و تصویر در تمامی انواع تلفن های ویپ قابل قبول می باشد و باعث می شود شما یک ارتباط فوق العاده را تجربه نمایید .پرکاربردترین مورد در استفاده از ویپ ها در خانه ها می باشد.

چگونه VOIP در منازل مورد استفاده قرار می گیرد ؟

زمانیکه به استفاده از تلفن اینترنتی voip در منزل می اندیشید . باید از طریق سرویس های تلفنی که با اینترنت کار می کنند و محوریت یک سوئیچ تلفن را انجام می دهند استفاده نمود .

نکات کلیدی :

نکته : در این مورد باید بدانید که می توانید همچنان از یک شماره تلفن استفاده نمایید .

نکته : استفاده نمودن از یک آداپتور در چنین مواردی باعث می شود تا در مواقع لزوم افراد بتوانند از تلفن معمولی نیز استفاده کنند .

پس نتیجه میگیریم که تکنولوژی ویپ یک تکنولوژی موفق و پیشرفته و مفید در کارها بوده است . همچنین با روش قرار دادن صدای دیجیتال شده در بسته های اطلاعاتی و بعد ارسال مقصد به صورت صوت ذخیره نمودن تمامی اطلاعات به طور فرمت دیجیتال یعنی مدیریت و کنترل بهتر داشتن برروی تمامی عوامل .

به چند مزایای ویپ اشاره میکنیم :

امکانات تلفن ویپ :

1 . داشتن صدای با کیفیت
2 . توانایی استفاده از دورکاری
3 . داشتن ویژگی های نظیر ضبط مکالمات و صف های تماس و…
4 . داشتن هزینه کم در ارتباطات
5 . داشتن منشی تلفن
6 . ارسال و دریافت
7 . برقراری کنفرانس های صوتی و تصویری
8 . انعطاف پذیری بالا
9 . پست صوتی
10 . انتقال تماس

به یک صورت دیگر نحوه کار تلفن های VOIP را در خطوط پایین شرح می دهیم .

نحوه کار تلفن VOIP :

1 . تلفن شما باید در شبکه محلی با متصل شدن سوئیچ یا روتر از ویپ بهره مند شود .

2 . زمانیکه شماره تلفن را شماره گیری میکنید تلفن آی پی به ارائه دهنده ی خدمات ویپ می گویید که با طرف مقابل تماس حاصل نمایید .

3 . زمانیکه تماس از طریق ویپ شما انجام میگیرد بسته ها از طریق تلفن آی پی ارسال و دریافت می شوند .

4 . تلفن ویپ سیگنال های دیجیتالی را تبدیل به صدای قابل شنود میکند .

نکته : در هرنقطه که اینترنت پهنای باند داشته باشد یعنی توانایی استفاده نمودن از ویپ را دارد .

با داشتن تلفن های ویپ دیگر نگران از دست رفتن تماس هایتان نباشید . زیرا این تلفن با خدمات مربوطه می تواند مشتریان را به حالت انتظار در صف نگهدارد و در مدت زمان کوتاهی ارتباط را برقرار نمایید . و یا با داشتن امکان پست صوتی مشتریان کار خود را به صورت پیغام برای اپراتورها بگذارد . که در اسرع وقت به آن ها رسیدگی شود .

تلفن ویپ در انواع مختلف زیاد بسته به نوع شرایط کارها و سلیقه ی افراد در بازار موجود است . و یکی از عواملی که باعث پرکاربرد بودن این تلفن شده متنوع بودن آن می باشد .

خط تلفن VOIP چیست؟

خطوط تلفن اینترنتی که با نام های مختلفی آنها را می شناسیم از جمله سیپ ترانک، سیپ یوزر، سیپ فون و… به نوعی از خطوط تلفن نسل جدید اطلاق می شوند که همگی امکان برقراری تماس و انجام مکالمه را از طریق بستر شبکه برای ما مهیا می سازند. خط تلفن VOIP دارای قابلیت های جذابی است و پیشنهاد می شود بخش مربوط به را بطور کامل مطالعه بفرمایید.

نحوه تهیه و راه اندازی خط تلفن ویپ

برای راه اندازی خطوط تلفن ویپ، می بایست در اولین قدم اپراتور دلخواه خود را مشخص نموده و بعد از آن بر اساس شرایط اعلامی از سوی آن اپراتور اقدام به فعالسازی اینترنت مطلوب و مورد نظر کرده و با ایجاد بستر شبکه مناسب، خط تلفن دلخواه خود را نیز فعال نمایید. به دلیل آنچه از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی ابلاغ شده است، تقریبا تمامی اپراتورهای ارائه دهنده خط تلفن VOIP در ایران می بایست خطوط مورد نظرشان را بر روی زیر ساخت های شبکه ی اینترنت خود فعال و تحویل مشتری نمایند.

مرکز تلفن VOIP چیست؟

مرکز تلفن VOIP به سیستمی گفته می شود که امکان مدیریت و کنترل تمامی تماس های ورودی و خروجی مجموعه را از طریق بستر شبکه و پنل تحت وب در اختیارتان قرار می دهد. از جمله امکانات سیستم مرکز تلفن VOIP به تلفن گویا، منشی خودکار، سیستم ضبط مکالمات، گزارش گیری تماس ها، صف های تماس، نظرسنجی اپراتور ها و … اشاره کرد.

مرکز تلفن VOIP این امکان را به شما می دهد تا بتوانید تمامی خطوط تلفن ویپ، شهری با E1 را به آن متصل نمایید و بر اساس آن از امکانات گفته شده مرکز تلفن ویپ استفاده نمایید.

اشتراکات و تفاوت های مرکز تماس و خط تلفن VOIP

قطعا متوجه شده اید که مرکز تماس ویپ و خط تلفن ویپ دو موضوع کاملا مجزا و متفاوت هستند. علی رغم اینکه هر دو آنها از یک پروتکل برای برقراری تماس استفاده می کنند، اما هر یک دارای امکانات و شرایط منحصر به فرد خود هستند.

پروتکل یکسان، قابلیت های متفاوت

بعضی از مدیران مجموعه ها با این ذهنیت اقدام به خرید خط تلفن VOIP می کنند که با داشتن خط تلفن به تنهایی، امکاناتی نظیر تلفن گویا، صف تماس و سایر قابلیت های مرکز تماس نیز بصورت پیش فرض بر روی این خطوط وجود دارد، در صورتی که خطوط ویپ، علی رغم داشتن امکاناتی بیشتر از خطوط تلفن آنالوگ، به تنهایی امکانات مرکز تماس را ساپورت نمی کنند و برای بهره مندی هر چه بیشتر و بهتر از این امکانات می بایست اقدام به راه اندازی سیستم مرکز تماس کنید.

داشتن مرکز تلفن VOIP پیش نیاز داشتن خط تلفن VOIP

خطوط تلفن ویپ عموما به دو صورت متفاوت ارائه و عرضه می شوند که شامل خطوط تک خط یا خانگی و خطوط تجاری یا همان سیپ ترانک می شود که امکان برقراری تعداد تماس های همراه را برایمان میسر می سازد. در صورتی که تمایل به استفاده از خطوط سیپ ترانک داشته باشید می بایست حتما مرکز تلفن ویپ در مجموعه شما وجود داشته باشد تا از این طریق امکان برقراری تماس و استفاده از خطوط تلفن ویپ نیز میسر گردد.

پس به طور کل می توان گفت، مرکز تلفن ویپ یکی از پیش نیاز اصلی راه اندازی خطوط تلفن ویپ است و در صورتی که این سیستم وجود نداشته باشد، امکان استفاده از خطوط تلفن نیز مقدور نیست.

منبع : voip internet phone

دکمه بازگشت به بالا