فرهنگ و هنر

چگونه می‌توان بورسیه تحصیلی در ترکیه را کسب کرد ؟

چگونه می‌توان بورسیه تحصیلی در ترکیه را کسب کرد ؟

کشور ترکیه جدا از فراهم آوردن فرصت‌های آموزشی با سطح استاندارد بین‌المللی و همچنین دانش و تجربه فراوان، بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین ‌المللی از سراسر جهان برای تحصیل در ترکیه که معتبرترین دانشگاه‌ ها در دنیا است را ارائه می‌دهد. آنچه بورسیه‌ های تحصیلی ترکیه را منحصربه‌فرد می‌کند این است که نه‌تنها شامل حمایت مالی، شهریه، خوابگاه و بیمه درمانی است بلکه در تمام مقاطع تحصیلات عالیه امکان اعطای امکانات دانشگاهی، اجتماعی و فرهنگی را برای پذیرفته‌شدگان خود فراهم می‌کند.

این مطمئناً یک فرصت شگفت‌انگیز برای دانشجویان است که با تحصیل در ترکیه با موسسه دادمهر عدالت و با کمک چنین بورسیه ‌هایی قادر خواهید بود در برخی از بهترین دانشگاه‌ های ترکیه تحصیل‌ کرده و بینش، مهارت‌های بسیار مفیدی کسب کنید. با ادامه کار و ادامه مراحل سخت‌تر، نشان می‌دهد که این موارد بسیار مفید و مؤثر خواهند بود.

مزایای بورسیه تحصیلی ترکیه برای دانشجویان

اقامت رایگان

یکی از بهترین نکات در مورد بورسیه‌های ترکیه این است که محل اقامت دانشجویان را به بهترین نحو اداره می‌کند. همه دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه اسکان داده می‌شوند و دانشجویان می‌توانند به‌صورت رایگان زندگی کنند؛ اما اگر دانشجویان تمایل به زندگی در این خوابگاه‌ها را نداشته باشند، می‌توانند به‌راحتی به مکانی دلخواه خود منتقل شوند. در این حالت دانشجو باید هزینه محل زندگی خود را پرداخت کند.

بدون شهریه

دانش جویان تشویق می‌شوند که تمام ظرفیت خود را برای مطالعه به کار بگیرند و هیچ مسئولیتی بر دوش آن‌ها نیست. دانشجویان هیچ هزینه شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنند و تحصیلات کاملاً رایگان است.

هزینه بهداشت

هزینه‌های بهداشتی همه دانشجویان تحت پوشش بیمه درمانی همگانی است. بهداشت و درمان مسئله بسیار بزرگی در سراسر جهان است به‌خصوص اگر شما به یک کشور خارجی مهاجرت کرده باشید. خوشبختانه، اگر دانشجوی بورسیه‌ی تحصیلی در ترکیه باشید این مورد نگران‌کننده نخواهد بود. حتی اگر بیمار شوید همه هزینه‌ها توسط بیمه سلامت عمومی تأمین می‌شود و مجبور نیستید حتی یک لیره پرداخت کنید.

مقاله Reasons to Study in Turkey 10 را قبل از شروع برای برنامه ریزی و اقدام برای تحصیل در کشور ترکیه را به دقت مطالعه کنید که از شرایط دقیق آن مطلع شوید و به درستی تصمیمی مناسب برای تحصیل خود داشته باشید.

هزینه‌ های سفر

برنامه بورسیه‌ی ترکیه حتی هزینه‌های سفر از دانشجویان را نیز پوشش می‌دهد. دو بلیط در طول تحصیل در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد، یکی برای ورود آن‌ها و دیگری بعد از اتمام تحصیل دانشجویان برای عزیمت به کشور خود به او داده می‌شود.

شرایط دوره زبان برای بورسیه های ترکی

همه دانشجویانی که تسلط به زبان ترکی را ندارند، باید یک سال دوره زبان ترکی را بگذرانند تا مهارت‌های زبان خود را تقویت کنند. هیچ استثنایی برای این دوره وجود ندارد و حتی دانشجویانی که دوره‌هایی را به زبان‌های مختلف می‌گذرانند باید دوره زبان ترکی را بگذرانند. به کمک این دوره، اقامت شما در ترکیه بسیار خوشایندتر خواهد بود.

چگونه می‌توان برای بورسیه تحصیلی ترکیه در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام کرد؟

برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه معیارهایی چون آزمون ملی ترکیه (کنکور)، نمره آزمون بین‌المللی و CGPA موردبررسی قرار می‌گیرد. دانشگاه هالیچ (Halic) استانبول یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل در ترکیه خواهد بود که شرایط بورسیه مناسبی دارد، سعی کنید اطلاعات دقیقی از شرایط پذیرش دانشگاه Halic University را به دست بیاورید.

واجد شرایط بودن برای بورسیه‌های تحصیلی ترکیه

  • دانشجویان از سراسر جهان می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی ترکیه استفاده کنند
  • داشتن مدرک زبان معتبر بین‌المللی چون تافل، آیلتس و یا مدرک زبان ترکی تومر
  •  داشتن نمرات پذیرش آزمون‌های بین‌المللی نظیر GRE، GMAT، SAT

در مورد سن متقاضی نیز یک معیار دقیق وجود دارد. دانشجویان متقاضی بورسیه‌ی تحصیلی برای مقطع کارشناسی نباید بیش از 21 سال سن داشته باشند. این معیار برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا به 30 و 35 سال می‌رسد. همچنین کسب 70 درصد نمرات مقطع قبل برای پذیرش بورسیه‌ در مقطع کارشناسی و 75 درصد برای کسب بورسیه در مقاطع ارشد و دکترا موردنیاز است.

راهنمای فرآیند ارزیابی و انتخاب

بورسیه تحصیلی ترکیه یکی از پرطرفدارترین برنامه‌ها در جهان است. دلیل این امر این است که برنامه بورسیه تحصیلی ضمن دریافت پشتیبانی مالی، فرصت تحصیل در دانشگاه‌های معتبر ترکیه را برای دانشجویان فراهم می‌کند. ازآنجاکه سالانه صدها دانشجو متقاضی بورسیه‌ی دولت ترکیه هستند، روند ارزیابی و انتخاب دشوار است.

کاربرد و ارزیابی

پس از ارسال درخواست توسط دانشجویان علاقه‌مند، سایت رسمی بورسیه دولت ترکیه نامزدهای واجد شرایط را اعلام می‌کند و کمیته فراخوان مصاحبه شفاهی را تعیین می‌کند.

مصاحبه شفاهی

فقط نامزدهای برگزیده برای مصاحبه شفاهی انتخاب می‌شوند و اینجا جایی است که دانشجویان باید مهارت‌های خود را به نمایش بگذارند. دانشجویان همچنین باید دلیل انتخاب خود برای بورسیه‌های تحصیلی دولت ترکیه را نیز بیان کنند.

تأیید اسناد

درحالی‌که دانشجویان در حال معرفی خود هستند، یکی از اعضای کمیته بررسی مدارک را آغاز می‌کند. اگر نسخه اصلی از تمام اسناد خود را که به‌صورت آنلاین ارسال‌شده است، قرار داده باشید، دلیلی برای نگرانی وجود نخواهد داشت.

انگیزه

مرحله «انگیزه»فرایند درخواست معمولاً همان چیزی است که بیشتر متقاضیان را می‌ترساند؛ زیرا کمیته انتظار دارد دانشجویان به آن‌ها بگویند که چرا برای بورسیه‌های ترکیه را انتخاب کرده‌اند.

دانش آکادمیک و اهداف شغلی

در مرحله چهارم در فرآیند ارزیابی، دانشجویان باید دست آوردهای علمی خود را نشان دهند. داشتن مدارک تحصیلی برای دریافت بورسیه در ترکیه که به آن‌ها درگرفتن مدرک تحصیلات عالی کمک می‌کند یک امر ضروری است، اینجا جایی است که دانشجویان باید در مورد اهداف شغلی خود صحبت کنند.

امیدوارم این مقاله به شما برای دریافت سریع و بهتر در مسیری درست برای گرفتن بورسیه جهت تحصیل در ترکیه را گفته باشد. اگر سوالی در این رابطه داشته داشتید حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

دکمه بازگشت به بالا