عمومیکسب و کار برتر

چگونه با باتری ماشین گوشی شارژ کنیم

چگونه گوشی را شارژ کنیم که باتری خراب نشود؟ باتری موبایل را تا چند درصد شارژ کنیم؟ اصول شارژ باتری موبایل چیست؟ بهترین روش برای شارژ کردن گوشی‌های هوشمند کدامند؟

پاسخ تمام این سوالات را در مقاله‌ی روش صحیح شارژ باتری موبایل به شما می‌دهیم.

برای خرید باتری در کرج میتوانید به فروشگاه نکاس باتری مراجعه کنید.

محتوای این مطلب پنهان
1 چگونه گوشی را شارژ کنیم که باتری خراب نشود؟

چگونه گوشی را شارژ کنیم که باتری خراب نشود؟

یکی از موثرترین دلایل خرابی و کاهش عمر  بر می‌گردد به چگونگی شارژ کردن موبایل توسط کاربر است. همانطور که در مقاله‌ی  گفتیم؛ اگر شما گوشی را شب تا صبح به شارژ بزنید یا از شارژر نامناسب و پاور بانک‌های غیر اصل استفاده کنید؛ خیلی سریع عمر باتری موبایل‌تان تمام شده و باید آن را تعویض کنید. اما روش صحیح شارژ باتری موبایل برای افزایش عمر آن چیست؟

روش صحیح شارژ باتری موبایل و افزایش عمر آن

باتری موبایل عمر مفیدی بین 3 تا 4 سال دارد که بعد از این مدت استفاده باید تعویض شود. اما اگر با اصول شارژ کردن باتری موبایل آشنایی نداشته باشید ممکن است این زمان به 1 سال یا حتی کمتر نیز برسد. پس نکات زیر را با دقت بخوانید و به آن‌ها عمل کنید تا عمر باتری‌تان بیشتر شود.

‌‌‌‌‌توجه:  روش‌هایی که برای شارژ کردن باتری موبایل به شما می‌گوییم توسط تیم ماکروتل مورد بررسی قرار گرفته و کاملا اصولی هستند. شما با پیاده‌سازی این روش‌ها می‌توانید عمر باتری دستگاه خود را به‌صورت چشم‌گیری افزایش دهید. پس باما همراه باشید

1- بهترین روش شارژ کردن گوشی‌های هوشمند؛ استفاده از شارژر اصلی است

اگرچه شارژرهای اندروید عمومی است و روی همه‌ی گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند، اما به این معنی نیست که شدت جریان ورودی آن‌ها به دستگاه نیز یکی است. این یعنی اگر قصد خرید شارژر گوشی دارید؛ حتما از فروشنده تقاضا کنید سازگاری ولتاژ و شدت جریان ورودی شارژر به دستگاه‌تان را بررسی کند و مناسب با باتری دستگاه‌تان به شما شارژر بدهد.

در صورت امکان از شارژری که همراه با گوشی‌تان عرضه می‌شود استفاده کنید تا رتبه صحیحی داشته باشید یا مطمئن شوید شارژری که تهیه کرده‌اید توسط سازندگان گوشی‌ها تایید شده است. جایگزین‌های ارزان قیمت موجود در فروشگاه‌ها به گوشی شما صدمه می‌زنند و تاکنون چند مورد گزارش شده که شارژرهای ارزان قیمت در واقع موجب آتش سوزی و  شده‌اند.

برای خرید انواع کابل و  با کیفیت اصل و ضمانت 30 روزه روی لینک کلیک کرده و یا از بخش دسته بندی کالا‌ها؛ برند مورد نظر خود را پیدا کرده و خرید کنید. برای کسب اطلاعات و مشاوره با دفتر ما تماس بگیرید

برای خرید باتری دولتی کرج روی لینک زیر کلیک کنید.

2- هنگام شارژ کردن؛ گوشی را در حالت پرواز قرار دهیم؟

هرچه گوشی‌تان حین شارژ کمتر کار کند، سریع تر شارژ خواهد شد. حالت پرواز / هواپیما گوشی امواج وایرلس و رادیویی را روی گوشی تان مسدود می‌کند و قابلیت‌های گوشی را کاهش می‌دهد و باعث می شود گوشی‌تان زودتر شارژ شود. البته در این حالت، تماس و پیام‌ها را نیز دریافت نمی‌کنید ولی ارزش آن را دارد.

3- آیا هنگام شارژ گوشی را خاموش کنیم؟

خاموش کردن گوشی باعث می‌شود باتری آن حتی از حالت پرواز نیز سریع‌تر شارژ شود. مجددا باید یادآور شویم در این حالت ممکن است پیام، تماس و غیره را از دست بدهید ولی اگر می‌خواهید گوشی‌تان سریع‌تر و بهینه‌تر شارژ شود حتما آن را خاموش کنید. با این تفاسیر به‌نظرتان باید گوشی را خاموش شارژ کنیم یا روشن؟

4- آیا پاور سیوینگ برای گوشی ضرر دارد؟

گوشی‌های اندرویدی یک حالت ذخیره‌ی نیرو دارند که معمولا در تنظیمات باتری آن وجود دارد. زمانی که گوشی‌تان شارژ می‌شود می‌توانید این حالت را فعال کنید تا انرژی کمتری مصرف شود.

در گوشی‌های آیفون نیز این قابلیت با نام Low Power Mode مشاهده می‌شود. این قابلیت تمامی اپلیکیشن‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را میبندد تا گوشی شارژ کمتری مصرف کند و زودتر شارژ شود.

درکل شارژ کردن گوشی در حالت پاور سیوینگ (حالت ذخیره نیرو) نه تنها برای گوشی شما ضرر ندارد بلکه باعث افزایش عمر باتری نیز می‌شود.

5- قابلیت‌های غیر ضروری را غیر فعال کنید

اگر قابلیت‌های غیر ضروری مانند بلوتوث، GPS، وای فای یا NFC گوشی‌تان روشن هستند آنها را غیر فعال کنید تا باتری گوشی زودتر شارژ شود. هم چنین بک‌آپ اتوماتیک گوشی یا آپدیت اپلیکیشن‌ها را غیر فعال کنید.

6- هنگام شارژ کردن؛ از گوشی استفاده نکنید

سعی کنید خیلی از گوشی‌تان استفاده نکنید چون صفحه نمایش گوشی بیشترین سهم را در مصرف انرژی دارد. هر چه گوشی‌تان بیشتر روشن باشد دیرتر شارژ می شود و هرچه عمل شارژ کردن بیشتر زمان ببرد؛ باتری زودتر خراب می‌شود.

7- باتری موبایل را تا چند درصد شارژ کنیم؟

کارشناسان با تخلیه‌ی کامل باتری و شارژ مجدد آن مخالف هستند و پیشنهاد می‌کنند فقط ماهانه یک بار باتری را کاملا خالی کنید و سپس فول شارژ کنید تا عمل  اتفاق بی‌افتد.

اما اگر برایی‌تان سوال پیش آمده که چه زمای گوشی را شارژ کنیم باید بگوییم بهترین بازه برای شارژ کردن گوشی بین 20 تا 80 درصد است. چراکه وقتی گوشی زیر 20 درصد می‌آید و آن را به شارژ می‌زنید؛ باتری فشار زیادی برای بالا اوردن درصد خود تحمل می‌کند. همینطور وقتی گوشی بالای 80 درصد باشد خیلی دیرتر از حالت عادی شارژ می‌شود و همه‌ی این مسائل نگران کننده‌ست.

8- چند ساعت گوشی را شارژ کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم؛ بهترین بازه برای شارژ کردن باتری موبایل بین 20 تا 80 درصد هست. دلیل این هم کاملا مشخص است. وقتی گوشی به 100 درصد می‌رسد شارژ آن قطع شده و مصرف باتری در بک‌گراند آغاز می‌شود. دوباره باتری به 99 درصد می‌رسد و عملیات شارژ تا 100 درصد انجام می‌شود و هی این اتفاق تکرار می‌شود که تکرار مداوم آن باعث خراب شدن باتری‌تان می‌شود.

در گوشی‌های فست شارژ باید حدودا 35 دقیقه گوشی را به شارژ بزنید تا از 20 به 80 درصد برسد و گوشی‌های معمولی حدودا 1 ساعت باید در شارژ باشند. (این مسئله کاملا به نوع گوشی و باتری‌تان بستگی دارد)

9- سعی کنید از پاوربانک و فندکی ماشین استفاده نکنید

برای بهتر شارژ شدن گوشی موبایل‌تان بهتر است از پاوربانک‌ها استفاده نکنید چراکه نوسان آمپر آن باعث می‌شود باتری موبایل یا مدار شارژتان خراب شود. فندکی ماشین هم شرایطی مشابه با پاور بانک دارد و استفاده از آن برای شارژ کردن تلفن همراه باعث خرابی باتری می‌شود.

نتیجه:

در این مقاله چگونگی شارژ کردن گوشی برای افزایش عمر آن و مدت زمانی‌که باید گوشی در شارژ باشد را به شما گفتیم تا از خراب شدن باتری‌تان جلوگیری کنید

در آخر اگر باتری موبایل‌تان خراب شده می‌توانید به‌صورت حضوری به دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل برای تعویض این قطعه تشریف بیاورید و یا در صفحه‌ی  برای ما درخواست ثبت کنید. اگر نمی‌دانید باتری‌تان سالم است یا خراب؛ به مقاله‌ی  ماحتمالاً شما هم جزء افرادی هستید که زمان‌هایی که در ترافیک گیر افتاده‌اید را بهترین زمان برای شارژ گوشی با usb ضبط ماشین می‌دانید. آیا شارژ کردن گوشی در ماشین کار درستی است؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این پرسش برسید.

چه در حال سفر در جاده‌ باشید و چه در رفت‌وآمد روزمره از محل کار به خانه، کم بودن شارژ باتری گوشیتان ممکن است شما را ناراحت یا بی‌حوصله کند. اکثر مردم جرأت اعتراف به این موضوع را ندارند، اما حقیقت این است که شارژ زیر 5 درصد، استرس زیادی به آنها وارد می‌کند. در نتیجه از هر فرصتی برای شارژ کردن گوشی خود استفاده می‌کنند، حتی اگر نیاز باشد این کار را درون ماشین انجام دهند.

بهترین روش شارژ گوشی در ماشین | چگونه با باتری گوشی را شارژ کنیم

چطور موبایل خود را در ماشین شارژ کنیم؟

این سوال که چطور گوشیمان را در سفر شارژ کنیم؛ تا به حال برای افراد زیادی پیش آمده است. روش‌های مختلفی برای به شارژ زدن موبایل در ماشین وجود دارد. بسته به اینکه ماشین شما در چه سالی و توسط چه برندی تولید شده باشد، می‌توانید از یکی از گزینه‌های زیر استفاده کنید.

  1. به شارژ زدن موبایل در ماشین با استفاده از فندک

اگر شارژر ماشین با پورت usb بخرید که بتوانید آن را به فندک متصل کنید، می‌توانید از طریق فندک، گوشی خود را در ماشین شارژ کنید. برای شارژ آسان گوشی هوشمند خود به جریانی حداقل 2 آمپر نیاز دارید. فندک این کار را بدون مشکل انجام می‌دهد اما هنگام خرید شارژر ماشین باید دقت کنیدکه نوع مرغوب آنرا تهیه کنید.

  1. به شارژ زدن موبایل در ماشین با usb

خودروها ممکن است یک یا چند پورت usb داخلی داشته باشند که بتوانید شارژر را به آنها متصل کرده و بدین طریق گوشی هوشمند خود را شارژ کنید. با این وجود توجه کنید که آزمایش‌های بسیاری نشان داده‌اند که جریانی که از این پورت‌ها خارج می‌شود برای شارژ سریع گوشی هوشمند شما بسیار محدود است.

گوشی‌های هوشمند معمولاً دارای اپلیکیشن‌های قدرتمندی هستند که میزان زیادی از باتری گوشی را مصرف می‌کنند. پورت‌های یو اس بی نمی‌توانند جوابگوی این انرژی زیادی باشند. در نتیجه ممکن است شارژ شدن گوشی هوشمند شما با سرعت دلخواهتان پیش نرود و حتی در حین به شارژر وصل بودن گوشی، بخشی از شارژ گوشی را از دست بدهید!

  1. شارژ موبایل در ماشین از روش بی‌سیم

خودروهای جدید از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. بنابراین دیگر نیازی نیست از کابل استفاده کنید. اگر گوشی شما قابلیت شارژ بی‌سیم دارد، آن را روی استند، سینی یا مکان مخصوص قرار دهید تا شارژ شود.

  1. شارژ گوشی با usb ضبط ماشین

شارژ گوشی با usb ضبط ماشین روشی است که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. پورت usb در وسیله نقلیه شارژ گوشی شما را با برق کمتری نسبت به آنچه گوشی نیاز دارد، انجام می‌دهد. در نتیجه ممکن است گوشی شما حین شارژ شدن از کار بیفتد یا اینکه شارژ آن به سختی انجام شود. هنگام رانندگی از محل کار به خانه یا بالعکس، تلفن همراه در طول 30 تا 60 دقیقه رفت‌وآمد به میزان بسیار کمی شارژ می‌شود. این موضوع بدین علت است که در حقیقت شارژی که گوشی در حین رانندگی مصرف می‌‌کند از انرژی که در زمان شارژ توسط یو اس بی به آن منتقل می‌شود، بیشتر است.

مطلب پیشنهادی

آیا شارژ موبایل با فندک ماشین به باتری آسیب می‌رساند؟

بیشتر سوکت‌های 12 ولتی می‌توانند جریانی به اندازه حداکثر 10 آمپر تولید کنند. این در حالی است که اکثر شارژرها از 1 تا 3 آمپر استفاده می‌کنند. اگر شارژر خراب باشد، برق به طور پیوسته و ثابت وارد دستگاه نمی‌شود. این وضعیت موجب نوسانات ناگهانی در جریان برق ورودی به موبایل می‌شود که ممکن است باعث ایجاد حرارت بیش از حد در دستگاه، آسیب به اجزای داخلی آن و در برخی موارد تخریب دستگاه شود.

البته شارژرهای فندکی مدرن به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که چیپ‌های درون آنها ولتاژها و جریان‌های خیلی بالا یا خیلی پایین را شناسایی می‌کنند و نمی‌گذارند جریان‌ها یا ولتاژهایی  بیش از حد معمول وارد گوشی شود. در نتیجه باتری گوشی کمتر در معرض خطر قرار می‌گیرد. با این وجود باز هم این روش کاملاً ایمن نیست.

آیا شارژ  موبایل در خودرو به باتری ماشین آسیب می‌رساند؟

در لحظات اولیه‌ای که ماشین استارت زده می‌شود، نباید روی باتری فشار باشد، در این صورت ممکن است ماشین به‌درستی استارت نخورد. البته ماشین‌های مدرن این مشکل را برطرف کرده‌اند. در این ماشین‌ها در لحظه‌ای که استارت زده می‌شود توان باتری کاملاً روی استارت صرف شده و دیگر قسمت‌ها تا زمانی که ولتاژ ثابت شود، شروع به کار نمی‌کنند. این زمان معمولاً بیشتر از 5 ثانیه طول نمی‌کشد. در نتیجه نگران انفجار باتری ماشین خود نباشید! اما باز هم استفاده از شارژر فندکی ماشین توصیه نمی‌شود.

 آسیب‌های گوشی به باتری ماشین

شارژ موبایل در ماشین و در حین رانندگی یکی از عواملی است که باعث خالی شدن باتری ماشین شما می‌شود. اگر خودروی شما خاموش باشد اما همچنان از رادیوی آن استفاده کنید، دستگاه انرژی خود برای شارژ شدن را از باتری ماشین دریافت می‌کند. چنین وضعیتی برای افرادی که به‌تازگی خودرو خود را خریده‌اند و باتری خودرو آنها سالم است، مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. اما اگر خودروی شما قدیمی است، بهتر است از شارژ موبایل در ماشین و با درگاه usb خودداری کنید.

اساساً کار با موبایل در ماشین به دلیل حواس پرتی که ممکن است برای راننده ایجاد کند، عملی مذموم است. هر گاه در هنگام رانندگی دست‌های راننده فرمان ماشین و چشم‌هایش جاده را ترک کنند، برای خود و سرنشینان آن ماشین خطر ایجاد می‌شود.

مطلب پیشنهادی

سوالات متداول

1- چرا نباید موبایل را در ماشین شارژ کنیم؟

پورت یو اس بی ماشین انرژی کمتر از آنچه گوشی موبایل برای شارژ شدن به آن نیاز دارد را برای موبایل فراهم می‌کند. در نتیجه گوشی به‌سختی شارژ می‌شود. شارژ موبایل با فندک ماشین نیز به دلیل نوساناتی که در برق ورودی به موبایل ایجاد می‌کند مورد تأیید نیست. از این گذشته کار با موبایل در ماشین باعث حواس پرتی و ایجاد خطر برای راننده و سرنشینان آن می‌شود.

2- چرا شارژ گوشی با فندک ماشین ضرر دارد؟

شارژ گوشی با فندک ماشین ممکن است به باتری ماشین یا باتری گوشی آسیب وارد کند. البته ماشین‌های نسل جدید به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که این مشکلات را تا حدودی برطرف کرده‌اند، با این وجود باز هم شارژ موبایل با فندک ماشین توصیه نمی‌شود.

3- بهترین روش شارژ گوشی در ماشین کدام است؟

به طور کلی شارژ موبایل در ماشین کار درستی نیست و سعی کنید این کار را انجام ندهید. بهترین روش شارژ گوشی در ماشین وجود ندارد! هیچ یک از روش‌هایی که برای به شارژ زدن موبایل در ماشین وجود دارند، ایمن نیستند و یا برای ماشین یا برای موبایل یا برای خود شما آسیب‌زا خواهند بود. رایج‌ترین روش‌ها برای شارژ موبایل در ماشین روش شارژ بی‌سیم، شارژ گوشی با usb ضبط ماشین و شارژ گوشی با فندک ماشین هستند. شارژ گوشی با فندک ماشین از شارژ گوشی با usb ضبط ماشین سریع‌تر است. اگر سرعت برایتان مهم است، از این روش استفاده کنید.

راجعه کنید.

تعویض انواع باتری‌های موبایل در دفتر ما بین 20 دقیقه تا 2 ساعته انجام می‌شود.

 

دکمه بازگشت به بالا