عمومیکسب و کار برتر

نحوه ی چاپ عکس روی کیک

امروزه کیک هایی که بر روی آن ها تصاویری از شخصیت های کارتونی و یا حتی یک عکس شخصی سفارشی نقش بسته شده است، را به وفور در ویترین قنادی ها می بینید. معمولا این تصاویر را در شیرینی پزی و با استفاده از چاپ گرهای مخصوص تهیه می کنند. اما با استفاده از آموزش زیر، شما نیز در خانه می توانید تصاویر ساده خوراکی را بر روی کیک ایجاد کنید. در این مقاله با نحوه تهیه کیک تصویری تولد آشنا می شوید. کافیه که یه عکس کیک تولد خوشگل رو انتخاب و با استفاده از ( یا ) و  ، عکس خودتون رو به کیک منتقل کنید. حالا کیک تصویری شما برای پذیرایی در جشن شما آماده است. با ما همراه باشید.

چاپ عکس روی کیک در 6 قدم

در ابتدای این مقاله شما مستقیما می توانید در 6 مرحله تصویر مورد نظر خود را روی کیک ایجاد کنید. البته اگر شما یک قنادی هستید، کارگاه کیک و شیرینی پزی دارید، یا تولید کننده کیک و شیرینی خانگی می باشید و می خواهید خود از امکان حرفه ای چاپ عکس روی کیک برخوردار شوید، پیشنهاد می کنیم تا از بخش فروشگاه آنلاین ، مورد نیاز خود را شامل ، و ، تهیه کنید.

در انتهای همین مقاله با نحوه چاپ عکس روی کیک تصویری آشنا می شوید.

مرحله 1

خامه و کره اولین مواد اولیه ای هستند که بایستی تهیه کرده و باهم مخلوط کنید. البته دقت شود که این مخلوط باید به میزان بسیار کمی هم زده شود؛ در ادامه  و را نیز به این مخلوط اضافه کرده و با سرعت بالای همزن، مواد را به مدت 5 تا 10دقیقه با هم مخلوط کنید. مایع مورد نظر بایستی به اندازه کافی سفت شده باشد. چنانچه سفت نبود، پودر قند یا شکر را دوباره به مواد اضافه کنید تا سفت شود. بعد از آماده شدن این مخلوط را کنار بگذارید.

مرحله 2

تصویر مورد نظر خود را توسط یک پرینتر معمولی و در سایزی که می خواهید روی کیک ظاهر شود، تهیه کنید. مطمئن شوید که تصویر در جهت معکوس، درست مثل نگاه کردن به یک آینه، پرینت شده باشد. اگر این اولین تجربه شما است، بهتر است از یک تصویر ساده و بدون جزئیات استفاده کنید.

مرحله 3

تصویر چاپ شده را بر روی  و آن را نیز روی تخته برش قرار داده و محکم کنید. البته می توانید از یک صفحه پلاستیک شفاف یا اکریلیک نیز استفاده کنید. برای جلوگیری از لغزش دست در هنگام برش، بهتر است هردوی آن ها را با نوار چسب به هم محکم کنید. از مواد غذایی سیاه رنگ ( ) برای ترسیم خطوط تصویر بر روی استفاده کنید. دقت نمایید که در هنگام کشیدن خطوط  بر روی کاغذ، دست شما خطوط را پاک نکرده و اثر آن باقی نماند.

مرحله 4

بعد از ترسیم دور تصویر با خطوط مشکی، از ( ) برای پر کردن خطوط داخلی آن استفاده کنید. پس از اتمام آماده سازی و رنگ آمیزی، به کمک پشت یک قاشق فشار کمی را بر روی تصویر وارد کنید. این کار سبب می شود که رنگ‌ها بدرستی روی  قرار بگیرند و سطح کار صاف به نظر برسد. توجه کنید که فشار بیش از حد، به سطح کاغذ آسیب وارد می کند.

مرحله 5

حالا کیک خود را آماده کرده و سطح روی کیک را با یک پوشش رنگی مناسب با تصویر، پوشش دهید. این رنگ در واقع پشت زمینه تصویر چاپ شده شما را تشکیل خواهد داد و آماده سازی شده، در مرحله آخر روی این سطح قرار خواهد گرفت.

مرحله6

برای ساعتی تخته برش را داخل فریزر قرار دهید و سپس آن را خارج نمایید. تصویر را به آرامی از روی بردارید و روی کیک قرار دهید. در پایان درب شماره یک را به آن متصل کرده و را با مایه تهیه شده در مرحله اول پر کنید. انتهای را محکم گره زده و کیک را به دلخواه خود تزئین کنید.

همانطور که در اول این مطلب آورده شد، اگر علاقه مند هستید تصویر واقعی را روی کیک خود قرار داده و تزئین کنید، ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

چگونه یک کیک تصویری تهیه می شود ؟

شما می توانید با مراجعه به قنادی ها تصویر دلخواه خود را روی سی دی تحویل دهید و یا از آلبوم تصاویر موجود تصویر مورد نظر خود را شامل تصاویر مربوط به مناسبتهای ملی و مذهبی  و تصاویر کارتونها و یا آرم تیم های فوتبال انتخاب کنید. سپس وزن کیک مورد نظر خود را سفارش داده و در روز مراسم خود کیک تصویری سفارش داده را تحویل بگیرید.

اما نحوه تهیه کیک تصویری چگونه است؟ قبل از این که به این موضوع، ابتدا باید با لوازم ضروری چاپ کیک تصویری آشنا شویم. در ادامه به برخی از این وسایل می پردازیم.

اگر می خواهید تصویری را روی محصولات خوراکی مانند کیک، کوکی ها و غیره چاپ کنید باید از با کیفیت استفاده کنید.

برای چاپ عکس روی کیک، به چاپگر خاصی نیاز ندارید و کافی است که کاغذ های خوراکی را تهیه کرده و از چاپگرهای جوهر افشان (InkJet) استفاده کنید. تنها تفاوتی که وجود دارد، در جوهر مصرفی در این چاپگر ها است که باید از برای چاپ تصویر روی استفاده شود.

  • Canon G2400
  • Epson L1300
  • Epson L1800
  •  Canon G1400

کاغذی است که می توان تصاویر دلخواه خود را به کمک چاپگرهای کیک تصویری روی آن چاپ کرده و کیک را با هر نقشی طراحی کنید. مواد تشکیل دهنده شامل ، شکر، برنج ، روغن ،  ، ، آنتی اکسیدان ، و پتاسیم است.

طرز استفاده از بدین صورت است که می توانید تصاویر دلخواه خود را روی کاغذ ها چاپ کرده و سپس آنها را روی کیک قراردهید. برای این کار فقط باید مانند کاغذهای معمولی داخل دستگاه چاپگر قرارداده و تصویر مورد نظر را روی آن چاپ کنید.

با استفاده از قادر خواهید بود هر تصویر، نام و یا یک پیام دوست داشتنی را در روز تولد، سالگرد ازدواج و … روی کیک دلخواه خود بچسبانید.

مهمترین خصوصیات این است که در صورت قرار گرفتن در معرض هوا خشک نشده و انعطاف خود را ازدست نمی دهد و حالت شکنندگی به خود نمی گیرد.

(یا اصلاحا ) وسیله ای جزو یکی از کاغذهای خوراکی است که برای تزئین کیک ، کوکی و انواع محصولات شیرینی استفاده می شود. مواد بکار رفته در کاغذ ویفر خوراکی شامل ، آب و روغن زیتون است. با استفاده از قلم و می توانید طرح های متنوعی را روی ایجاد کنید ویا از طریق ، تصویرمورد نظر را روی آنها چاپ کنید. همچنین می توانید به صورت دستی و یا ازطریق دستگاه های برش، شکل های مورد نظر خود را روی ایجاد کرده و آنها را به اشکال مختلف حتی سه بعدی روی کیک ، کناره های کیک و هر قسمتی که بخواهید، بچسبانید.

از جمله ویژگی های منحصربه فرد ، انعطاف پذیربودن آنها است. شما می توانید کاغذ را در حالت های مختلف روی کیک قرار داده و بدون ایجاد شکنندگی درکاغذ، برای تزئین کیک و شیرینی از آنها بهره ببرید.

برای چاپ تصویر خوراکی به ابزاری چون کارتریج های خوراکی ، ، جوهر غذایی () و با کیفیت بالا نیازدارید.  به عنوان جوهر غذایی یا جوهر کیک شناخته می شود. این نوع جوهر برای تولید چاپ دیجیتال سفارشی یا چاپ روی کاغذ خوراکی ارائه می شود تا کیک های زیبا وسفارشی به عنوان محصول کار ارائه شود.

چاپ خوراکی روی کیک دیجی کالا | چاپ عکس خوراکی

از بهترین مواد با کیفیت تهیه شده و برای تزئین کیک ، کوکی ، بستنی ، کلوچه و … به کار می رود.  در رنگ بندی متنوع و بسته بندی های مختلف وجود که معروف ترین آن ها به شرح ذیل است:

  • مناسب چاپگرهای EPSON  : در 6 رنگ شامل زرد – آبی روشن – صورتی – مشکی – آبی و صورتی روشن
  • مناسب چاپگرهای  CANON : در 4 رنگ شامل زرد – صورتی – مشکی و آبی

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • خشک شدن سریع
  • غیرسمی
  • بهداشتی
  • ایمن برای سلامت
  • چسبندگی فوق العاده عالی و بالا

نکته بسیار مهمی که درباره وجود دارد این است که این نوع جوهر فقط با کارتریج های خوراکی قابل استفاده نیستند بلکه در کارترییج های معمولی که با جوهرمعمولی استفاده می شوند هم قابل استفاده است.

در این خصوص 6 رنگ مخصوص  Epson برای مشتریان در فروشگاه آنلاین قنادباشی عرضه شده است. برای سفارش این ، کافی است را کلیک کنید.

متخصصان برای تنوع بیشتر در تزئین کیک ، کوکی ، دونات ، غذا و … از لوازمی مانند ، کاغذ خوراکی ، و … استفاده می کنند.

اگر زمان زیادی برای استفاده از چاپگر نداشته باشید، ساده ترین روش برای تزئین کیک و شیرینی با هر سطح موردنظر ( صاف یا خشک  – شکلاتی – فندقی و..)، استفاده از است. به غیر از تزئین کیک و مواد غذایی، همچنین از این ابزار برای تزئین ظروف غذاخوری نیز استفاده می شود و با  شکل های متفاوت و حتی جملات زیبا آنها را جذاب می نماید.

مواد تشکیل دهنده این قلمها شامل آب خالص، پروپیلن گلیکول، رنگ خوراکی ، بنزوات سدیم، اسید سیتریک، متیل پارابن یا پروپیل پارابن به عنوان نگهدارنده، بدون قند است.

معمولا قلم های رنگی خوراکی موجود در بازار در 5 رنگ زرد ، مشکی، سبز ، آبی و قرمز وجود دارد.

مراحل چاپ تصویر روی کیک و تهیه کیک تصویری

شاید یکی از دلایل عدم استفاده قنادان از تجهیزات چاپ کیک تصویری ، عدم توانایی آنها در آماده سازی تصاویر و ارسال آن به پرینتر می باشد. در واقع در مراحل چاپ تصاویر ، سخت ترین مرحله ، آماده سازی تصاویر قبل از چاپ می باشد.

در ادامه کار نحوه کار با نرم افزار چاپ تصویر روی کیک و مراحل چاپ آن توضیح داده شده است:

مرحله اول : انتخاب تصویر / سفارش

مرحله دوم: انتخاب نوع کاغذ​

مرحله سوم: برش تصویر

مرحله چهارم: چرخاندن تصویر​

مرحله پنجم: تنظیم روشنایی تصویر

مرحله ششم: افزودن حاشیه​

مرحله هفتم: افزودن متن​

مرحله هشتم: افزودن امضا​

مرحله نهم: چاپ​

مرحله دهم: چاپ تصویر روی کاغذ خوراکی​ و قراردادن آن روی کیک تصویری

در این مرحله و بعد از چاپ تصویر مورد نظر خود روی  اجازه دهید تا به مدت 5 الی 10 دقیقه خشک شود. سپس آن را به مدت 30 ثانیه الی 1 دقیقه در فریزر قرار دهید. سپس  را از فریزر خارج کرده و صفحه محافظ آن را از گوشه ای گرفته و از  جدا کنید. سپس تصویر چاپ شده را به آرامی از یک گوشی تصویر در محل مناسب آن روی کیک قرارداده و به آرامی تا نشستن گوشه مقابل  روی کیک آن را رها کنید.

منبع: youtube.com

 

دکمه بازگشت به بالا