چگونه در اینستاگرام شغل خود را بنویسیم (ترفند ساده)

چگونه اینستاگرام شغلی یا بیزنس ایجاد کنیم؟

در این مقاله می‌خواهیم انواع ربات اینستاگرام و اینستاگرام شغلی را برای طرفداران این شبکه اجتماعی محبوب توضیح بدهیم. وقتی در حال نوشتن این مطلب هستیم، با فیلترینگ تلگرام، اینستاگرام به مهمترین شبکه اجتماعی در ایران عزیزمان تبدیل شده است بنابراین فعالیت در این شبکه اجتماعی تقریبا برای تمامی کسب و کارها بسیار حائز اهمیت می‌باشد. یکی از خدماتی که این شبکه اجتماعی به صاحبان کسب و کارها ارائه می‌دهد، اینستاگرام شغلی است. در ادامه فواید و نحوه ساخت اینستاگرام شغلی را با همدیگر بررسی خواهیم کرد.

فواید تغییر اینستاگرام شخصی (personal) به اینستاگرام شغلی یا بیزنس (Business)

چگونه اینستاگرام شخصی (personal) خود را به اینستاگرام شغلی یا بیزنس (Business) تغییر بدهیم؟

ابتدا با یک ایمیل یک صفحه شخصی در اینستاگرام می‌سازیم و یا از قبل این صفحه شخصی خود را داریم. حال برای این کار از قسمت بالا و سمت راست بر روی سه نقطه کلیک می‌کنیم تا صفحه تنظیمات (settings) باز شود.

در این صفحه از قسمت اکانت (Account) گزینه Switch to Business Account را انتخاب می‌کنیم.

صفحه خوش آمدگویی که شامل ۴ قسمت می‌باشد، برای شما باز می‌شود. دکمه ادامه (Continue) را در هر قسمت کلیک کنید تا به قسمت بعدی بروید. در قسمت اول بعد از خوش آمدگویی به شما می‌گوید کدام یک از اشخاصی که شما آن‌ها را فالو (follow) می‌کنید دارای پروفایل بیزنس هستند. در قسمت‌های بعدی به شما در مورد ۳ بخش مهم اکانت مدل بیزنس اطلاع می‌دهد که در ذیل به آن پرداختیم. اگر هم خواستید می‌توانید از ابتدا ضربدر بالا سمت چپ را بزنید و این صفحه را ببندید و به ادامه کار بپردازید.

در صفحه بعد شما می‌توانید اکانت فیس‌بوک (Facebook) خود را نیز به این اکانت متصل نمایید (که برای این کار بایستی همزمان فیلترشکن شما روشن باشد)  و یا با کلیک بر روی Skip در پایین صفحه به مرحله بعد بروید. در صورتی که بخواهید اکانت فیس‌بوک خود را متصل نمایید Choose Page  را انتخاب نمایید.

وارد صفحه دیگری می شوید،  Create a new Page را انتخاب کنید.

در این صفحه یک اسم جدید برای صفحه کاری خود انتخاب نمایید و یا می‌توانید از اسم پیشنهادی اینستاگرام که متناسب با نام پروفایل شما می‌باشد استفاده نمایید. دسته‌بندی‌ها و زیر دسته‌های مختلفی وجود دارد که شما با انتخاب یکی از این دسته‌ها به مخاطبان خود کمک بهتری می‌کنید تا اطلاعات بهتری در مورد اکانت اینستاگرام و صفحه فیس‌بوک شما داشته باشند. دکمه Next را بزنید. پیغامی خواهید دید که می‌گوید صفحه شما با موفقیت ایجاد شد بر روی Continue کلیک کنید. حال مشخصات اکانت شما نمایش داده می‌شود در صورتی که درست می‌باشد Done را انتخاب نمایید.

البته بهتر است Change contact options را انتخاب کنید و در صفحه جدید آدرس محل کار خود را وارد نمایید در آخر با فشردن دکمه Done از شما سوال می‌شود از تغییر اکانت خود به حالت بیزنس مطمئن هستید یا خیر. در صورت انتخاب  Yes صفحه خوش آمدگویی برای شما باز می‌شود و شما را به صفحه پروفایل راهنمایی می‌کند. Go to Profile را انتخاب نمایید. در قسمت پروفایل شما می‌توانید موارد دیگری به اکانت خود اضافه کنید و یا اطلاعات قبلی خود را ویرایش نمایید. و با تایید این قسمت به صفحه اصلی برمی‌گردید.

قابل ذکر است، در قسمت پروفایل و تنظیمات حالت بیزنس نسبت به حالت شخصی موارد جدیدی ملاحظه خواهید کرد که در مقالات دیگر به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. در آخر هم بدانید هر زمان که بخواهید می‌توانید از قسمت تنظیمات دوباره اکانت خود را به حالت شخصی تغییر دهید.

۱۳ ترفند نوشتن بیو اینستاگرام حرفه‌ای برای کسب‌وکارها

بخش بیو اینستاگرام یا بیوگرافی اینستاگرام اولین بخشی است که کاربر اینستاگرام با پروفایل شخصی یا تجاری شما روبه‌رو می‌شود. بنابراین برای بهبود اینستاگرام مارکتینگ مهم است بدانید که باید در این بخش در مدت زمان کوتاهی اطلاعات لازم از ماهیت اکانت خود را در اختیار کاربر قرار دهید. به بیان دیگر براساس بیو اینستاگرام شماست که کاربر تصمیم می‌گیرد شما را فالو کند یا خیر. در این مقاله ۱۳ ترفند نوشتن بیو اینستاگرام حرفه‌ای برای کسب‌وکارها را بررسی خواهیم کرد.

نقش بیو در افزایش فالوور اینستاگرام غیر قابل انکار است. بیوگرافی اینستاگرام شما مثل کارت ویزیت، نمونه‌کار و صفحه اصلی وب‌سایت شما است که همگی در یک بسته جمع شده‌اند. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا یک برداشت اولیه‌ی عالی را به جا بگذارید، بنابراین باید روی بیوگرافی اینستاگرام خود تمرکز کنید و مطمئن شوید که کاملاً مجهز است تا بازدید‌کنندگان اینستاگرام را به دنبال کننده تبدیل کند.

بیو اینستاگرام چیست؟

بیوگرافی اینستاگرام بخش کوچکی است که در زیر نام کاربری شما قرار دارد تا بتوانید جزئیاتی درباره خود یا نام تجاری‌تان به اشتراک بگذارید. بیوگرافی اینستاگرام می‌تواند شامل شرح مختصری از شما یا نام تجاری، اطلاعات تماس، ایموجی‌ها، هشتگ‌ها و موارد دیگر باشد.

نکات نوشتن بیو حرفه‌ای اینستاگرام

۱: در انتخاب نام خود خلاقیت داشته باشید.

اولین قدم برای ایجاد یک بیوگرافی اینستاگرام خوب این است که اطمینان حاصل کنید نام شما واقعأ نام شما است! (منظور ما فیلد «نام» در پروفایل شما است، نه نام کاربری اینستاگرام شما).

ببینید که چگونه علی بابایی به عنوان یک دیزاینر موفق ایرانی، مخفف کلمه design را در نام بیوگرافی اینستاگرام خود وارد کرده‌است. نه تنها اضافه کردن چیز دیگری به نام‌تان به شما کمک می‌کند تا از جمعیت متمایز شوید، بلکه به کاربران کمک می‌کند تا حرفه یا اشتیاق شما را جستجو کنند.

افرادی که در اینستاگرام به جستجوی شما می‌پردازند، احتمالاً از نام شما یا نام شرکت شما استفاده می‌کنند و ثبات و ماندگاری به مخاطبان می‌گوید که پروفایل اینستاگرامی که مشاهده می‌کنند در واقع متعلق به شما است و نه یک فریبکار.

این امر ممکن است کاملاً واضح به نظر برسد، اما در واقع یک دلیل بزرگتر برای آن وجود دارد: نام و نام کاربری شما تنها فیلد‌هایی هستند که اینستاگرام در جستارهای جستجو در نظر می‌گیرد.

بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید نامی که در بیوگرافی اینستاگرام خود درج کرده‌اید همان شخصی است که دنبال کنندگان و مشتریان به دنبال آن هستند!

اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید کمی چیزها را تغییر دهید! آیا یک تخصص در صنعت دارید؟ آیا خدمات خاصی را ارائه می‌دهید؟ آیا شما به چیز خاصی معروف هستید؟ شما می‌توانید آن جزئیات را به نام خود نیز درج کنید!

۲. از بیوگرافی اینستاگرام خود برای جذب مخاطب ایده‌آل استفاده کنید

یک بیوگرافی خوب در اینستاگرام توضیح می‌دهد که تجارت شما چیست و فقط در چند جمله می‌توانید آن را انجام دهید.

اگرچه ممکن است فقط ۱۵۰ کاراکتر برای استفاده در بخش بیوگرافی وجود داشته باشد اما این بدان معنا نیست که این تعداد کاراکتر نمی‌توانند دنبال کننده‌ی بیشتری برایتان ایجاد کنند.

شما با یک بیوگرافی تنظیم شده هر دنبال کننده‌ای را جذب نمی‌کنید، بلکه می‌توانید مخاطبان ایده‌آل خود را هدف قرار دهید تا هر بازدیدکننده جدید بتواند به سرعت درک کند که شما و شغل‌تان در مورد چه چیزی فعالیت دارید. و اگر آنچه را که می‌بینند دوست داشته باشند، به احتمال زیاد بر روی دکمه‌ی فالو (دنبال کردن) ضربه می‌زنند! به عنوان مثال آیدین داریان در بیو خود توضیح می‌دهد که چگونه می‌تواند به فالوورهای خود کمک کند.

همچنین ایده‌ی خوبی است که بیوگرافی اینستاگرام خود را بر نحوه‌ی کمک‌رسانی یا الهام بخشی دنبال‌کنندگان ایده‌آل خود متمرکز کنید – بیشتر در مورد آنها صحبت کنید تا خودتان.

۳. برای به اشتراک گذاشتن کلمات کلیدی هدفمند خود از فیلد اسم (Name) استفاده کنید

آیا می‌دانید که قسمت اسم در بیوگرافی شما کاملاً جدا از نام کاربری شما است؟

این بدان معناست که می توانید بدون تغییر نام کاربری یا دستکاری آن، فیلد اسم را در بیوگرافی اینستاگرامتان تنظیم کنید.

فقط داشتن نام کاربری خود در این فیلد یک فرصتِ از دست رفته است زیرا کلماتی که در فیلد اسم درج می‌کنید در واقع در اینستاگرام قابل جستجو هستند!

بنابراین اگر از بیوگرافی آقای احمد الیاسی به عنوان نمونه استفاده کنیم، آنوقت خواهید دید که اگر کسی «آموزش اینستاگرام» را در اینستاگرام جستجو کرد، احتمالاً صفحه ایشون را در  فهرست نتایج پیدا خواهد کرد:

بنابراین اگر می‌خواهید کشف شوید و دنبال کننده بیشتری داشته باشید استفاده از فیلد اسم در بیوگرافی برای کلمات کلیدی هدفمند، استراتژی خیلی بهتری برای برند شما است.

سعی کنید به کلمات کلیدی که دنبال‌کنندگان شما در اینستاگرام جستجو می کنند فکر کنید – شاید این موقعیت تجاری شما یا محصولاتی باشد که می‌فروشید. پس از یافتن کلمات کلیدی مناسب، آنها را در فیلد اسم خود قرار دهید.

۴. حساب های مرتبط را تگ کنید و هشتگ نام تجاری خود را در بیوگرافی اینستاگرام به اشتراک بگذارید

هشتگ‌های درج شده در بیو اینستاگرام یکی از پیج‌های مجتمع فنی تهران را ببینید.

درج هشتگ برند تجاری در بیوگرافی‌تان نیز راهی عالی برای جذب دنبال‌کنندگان است.هشتگ برند تجاری خود را در بیو درج کنید.

این که آیا شما یک مسابقه اینستاگرام یا کمپین UGC را تبلیغ می‌کنید، از جمله هشتگ برند تجاری‌تان در بیوگرافی اینستاگرام، روشی خارق‌العاده برای درگیر شدن در پست‌های شما است!

به لطف بروزرسانی اینستاگرام در سال گذشته، هر نام کاربری پروفایل یا هشتگ‌هایی که به بیوگرافی اینستاگرام خود اضافه می کنید به لینک‌هایی قابل کلیک تبدیل می‌شود!

وقتی یک “#” یا “@” را در بیوگرافی خود وارد کنید، به طور خودکار به لینک قابل کلیک تبدیل می‌شود که بازدید کنندگان را به یک هشتگ اینستاگرام یا نمایه‌ی دیگر سوق می‌دهد.

این بدان معناست که می‌توانید از بیوگرافی شخصی اینستاگرام خود برای تبلیغ پروفایل تجاری اینستاگرام تان استفاده کنید، یا با ذکر نام کاربری اینستاگرامِ شرکت‌تان، محل کار خود را به اشتراک بگذارید!

اگر محتوای تولید شده توسط کاربر را در فید خود پست کنید، بیوگرافی اینستاگرام شما یکی دیگر از نقاط عالی برای تبلیغ هشتگ برند تجاری شما جهت جمع آوری این پست ها خواهد بود.

توجه: قرار دادن هشتگ در بیوگرافی شما باعث نمی شود نمایه شما در این هشتگ‌ها قابل جستجو باشد، اما اضافه کردن هشتگ برند شرکت شما به بیوگرافی اینستاگرام شما یک روش عالی برای به اشتراک گذاشتن فعالیت‌تان و دعوت دیگران به مشارکت در آن است.

منبع: ویکی پدیا

خروج از نسخه موبایل