عمومیکسب و کار برتر

چگونه ربات تلگرام را در گروه فعال کنیم

 ربات را چگونه به گروه تلگرام اضافه کنیم؟

تبلیغات در ایتا، ربات های تلگرامی قابلیت های جالبی دارند. از دانلود پست و استوری های اینستاگرام و دانلود ویدیو از یوتیوب تا مدیریت کردن کانال های تلگرامی. برخی از آنها می توانند در گروه شما اضافه شوند و گروه تلگرامی شما را مدیریت کنند. احتمالا تا کنون وارد ربات های مدیر گروه بسیاری شده اید و اکثرا آنها برای شروع از شما یک کار میخواهند “ربات را به گروه اضافه کنید“.

تبلیغات گسترده اینستاگرام، افزودن ربات به گروه کار بسیار ساده ای است اما اگر تاکنون انجام نداده باشید ممکن است در تنظیمات گروه سرگردان باشید و ندانید وارد کدام بخش شوید. برای مشاهده آموزش کامل و تصویری ادامه این آموزش را حتما دنبال نمایید.

ابتدا باید وارد یک ربات تلگرامی شوید که قصد دارید آن را به گروه خود اضافه نمایید. ما در این آموزش از ربات مدیر گروه تایگر استفاده می کنیم و قصد داریم ربات را به گروه خود اضاف کنیم تا برای مدیریت کردن گروه به ما کمک کند.

مراحل تصویری افزودن ربات به گروه

1. ابتدا آی دی ربات (@TigerModirBot) را در فیلد جستجوی تلگرام تایپ میکنیم.

2. روی پروفایل ربات بزنید تا وارد صفحه چت با ربات شوید.

شناسه ربات را سرچ کنید

3. طبق عکس با توضیحات ربات و قابلیت های ربات را مشاهده می کنید. روی دکمه Start بزنید تا چت با ربات شروع شود (اگر زبان تلگرام شما فارسی باشد حتما بجای دکمه Start، دکمه شروع را باید بزنید)

روی شروع بزنید تا ربات پاسخ دهد

4. بعد از شروع به کار ربات از شما می خواهد ربات را به گروه اضاف نمایید (عضو گروه کنید) تا فعالیت خود را در گروه شما شروع کنید. حال طبق تصاویر روی دکمه شیشه ای افزودن به گروه بزنید تا لیست گروه هایی که شما در آنها عضو هستید نمایش داده شود.

5 . اگر کیبورد شیشه ای افزودن به گروه در ربات وجود نداشت باید چه کار کرد؟

توجه: ممکن است همه ربات ها دکمه افزودن به گروه (عکس 1) را داخل چت به شما نمایش ندهند که در این صورت شما باید روی عکس پروفایل ربات ضربه بزنید تا پروفایل ربات برای شما باز شود. حال همونطور که در عکس اشاره شد روی Add to Group or Channel بزنید تا لیست گروه های خود را مشاهده کنید و ادامه را طبق عکس های شماره 2، 3 و 4 پیش بروید.

اگر کیبورد شیشه ای افزودن به گروه وجود داشت نیاز به انجام این مرحله نیست

اگر در ربات کیبورد شیشه ای افزودن به گروه وجود نداشت مطابق این عکس عمل کنید

6. کار تمام شده! حالا شما ربات را به گروه اضافه کرده اید و ربات می تواند در گروه شما فعال باشد. وقتی به گروه خود مراجعه کنید با چنین پیامی مواجه می شوید.

شروع به کار ربات در گروه

حال که مراحل بالا را انجام داده اید باید گروه مورد نظر برای شما نمایش داده شود. همچنین از این لحظه به بعد اگر مراحل بالا را درست انجام داده باشید ربات در گروه با موفقیت فعال شده است. فراموش نکنید شرط فعالیت ربات در گروه ادمین بودن است و عضو بودن به تنهایی کافی نیست. پس اگر مراحل بالا را دقیق انجام داده اید و پیام زیر را دریافت کرده اید حال می توانید با تنظیمات ربات اضافه شده به گروه کمی بیشتر آشنا شوید.

مشاهده تنظیمات ربات مدیر گروه

با توجه به اینکه ربات های تلگرامی قابلیت های متفاوتی دارند ما در اینجا تنظیمات قابل اجرا برای ربات مدیر گروه @TigerModirBot را کمی بیشتر شرح می دهیم.

طبق عکس بالا همانطور که در توضیحات گفته شده اگر آیکن تیک سبز رنگ ( ✅ ) کنار یک قانون بود آن پیام آزاد است و اگر علامت قرمز ممنوع ( ⛔️ ) دیده شده یعنی آن پیام مجاز نیست و در صورت مشاهده توسط ربات حذف می شود. طبق تنظیماتی که در عکس می بینید هر کاربری که پیامی ارسال نمایید و در آن یکی از موارد لینک، ویس، فایل مشاهده شود بلافاصله حذف می شود.

اما اگر پیام دارای مواردی مانند استیکر، عکس، موزیک یا فایل صوتی بود آن پیام حذف نخواهد شد.

برای فعال / غیرفعال کردن هر کدام از موارد کافیست روی آن دکمه بزنید تا ایموجی کنار آن تغییر کند.

چگونه مطمئن شویم ربات در گروه صحیح افزوده شده؟

کافیست ربات را با یک یا چند پیام آزمایش کنیم. فراموش نکنید که ادمین ها مجاز هستند هر نوع پیامی را در گروه ارسال کنند و ربات پیام آنها را ویرای یا حذف نخواهد کرد پس بهتر است با یک اکانت دیگر در گروه این آزمایش را انجام دهید و مطابق عکس نوع پیامی که در قوانین گروه ممنوع کرده اید را ارسال کنید.

چگونه تنظیمات ربات را تغییر دهیم؟

اگر بعد از چند دقیقه یا چند روز خواستید تنظیمات ربات را مشاهده کنید کافیست در گروه پیام setting/ را ارسال کنید تا مجددا کیبورد شیشه ای تنظیمات ربات مدیر گروه را مشاهده نمایید.

آموزش حذف ربات از گروه

اگر به هر دلیلی قصد داشتید تا ربات افزوده شده به گروه را از گروه حذف کنید کافیست تا طبق مراحل زیر پیش بروید

اگر به هر دلیلی بعد از حذف ربات از گروه خواستید مجددا آن را به گروه اضاف کنید کافیست مراحل افزودن ربات به گروه را مجددا انجام دهید تا ربات ادمین گروه شود.

منبع: ویکی پدیا

دکمه بازگشت به بالا