اقتصادیکسب و کار برتر

آیا صفحه تاریک آیفون شما یک مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری است؟

چرا صفحه نمایش سیاه می شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که موجب می شود صفحه آیفون شما به طور ناگهانی سیاه گردد. یکی از دلایل احتمالی می تواند آسیب سخت افزاری ناشی از تعویض ناصحیح صفحه نمایش، صفحه نمایش بی کیفیت، نفوذ آب و یا زمین خوردن گوشی بدون همراه داشتن باشد. گاهی اوقات نیز مشکلات نرم افزاری، تلفن همراه شما را با Black Screen of Death روبرو می کند که ممکن است به خاطر جیلبریک آیفون، کرش سیستم و یا آپدیت برنامه ها و سیستم عامل باشد. در ادامه 5 روش اصلی که با اجرا کردن آن ها می توانید مشکل سیاه شدن صفحه نمایش آیفون را برطرف کنید، بررسی می کنیم.برای ثبت نام در آموزشگاه تعمیرات موبایل لطفا کلیک کنید

روش اول: هارد ریست کردن گوشی (Hard Reset)

هنگامی که آیفون شما با مشکل صفحه سیاه روبرو می شود، اولین کاری که باید انجام دهید، هارد ریست کردن تلفن همراه است.

متن جایگزین تصویر: هارد ریست کردن گوشی آیفون

  1. دکمه Home و دکمه Sleep/Wake را همزمان فشار داده و نگه دارید تا لوگو Apple ظاهر شود
  2. پس از نمایان شدن لوگو، آن ها را رها کنید
  • اگر از آیفون 7 استفاده می کنید، کافی است دکمه Volume Down را به جای دکمه Home نگه دارید.
  • اگر از آیفون 8 یا بالاتر استفاده می کنید، به ترتیب دکمه های Volume Up و Volume Down را فشار داده و رها کنید. سپس دکمه Sleep/Wake را نگه دارید تا زمانی که لوگو Apple را مشاهده کنید.

روش دوم: تعمیر آیفون بدون پاک شدن اطلاعات

رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش با نرم افزار iMyFone Fixppo بسیار آسان و کارآمد است. صفحه نمایش سیاه معمولاً به خاطر اشکالات سیستم عامل iOS ایجاد می شود. بنابراین استفاده از ابزار iMyFone Fixppo که برای حل بسیاری از مشکلات نرم افزاری آیفون کارآمد است، توصیه می شود.

  • داده های دستگاه شما می تواند با استفاده از iMyFone Fixppo حفظ شود
  • این نرم افزار با یک رابط کاربری آسان و کاربردی، به شما کمک می کند تا تنها در چند دقیقه دستگاه خود را تعمیر کنید
  • iMyFone Fixppo با همه نسخه های iOS و دستگاه های اپل سازگاری کامل دارد

پس از دانلود و نصب نرم افزار بر روی رایانه خود، مراحل زیر را برای حل مشکل خود طی کنید.

  1. برنامه را باز کنید و بعد از اتصال تلفن همراه بوسیله به کامپیوتر خود، گزینه “Standard Mode” را انتخاب کنید. اگر دستگاه شما قابل شناسایی باشد، می توانید به مرحله بعد بروید. در غیر این صورت مطابق تصویر، دستگاه خود را در حالت DFU Mode یا Recovery Mode قرار دهید.
  2. پس از بررسی گوشی شما توسط نرم افزار، آخرین نسخه سیستم عالم IOS که برای تلفن همراه منتشر شده نمایان می شود. بر روی گزینه Download کلیک کنید.
  3. پس از دانلود سیستم عامل، باید روی گزینه Start کلیک کنید تا نرم افزار شروع به تعمیر دستگاه کند. با پایان یافتن این مرحله مشکل صفحه نمایش سیاه برطرف خواهد شد.

روش سوم: قرار دادن گوشی در حالت Recovery Mode بدون استفاده از Home Button

باز هم نرم افزار iMyFone Fixppo بهترین گزینه برای قرار دادن آیفون های جدیدی که دکمه Home ندارند در حالت Recovery Mode است. مراحل زیر را دنبال کنید تا دستگاه خود را در حالت بازیابی قرار دهید.

  1. Fixppo را بر روی رایانه خود اجرا کرده و گزینه Enter/Exit Recovery Mode را در صفحه اصلی انتخاب کنید. سپس تلفن همراه را به کامپیوتر متصل کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.
  2. اکنون روی “Enter Recovery Mode” کلیک کنید تا دستگاه در حالت ریکاوری قرار گیرد.

روش چهارم: استفاده از iTunes برای حل مشکل سیاهی صفحه نمایش

در این روش از نرم افزار iTunes برای حل مشکل سیاه شدن صفحه نمایش آیفون استفاده می شود. پیش از بیان مراحل این روش، توجه داشته باشید که این راه حل، تمامی اطلاعات شما بر روی گوشی و پاک خواهد شد.

  1. آخرین نسخه iTunes را روی رایانه خود نصب کرده و اجرا کنید. برنامه را راه اندازی کنید. سپس دستگاه آیفون را به کامپیوتر وصل کنید.
  2. برخی اوقات iTunes تشخیص می دهد که آیفون شما در حالت Recovery Mode است و پنجره زیر نمایان می شود. اگر iTunes نتوانست گوشی شما را شناسایی کند، دکمه Sleep/Wake و دکمه Home را نگه دارید تا پیام زیر ظاهر شود.

 

  1. برای بازگرداندن آیفون به تنظیمات کارخانه، بر روی گزینه Restore کلیک کنید. در صورت داشتن نسخه پشتیبان، نرم افزار از شما می خواهد که نسخه پشتیبان را بازیابی کنید تا اطلاعات را پس بگیرید
  2. در پایان تلفن همراه روشن می شود و به احتمال زیاد مشکل صفحه نمایش سیاه برطرف خواهد شد

روش پنجم: تعمیرات سخت افزاری گوشی آیفون

اگر روش هایی که در بالا به آن ها اشاره شد، پاسخگوی حل مشکل شما نبود، به احتمال خیلی زیاد مشکل سیاه شدن صفحه نمایش سخت افزاری است. برای رفع مشکل، باید به فردی متخصص مراجعه کنید تا به ترتیب با حذف و صفحه LCD گوشی، قطعه آسیب دیده را پیدا کرده و تعمیر کند. گاهی اوقات نیز مشکل پیش آمده چیزی فراتر از نقص فنی در نمایشگر تلفن همراه است و باید علت آن را در شارژر و یا باتری دستگاه جویا شد.

 تشخیص سخت افزار یا نرم افزاری بودن این مشکل

اولین کار برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه ی گوشی تشخیص علت آن است. اگر اخیرا گوشی تان را زمین انداخته اید یا تصادفا داخل آب افتاده است، آنگاه به احتمال زیاد ایراد گوشی سخت افزاری است. اگر مشکل شما سخت افزاری باشد، یعنی اینکه یکی از قطعات سخت افزار (معمولا تاچ و ال سی دی) گوشی آیفون تان آسیب دیده است.
اگر هر قطعه ی سخت افزار گوشی تان بصورت یکپارچه و درست کار می کند، آنگاه ایراد از نرم افزار گوشی است. این مشکل ممکن است بدلیل یک بدافزار (Malware) روی گوشی تان باشد. هم چنین یک آپدیت خراب و نیمه کاره یا یک سیستم عامل ناپایدار و خراب ممکن است باعث بروز این مشکل شوند. علاوه بر این، سیاه شدن صفحه ی گوشی آیفون می تواند پس از کرش شدن یک اپلیکیشن یا اجرای آن روی حافظه ی کم گوشی نیز اتفاق افتد.

بیشتر این مشکلات با ریست کردن گوشی حل خواهند شد. این موضوع را در بخش های بعد توضیح می دهیم. ابتدا دلیل بروز این مشکل بر روی گوشی را پیدا کنید و راه حل مربوط به آن را انجام دهید.

 چگونه مشکل سیاه شدن صفحه ی گوشی آیفون را برطرف کنیم اگر ایراد از نرم افزار آن باشد؟

اگر مشکل سیاه شدن صفحه ی گوشی تان ناشی از ایراد نرم افزاری بود، یکی از راه های زیر را امتحان کنید تا این مشکل برطرف شود.

1- برطرف کردن مشکل سیاه شدن صفحه ی گوشی بدون از دست دادن داده های آن و با استفاده از برنامه ی dr.fone – repair

بهترین روش برای برطرف کردن این مشکل استفاده از برنامه ی بسیار کاربردی dr.fone – repair است. این برنامه روشی امن و قابل اعتماد برای برطرف کردن مشکلات نرم افزاری مربوط به گوشی های iOS است. به کمک این برنامه می توان مشکلات زیادی چون آبی / قرمز شدن صفحه نمایش، گیر کردن گوشی حین بوت شدن، ارور 53 و … را نیز برطرف کرد. این برنامه بر روی هر دو نسخه ی ویندوز و Mac اجرا می شود و با هر دستگاه iOS سازگار است.
کار با این برنامه خیلی راحت است و کافیست دستورالعمل های آن را دنبال کنید. در حقیقت با این برنامه می توانید بدون زحمت و خیلی راحت مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی تان را برطرف کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله 1: برنامه ی dr.fone را روی کامپیوتر خود نصب کنید و آن را اجرا کنید. روی گزینه ی Repair از صفحه ی اصلی برنامه کلیک کنید.

مرحله 2: حال، گوشی تان را با یک کابل USB / Lightening به سیستم خود وصل کنید و اجازه دهید سیستم شما گوشی را تشخیص دهد. پس از آن، روی دکمه ی Start کلیک کنید تا فرایند شروع شود.

مرحله 3: دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا گوشی تان را در حالت DFU بگذارید.

مرحله 4: اطلاعات مربوط به گوشی ( مانند مدل، نسخه ی سیستم عامل و …) را در پنجره ی بعد وارد کنید و روی دکمه ی Download کلیک کنید.

مرحله 5: کمی صبر کنید تا این برنامه تمامی آپدیت های مربوط به گوشی تان را دانلود کند.

مرحله 6: زمانی که دانلود کامل شد، برنامه به صورت خودکار شروع به برطرف کردن مشکل گوشی خواهد کرد. کمی صبر کنید و مطمئن شوید گوشی تان حین این فرایند به سیستم وصل است.

مرحله 7: پس از شروع شدن گوشی تان در حالت نرمال (normal mode)، پیام زیر را نمایش خواهد داد. شما می توانید گوشی تان را با خیال راحت بردارید یا در صورت نیاز کل پروسه را مجددا تکرار کنید.

بهترین چیز در مورد این روش این است که مشکل سیاه شدن صفحه را بدون از دست دادن داده های روی آن برطرف می کند.

2- برطرف کردن مشکل سیاه شدن صفحه ی گوشی با استفاده از آیتونز

دومین روش برای برطرف کردن این مشکل استفاده از آیتونز است. البته در این روش باید گوشی تان restore شده باشد وگرنه تمامی داده های روی گوشی پاک می شوند. اگر اخیرا از گوشی تان بکاپ گرفته اید، آنگاه پیشنهاد می کنیم این روش را انجام دهید.

اگر صفحه ی گوشی آیفون تان سیاه شده است، آن را به کامپیوتر وصل کنید و نسخه ی به روز آیتونز را باز کنید. چند لحظه صبر کنید تا آیتونز گوشی شما را تشخیص دهد. از قسمت Summary آیتونز گزینه ی Restore را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا گوشی تان ریست شود.

پس از این کار یک پیام هشدار نمایان می شود. یک بار دیگر روی دکمه ی Restore کلیک کنید تا این فرایند شروع شود. چند لحظه صبر کنید تا آیتونز گوشی را ریست کند و آن را بصورت نرمال ریستارت کند.

چگونه مشکل سیاه شدن صفحه ی گوشی آیفون را برطرف کنیم اگر ایراد آن سخت افزاری باشد؟

اگر فکر می کنید مشکل سیاه شدن صفحه گوشی تان بدلیل ایراد سخت افزاری آن است، آنگاه مراحل مورد نیاز برای برطرف کردن آن را انجام دهید. ابتدا گوشی تان را شارژ کنید و مطمئن شوید که باتری آن مشکلی ندارد. هم چنین مطمئن شوید که پورت شارژ گوشی صدمه ندیده است. بهتر است این پورت را هر از گاهی تمیز کنید و همیشه گوشی تان را با یک کابل معتبر و مناسب شارژ کنید. هم چنین شما می توانید تمامی اتصالات گوشی تان را چک کنید و از سالم بودن آن ها مطمئن شوید.

در صورت لزوم می توانید از مراکز تعمیر گوشی های آیفون دیدن کنید و سخت افزار های گوشی را چک کنید و اگر لازم شد آنها را تعویض کنید. به احتمال زیاد مشکل از تاچ و ال سی دی گوشی تان خواهد بود که در صورت نیاز باید آن را تعویض کنید.

امیدواریم پس از خواندن این راهنما توانسته باشید مشکل سیاه شدن صفحه ی گوشی تان را برطرف کنید. اگر روش دیگری بلد هستید یا سوالی دارید، خوشحال می شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید

دکمه بازگشت به بالا