دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی قبرس شمالی

 دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی قبرس شمالی

اگر قصد ادامه را دارید ، خیلی کوتاه و مختصر باید گفت که کشور قبرس به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. کشور قبرس شمالی تحت نظارت ترکیه و کشور قبرس جنوبی تحت نظارت یونان میباشد. در ادامه در یک جدول بطور خلاصه اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار میدهیم.

 مهاجرت به قبرس: من محمدحسین مهرزاد صدقیانی، فارغ التحصیل دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس هستم و تجربه چندین ساله زندگی در کشور قبرس را دارم. تصویری که در زیر مشاهده میکنید، تصویری از مراسم فارغ التحصیلی بنده از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس و در واقع پایان دوران تحصیل در قبرس اینجانب میباشد.

زمانی که خودم قصد تحصیل در این جزیره زیبا را داشتم، هیچ منبع و مرجعی وجود نداشت که بتوانم جواب سوالاتم را در آن پیدا کنم. بنابراین بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، تصمیم به تاسیس برند ای ام یو رجیستر نمودم، تا بتوانم تجربیات خود را به متقاضیان تحصیل در قبرس منتقل کنم و طولی نکشید تبدیل به یکی از بزرگترین نمایندگان دانشگاه های قبرس شدم و در واقع اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های قبرس به تخصص اصلی من تبدیل شد بطوریکه در این مدت نزدیک به 650 پذیرش تحصیلی موفق با بورسیه های بالا، برای دانشجویان از دانشگاه های قبرس اخذ نمودم.

در ادامه ویدئویی کوتاه از تعدادی از دانشجویانی که توسط نمایندگی اینجانب اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس نموده اند را برایتان فراهم کرده ام. افتخار موسسه ما از زمان شروع فعالیت صداقت در امور و ارائه مشاوره های صحیح برای متقاضیان میباشد. در ادامه مصاحبه برخی از دانشجویان ما را مشاهده میکنید.

 کشور قبرس یک کشور توریستی و دانشجویی است. از این  رو دارای دانشگاه های بسیار زیادی میباشد. اما این حقیقت پنهان نیست که تمام این دانشگاه ها دارای رتبه و رنکینگ مناسبی نمیباشند. معمولا افرادی که به فکر تحصیل در قبرس هستند میتوانند از بین سه دانشگاه برتر این کشور یکی را انتخاب کنند. هر سه این دانشگاه ها مورد تایید اتحادیه اروپا، کانادا، آمریکا و ترکیه میباشند. در ادامه و در یک جدول بصورت مختصر و مفید، را با یکدیگر مقایسه کرده ایم.

 دانشگاه های قبرس رشته های تحصیلی خود را ارائه میدهند. این به انتخاب خود دانشجو است که چه زبانی را برای تحصیل خود انتخاب کند. اما بطور معمول تحصیل به زبان انگلیسی بسیار بهتر است و مدارک انگلیسی در سطح بین الملل اعتبار بالاتری دارند. علاوه بر این اگر در آینده قصد ادامه تحصیل در کشور های دیگر را داشته باشید، در صورتی که مدرک تحصیلی شما به زبان انگلیسی باشد دیگر از شما مدرک زبان نخواهند خواست.

حال شاید برایتان سوال پیش آید که برای ورود به دانشگاه های قبرس نیازی به ارائه مدرک زبان وجود دارد یا تنها با گذراندن آزمون ورودی زبان انگلیسی میتوان وارد دانشگاه های قبرس شد؟ برای دریافت پاسخ این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

 هیچگونه وجود ندارد. این به این معنی است که افراد در هر سنی که باشند میتوانند برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه های قبرس اقدام کنند. تنها دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی خود محدودیت سنی زیر سی سال را دارد. ولی برای سایر دانشگاه های قبرس محدودیتی وجود ندارد.

تحصیل دبیرستان در قبرس شمالی | رنکینگ دانشگاه های قبرس شمالی

همانند سیستم آموزشی ایران، مقطع کارشناسی یا همان دوره لیسانس در کشور قبرس چهار سال میباشد. برای داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات الزامی میباشد. البته متقاضیانی که با سیستم آموزشی جدید شش سه سه تحصیل کرده اند میتوانند با داشتن مدرک دیپلم برای اقدام کنند. برای تحصیل در رشته های مقطع کارشناسی داشتن معدل بالا شرط نیست.

برای اخذ پذیرش در رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه های قبرس داشتن مدرک زبان انگلیسی به هیچ عنوان الزامی نیست. اما اگر دارای مدرک آیلتس 5 یا بالاتر و یا معادل آن باشید از شما آزمون زبان گرفته نخواهد شد. افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی  را دارند، طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی را پیش روی خود خواهند داشت که میتوانند رشته مورد علاقه خود را از بین آنها انتخاب کنند.

 ، طبق استاندارد بین المللی از سیستم آموزشی دو ساله پیروی میکند که مشتمل بر چهار ترم میباشد. افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند بایستی که دارای مدرک کارشناسی در رشته ای مرتبط با رشته مورد نظرشان باشند.  برای ورود به دانشگاه های قبرس به عنوان دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد نیازی به گذراندن آزمون خاصی نیست و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو انجام میشود.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قبرس به زبان انگلیسی بوده ولی داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی نیست. در صورت داشتن مدرک آیلتس 6.5 یا معادل آن، از شما آزمون زبان گرفته نخواهد شد و بصورت مستقیم وارد دپارتمان مورد نظر خواهید شد. لیست رشت های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه قبرس آنقدر گسترده است که تمامی متقاضیان میتوانند در رشته مورد علاقه که به پیشینه تحصیلی خود منطبق باشد تحصیل کنند.

در بسیاری از تماس هایی که از سوی دانشجویان برای گرفته میشود، این سوال مطرح میشود که تفاوت بین رشته های کارشناسی ارشد با پایان نامه و بدون پایان نامه چیست. که در پاسخ به این سوال باید گفت که سیستم ارشد بدون پایان نامه برای افرادی طراحی شده است که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را نداشته باشند و اگر فردی قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارد بایستی رشته ارشد خود را همراه با پایان نامه انتخاب کند.

 سیستم آموزشی مقطع دکترا در سرتاسر جهان استاندارد میباشد. همانند سیستم استاندارد جهانی شامل هشت درس میباشد. اینکه این هشت درس در چه مدت زمانی به پایان برسد بستگی به خود دانشجو دارد، اما معمولا 2 الی 3 سال بطول می انجامد. دانشجو پس از پایان هشت درس با گذراندن موفق آزمون جامع یا همان کو آلی فای وارد دوره پایان نامه خود میشود. بنابراین به پایان رساندن دوره دکترا در دانشگاه های قبرس نیازمند سه الی پنج سال زمان میباشد.

برای در مقطع دکترا همانند مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی نیست. اما اگر دانشجویی دارای مدرک آیلتس 6.5 و یا معادل آن باشد از گذراندن آزمون ورودی زبان انگلیسی دانشگاه معاف بوده و بصورت مستقیم وارد دپارتمان مورد نظر خود میشود. همچنین پذیرش دانشجو در مقطع دکترا در دانشگاه های قبرس بر اساس سوابق تحصیلی بوده و نیازی به گذراندن آزمون خاصی وجود ندارد.

 رشته های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه قبرس از جمله رشته هایی هستند که همه ساله افراد زیادی را برای به سمت خود جذب میکنند. دانشکده های پیراپزشکی و پزشکی قبرس از اعتبار و رتبه بسیار عالی در سطح بین الملل برخوردار هستند و دانشجویان برای ورود به آنها نیازی به گذراندن هیچگونه آزمون ورودی خاصی ندارند.

یکی از عواملی که باعث شهرت گرفتن دانشکده پزشکی قبرس و دانشکده پیراپزشکی قبرس در بین دانش آموزان ایرانی شد، منطبق بودن سیستم آموزشی دانشگاه های قبرس با سیستم  آموزشی ایران است. رشته داروسازی در قبرس دوره ای شش ساله دارد و دانشجو بعد از گذراندن شش سال یا  دوازده ترم موفق به اخذ مدرک دکترای داروسازی میگردد. اما در بیشتر دانشگاه های جهان دوره داروسازی پنج ساله بوده و به دانشجو مدرک کارشناسی داروسازی ارائه میشود.  همچنین دانشگاه های قبرس به دانشجویان ایرانی بورسیه های خوبی ارائه میدهد.

 تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در حالت کلی نسبت به سایر رشته ها پر هزینه تر میباشد. زیرا رشته دندانپزشکی شهریه بالایی دارد. اما نگران نباشید ما با دریافت بورسیه تحصیلی قبرس، هزینه های شما را به حداقل میرسانیم. بیشتر دانشگاه های قبرس در لیست رشته های خود، رشته دندانپزشکی را دارند.

بهترین گزینه برای ، و همچنین میباشد. برای این پیشنهاد دلایل کاملا منطقی و قانع کننده داریم. اگر علاقه مند به این رشته هستید به شما توصیه میکنم از پست مربوط به این رشته که لینک آن را قرار خواهم داد دیدن فرمایید. البته میتوانید برای دریافت مشاوره های تخصصی تر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 شاید به جرات بتوان گفت محبوبترین رشته دانشگاه های قبرس رشته داروسازی باشد. بطوریکه در هر ترم بیش از 50 درصد دانشجویان برای تحصیل در قبرس و در رشته داروسازی با موسسه ما تماس میگیرند. دانشگاه های قبرس شرایط بسیار خوبی برای این رشته فراهم کرده اند. نکته جالب اینجاست که در اکثر نقاط دنیا، رشته داروسازی دوره ای پنج ساله بوده و به در پایان دوره تحصیل به دانشجو مدرک کارشناسی و یا معادل آن ارائه میشود. اما اگر قصد  را دارید این را بدانید که مدرک داروسازی قبرس دکترا میباشد.

 به جرات میتوان گفت شغل فیزیوتراپی جزو پردرآمدترین شغل های دنیا محسوب میشود. اگر به بررسی جدول مشاغل پردرآمد دنیا بپردازید، شغل فیزیوتراپی را در رده های اول این جدول خواهید یافت. کارشناسان فیزیوتراپی سالیانه چیزی در حدود 100 هزار دلار درآمد دارند. جزو مواردی است که توسط دانشجویان بسیار انتخاب میشود. کشور قبرس برای علاقه مندان به این رشته شرایط بسیار خوبی را فراهم کرده است. این شرایط شامل بورسیه های عالی از 50 درصد الی 75 درصد در دانشگاه های مختلف این کشور میباشد.

تقریبا تمام دانشگاه های قبرس، رشته فیزیوتراپی را در لیست رشته های خود دارند. اینکه کدامیک از دانشگاه های این کشور برای تحصیل در این رشته مناسب است، یک سوال بسیار کلی میباشد و پاسخ آن بسته به شرایط دانشجو و هدفی که دانشجو در آینده شغلی خود دارد و از همه مهمتر بودجه دانشجو متفاوت است. بنابراین بهتر است در این مورد با کارشناسان ما مشاوره کنید.

 تنها آزمون موجود در دانشگاه های قبرس ، آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی میباشد که در بدو ورود به دانشگاه از دانشجویان گرفته میشود. این آزمون در واقع به عنوان آزمون ورودی نبوده  تنها یک آزمون تعیین سطح برای بررسی سطح زبان انگلیسی دانشجو میباشد. اگر دانشجویی در این آزمون تعیین سطح نمره قبولی کسب نکند مجبور به گذراندن یک یا چند واحد زبان انگلیسی به عنوان پیش نیاز خواهد بود. البته اگر دانشجویی مدرک زبان معتبر مانند آیلتس و یا تافل داشته باشد نیاز به شرکت در آزمون تعیین سطح زبان نخواهد داشت.

تجربه نشان داده است برخی از دانشگاه های قبرس مانند دانشگاه مدیترانه شرقی، در این آزمون تعیین سطح سخت گیری میکنند. اما قبولی در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی دیگر دانشگاه های قبرس، مانند دانشگاه بین المللی قبرس و دانشگاه خاور نزدیک به نسبت ساده تر است. شما میتوانید برای آشنایی هرچه بیشتر با روی لینک آن کلیک کنید.

 اگر تصمیم خود را برای گرفته اید میتوانید مدارک خود را به ما (نماینده رسمی دانشگاه های قبرس) ارسال کنید تا کارهای پذیرش شما را در کمترین زمان ممکن و بصورت رایگان انجام دهیم. شما میتوانید مدارک خود را  از طریق شماره واتس آپ درج شده در بالای سایت و یا از طریق تلگرام برای ما ارسال کنید. به علت بالا بودن بیش از حد تعداد پیام های ارسالی، لطفا حتما پس از ارسال مدارک خود با ما تماس بگیرید. مدارک لازم جهت تحصیل در قبرس عبارتند از :

این بسیار طبیعی است که تحصیل در هر کشوری یکسری مزایا و یکسری معایب دارد. هیچ کشوری کامل نیست. اما قبل از آنکه به بررسی بپردازیم، باید گفت که کشور قبرس را به عنوان یک سکوی پرتاب در نظر بگیرید برای مهاجرت به سمت کشورهای اروپایی.

  در قسمت  بطور کامل مورد بررسی قرار گرفته است اما در این قسمت نیز بطور مختصر به بررسی شهریه مقاطع مختلف در دانشگاه های قبرس می پردازیم. ابتدا باید گفت که دانشگاه های قبرس بنا به قراردادهایی که با دانشگاه های ایران به امضا رسانده است برای تمامی دانشجویان مقاطع کارشناسی و همچنین کارشناسی ارشد بورسیه 50 درصدی ارایه میکند. و این شامل تمامی دانشجویان بوده و از طرف دانشگاه به تمام متقاضیان تعلق می گیرد. علت این بورسیه این است که ایران جزو کشورهای جهان سوم است. همینجا ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از نمایندگان با ذکر اینکه این بورسیه حاصل تلاشهای آنها بوده است از دانشجویان و متقاضیان مبالغ اضافی خارج از برنامه دریافت می کنند.

 افرادی که قصد تحصیل در قبرس را دارند بهتر است این موضوع را بدانند که، هزینه های خورد و خوراک در قبرس شمالی بسیار نزدیک به هزینه ها در ایران می باشد. علت این است که واحد پولی این کشور لیر ترکیه بوده که از نظر قیمت به واحد پولی کشور ما نزدیک می باشد. بطور متوسط هزینه های خورد و خوراک در قبرس شمالی برای یک نفر چیری در حدود 1000 لیر می باشد که البته این مقدار بستگی به سلیقه غذایی هر کس می تواند کم و یا زیاد شود.

لازم به ذکر است در داخل محیط دانشگاه های قبرس تعداد زیادی رستوران . کافه تریا وجود دارد از جمله رستوران ایرانی که یک پرس غذا در آنها قیمتی بسیار معقول و مناسب دارد که دانشجویان می توانند از آنها استفاده کنند. قیمت یک پرس غذا در این رستوران ها بطور متوسط 90 لیر ترکیه می باشد. بنابراین هزینه های خورد و خوراک در قبرس تفاوت چندانی با ایران ندارد. البنه بر طبق تجربه ای که خود اینجانب از زندگی در قبرس داشتم هزینه های پخت غذا توسط خود دانشجو بسیار با صرفه تر و ارزان تر از هزینه تهیه غذای حاضری می باشد. برای بررسی دقیق تر روی لینک کلیک کنید.

 این عبارت، جزو عباراتی است که بسیار زیاد از بین سخنان افرادی که با موسسه تماس میگیرند می‌گیرند می‌شنویم. تحصیل در قبرس رایگان، آیا واقعا چنین چیزی وجود دارد؟  آیا می‌توان از دانشگاه های قبرس بورسیه 100 درصدی اخذ کرد؟ در پاسخ به سوال چنین افرادی باید عرض کنم که امکان تحصیل رایگان در کشور قبرس وجود ندارد. اما از راه های مختلف میتوان هزینه تحصیل در این کشور را به حداق رساند

دکمه بازگشت به بالا