عمومیکسب و کار برتر

انواع قطعات یدکی مورد استفاده در خودرو

انواع قطعات یدکی مورد استفاده در خودرو

پیچ و مهره

یکی از انواع تعویض پیچ و مهره است. پیچ ها اتصالات بسیار مهم و کاربردی در تجارت و زندگی روزمره هستند که به صورت استوانه ای ساخته می شوند که با توجه به استفاده از پیچ روکش می شوند.

نخ ها می توانند عمیق یا کم عمق، با گام های بلند یا کوتاه باشند. پیچ های سر یا به اصطلاح پیچ های گل با توجه به ابزارهای مختلف مدل های مختلف مانند سر شش ضلعی، سر مربعی، کلید آلن، پیچ گوشتی شکاف دار و … شکل می گیرند.

انواع دیگر قطعات یدکی مهره ای هستند. مهره های هر پیچ مطابق با مشخصات رزوه پیچ ساخته شده اند. مهره فیزیکی به شکل حلقه است، قسمت داخلی آن شیاردار برای قرار دادن پیچ های مختلف و ضلع بیرونی شش ضلعی، مربعی، دارای شکاف هایی برای قرار دادن ابزارهای مختلف دستی و … می باشد.

پرندگان مانند نر و ماده با هم کار می کنند و مکمل یکدیگر هستند. لازم به ذکر است که پیچ ها را می توان بدون مهره استفاده کرد و روی سطح قرار داد. پیچ و مهره را می توان از مواد مختلف فولادی، پلاستیکی و غیره ساخت.

لوگوها

نمادها یا نمادها برای شناسایی یا تبلیغ یا توصیف گذشته استفاده می شوند. بنابراین آرم جزء لوازم یدکی خودرو محسوب نمی شود. اما به دلیل اهمیت آنها در این بحث به معرفی آنها می پردازیم.

لوگوها منحصر به فرد هستند و می توانند مفهوم خاصی را نشان دهند. منحصر به فرد بودن آنها باعث شده است که در دنیای تجارت بسیار مهم باشند. از نظر ظاهری لوگوها را می توان به صورت برجسته یا چسبناک یا اشکال دیگر و انواع پلاستیک، فلز و … ساخت.

خار

سنبله ها معمولاً عملکرد قطعات پشتیبانی را دارند که باید ثابت یا به قسمت های دیگر متصل شوند. از میخ ها یا مستقیماً به عنوان میخ یا در ترکیب با ابزار و لوازم دیگر استفاده می شود، مثلاً در ترکیب با مهره برای ساختن مهره پنهان.

ماهیت آن ایجاد سکوت و پارازیت است، اما در اجزایی که نیاز به حرکت دارند نیز استفاده می شود. زیرا هر قسمت از یک جسم متحرک باید بر روی یک جسم ثابت قرار گیرد. انواع سنبله ها بسته به کاربرد آنها در استفاده از قطعات یدکی متفاوت است و می تواند از پلاستیک، فلز و … باشد.

سایر قطعات یدکی شامل پیچ و مهره و بست می باشد. بست ها و گیره ها ابزارهایی هستند که برای اتصال مکانیکی (از طریق اصطکاک) دو یا چند جزء به همدیگر استفاده می شوند.

این ابزار به طور گسترده در مهندسی مکانیک و صنایع تولیدی استفاده می شود. می توان از بست ها برای مسدود کردن و بستن یک قطعه استفاده کرد. مثلاً مسدود کردن لوله یا بستن پاکت یا کیسه.

از آنجایی که به راحتی باز و بسته می شود، از این ماده در جاهایی که لازم است استفاده می شود. بسته به کاربرد انواع پیچ و مهره و بست وجود دارد.

طلاق ها

تالک ها بسته به کاربردشان اجزای پلاستیکی مات یا شفاف، ضخیم یا نازک، رنگی یا بی رنگ هستند. به دلیل خاصیت ضد آب و ضد الکتریسیته ساکن، عمدتا به عنوان پوشش محافظ برای قطعات الکتریکی استفاده می شود.

تالک حاوی قندهای خاصی است که می تواند به عنوان متفرق کننده آتش استفاده شود، به همین دلیل از آن به عنوان عایق آتش در صنعت برق و یا به عنوان قطعه یدکی در تجهیزات برقی خودرو استفاده می شود.

فنر

فنرها ابزارهایی هستند که خاصیت ارتجاعی دارند. بسته به کاربر، با یکی از این دو ویژگی ساخته می شوند. بسته به نیروی اعمالی، فنرها سخت یا نرم می شوند. به طور کلی وظیفه فنرها خنثی کردن نیروهای کششی یا فشاری است. فنرها بسته به کاربردشان انواع مختلفی دارند مانند کویل، تخت، تخت و غیره. فنرها می توانند هیدرولیک باشند که ساختار آن با فنرهای فلزی متفاوت است. برای اصلاح ویژگی های خمشی فنر می توان از ضربه گیرهایی استفاده کرد که این ویژگی فنر را از بین می برد.

فولایس

فولی یک بخش گرد است که برای عملکردهای مختلف تعریف شده است. دوک ها را می توان حرکت داد و چرخاند، بنابراین وظیفه آنها چرخاندن قسمت های خاصی است، زیرا دوک ها برای تکمیل تسمه های مختلف استفاده می شوند.

ضمناً قابل تثبیت بوده و بسته به محل استفاده از لرزش جلوگیری می کند، ورودی و خروجی آب و … را کنترل می کند. فولی ها به صورت ترکیبی ساخته می شوند و معمولاً از فلز با آلیاژهای مختلف حاوی یک یا چند رزوه ساخته می شوند.

واشر ها
یکی از پرکاربردترین وسایل، واشرها هستند. واشرها ابزارهای حلقه ای هستند که با توجه به نحوه استفاده در اندازه ها، مواد و مدل های مختلف ساخته می شوند.

وظیفه واشرها توزیع بار روی پیچ ها و مهره ها، جلوگیری از باز شدن مهره ها در اثر اصطکاک، جلوگیری از نشت آب در قطعه، پرکردن فضای بین دو قسمت و … می باشد.

واشرها پرمصرف ترین ابزار آب بندی هستند که در اجزای مختلف مانند سیلندر به همراه ابزارهای مختلفی مانند میخ و پیچ استفاده می شوند. جنس آنها می تواند فلز، لاستیک، نمد، فایبرگلاس و غیره باشد.

قطعات و لوازم پلاستیکی و تجهیزات الکتریکی

انواع قطعات خودرو متفاوت است

در این مقاله به انواع خاصی از قطعات و قطعات یدکی اشاره شده است. این اقلام اساساً مبنای ساخت محصولات دیگر هستند. بنابراین از قطعات یدکی می توان به قطعات لاستیکی و سایر تجهیزات و تجهیزات الکتریکی اشاره کرد که به دلیل خاص بودن آنها از توضیح این موارد خودداری می کنیم.

برای ساخت کیت فیس لیفت وینرو و ساخت ریموت خودرو از انواع این قطعات استفاده میشود.

دکمه بازگشت به بالا