آموزش موشن گرافیک حرفه ای

پروژه های آموزش داده شده در این دوره الهام گرفته از سفارشات واقعی هستند. سفارشاتی که من طی این سال ها دریافت کرده و انجام داده ام. جهت اطلاعات بیشتر از آموزش موشن گرافیک کلیک کنید.

آموزش رایگان موشن گرافیک | آموزش ساخت موشن گرافیک با افتر افکت

با یادگیری این دوره شما با بسیاری از بخش های افتر افکت آشنا می شوید و نحوه طراحی موشن گرافیک را بصورت حرفه ای یاد می گیرید. حتی قادر خواهید بود بسیاری از تبلیغات موشن گرافیکی که در وب سایت ها، کانال ها یا شبکه های تلوزیونی می بینید را به راحتی طراحی کنید و نحوه ساخت افکت های هر یک از این تبلیغات را تشخیص دهید.

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک MOTION GRAPHIC به طراحی های متحرک گفته می شود. ویدیو های انیمیشنی که از ترکیب صدا، تصویر یا طرح های گرافیکی ساخته شده اند. موشن گرافیک را با نرم افزار های مختلفی می توان کار کرد، اما محبوب ترین آن ها نرم افزار افتر افکت است. در این دوره شما بطور حرفه ای موشن گرافیک در افتر افکت را یاد می گیرید.

کسب درآمد با موشن گرافیک

ساخت ویدیو های تبلیغاتی، تماماً از طریق نرم افزار افتر افکت قابل انجام است. در واقع 90 درصد تبلیغات ویدیویی که در مکان های مختلف مشاهده می کنید با نرم افزار افتر افکت ساخته می شوند.

با یادگیری موشن گرافیک در این نرم افزار نگاه شما به این تبلیغات تغییر می کند. خود تشخیص خواهید داد که از طریقی در این نرم افزار طراحی شده اند و قادر خواهید بود همان افکت ها را انجام دهید.

بازار تبلیغات همیشه خوب است و بسیاری از شرکت ها هزینه های بسیار بالایی برای جذاب تر شدن تبلیغات خود می کنند. تمام شرکت ها و کسب و کار ها برای تبلیغات ویدیویی خود به فردی نیاز دارند که نحوه طراحی این ویدیو های تبلیغاتی را بداند. اینجاست که شما می توانید در این بازار بزرگ قدم بگذارید و با نمونه کار های خود، خود را به این شرکت ها معرفی کنید.

نیازی به آشنایی قبلی با افتر افکت است؟

هم بله هم خیر! اگر آشنایی قبلی داشته باشید و کمی با این نرم افزار کار کرده باشید خوب است و یادگیری این دوره برای شما آسان تر می شود. اما با این حال اگر تابحال هم با نرم افزار افتر افکت کار نکرده اید، می توانید این دوره را یاد بگیرید. فقط کافیست در کنار من تمام کار هایی که انجام می دهم را انجام دهید و اگر جایی به مشکل بر خوردید، در بخش پرسش و پاسخ همین صفحه از من بپرسید تا شما را راهنمایی کنم.

اگر می خواهید یادگیری این دوره برای شما آسان تر شود، ابتدا دوره منتشر شده در سایت ما را مشاهده کنید.

فصل شروع : درباره دوره موشن گرافیک افتر افکت

در این فصل ما کار خود را با توضیح موشن گرافیک شروع می کنیم. مطمئن شوید که فایل های لازم را پس از ثبت نام در دوره از همین صفحه دانلود می کنید.

فصل 1 : طراحی پروفایل شخصی (3 پروژه)

در اولین فصل سه طرح پروفایل شخصی برای خود خواهید ساخت. تصویر، نام، حرفه و اطلاعات تماس بصورتی زیبا که بتوانید در ویدیو ها و پروژه های خود قرار دهید. در این فصل برای ساخت پروفایل ها از افکت های ساده و مختلفی استفاده می کنیم که می توانید کار با بسیاری از پنل های مهم افتر افکت را یاد بگیرید.

مطمئن بشید که در این فصل از تصویر و اطلاعات خود برای تمرین استفاده می کنید تا اولین پروژه ها انگیزه ای برای ادامه و فعالیت بیشتر باشد.

فصل 2 : متحرک سازی آیکون های آماده (9 پروژه)

در این فصل به شما آموزش می دهم که چطور آیکون های آماده و ثابت را متحرک کنید و انیمیشن های زیبایی را ایجاد کنید. آیکون هایی که در این فصل استفاده می کنیم، آیکون های رایگان و آماده هستند که در وب سایت های مختلف برای دانلود قرار گرفته اند. 9 آیکون را با هم متحرک سازی می کنیم و یاد خواهید گرفت که چطور برای هر آیکون که در وب مشاهده می کنید یک انیمیشن در ذهن خود بسازید و آن را بروی آیکون پیاده کنید.

این فصل برای ایجاد خلاقیت بیشتر در ذهن شماست. وقتی وارد بازار کار می شوید، مشتریان زیادی هستند که می خواهند لوگو خود را با انیمیشنی اختصاصی متحرک کنند. اینجاست که ذهن شما باید قادر به تشخیص بهترین انیمیشن برای لوگو آن ها باشد. چراکه مشتری ها خود تجربه کافی در زمینه طراحی ندارند و از شما انتظار دارند که بهترین انیمیشن را برای لوگوی آن ها در نظر بگیرید.

متحرک سازی آیکون های آماده تمرین بسیار خوبی است که می تواند شما را برای اینگونه شرایط آماده کند.

برای هر آیکونی که در این فصل کار می شود خود نیز فکر کنید و انیمیشنی متفاوت را بر روی آن ها اعمال کنید.

فصل 3 : متحرک سازی طرح های وکتور (4 پروژه)

بسیاری مواقع شما نیاز دارید که طرح های آماده را متحرک سازی کنید و در انیمیشن های خود استفاده کنید. ممکن است در کار بروی پروژه ای مشتری از شما بخواهد طرحی ثابت را برای انیمیشن استفاده کنید. اینجا باید بدانید که چطور طرح های ثابت را جدا کنید تا به هر یک از اشیاء داخل طرح انیمیشن خاص خود را دهید.

در این فصل چند طرح آماده و رایگان را دانلود می کنیم و با جداسازی اجزای داخلی این طرح ها، به متحرک سازی هر یک از آن ها می پردازیم. برای جدا سازی یا باید فایل فتوشاپ لایه باز داشته باشیم یا یک فایل وکتور که خود بصورت لایه باز در ایلوستریتور قابل ویرایش است.

ما برای این آموزش ها از طرح های وکتور استفاده می کنیم، چرا که هم کیفیت بیشتری دارند و هم در هر سایزی می توانید در ویدیو خود استفاده کنیم.

در این فصل یاد می گیرید که چطور یک طرح ثابت میز کار را متحرک کنید، چطور برای یک جزیره انیمیشن دریا ایجاد کنید و چطور چهره شخصیت های کارتونی را متحرک کنید و آن ها را به حرکت در آورید.

فصل 4 : ساخت زیرنویس های تبلیغاتی (3 پروژه)

حتما شما هم زیرنویس های تبلیغاتی که در تلوزیون نمایش داده می شوند را مشاهده کرده اید. هنگام پخش فوتبال یا فیلم، در پایین صفحه تلوزیون انیمیشن های متحرکی که حاوی متن های تبلیغاتی، یا معرفی برنامه های دیگر هستند، نمایش داده می شوند.

فصل 5 : طراحی افکت حرفه ای Circle Burst در 5 پروژه

Circle Burst یکی از محبوب ترین افکت هایی است که همیشه در موشن گرافیک استفاده می شود. افکتی که شکلی بصورت منور بروی صفحه پخش می شود. ما می توانیم این شکل ها را در ده ها حالت مختلف استفاده کنیم.

در این فصل به شما آموزش می دهم که چطور با شکل های مختلف این افکت زیبا را ایجاد کنید، چطور بصورت تصادفی در پنجره تایم لاین حالت های مختلف آن را ایجاد کنید و چطور سایر افکت ها را به آن اضافه کنید.

فصل 6 : ساخت پیش نمایش و راهنمای یک وب سایت (1 پروژه)

در این فصل یک پیش نمایش یا راهنما برای وب سایت یوکسیم ایجاد می کنیم. فرض کنید بخواهید در بخش راهنمای وب سایتی ویدیو آموزش ثبت نام را قرار دهید، یا پیش نمایش یک وب سایتی که طراحی کرده اید را نشان دهید، یا یک ویدیو تبلیغاتی از یک وب سایت بسازید. در چنین مواقعی می توانیم با گرفتن اسکرین شات از صفحات مدنظر خود آن ها را در افتر افکت متحرک کنیم و مرحله به مرحله تصاویر را با ایجاد انیمیشن ماوس و کلیک بروی قسمت های مختلف نشان دهیم.

در این فصل نحوه تهیه اسکرین شات از سایت و ایجاد انیمیشن این پیش نمایش را به شما آموزش می دهم.

دکمه بازگشت به بالا