آموزش شغل لوازم یدکی خودرو

راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو، ایده‌ای است که به دلیل سودآور بودن صنعت قطعات یدکی خودرو رو به افزایش است. افزایش تردد زیاد خودروهای چندین سال کارکرده در سطح شهر و مشخص بودن طول عمر هر کدام از آنها، دلیل این سودآوری است. امروزه در کنار فروش اینترنتی لوازم یدکی آریزو ۵ در پلتفرم‌های مختلف، تمایل به خرید حضوری از بین نرفته است و روزانه صاحبان خودروهای از کار افتاده، راهی فروشگاه لوازم یدکی خودرو می‌شوند.

در این مقاله به بررسی صفر تا صد راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو می‌پردازیم. در حال حاضر که مشغول مطالعه این مقاله هستید، شما ایده‌ای عالی برای شروع یک کسب و کار را در دست دارید. پس برای برداشتن قدم‌های بعدی آماده‌اید. پروژه راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو چیزی فراتر از ثبت آن در مراکز رسمی است. مراحل راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی تضمین می‌کند که کسب و کار جدید شما به خوبی برنامه ریزی شود، به درستی ثبت گردد و از نظر قانونی هیچ منعی نداشته باشد.با بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

آموزش لوازم یدکی خودرو | اعطای نمایندگی لوازم یدکی بدون سرمایه

مرحله 1 :برنامه ریزی برای راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی

همیشه داشتن یک برنامه روشن و طرح تجاری برای موفقیت یک کارآفرین ضروری است. داشتن طرح تجاری  به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. چند موضوع مهم که باید قبل از راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو در نظر گرفته شود عبارت‌اند از:

  • برای شروع شغل لوازم یدکی چقدر سرمایه لازم است؟
  • بازار و مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟
  • حدود درآمد مغازه لوازم یدکی چقدر است؟

سرمایه لازم برای لوازم یدکی خودرو چقدر است؟

سرمایه لازم برای راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو بر اساس موقعیت مکانی، متراژ مغازه، هزینه نیروی کار و موجودی لوازم یدکی و بسیاری از عوامل دیگر متغیر خواهد بود. اما به طور کلی برای خرید لوازم یدکی رونق دادن به مغازه خود به سرمایه بالایی نیاز خواهید داشت . امروزه با توجه به افزایش قیمت‌های سرسام‌آور خودرو به حداقل 300 الی 600 میلیون تومان سرمایه اولیه برای راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو نیاز خواهید داشت. با تعداد کم و مشخصی لوازم و قطعات یدکی شروع کنید و بعد از رسیدن به سود آوری موجودی خود را افزایش دهید.

در صورتی که سرمایه اولیه شما کم است، می‌توانید از هزینه خرید لوازم و قطعات یدکی صرف نظر کنید و نمایندگی لوازم یدکی خودروهای داخلی یا خارجی را دریافت کنید. در این صورت تنها هزینه اجاره یا خرید مغازه را می‌پردازید و اگر قطعه‌ای بفروش برسد، سود حاصل از آن به صورت توافقی به شما تعلق می‌گیرد.

اعطای نمایندگی لوازم یدکی بدون سرمایه

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم در صورتی که شما سرمایه کافی برای خرید لوازم یدکی را ندارید می‌توانید نسبت به دریافت نمایندگی لوازم یدکی اقدام کنید. برای این این کارباید با شرکت‌هایی که در زمینه پخش لوازم یدکی فعالیت می‌کنند صحبت کرده و شرایط لازم برای اعطای نمایندگی لوازم بدون سرمایه را جویا شوید.

هزینه‌های ثابت مغازه لوازم یدکی خودرو چقدر است؟

اجاره مغازه و موجودی لوازم و قطعات یدکی دو گزینه تأثیر گذار بر هزینه‌های ثابت شما خواهند بود. بخش بسیار زیادی از سرمایه اولیه شما باید صرف خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو شود. هزینه‌های بزرگ بعدی مربوط به هزینه نیروی کار یا اجاره مغازه و پرداخت قبوض آب و برق و گاز و غیره است که این مقدار بسته به اندازه مغازه لوازم یدکی شما متغیر است.

گاهی اوقات محاسبات فیش حقوقی پرسنل فروشگاه لوازم یدکی بسیار پیچیده و زمان‌گیر است و همچنین خطاهای محاسباتی نیز رخ می‌دهد. نرم افزار حسابداری محک و افزونه حقوق و دستمزد آن، شما را در انجام راحت این فرایند یاری می‌نماید. افزونه حقوق و دستمزد محک به شما کمک می‌کند که به راحتی روند صدور فیش حقوقی را در کم‌ترین زمان تعریف کرده و انجام دهید و امکان نگهداری آن‌ها را برای ماه‌های بعد داشته باشید.

بهترین مکان برای راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو کجاست؟

برخی از ویژگی‌های مکان مناسب برای راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

  • بهترین موقعیت مکانی فروشگاه لوازم یدکی، صنف قطعه فروشان شهرتان خواهد بود. هرچند فروش محصول در بورس لوازم یدکی پر رقابت خواهد بود اما اگر اصول بازاریابی را بلد باشید، در همان روزها اولیه مشتریان ثابت خود را پیدا خواهید کرد.
  • از دیگر مکان‌های مناسب برای راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو، نزدیکی به صنف تعمیرکاران و مکانیک‌ها خواهد بود.
  • طبیعی است که هر چقدر یک مکان شلوغ‌تر و پر تردد تر باشد، مشتریان بیشتری به سمت مغازه شما جذب خواهند شد.

مکان مناسب برای فروشگاه لوازم یدکی

شاید انتخاب مکان برای برخی از شغل ها ساده باشد، مثلا وقتی شما به دنبال تاسیس یک سوپر مارکت هستید و یا تصمیم به راه اندازی یک میوه فروشی دارید گزینه های زیادی را برای رهن و اجاره مغازه دارید و تقریبا در اکثر نقاط و محلات میتوان وارد این شغل شد. اما شغل فروش لوازم یدکی ماشین از جمله کارهایی است که اگر مکان مناسب و جایابی درست برای این شغل انجام نپذیرد، بدون تعارف کار شما محکوم به شکست است و درآمد مناسبی نخواهید داشت.اگر شما یک مغازه در وسط بازار شهرتان که محل عبور و مرور بسیاری از افراد جامعه هم می باشد را انتخاب نمایید بازهم نتیجه طلوبی نخواهید گرفت!!

هزینه راه اندازی مغازه لوازم یدکی ماشین

یکی از مهمترین موضوعات در هر شغلی همین موضوع سرمایه اولیه است، این موضوع به موارد مختلفی چون میزان مساحت مغازه شما، میزان گسترگی اجناس شما، میزان اجناس انبار شما بستگی دارد. اما اگر بخواهیم یک مبلغ تقریبی برای حداقل هزینه راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو خدمت شما بگوییم شما به مبلغی حدود ۴۰۰ میلیون نیاز دارید تا بتوانید یک مغازه با متراژ تقریبی ۲۵ متر را با لوازم ضروری تجهیز کنید.(هزینه اجاره مکان جداگانه محاسبه می شود)شما با این مبلغ انتظار این را نداشته باشید که تعداد زیادی محصولات انبار شده هم داشته باشید، در حقیقیت این سرمایه صرف موارد زیر خواهد شد:

  1. قفسه بندی مغازه
  2. دریافت پروانه کسب
  3. خرید میز و ویترین
  4. خرید تابلو تبلیغاتی
  5. خرید اجناس مغازه

اما اگر سرمایه شما کمتر است راه حل چیست ؟شاید بپرسید ما این مقدار سرمایه نداریم و نمی توانیم این هزینه را تامین نماییم؟اگر همچنان تمایل دارید که در این صنف مشغول شوید پیشنهادهای متفاوتی را می توان مطرح نمود مثلا:

  1. فقط به سمت فروش لوازم یدکی خاص بروید مثلا فقط قسمت موتوری، بدنه، برقی ماشین
  2. به فکر راه اندازی لوازم یدکی موتور سیکلت باشید که هزینه کمتری دارد
  3. می توانید به سمت شغل فروشگاه تزئینات خودرو بروید.
  4. می توانید به سمت پذیرش نمایندگی فروش لوازم یدکی خودروهای ایرانی و چینی بروید.
  5. یا بجای راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو به سمت فروشگاه شیشه ماشین بروید
  6. و یا حتی به فکر فروش و تعویض لنت یا فروش باتری و … باشید

درآمد ماهیانه لوازم یدکی فروش

مطمئنا یکی دیگر از موضوعات مهم برای هر فرد در هنگام راه اندازی کسب و کار میزان سود و درآمد آن شغل است.میزان سود لوازم یدکی خودرو با توجه به تنوع بالا اجناس بسیار تفاوت است و تقریبا از حدود ۵ درصد شروع می شود و در برخی از موارد به بالای ۷۰ درصد هم میرسد، اما به طور میانگین این سود را میتوان در حد ۱۲ درصد دانست.

شاید بگویید که مقدار این سود پایین است، درست است اما با توجه به قیمت بالای اجناس لوازم یدکی میزان دخل آخر شب این صنف مقدار قابل توجهی است مثلا دخل ۱۰ میلیونی برای مغازه لوازم یدکی خودرو که شناخته شده است رقم عجیبی نیست و به راحتی در چند ساعت به دست می آید.با فروش چند دست لنت و دیسک و صفحه و استپر و بلبرینگ چرخ و … این مبلغ به راحتی دست یافتی است که سود حاصله از فروش ۱۰ میلیونی چیزی حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار می شود.

اگر خرید لوازم یدکی ام وی ام در تهران برای ماشین شما ضروری است، در درجه اول باید در مورد همان قطعه به خوبی اطلاعات کسب کنید. قطعه مناسبی را که نیاز به تعویض دارد، پیدا کرده و بررسی کنید که چگونه به ماشین شما متصل شده است و به راحتی می‌توانید آن را تعویض کنید. برای دریافت اطلاعات واقعی در مورد قطعات یدکی به نمایندگی رسمی برند خودروی خود مراجعه کنید.

چگونه درآمد خود را افزایش دهیم

یکی از سوالات متداول در هر شغلی این موضوع است که چطور درآمد خود را بالا ببریم، مطمئنا شما هم پس از راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو به این موضوع بسیار فکر خواهید کرد، این موضوع راهکارهای متفاوتی دارد که مهمترین آنها را خدمت شما عرفی خواهی کرد:

مغازه با پاخور مناسب

یکی از مهمترین موضوعات که در ابتدای راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو باید آن را نیز در نظر بگیرید پاخور مناسب مغازه می باشد که هم بایستی دید خوبی داشته باشد و هم دسترسی راحت باشد، مثلا جای پارک مناسب بسیار موضوع مهمی می باشد، چرا که مشتریان بهتر شما را پیدا می کنند و با خیال آسوده از شما خرید می کنند.

دکمه بازگشت به بالا