اجتماعیکسب و کار برتر

اگر کمردرد و گردن درد داری با این ۸نکته دیگه دکتر نمیری!

محتوای این مطلب پنهان

رازهای خرید پارچه و ماندگاری در بازار فروش پارچه:

این دو نوع روش پارچه فروشی و کسب و کار پایان خوشی ندارد و دیر یا زود تک تک مشتری های خود را از دست می دهند و از گردونه بازار پارچه خارج خواهند شد. اگر به دنبال پارچه مناسب و همچنین بالش طبی مناسب خوابیدن هستید با ما همراه باشید.

برای این دو دسته نگاه به کسب درآمد همان تا نوک بینی خود دیدن است. آنها به دنبال سود های مقطعی هستند و کسب اعتبار، برند شدن و تولید ثروت در دراز مدت در برنامه شان نیست.

مراقب باشید دیر یا زود حذف نشوید:

تولیدی پوشاک در خرید عمده پارچه خود اگر ارزان بخر یا لوکس بخر باشد محکوم به حذف شدن و بی اعتبار شدن است.

کارخانه نساجی یا پارچه فروشی نیز که آن دو روش غلط از تجارت را پیش گیرد از همین حالا بداند که دیر یا زود ورشکسته خواهد شد و هیچ وقت ماه پشت ابر نمی ماند و بهتر است به این موضوع فکر کنیم که چگونه برند شویم؟؟؟!!!

شاید پر گویی شد ولی نیاز بود ابتدا بدانید که طرز فکر شماست که باعث خرید ناموفق شما می شود و از طرفی نیز با رفتار افراد سودجو یا شاید نادان در تجارت و تولید آشنا شوید.

رازهای خرید پارچه و خرید صحیح و عاقلانه پارچه چیست؟

ابتدا باید روشن شود که خرید صحیح همیشه خرید یک پارچه با کیفیت نیست. برای مثال یک تولیدی پوشاک قصد دارد برای یک پروژه یک هفته یا یک کارناوال شادی یک روزه لباس فرم دوخت کند. خوب منطقی نیست که پارچه عمده با کیفیت اعلا تهیه شود.

اما اگر قرار باشد پوشاکی با دوام تولید کنید بدانید که اگر بهترین خیاط جهان هم باشید به خاطر استفاده از پارچه بی کیفیت تمام هنر دوخت و اعتبار شما زیر سوال خواهد رفت. شاید شما قصد دارید پارچه ای اعلا با قیمت واقعی تهیه کنید تا با تحویل پوشاک درجه یک برای خود آوازه ای نیک درست کنید پس ادامه مطلب را دنبال کنید. نکات تخصصی در مورد خرید بالشت طبی ازدواج.

تقلب و آفت ها در خرید و فروش پارچه و راه حل آن:

در خرید عمده انواع پارچه باید به نکاتی توجه کنید تا اصل جنس را با قیمت تولید شده در کارخانه تهیه نمایید یا از پارچه فروشی تهیه کنیم که از دست اول ها خرید میکند یا حتی خود نیز دست اول است.این یکی از اهداف اصلی است که اجناس خود را با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت عرضه کند. بازار پارچه هم مثل بسیاری از محصولات دیگر درگیر تقلب ها و دلالی بازی های متعددی است.

باند طاقه یا توپ پارچه:

باند دور طاقه پارچه سند آن نیست که این پارچه واقعا در آن کارخانه تولید شده است. به بسته بندی طاقه توجه کنید. به باند پیچی آن توجه کنید. یک کارخانه نساجی بزرگ هیچ گاه با نوار چسب شیشه ای مارک خود را بر طاقه های خود نمی زند. دیده شده که بعضی افراد طاقه پارچه از یک برند معتبر را با اسم برند خود باند پیچی می کنند و به عنوان نمونه به مشتری می دهند اما موقع ارسال سفارش اصلی بار خود با همان باند را ارسال می کنند.

بعضی از صنایع نساجی برند تولید پارچه، برای جلوگیری از فروش پارچه به اسم آن کارخانه بر حاشیه پارچه نام خود را هک می کنند. توجه کنید پلاستیک طاقه ها باید پلمپ شده باشد. این نوع از تقلب در پخش  بیشتر اتفاق می افتد و متاسفانه کارخانه های ایرانی محصولات خود را به نام برند های خارجی به خصوص ترک عرضه می کنند.

گرماژ پارچه:

در بعضی از پارچه ها گرماژ یا همان وزن پارچه مثل پارچه تترون تعیین کننده نرخ است. پس حتما درباره وزن پارچه سوال کنید. پس از خرید، یک متر از طول پارچه را بر روی ترازو وزن کنید تا به صحت و سقم ادعای فروشنده آگاهی پیدا کنید.

دروغ های احتمالی هتل ها به مشتریان

همان طور که اشاره شد گاهی اوقات برخی از هتل ها تمام آنچه را که باید به مسافران نمی گویند یا مساله را طوری مطرح می کنند که تصور باب میلشان در ذهن مسافر ایجاد شود. مثلا مطرح کردن ارائه ی اینترنت رایگان در هتل اما نگفتن اینکه اتصال به اینترنت تنها در سالن عمومی هتل امکان پذیر است و البته اینکه اکثر اوقات سرعتش بسیار کم است. در ادامه این مورد و چندین مورد دیگر را که هتلداران ممکن است از مسافران پنهان کنند و یا اینکه در مورد آن در کمال تاسف به انها دروغ بگویند را ذکر خواهیم کرد.

مورد اول: ارائه ی اینترنت رایگان

ارائه ی اینترنت رایگان به صورت وای فای یکی از خدمات مثبتی است که ممکن است هر مسافری را به سمت هتل عرضه کننده ی آن جذب کند. تا اینجا همه چیز خوب است مشکل زمانی شروع می شود که همه ی مسافران سعی در استفاده از این خدمت ارزنده کنند. در این حالت عملا چیزی به نام ارائه ی خدمت وای فای معنا ندارد چون سرعت آن به حدی پایین است که گاهی اوقات حتی باز کردن یک صفحه ی وب ساده امکان پذیر نخواهد بود. این در حالی است که وای فای ممکن است تنها در لابی هتل قابل دسترسی باشد نه در تک تک اتاق ها! در این شرایط هتل ممکن است برای ارائه ی وای فای با سرعت بیشتر به مسافران مشتاق هزینه ای از آنها دریافت کند. پس لطفا برای رزرو هتل امتیاز وای فای رایگان را جزء ویژگی های مورد نظر و مطلوب خود قرار ندهید.

مورد دوم: ارائه ی امکانات جانبی بدون دریافت هزینه ی اضافی

زمانی که به قصد رزرو یک هتل وارد صفحه ی مشخصات آن می شوید و با امکاناتی مانند استخر، سونا، سالن بدنسازی، شهربازی کودک و … مواجه می شوید و قیمت یک شب رزرو هتل را مشاهده می کنید ذوق زده شده و فورا اقدام به رزرو خواهید کرد اما بعد از اقامت و در زمان تسویه حساب حالتان حسابی گرفته می شود! در اینجاست که متوجه می شوید هیچ یک از امکانات جانبی که حسابی استفاده کرده اید رایگان نبوده و چه بسا هزینه ای بسیار بیشتر از حالت عادی و معقول خود داشته است. پس اگر هزینه ی سفر برایتان مهم است خیلی روی امکانات جانبی هتل حساب باز نکنید. حداقل این را بدانید که رایگان نیستند.

مورد سوم: بزرگ نمایی اتاق ها و سایر فضاها به کمک عکس

همیشه آنچه را که در قالب تصویر یا عکس می بینید واقعیت ندارد. استفاده از یک نوع لنزهای مخصوص می تواند یک فضا را بسیار بزرگتر از آنچه هست نمایش دهد یا تصویربرداری از زوایای خاصی از یک مکان می تواند ماهیت آن را خارج از حقیقت وجودش به نظر برساند. جدای از اینها تصاویری که از بخش های مختلف یک هتل در گالری عکس وب سایت آن به عرصه ی نمایش گذاشته می شود در لحاظاتی گرفته شده است که مکان خالی از هرگونه شلوغی و ازدحام و سر و صداست و شما با مشاهده ی این عکس ها احساس لذت و آرامش می کنید در حالی که ممکن است با قرارگیری در آن به این حد از لذت و آرامش نرسید.

سایتی خارجی به نام oyster.com وجود دارد که در زمینه ی عکاسی فعالیت می کند. این سایت با گرفتن عکس های واقعی از فضای داخلی و خارجی هتل ها وضعیت حقیقی خیلی از آنها را افشا کرده است. سایت خارجی دیگری به نام TripAdvisor هست که مسافران هتل ها تصاویر آنها را در اینجا قرار داده اند. با مراجعه به این دو وبسایت و جست و جوی هتل مورد نظرتان می توانید از مشاهده ی تصاویر واقعی آن بهره مند شوید و هوشمندانه تر و با اطلاعات واقعی تری به رزرو هتل اقدام کنید. البته این دو سایت در مورد هتل های خارج از کشور کاربرد دارد. برای هتل های ایرانی می توانید در اینترنت سرچ کنید و به دنبال تصاویر واقعی و نظرات حقیقی کاربران باشید.

مورد چهارم: صبحانه ی بسیار مفصل با قیمتی نزدیک به رایگان

مهم ترین وعده ی غذایی در روز صبحانه است. اگر صبحانه از طرف هتل به طور رایگان با کیفیت عالی ارائه شود واقعا گزینه ی مطلوبی است اما حقیقت امر چیز دیگری است. اگر صبحانه همان طور که از طرف هتل بیان شده رایگان باشد اصلا ان چیزی نیست که انتظار داریم و اگر هم کیفیت برایمان مهم باشد مجبور به سفارش خواراکی های دیگری خواهیم بود که البته در مقابل انها باید پول خوبی هم پرداخت کنیم.

به هر حال هتل ها هم از این قانون که هر چه پول بدهید همان قدر اش می خورید مستثنی نیستند! نکته ی دیگری که در مورد صبحانه ی رایگان وجود دارد این که چون در حجم زیاد تهیه می شود ممکن است مانده باشد و جدای از اینکه هیچ فایده ای برای بدن نداشته باشد به بدن ضرر هم برساند.

مورد پنجم: فاصله تا مکان های دیدنی مخصوصا ساحل

این کتمان حقیقت یا در کمال شرمندگی دروغ، بیشتر در مورد هتل های ساحلی صدق می کند چون نزدیکی به ساحل برای مسافرانی که به قصد تفریح در کنار دریا آمده اند بسیار مهم است هر چند ممکن است بجز هتل های ساحلی سایر هتل ها را هم شامل شود. گاهی اوقات هتل فاصله ی خود تا یک مرکز دیدنی را مسافتی عنوان می کند که حقیقت ندارد. این مسافت معمولا بر حسب دقیقه و ساعت بیان می شود.

این در حالی است که ممکن است مسافت بر حسب کیلومتر کم باشد اما این احتمال در حد بالایی وجود داشته باشد که عاملی مانند ترافیک اجازه ی طی مسیر در مدت زمانی را که هتل بیان کرده است ندهد. در اینجاست که هتل هیچ نامی از ترافیک و شلوغی خیابان ها به زبان نمی آورد و جریان را طوری جلوه می دهد که همه چیز بر وقف مراد است.

در شرایطی که شک دارید فاصله ی هتل تا مراکز دیدنی یا مکان مورد نظرتان دقیقا همان مقداری است که هتل بیان کرده می توانید با مراجعه به وب سایتی مانند گوگل و مشاهده ی نقشه های آن یا با مراجعه به هر ابزار نقشه برداری دیگری مانند google earth از صحت یا عدم صحت گفته های هتل مطلع شوید و با خیال راحت اقدام به رزرو انلاین آن کنید.

مورد ششم: مشاهده ی منظره ی فوق العاده زیبای دریا

برخی از هتل ها هستند که ادعا نمی کنند در کنار ساحل قرار دارند اما چنین تصوری در ذهن مشتری ایجاد می کنند که فرد می تواند از پنچره ی اتاق خود یا با نشستن در بالکن آن منظره ی بی نظیری از دریا را نظاره گر باشد. این در حالی است که ممکن است با قرارگیری در موقعیت فوق الذکر تنها بخش کوچک و ناچیزی از چهره ی دریا قابل مشاهده باشد و حقیقت با تصور ذهنی مشتری زمین تا اسمان فرق کند. پس مراقب چنین وعده هایی باشید و هوشمندانه رفتار کنید.

مورد هفتم: ارائه ی پارکینگ رایگان

معمولا چنین تصور می شود که پارکینگ جزء هتل است و استفاده از آن منوط به رزرو اتاق در هتل بایستی رایگان باشد، اما به جزء تعداد کمی از هتل ها سایر آنها بابت پارکینگ از مسافران پول دریافت می کنند و متاسفانه در برخی موارد حتی این پول بسیار بیشتر از آنچه باید باشد است. پس لطفا چنانچه قصد سفر با ماشین شخصی خود را دارید قبل از اقدام به رزرو اتاق یا سوئیت در یک هتل از مقدار هزینه ی دریافتی بابت پارکینگ کسب اطلاعات کنید تا در زمان پرداخت صورت حساب قافل گیر نشوید.

مورد هشتم: مسئولیت هتل در مقابل تغییر ناگهانی آب و هوا

چنانچه در فصلی مانند بهار یا پاییز که احتمال تغییر ناگهانی آب و هوا وجود دارد به سفر می روید قبل از اقدام به رزرو هتل از وجود هر دو سیستم گرمازا و سرمازای هتل مطمئن شوید که در صورت بروز چنین اتفاقی مجبور به پذیرش عذرخواهی کارکنان و مدیر هتل و تحمل سرما یا گرما نباشید.

مورد نهم: ظاهر بسیار زیبای هتل

معمولا ظاهر هتل ها آنگونه که در تبلیغات آنها و صفحات رزرو آنلاینشان نشان داده می شود نیست. این در حالی است که برخی مسافران از روی نمای ظاهری هتل اقدام به رزرو آن می کنند در صورتی که اصلا کار درستی نیست. حتی اگر ظاهر همان طوری که هتل می خواهد به نظر برساند باشد باز هم تصمیم گیری برای اقامت در آن بر حسب نمای ظاهری اش اصلا صحیح نیست. آنچه از ظاهر هتل مهم تر است اینکه به مرکز شهر نزدیک و از امکاناتی که مد نظر شماست بهره مند باشد.

مورد دهم: عدم وجود حشره ای به نام ساس

ساس ها حشرات ریز و مضری هستند که سلامت انسان را تهدید می کنند و مشکلات زیادی مانند قرمزی پوست و خارش را برای او رقم می زنند. هتل ها مکان خوبی برای زندگی این جانوران موذی به شمار می روند. هیچ هتلی زیر بار وجود ساس نمی رود اما واقعیت چیز دیگری را نشان می دهد. پس به محض ورود به اتاق خود در هتل تخت را کاملا بازبینی کنید که از عدم وجود ساس مطمئن شوید.

مورد یازدهم: میزان تمیزی اتاق ها

روتختی ها، پتوها و ملحفه ها وسایلی هستند که باید بعد از خروج یک مسافر از اتاق حتما شست و شو شوند اما برخی از هتل ها به تمیزی ظاهری اکتفا می کنند و به شست و شوی آنها نمی پردازند. کلیدهای برق هتل و کنترل تلویزیون از دیگر مواردی است که خانه ی بسیار مناسبی برای میکروب هاست در حالی که ظاهری تمیز دارد. لیوان ها و سایر ظروف شیشه ای هتل نیز جزء دیگر وسایلی است که معمولا تمیز به نظر می رسد اما از بهداشت خوبی برخوردار نیست. اینها مواردی است که هیچ هتلی به شما تذکر نمی دهد. با اطلاع از این موارد و دقت به آنها می توانید سلامت خود در هتل را حفظ کنید.

مورد دوازدهم: برابر بودن همه ی اتاق های هتل

معمولا کارکنان هتل اعلام می کنند که تمام اتاق ها تقریبا برابرند اما حقیقت امر چیز دیگری است. معمولا بهترین اتاق را برای مهمانان خاص کنار می گذارند که در مقابل دریافت مبلغ قابل توجهی آن را در اختیار ایشان بگذارند. پس اگر به دنبال اقامت در بهترین اتاق یک هتل هستید با پذیرش تماس بگیرید سپس اقدام به رزرو آنلاین کنید.

مورد سیزدهم: عدم وجود اتاق خالی

همیشه برچسب اتاق خالی نداریم به معنای عدم وجود اتاق خالی نیست. گاهی اوقات هتل ها این مطلب را فقط برای آژانس های مسافرتی و وب سایت های رزرو هتل بیان می کنند. اما متاسفانه خیلی از مسافران از حقیقت وجود آن بی خبرند. این در حالی است که مسافران باتجربه می دانند در چنین شرایطی با تماس یا مراجعه به پذیرش به احتمال زیاد می توانند اتاقی در هتل رزرو و در آن اقامت کنند.

اسرار نهان هتل ها

برخی موارد هم هست که هتل ها واقعا لازم نمی دانند و البته دوست ندارند که مشتریان از آن مطلع شوند چون در این صورت به ضرر آنها تمام می شود، اما اگر مشریان از این اسرار مطلع شوند می توانند هتلی را که در بازه ای از زمان با قیمتی بسیار بیشتر از حالت معمول خدمت رسانی می کند در همان بازه با قیمتی بسیار کمتر رزرو کنند. البته قیمت تنها یکی از رازهای نهان هتل هاست. در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

راز اول: قیمت بالای هتل ها در بازه های مشخصی از زمان

معمولا در مدت زمان های مشخصی که رویدادهای بزرگی در تاریخ اتفاق افتاده یا قرار است اتفاق بیفتد و یا در زمان برگزاری مراسمات خاص قیمت هتل های محل رویداد به شدت تغییر می کند. اما این تغییر قمیت شاید فقط حدود 20 تا 25 روز به طول بینجامد. حال اگر مشتری یک ماه قبل اقدام به رزرو کند یا رزرو خود را به حدودا پنج روز اخر موکول کند می تواند هتل را با قیمتی بسیار مناسب تر از دیگران رزرو کند.

راز دوم: تلافی یک رفتار نامناسب از طرف مسافر

چنانچه در هتل با مشکلی مواجه شوید تمام کارکنان در صدد حل مشکل شما خواهند بود. اینکه عصبانی شوید و خدای ناخواسته به یکی از کارکنان توهین کنید هیچ مشکلی را حل نمی کند، در عوض باعث ناراحتی وی می شود و ممکن است سعی در جبران رفتار نامناسب شما کند و لطفه ای به شما وارد کند که خود نیز ندانید لطمه از کجا وارد شده است!

راز سوم: نحوه ی کنسلی اتاق بدون پرداخت هزینه

فرض کنید روزی که قصد سفر دارید مشکلی برایتان پیش می اید و سفرتان کلا کنسل می شود. اولین کاری که باید انجام دهید بلیط هواپیما و هتلی را که رزرو کرده اید کنسل کنید که پولتان هدر نرود. در چنین شرایطی بابت کنسلی هتل باید مبلغی متقبل شوید اما یک راهکار وجود دارد و آن اینکه ابتدا با تماس با پذیرش رزرو اتاق را چند روز به تاخیر بیندازید سپس وارد سایت شوید و رزرو را کنسل کنید که بدون پرداخت هیچ جریمه ای کنسلی را انجام داده باشید.

راز چهارم: تخفیف خوب، کیفیت بد

معمولا مشتریانی که به خاطر یک تخفیف خوب در یک هتل اتاق رزرو می کنند به هتل وفادار نخواهند بود در مقابل هتل نیز این را می داند و سعی می کند بی کیفیت ترین اتاق های خود را در اختیار این افراد قرار دهد. اگر تخفیف همگانی باشد مشکلی ندارد اما اگر مختص به برخی از اتاق ها باشد بدانید که این ها بی کیفیت ترین اتاق های هتل اند که ممکن است هیچ ارامش و اسایشی در هنگام اقامت برایتان به ارمغان نیاورند.

راز پنجم: نحوه ی گرفتن ستاره

اینکه هتل ها ستاره های خود را چگونه بدست آورده اند رازی است که فقط صاحب هتل و یا شاید کارکنان ان بدانند. در جاهای مختلف از دنیا استانداردهای متفوتی برای دادن ستاره به هتل ها وجود دارد. شاید هتلی پنچ ستاره ی خود را به خاطر امکانات خوبش گرفته باشد در مقابل هتلی دیگر همان پنج ستاره را به ازای نظافت و مسلط بودن مسئول پذیرش به چند زبان زنده ی دنیا و مواردی از این قبیل به دست اورده باشد. پس همیشه ملاک کار تعداد ستاره ها نیست مهم این است که شما به عنوان یک مشتری به دنیال چه گزینه هایی هستید!

مقاله تخصصی فواید بالش طبی برای گردن درد و کمردرد میتواند برای شما مفید باشد.

دکمه بازگشت به بالا