اجتماعیکسب و کار برتر

کسب و کارهای خانگی با روش های ساده

محتوای این مطلب پنهان

آشنایی با انواع کسب و کار خانگی و مزایای آن

کسب و کار خانگی در  چندین سال اخیر علاقه مندان زیادی پیدا کرده است تا جایی که بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند زندگی بهتر و راحت تری داشته باشند به این سمت کشیده شده اند. به همین خاطر برخی از افراد با تلاش بیشتر و کمی چاشنی  صبر حتی درآمدی چندین برابر درآمد از شغل اولشان دارند. در سال های اخیر به دلیل تحریم های شدیدی  و البته با شیوع بیماری کرونا ، شرایط برای مردم ما بسیار سخت شده است، با این حال خیلی از افراد خود را با شرایط موجود وفق دادند و راه هایی را برای ادامه مسیر پیدا کرده و به موفقیت هایی نیز رسیده اند.

اگرچه شرایط آن چنان که باید خوب به نظر نمی رسد و اهمیت دولت به تجارت الکترونیک نیز زیاد نیست، اما با همه این تفاسیر فرصت های زیادی نیز وجود دارد. به عنوان مثال فروش اینترنتی افزایش پیدا کرد و خیلی از افراد حتی در خانه خودشان توانستند کارگاه های خانگی پردرآمدی را راه اندازی کنند و محصولات خود را در شبکه های اجتماعی به فروش برسانند و  از این طریق به درآمدهای خوبی دست پیدا کنند.

کسب و کارهای زیادی از این الگو استفاده کرده و موفق شده اند. به عنوان نمونه شرکت محصولات لبنی دامدارن در دهه 60 با مدیریت نور الدین نور بخش جعفری دهکردی راه اندازی شد که هم اکنون یکی از بزرگ ترین و معروف ترین برندها در این حوزه می باشد که کار خود را از خانه شروع کرد.

این در حالی است که شاید خیلی از افراد در شرایط کنونی به این فکر افتاده اند که کسب و کار کوچک خانگی پر سود برای خود راه اندازی کنند . قبل از این اگر یادتان باشد، قبلا  خانم های خانه دار از دیرباز این کار را به صورت ابتدایی انجام می دادند . به عنوان مثال در روستاها زنان خانه دار با قالی بافی کسب و کار در منزل خود را داشتند این در صورتی است که هم اکنون هم همین روال ادامه دارد و خیلی از آن ها صنایع دستی را که ارزش بسیار بالایی دارد تولید کرده  و به فروش می رسانند.

آیا کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی فقط برای بانوان است؟

قطعا جواب این سوال منفی است زیرا با رشد و پیشرفت تکنولوژی های گوناگون، مشاغل مختلفی نیز برای افراد دیگر نیز به وجود آمدند که حتی کودکان نیز توانایی انجام آن را به دست آوردند.

 کسب و کارهای کوچک خانگی مجازی

به عنوان مثال با گسترش فضای مجازی بازارهای جدیدی نیز در همین حوزه به وجود آمد  . به همین خاطر هر فردی در خانه می تواند مهارت تولید محتوای متنی، تصویری و گرافیکی در این حوزه را بیامزد و در نهایت از این طریق کسب درآمد کند . حتی اگر شما پشتیبانی سایتی را بر عهده بگیرید می توانید در خانه خود بنشینید و در آنجا کارهای خود را پیش ببرید.

درست است که خویش فرما بودن چالش های خود را دارد، اما شیرینی های خود را نیز دارد  و حتی می تواند درآمدی بسیار جذاب را برای شما به ارمغان آورد . اگر شما در یک شرکت کار کنید درآمد محدودی به دست می آورید، اما اگر کسب و کارهای کوچک خانگی پر سودی مانند همین تولید محتوا را راه اندازی کنید، نتیجه بسیار متفاوتی برای شما به وجود خواهد آمد.

کسب و کار خانگی کوچک و پر سود

گسب و کار های خانگی و ثروت ساز قطعا به شما کمک خواهد کر که چندین قدم از رقبای خود فراتر بروید و بتوانید با استفاده از مهارت های جانبی خودتان بهترین ها را به دست بیاورید و به نوعی با شغلی که برای خودتان دست و پا کرده اید به حدی از استقلال مالی دست پیدا کنید.

تا همین چند سال پیش، کار کردن فقط یک تعریف داشت و آن هم چیزی نبود جز اینکه همیشه صبح زود از خواب بیدار شویم و سر کار خود رفته و بعد از 8 تا 10 ساعت کار کردن به خانه برگردیم و دوباره روز از نو، روزی از نو. البته کسانی هم  بودند که با شکستن این قانون، توانستند کسب و کارهای بسیار پول سازی را راه اندازی کنند.

اما نکته اینجاست که حتی همان افرادی که به ظاهر عرف جامعه  آن زمان شکستند، باز هم مثل همه هر روز صبح سر کار خود حاضر می شدند و حتی گاهی بیشتر از دیگران نیز کار می کردند  و به جای برون سپاری کارها خودشان مسئولیت تمام امور را به گردن می گرفتند.

انتخاب نامحدود در کسب و کار کوچک خانگی

مشاغل خانگی آزادی عمل زیادی دارند. بعنوان مثال، اگه یک مترجم هستید و پیش از این باید هر روز به دالترجمه می رفتید،با این روش  می توانید انتخاب کنید در چه ساعتی و  در کجا کار خود را به انجام برسانید  ودرآمد خوبی نیز از این راه به دست آورید.

انواع کسب و کار خانگی با سرمایه کم

انواع کسب و کار در منزل و تولیدات خانگی در تمام دنیا به دو دسته ی اصلی تقسیم می شوند.

  • کار در منزل
  • کسب و کار کوچک خانگی

کار در منزل

طبیعی است که همه ی افرادی که در جامعه مشغول به کار هستند، مدیر و یا صاحب یک کسب و کار نیستند و خب خیلی ااز افرادی که آن ها را می بینیم کارمندان و کارگران هستند. در بحث کارگاه های خانگی پردرآمد هم همین موضوع صادق است. طبیعتا همه ی مردم ما نمی توانند خودشان مدیر و یا صاحب یک کسب و کار باشند و از طرفی این نیاز هم وجود داره که هر کس با توجه به مهارتی که  دارد، برای یک کارفرما شروع به کار کند. پس کار در منزل، به کارهایی گفته می شود که شما بر اساس مهارت خود و بر اساس نیازهای یک کارفرما و یا چند کارفرما، بصورت پروژه ای  کار می کنید  اما با چند تفاوت اصلی:

1- نیازی به بیرون رفتن از خانه برای کار ندارید

کار در منزل، همونجوری که اسمش روی کار هست، نیاز به رفتن سر کار مشخصی نداره و این شما هستید که می تونید در بازه های مختلف زمانی، کارهای متفاوت رو انجام بدید. بعنوان مثال اگه شما یک برنامه نویس هستید، لزومی نداره که هر روز به محل کار برید و یک کار مشخص داشته باشید. می تونید بر اساس پیشنهاد هایی که می شه، شرکت های مختلف و یا چند مجموعه ی متفاوت رو برای کار کردن انتخاب کنید

2- آزادی عمل خواهید داشت

سیستم کسب درآمد ،کار در خانه به شما آزادی عمل بسیاری می دهد. چرا که شما دیگریک کارمند نیستید، بلکه یک انسان مستقل در کسب و کارتان هستید که قدرت انتخاب کار مشخص، در ازای درآمد مشخص رو دارد. بگذارید یک مثال برای شما بزنیم .

اگه شما یک گرافیست هستید و تصمیم گرفته اید که به جای کارمند بودن در منزل کار کنید، این آزادی عمل رو دارید که در هر حوزه ای که دلتان بخواهد طراحی کنید. مثلا یک روز پوستر یک کنسرت رو طراحی کنید و روز دیگه طراحی گرافیک یک سایت رو در دست بگیرید. در حالی که اگه کارمند جایی خاص باشید، باید هر روز یک طرح مشترک رو با المان های مشترک طراحی کنید که موجب کسل شدن و روزمرگی در شما می شود.

3- زمان بندی کارت با خودته.

طبیعی است که هر کارفرمایی و یا هر صاحب پروژه ای، کارش رو در زمانی معین به شما می سپارد. اما این شمایید که تصمیم می گیرید در همان زمان مشخص، چقدر برای  او وقت بگذارید. فرض کنید که شما یک ادمین در شبکه های اجتماعی هستید. اگه کارمند یک مجموعه باشید، باید هر روز در یک ساعت مشخص، بدون هیچ آزادی عملی، یک میزان مشخص از کار شبکه های اجتماعی آن مجموعه رو انجام بدید.

اما اگه کار در منزل را انتخاب کنید، می توانید هر میزان که بخواهید پروژه دریافت کنید و تصمیم بگیرید که چه میزان و در چه زمان، کار را به کارفرما تحویل بدهید. اگه کارفرمایی سه روز به شما مهلت انجام کاری رو واگذار کرد، این شمایید که برنامه ریزی می کنید، در سه روز کارش رو انجام بدهید و یا بگذارید در روز آخر و در کل یک روز کارش رو انجام بدهید و ان دو روز دیگر را رو به پروژه ای دیگر کار کنید.

4- هیچ سقفی در کسب درآمد ندارید.

چنین کسب و کارهایی ،بیشترین انگیزه را به کسانی می دهد که می خواهند یک کار پردرآمد در منزل داشته باشند. با کارمند بودن در یک مجموعه، شما یک درآمد ثابت دارید و هیچ وقت فرصت رشد نخواهید داشت. اما وقتی که کار در منزل رو برای درآمد زایی انتخاب می کنید، می تونید تا بی نهایت درآمد زایی کنید .

البته این موضوع بسته به مهارت شما و بسته به زمانی دارد که شما به این کار اختصاص می دهید. بعنوان مثال، اگه شما برای یک مجموعه صنایع دستی کار می کنید و کارشما تولید سبدهای حصیری است، بسته به وقتی که  می گذارید، می توانید از یک سبد تا بی نهایت سبد برای ان مجموعه تولید کنید و درآمد خود را افزایش دهید. حتی می توانید در کنار آن، سفارش های دیگری را نیز دریافت کنید که به رشد درآمدی شما کمک کند.

مدیریت کسب و کار در منزل

از سوی دیگه ،افرادی که به طور مستقل فعالیت می کنند ، نیاز به یک مدیر دارند که بتوانند در تمامی سطوح سازمانی به درستی عمل کنند. این طبیعت بازار کار است. مدیران به افرادی با مهارت های مختلف نیاز دارند و افراد با مهارت های مختلف نیز نیاز به همکاری در تیمی دارند که مدیری کار بلد داشته باشد. مدیریت کارگاه خانگی پردرآمد ، دسته ی دوم از سبک های کار پردرآمد در منزل است.

در مدیریت ، شما تولید کننده، مدیر پروژه و یا صاحب یک مجموعه هستید که به واسطه ی یک همکاری تیمی، به درآمدزایی می رسید. بگذارید چند مثال در این حوزه برایتان بزنیم که می تواند به شما کمک کند که راحت تر این مسئله رو درک کنید و فرق آن را با کار در منزل متوجه شوید. فرض کنید که شما در منزل دستبند تولید می کنید و قصد دارید که با فروش دستبند، به درآمد زایی برسید. در اینجا شما مدیر کارگاه خانگی پر درامد خودتان هستید.

بخش بندی تولیدی خانگی شما

چرا که به تولید مشغولید و صاحب این تولیدی هم خود شما هستید. حال شما می تونید چندین نیروی کار در منزل استخدام کنید و هر کدام رو مسئول یک بخش از تولیدی خود کنید. برای مثال اگر دستبند درست می کنید، یک نفر را می توانید مدیر تولید محتوای خودو دیگری  را طراح دست بند ها کنید.. حال فرض کنید که شما نویسنده هستید و قصد دارید که یک تیم تولید محتوا استخدام کنید. شما می توانید بعنوان مدیر این تیم  بر اساس نیازهایی که دارید از افرادی که کار در منزل انجام میدهند، استفاده کنید  .

بعنوان مثال پروژه هایی که مربوط به ترجمه است را به یک مترجم بسپارید. تولید محتوای ویدیویی را به یک تدوینگر  بسپارید و به همین شکل مدیریت مشاغل خانگی موفق،  در حوزه ی تولید محتوا رو به دست بگیرید.

آموزش آنلاین | بهترین کسب و کار خانگی

این روزها، آموزش آنلاین یکی از پر درآمد ترین شیوه های  است که وجود دارد. از  این رو می توانید با  معرفی کسب و کار  خود شروع کنید. اما طبیعتا هر شخصی، چه بعنوان مدیر، چه بعنوان مدرس، تنها می تواند یک حوزه را تدریس کند و نیاز به کسانی دارد  که به صورت کار در منزل تدریس می کنند به همین خاطر می توانیدآن ها را یکی از بهترین کسب و کار در منزل دانست که شما بعنوان مدرس، ده ها مدرس دیگر را نیز دعوت به کار  کنید و با یکدیگه یک مجموعه ی آموزشی آنلاین تاسیس کنید.

کار تولیدی

شما حتی می توانید در منزل کارهای تولیدی انجام دهید. فرض کنید که شما یک تولیدی پوشاک راه اندازی می کنید و مدیریت آن را برعهده می گیرید. اینجاست که شما از تمامی کسانی که در حوزه ی خیاطی، طراحی و دوخت کار می کنند دعوت می کنید و یک تولیدی خانگی را راه اندازی می کنید. کارهای تولیدی هم به تازگی این امکان رو پیدا کرده اند که به صورت کار در منزل انجام شوند. یعنی شما می توانید در منزل خودتان باشید و سفارش ها را انجام دهید.

شخصیت افراد و مدیریت  کارگاه خانگی پر درامد

پس همه ی کارهای خانگی ، می توانند هم به صورت کار در منزل انجام شوند و هم بصورت مدیریت مشاغل خانگی. این دیگر بسته به انتخاب افراد در حوزه ی کاریشان دارد . بعضی ها ترجیح می دهند که مدیریت یک کار را بر عهده بگیرند و یک مجموعه رو اداره کنند و بعضی دیگه روحیه ی کاریشان به مدیریت نمی خورد و ترجیح میدهند که در منزل ، مجری کارهای دیگران باشند.

مشاغل خانگی پردرآمد

به طور کلی با پیشرفت تکنولوژی امروزه خیلی ساده‌تر می‌توان به درآمد رسید و شما با ایجاد مشاغل خانگی می‌توانید درآمد زیادی را به دست آورید. شاید باورتان نشود اما کارهایی که حتی به آنها فکر هم نمی کنید مثل تولید و فروش لواشک، ترشی، غذای خانگی و… جز مشاغل خانگی موفق به حساب می‌آیند و می‌توانید ماهیانه فروش خوبی از آنها به دست آورید.

به شرطی که شما بتوانید محصول خانگی باکیفیتی را تولید کنید و از طریق تولید محتوای خوب آن را در بستر‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام و… به دیگران معرفی کنید و در نهایت  به درآمدهای خیلی خوبی و فروش چندین میلیونی در ماه برسید و اگر این روند را سه تا پنج سال ادامه دهید به تمام خواسته‌های خودتان میرسید. پس از آن حتی می توانید کار خودتان را از کار تولیدی در خانه، به کار تولیدی در کارگاه و پس از چند سال به کارخانه تبدیل کنید.

مزایای کارگاه خانگی پر درامد چیست؟

1. برنامه ریزی انعطاف پذیر

بر خلاف کارهای اداری و دفتری، این سبک از مشاغل برای ما یک برنامه ریزی بسیار انعطاف پذیر  فراهم می کند. ما می توانیم در طول روز و بر اساس برنامه ای که از قبل تعیین کرده ایم، به انجام کارهایمان بپردازیم و در کنار انجام کارهایمان به تفریحات دلخواه و یا به کارهای شخصی خودمان نیز بپردازیم. این در حالی است که کارهای دفتری و اداری، تقریبا دو سوم از زمان ما را درگیر خود می کنند و فرصت برنامه ریزی رو برای ما محدود می کنند.

2. محیط کاری دلخواه

هر کسی، بسته به کاری که انجام می دهد، یک محیط کاری دلخواه رو متصورر است. بعضی ها دوست دارند روی مبل دراز بکشند و کار کنند. بعضی ها دوست دارند در فضایی کار کنند که یک موسیقی آرام پخش شه و بعضی دیگر هم دوست دارند در یک فضای آرام و بدون هیچ سر و صدایی کار خودشان رو انجام دهند و یا به کافه هایی بروند و در میان مردم کار کنند. در واقع، کارگاه خانگی پردرآمد، یک مزیت فوق العاده به افراد می دهد و آن انتخاب فضای کاری دلخواه است. در حالی که درکارهای اداری و دفتری و حتی کارگاهی، شخص حق انتخاب فضای کار خودش را ندارد.

3. لباس های راحت

شاید این مسئله خنده دار به نظر برسد، اما پوشیدن یک لباس رسمی آن هم به مدت ده ساعت در یک روز، برای بعضی ها غیر قابل تحمل است. بعضی مشاغل، نیاز به یک آزادی جسمی و ذهنی دارند و پوشیدن یک لباس رسمی و همینطور توجه به اینکه مبادا نظم لباس هایشان به هم خورده باشد ، باعث می شود که استرس زیادی به افراد وارد شود و در بازدهی شان تاثیر بگذارد. این در حالی است که شما با مشاغل خانگی می توانید با هر لباسی که دلتان خواست، حتی با یک شلوارک کار های خود را با خیال راحت انجام دهید.

4. ارتباطات آسان تر است

در یک محیط کاری که روزانه ده ها کارمند با یکدیگه کار می کنند، ارتباط با هر بخش بسیار سخت است. چرا که رسیدگی به هر کدام وقت زیادی می گیرد و چه یک مدیر و چه یک کارمند و کارگر، نمی تواند بسیاری از ارتباطات کاری خودش رو در ساعات کاری هماهنگ کند. در حالی که در ، یک پیامک یا یک ایمیل و یا حتی یک چت چند دقیقه ای می تواند تمام نیازهای ارتباطی شما رو حل کند.

5. هیچ مزاحمت کاری ای وجود ندارد

این را همه می دانیم که در یک فضای دفتری و اداری، هر روز مشکلاتی بوجود می آید و یا بحث ها و چالش هایی ایجاد می شود که در اکثر موارد هم هیچ ربطی به شما ندارد  ، اما  شما مجبورید که همه ی  این عوامل را تحمل کنید. این در حالی است که در کسب و کار و شغل های پردرآمد خانگی، شما از همه ی این مزاحمت های کاری به دور هستید و می توانید در یک آرامش بی انتها ، به کار خودتان بپردازید .شما با انجام کارها در خوانه می توانید بدون هیچ مزاحمتیبه کار خود بپردازید.

6. رفت و آمد به صفر می رسد

تقریبا یک تا دو ساعت از زمان روز یک کارگر یا کارمند و حتی یک مدیر، در مسیر رفت و برگشت هدر می رود. البته اگر این زمان رو ضرب در تمام ترافیک ها، شلوغی ها، سر و صدا و مسائل دیگر کنیم، می بینیم که علاوه بر مسیر کار، کلی استرس روانی نیز به ما وارد می شود. اما در کسب و کار خانگی موفق ، شما هیچ رفت و آمدی ندارید و می توانید به راحتی در خانه خود  به دور از استرس  کار کنید و کسب درآمد کنید.

7. در هزینه ها صرفه جویی می شود

اگه هیچ رفت و امدی نباشد. اگر هیچ هزینه ای برای خورد و خوراک میان وعده ها و خرید لباس های جدید برای رفتن سر کار وجود نداشته باشد، طبیعتا پول بیشتری نیز پس انداز می شود. بنابراین  شما می توانید 80 درصد هزینه های خود را کم کنید و پول بیشتری را پس انداز و یا سرمایه گذاری کنید.

8 . زمان بیشتری را برای بودن در کنار عزیزان خود دارید

یکی از خوبی های غیر قابل انکار کسب و کار خانگی این است که همیشه کنار خانواده خود هستید. شما می توانید هر روز صبح با همسرتان صبحانه بخورید. به دیدار پدر و مادرتان برید. با دوستانتان بیرون باشید و در عین حال به کارهای شخصی خود  برسید. این در حالی است که در یک کار دفتری و اداری شما باید پس از ده ساعت کار در روز، به خانه بروید و با خستگی تمام، فقط به  خواب فکر کنید.

9 . فرصت رشد نامحدود دارید

نهایت رشد یک کارمند در فضای کار و یا یک کارگر در شرکت، این است که از پشت یک دستگاه به پشت یک دستگاه دیگر و یا از پشت یک میز به یک میز دیگر برود. اما در شغل های پردرآمد خانگی، شما همیشه رئیس خودتان هستید و می توانید بی نهایت رشد کنید. فرصت رشد بی نهایت چیزی است که کسب و کارهای کوچک خانگی پر سود را بیش از هر مسئله ای برای شما جذاب می کند.

شغل های پردرآمد خانگی پردرآمد

همانطور که گفتیم شما به راحتی می‌توانید در خانه خودتان و با استفاده از صفحه اینستاگرام و یک خط تلفن، تولیدات خانگی پر سود را شروع کنید و خانه خودتان را به کارگاه خانگی پردرآمد تبدیل کنید. یکی از بزرگترین مزیت‌های کسب‌وکار خانگی این است که شما می‌توانید تولید در منزل با سرمایه کم را تجربه کنید.

در حالی که اگر می‌خواستید همان کار را در یک مغازه یا دفتر کاری انجام دهید باید کلی برای‌ آنکار هزینه می‌کردید. شاید برای شما جالب باشد که اکثر برندهایی مانند بهروز یا برند نامی نو در ابتدا به نوعی کسب‌ و کار کوچک خانگی به حساب می‌آمدند و رفته رفته به برند های بزرگ در صنعت غذا تبدیل شدند.

اگر به دنبال ایده‌های ساده و پر درآمد هستید از شما می‌خواهیم با این حال که ما به شما در ادامه مقاله ایده‌ها و کار های ساده و پر درآمد برای شروع کسب‌وکار خانگی را معرفی می‌کنیم؛ اما لیستی از کارهایی که می‌توانید از آنها پولی به دست آورید را برای خودتان لیست کنید.

هر کاری شامل آشپزی، بافتن، تعمیرات منزل و… . هرکاری که به فکرتان میرسد و آن را به خوبی انجام می‌دهید بنویسید و سپس در مورد آنها تحقیق کنید و بهترین آنها را انتخاب کنید و شروع کنید به انجام دادن آن کار و پس از مدتی کار پر درآمد در منزل خودتان ایجاد کنید.

انواع کسب و کار خانگی از کجا فعالیت خود را شروع می کنند؟

دسته بندی شیوه های کسب و کارهای کوچک خانگی پر سود ، از نگاه استاد ماهان تیموری، به چهار دسته تقسیم می شه:

  • کسب و کارهای اینترنتی
  • کسب و کارهای تولیدی
  • کسب و کارهای اشتراکی
  • کسب و کارهای آموزشی

راه اندازی کسب و کار در منزل در حوزه  شبکه های اجتماعی

برای راه اندازی کسب و کار در منزل ، اون هم به صورت اینترنتی، هیچ هزینه ای جز خرید بسته های اینترنت نیاز ندارید . شما با مهارت و رزومه ای که از خودتون دارید، می تونید به سایت های کاریابی و یا برون سپاری پروژه برید و بسته به مهارتی که دارید با دیگه کارفرماها و مدیران همکاری کنید و کسب درآمد کنید. برای کار در منزل اینترنتی، شما به سرمایه ای زیر صد هزار تومان نیاز دارید.

کسب و کار تولیدی و خدماتی چیست؟

تولید، یکی از سرفصل های اصلی در بحث کسب و کار در منزل است. این درحالی است که  کسب و کار تولیدی در ایران سابقه ای بسیار طولانی دارد. ولی چند سالی است که راه اندازی کارگاه خانگی پر درامد ، تبدیل به یک موج جدید برای درآمد زایی شده است . بنابراین اگر بخواهیم تعریف ساده از آن داشته باشیم  باید بگوییم هر چیزی که در منزل بتوان  تولید کرد و  با استفاده از یکی از شیوه های فروش، در بازار عرضه کرد .

کسب و کار  جدید خانگی در حوزه تولیدی و خدماتی نیاز به چقدر سرمایه اولیه داره؟

پاسخ به این سوال نیاز به یک بررسی دقیق دارد. چرا که کارهای تولیدی، مدل های متفاوتی دارند و هر کدام طبیعتا سرمایه متفاوتی هم نیاز دارند. بعنوان مثال، اگه شما بخواهید تولیدی رب گوجه فرنگی در خانه خود راه اندازی  و یا بخواهید لواشک تولید کنید، یک مقدار هزینه نیاز دارید و اگه بخواهید شستشو و رفوی فرش رو به عنوان کارگاه خانگی پر درامد انتخاب کنید، طبیعتا  میزان سرمایه اولیه بسیار بالا خواهد بود.

راه اندازی کسب و کار خانگی در زمینه ی کارهای تولیدی و خدماتی

راه اندازی کسب و کار در منزل به صورت تولیدی و خدماتی در ایران، به شدت طرفدار دارد ،به همین خاطر در ادمه 7 مورد از مشاغل خانگی  پرطرفدار که هم تقاضای بسیار بالایی دارند و هم درآمد بسیار خوب دارند را  به شما معرفی می کنیم .

1. تهیه غذا و پخت سبزیجات

اولین شغل پردرآمدی که قصد معرفی  آن را داریم، شغل آشپزی در منزل یا همان تهیه غدا و پخت سبزیجات است. این شغل، یکی از بهترین کسب و کار در منزل برای بانوان است. همه ی ما می دانیم که یکی از مهارت های بسیار پول ساز در دنیا آشپزی و صنعت رستوران داری است. اما سلیقه ی مردم ما همیشه به سمت و سوی غذاهای خانگی بوده است و غذاهایی که طعم خانگی دارند را بیشتر از غذاهای رستورانی دوست دارند.

برنامه غذایی

از سوی دیگر نیز، بسیاری از خانم ها، خانواده ها، شرکت ها و سایر ارگان ها، برای برنامه ی غذایی خود نمی توانند وقت بگذارند و این موضوع باعث شده است  که یک برنامه غذایی سالم ترتیب بدهند و باز هم بهترین انتخاب برای یک خانواده و یک سازمان این است که از غذاهای خانگی استفاده کند.

چرا که هم قیمت ارزان تری دارند و هم اینکه بسیار سالم هستند. شاید بنیان گذار این سبک از غذاها در ایران برند ” مامان پز ” باشد. این برند از تمامی زنان خانه دار درخواست کرد که روزانه در کنار غذایی که برای فرزندان و خانواده ی خودشان درست می کنند، چند پرس اضافه تر هم برای شرکت های مختلف درست کنند.

 راه اندازی مشاغل خانگی موفق

از همان روزهای نخست این نوع کسب و کارهای مورد توجه قرار گرفتند که امروزه بیش از صد تهیه ی غذای خانگی و هر کدام با برندهای مختلف در شهرهای مختلف ایجاد شده است، اما هنوز در برابر جمعیت ایران، این شغل جای رشد بسیاری دارد . مطمئن باشید که اگر در آشپزی مهارت بسیاری دارید، این شغل می تواند شما رو تبدیل به یک ثروتمند خود ساخته کند.

میزان درآمد این شغل

اگه در نظر بگیریم که شما روزی 100 پرس غذا بپزید و هر پرس غذا میانگین60 هزار تومان باشد. شما روزانه به درآمد شش میلیون می رسید که بیش از 80 درصد آن سود خالص شما خواهد بود. با این اوصاف شما در ماه می تونید با تهیه تنها 100 پرس غذا در روز، به درآمد بالغ بر 30 میلیون برسید.

البته اگه شما بتوانید با یکی از شرکت ها یا با چند سازمان قرارداد کاری هم امضا کنید، می تونید تا روزانه 500 پرس غذا تولید کنید و چند نیرو هم کنار دست خود داشته باشید و درآمد بالای صد میلیون در ماه داشته باشید. همین حالا، آشپزخانه های کوچکی وجود دارند که توسط سه یا چهار خانم خانه دار اداره می شوند و روزانه بیش از سه هزار پرس غذا به دست مردم می رسانند. که در روز چیزی حدود 30 میلیون تومان درآمد نصیب آن ها می کند. از هر مهارتی می توان ثروت ساخت.

2. ساخت جواهرات و صنایع دستی

کار تولیدی در خانه می تواند منجر به خلق یک اثر هنری و جذاب شود. اگر تنها کلمه ی جواهرات و صنایع دستی رو در اینترنت سرچ کنید و یا سری به صفحات شبکه های مجازی بزنید، می بینید که یکی از پر تقاضا ترین کسب و کار های خانگی، شغل های مربوط به صنایع دستی هستند. از آنجایی که ایرانی ها مردم هنر پسندی هستند،به  صنایع دستی و جواهرات علاقمندی زیادی دارند.

اما سوالی که پیش می آید این است که با وجود برند های معتبر صنایع دستی و جواهر سازی های مطرح، آیا افراد همان نوع اجناس را از افرادی که در خانه کار می کنند ، خریداری می کنند؟ پاسخ واضح است. صد در صد. چرا ؟

به دو دلیل اساسی:

دلیل اول

قیمت تمام شده ی ساخت صنایع دستی و جواهرات در منزل، به شدت پایین تر از بازار است و این باعث می شود که قیمت محصول تولید شده در کسب و کار خانگی به شدت کاهش پیدا کند و مردم اقبال بیشتری به محصولات تولید شده در مشاغل خانگی موفق داشته باشند .

دلیل دوم

مورد دوم مربوط به خلاقیت و زیبایی منحصر به فرد این نوع محصولات است که یک طراح خانگی می تواند  داشته باشد.

اکثر برندهای مطرح دنیا به این دلیل که ساز و کار سختی برای تولید محصولات جدید و یا طرح های جدید دارند، این فرصت برای شاغلین در منزل وجود دارد که با تکیه بر توانایی های درونی خودشان، به سراغ طرح های جدید بروند و در این حوزه بسیار موفق شوند.

3. خدمات تعمیر وسایل الکتریکی

وسایل الکتریکی تمام زندگی ما رو احاطه کرده اند. در هر خونه ای بروید، بیش از نیمی از وسایل منزل، وسایل الکتریکی هستند. از این رو امکان خراب شدن هر کدام از وسایل وجود دارد. از سمت دیگر هم، مشکلات اقتصادی باعث شده است که مردم کمتر به سمت خرید وسایل جدید بروند و تا جای ممکن به تعمیر وسایل منزل روی بیاورند. پس تعمیر وسایل الکتریکی، می تواند یکی از کارهایی باشد که به شدت برای شما درآمد زایی کند. این کار نیز برای شروع نیاز به سرمایه ی اولیه آن چنانی  ندارد و شاید تنها سرمایه اولیه ی مورد نیاز آن خرید یک جعبه ابزار کامل باشد.

4.  کار خیاطی  در منزل و طراحی لباس

خیاطی یکی از انواع کسب و کارهای خانگی می باشد که اگر در آن تخصص پیدا کنید می توانید درآمد های بسیار زیادی از آن کسب کنید. شما می توانید یکی از حوزه های لباس بچه گانه،‌ مردانه، زنانه را انتخاب کنید و به صورت تخصصی در آن فعالیت کنید. البته ناگفته نماند که شما زمانی که رسته خودتان را مشخص کردید باید مشخص کنید که چه نوع لباسی تولید خواهید کرد. برای مثال اگر شما لباس مردانه را انتخاب کردید باید به طور تخصص تر مشخص کنید که قصد دارید کت شلوار تولید کنید یا شلوار جین یا تیشرت و پیراهن مردانه و…

5 – درآمد زایی از طریق مشاوره یا پروژه

بسته به فعالیت ها و توانایی هایی که دارید می توانید یکی از حوزه های بالا را برای درآمد زایی از طریق استراتژی سوشال مدیا انتخاب کنید.  شما می توانید صفر تا صد یک استراتژی و تولید محتوای یک کسب و کار را در دست بگیرید. همچنین می توانید به یک کسب و کار به صورت جلسه ای مشاوره دهید که چه کاری را برای رشدشان انجام دهند.

6 – سبزی خردکنی

یکی دیگر از ایده های کسب و کار خانگی خرد کردن و فروش انواع سبزی های مختلف است. برای شروع این کسب و کار کافی است که شما یک دستگاه خردکن سبزی بخرید و در کنار آن هر روز سبزی های تازه تهییه کنید. عمده هزینه این کسب و کار، قیمت سبزی خرد کن است. سبزی خرد کن های صنعتی از قیمت 3میلیون شروع می شود و تا قیمت 4۰ میلیون ادامه پیدا می کند.

اگر پول زیادی ندارید می توانید از نسخه سه میلیونی آن تهییه کنید و در صورت نیاز و رشد و پیشرفت، در ادامه دستگاه های بهتری بخرید. شما می توانید در ابتدا از دوستان، خانواده و همسایه های خودتان به عنوان مشتری استفاده کنید. با این حال باید بر روی بهداشت بیشتر و تحویل درب در منزل تمرکز کنید و از این طریق برای خودتان مزیت رقابتی ایجاد کنید.

7 – استراتژی سوشال مدیا

روز به روز استفاده از سوشال مدیا های مختلف مانند اینستاگرام و یوتیوب و سایت و…. افزایش پیدا می کند. این استفاده ها به قدری زیاد شده که بسیاری از کسب و کارها وارد این حوزه شده اند و از سوشال مدیا درآمد بسیار زیادی را به دست می آورند. نکته ای که درباره تمامی سوشال مدیاها صدق می کند این است که این کسب و کارها بدون استراتژی نمی توانند نتیجه بزرگی برای خودشان خلق کنند. به یاد داشته باشید برای اینکه در این کسب و کار موفق شوید باید بر چند موضوع مسلط شوید.

۱-الگوریتم شبکه های اجتماعی

هر کدام از این شبکه های اجتماعی الگوریتم مخصوص به خودشان را دارند که شما در صورتی که بر این الگوریتم ها مسلط شوید، می توانید در مدت زمان کم تری رشد کنید. البته ناگفته نماند که این الگوریتم ها هر چند وقت یکبار تغییر می کند، پس شما باید روز به روز خودتان را آپدیت کنید.

برای تسلط داشتن بر این الگوریتم ها کافی است که به سایت های مخصوص هر کدام از این شبکه ها سری بزنید. برای مثال اینستاگرام هر چند وقت یکبار در سایت خود جدید ترین الگوریتم های خودش را آموزش می دهد. شما می توانید با مراجه به این سایت و ترجمه کردن متن آن به این الگوریتم ها دسترسی پیدا کنید. علاوه بر آن بسیاری از افراد هستند که هرکدام از آنها آموزش هایی راجع به اینستاگرام، یوتیوب وسایر شبکه های اجتماعی را در اختیار مخاطبین می گذارند. شما می توانید با تهیه دوره های آنها بر این الگوریتم ها مسلط شوید.

۲-بازاریابی محتوا

بازاریابی  محتوا از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. بازاریابی محتوا جز ضروری ترین مهارت ها برای فعالیت در سوشال مدیا می باشد و یکی از مهم ترین ارکان کسب و کار اینترنتی میباشد. هدف گذاری فعالیت در شبکه های اجتماعی، تعریف پرسونای مخاطب،  تعریف تقویم محتوایی و … از جمله کارهایی هستند که در بازاریابی محتوایی به آن اشاره شده است.

۳-تولید محتوا

زمانی که شما بازاریابی محتوا را به طور کامل یاد گرفته باشید فرآیند تولید محتوای شما بسیار ساده تر خواهد شد. تولید محتوا جنبه های مختلفی از جمله تولید محتوای متنی، ادیت عکس، تدوین ویدیو، تولید و ادیت پادکست و…. دارد. برای فعالیت به عنوان استراتژیست سوشال مدیا باید بر تولید محتوا مسلط باشید.

۴-داشتن یک رسانه

شما باید برای خودتان یک رسانه داشته باشید که مخاطبان بتوانند به وسیله آن، کارهای شما را ببینند و به شما اعتماد کنند و تصمیم بگیرند که با شما ارتباط برقرار کنند. در هر رسانه ای که احساس می کنید اکثر مخاطبان هدف شما در آن قرار دارد سعی کنید که به بهترین شکل خودتان را در آن رسانه نشان دهید و از طریق تولید محتوا با کیفیت اعتماد آنها را جلب کنید . این رسانه می تواند به عنوان نمونه کار شما نیز  باشد.

8 – دارایی های دیجیتال

یکی دیگر از راه های کسب در آمد، سرمایه گذاری می باشد. زمانی که شما اصول تحلیل تکنیکال و بنیادی را یاد بگیرید و علاوه بر آن تکنیک ها و فوت و فن های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را یاد بگیرید، می توانید از این طریق حتی در منزل درآمد کسب کنید. شما با سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال می توانید از تورم پیشی بگیرید و به صورت دلاری سود کنید. برای سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال دانش حرف اول را می زند.

9 – فروش بافتنی

بافتنی ها از گذشته های دور در کشور ما طرفداران زیادی داشته است. از این رو امروزه پوشیدن لباس های بافتنی حس نوستالژیک خاصی را زنده می کند. از مزیت های کسب و کار محصولات بافتنی این است که این کسب و کار به آموزش کمی نیاز دارد. علاوه بر لباس های بافتنی شما می توانید عروسک های کاموایی تولید کنید که آنها هم سود خوبی دارند.

این شغل یکی از کسب و کارهای خانگی مخصوص بانوان است. هزینه مواد اولیه این کار نسبت به سایر مشاغل خانگی بسیار پایین تر است. از طرفی برای فروش محصولات خودتان می توانید از سایت های گلورین و هنر روز استفاده کنید. همچنین در کنار آنها می توانید برای خودتان پیج اینستاگرام بزنید و از آنجا نیز درآمد زیادی به دست بیاورید.

10 – تولید و فروش مواد غذایی گیاهی

قسمت اعظمی از سلامتی هر کس را نوع غذایی که می خورد تعیین می کند. در بسیاری از کشور ها صنعت گیاه خواری طرفدارن بسیار زیادی پیدا کرده است. متاسفانه در ایران گیاه خواری آنطور که باید و شاید بین مردم فراگیر نشده است. همین موضوع باعث شده است که این کسب و کار به یک فرصت تبدیل شود.

شما باید سعی کنید غذاهایی با ترکیب مناسب مواد غذایی و عطر و طعم خوب درست کنید. برای تولید محتوای خود باید بر دو جنبه تمرکز کنید. اولین کار این است که شما باید از طریق ویدیو لذت استفاده از این مواد غذایی را به مردم انتقال دهید. دومین کار هم این است که مدام به مزیت های استفاده از غذاهای گیاهی اشاره کنید.

دکمه بازگشت به بالا