کاشت ابرو به روش FUT چیست و چقدر هزینه دارد ؟

در این مقاله قصد داریم به طور کامل به قیمت و هزینه کاشت ابرو و موارد و نکات مربوط به آن بپردازیم. داشتن ابروهای پرپشت و خوش حالت با توجه به ترندهای اخیر آرایشی و زیبایی یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که اخیرا به آن توجه زیادی شده است.

در گذشته نیز راه‌های مختلفی برای پرتر نشان داده ابروها به کار می‌رفت که از مهم‌ترین آن‌ها تاتوی ابرو است. ولی این روش ها مشکلات و دردسرهای مخصوص به خود را داشتند که از مهم‌ترین این مشکلات میتوانیم به موقتی بودن و کمرنگ شده پس از یک مدت زمان مشخص اشاره کنیم. یک عمل زیبایی-درمانی به شمار میرود که در آن با پیوند زدن گرافت های مو از بانک موی شما به ابروی شما در جهت و تراکم مناسب، زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد.

استعلام قیمت و هزینه کاشت ابرو در کلینیک آنیل

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان آنیل به طور رایگان با کلینیک زیبایی آنیل تماس بگیرید و سوالات و ابهامات خود را در مورد هزینه کاشت ابرو مسائل مربوط به آن بپرسید. کلینیک آنیل جهت رفاه حال مشتریان امکان پرداخت و دریافت اقساطی هزینه کاشت ابرو را نیز برای آن دسته از عزیزانی که امکان پرداخت به صورت یک‌جا ندارند را فراهم کرده است. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با آنیل تماس بگیرید.

در دهه گذشته، کلینیک های بسیار متعددی در حوزه فعالیت های زیبایی تاسیس شده اند و کاشت ابرو، به دلیل رایج بودن، در همه آنها انجام می شود. لذا ممکن است در این بین، قیمت های کمتری را هم مشاهده کنید. مراکز تازه تاسیس معمولا با پایین آوردن قیمت سعی در جذب افراد می کنند.

مطلب پیشنهادی:

علاوه بر آن، کلینیک های بسیار محدودی نیز وجود دارند که با استفاده از جدیدترین روش های پیوند مو، البته هزینه  و قیمت کاشت ابرو بالاتر، این کار را به صورت تخصصی انجام می دهند. نکته ای باید به آن توجه کنید این است که، ابرو تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی و ظاهر افراد دارد. لذا کیفیت کار در اولویت قرار دارد.

هزینه کاشت ابرو طبیعی و دائمی در سال 1402 در تهران (کلینیک آنیل) 12.000.000 تومان می باشد.

محاسبه هزینه کاشت ابرو در تهران

باید توجه داشته باشید که کاشت ابرو امری بسیار تخصصی و حساس بوده و تکنیک های مربوط به آن نیازمند تجربه و تخصص فراوانی است، در نتیجه هزینه کاشت ابرو می تواند بسیار متفاوت باشد. لازم است در انتخاب پزشک خود دقت لازم را داشته باشید. هزینه کاشت ابرو با توجه به تخصصی و حساس بودن این روش چیزی در حدود 3 تا 5 میلیون تومان است.

البته این هزینه تقریبی بوده و شما میتوانید برای اطلاع دقیق از هزینه کاشت ابرو برای شخص شما با کلینیک آنیل تماس گرفته و با مشورت با یک پزشک متخصص بهترین و مناسب‌ترین روش برای کاشت ابرو به علاوه هزینه کاشت ابرو را جویا شوید.

مطلب پیشنهادی:

عوامل موثر در قیمت کاشت ابرو

هزینه کاشت ابرو به چند عامل تعیین کننده بستگی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

در حقیقت کاشت ابرو هم مانند کاشت مو دارای روش های مختلفی مثل:FUT ، FIT، SUT و Micro FIT است که روش های جدیدتر مانند Micro FIT به علت جدیدتر بودن تجهیزات و تکنیک ها طبیعتا هزینه کاشت ابرو بیشتری را دارند. نکته ای که لازم است به آن اشاره کنیم این است که نحوه کاشت ابرو و یا مو در روش های مختلف با هم تفاوتی ندارند و تنها تفاوت روش های مختلف، تفاوت در نحوه برداشت گرافت های مو است.

یکی از مهمترین عوامل موفقیت در عمل کاشت ابرو و همچنین قیمت و هزینه کاشت ابرو، مهارت پزشک شماست. چرا که درآوردن خواب ابرو به نحوی که دلخواه شما باشد، امری تخصصی و نیازمند تجربه می‌باشد و کار هرکسی نیست. بهتر است تنها به صرف قیمت پایین‌تر و هزینه کاشت ابرو کمتر یک مجموعه و بدون اطلاع از تخصص پزشک این عمل را انجام ندهید؛ چرا که تنها آورده‌ای که برای شما خواهد داشت از بین رفتن هزینه و زمان صرف شده شماست.

کلینیک تخصصی زیبایی آنیل با بهترین و باتجربه‌ترین پزشکان متخصص می‌تواند عمل کاشت ابرو را مطابق با سلیقه و نیاز شما به بهترین نحو انجام دهد.

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در هزینه کاشت ابرو تعداد گرافت های مورد نیاز برای پیوند، همچنین میزان طاسی ابروی شما است. مسلما اگر ابروی شما تنها نیاز به افزایش تراکم دارد، نسبت به ابرویی که در حادثه یا آتش سوزی از بین رفته است، هزینه کمتری را باید بابت کاشت ابرو بپردازید.

یکی از فواید کاشت ابرو این است که دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و شما پس از انجام این عمل میتوانید به سادگی به زندگی روزمره خود بازگردید. تنها نکته ای که باید رعایت کنید این است که از استرس و اضطراب به دور باشید. همچنین این عمل در صورت رعایت توصیه های پزشک عوارض خاصی را به دنبال نخواهد داشت و از جمله عمل های کم‌خطر و کم‌ریسک محسوب می‌شود.

بعضی از روش های که در پیوند ابرو نیز از آن استفاده می شود، نیازی به تراشیدن کل سر ندارند. این مورد یک مزیت بزرگ برای مراجعه کنندگان می باشد. روش استفاده به این منظور، FUE است که البته برای همه افراد مناسب نمی باشد و باید به تشخیص پزشک انتخاب شود. به دلیل سخت و پیچیده بودن آن، معمولا در شرایطی استفاده می شود که تنها یک قسمت کوچکی دچار ریزش شده باشد.

بعضی از روش های گفته شده، مدت زمان کمتری را برای ریکاوری نیاز دارند. ممکن است عوارضی نظیر قرمزی و التهاب مشاهده شود که طبیعی است. این موارد پس از گذشت یک مدت کوتاهی از بین می روند.

بانک مو که در قسمت پشت سر قرار دارد، از این لحاظ اهمیت دارد که به گفته محققان در برابر طاسی و ریزش مقاوم هستند. در صورتی که وضعیت بانک موی فرد ضعیف باشد، نمی توان از آن در پیوند استفاده نمود. ولی غیر ممکن نیست!

مطلب پیشنهادی: را پیش از انجام عمل بخوانید.

سوالات متداول در قیمت و هزینه کاشت ابرو

عمل کاشت ابرو به چه روش هایی انجام می شود؟

روش های کاشت ابرو و مو تقریبا مشابه یکدیگر می باشند . عبارت است از: روش fit، sut، microfit.

آیا کاشت ابرو به صورت دائمی است؟

بله. کاشت و پیوند ابرو دائمی ترین روش برای پرپشت کردن ابروها می باشد که پس از یک دوره ریزش و رشد، کاملا طبیعی در می آیند.

هزینه کاشت ابرو تحت تاثیر چه مواردی می باشد؟

این عوامل عبارت است از: میزان تراکم خواسته شده، تعداد جلسات، وضعیت فعلی ابروها، روش کاشت ابرو انتخاب شده، میزان تجربه و تخصص پزشک ابرو یکی از برجسته‌ترین عضوهای صورت است که زیبایی آن جذابیت صورت را دوچندان می‌کند و وجود هرگونه نقص در آن می‌تواند موجب کم شدن اعتمادبه‌نفس فرد شود. حالت‌های چهره اکثرا با ابرو نشان داده می‌شود و ابرو وظیفه محافظت از چشم‌ها را برعهده دارد.

بسیاری از افراد ممکن است در طول عمر خود ریزش موهای ابرو را تجربه می‌کنند. علت این مشکل را می‌توان در وراثت، تغذیه، وجود بیماری‌ها یا حتی حوادث مختلف جستجو کرد. از گذشته راه‌های زیادی برای جبران جای خالی ابرو وجود داشته است؛ از استفاده از لوازم آرایشی گرفته تا راه‌های ماندگارتر مانند تاتو و میکروبلیدینگ.

این راه‌کارها عدم ریزش مجدد ابرو یا سلامت آن‌ها را تضمین نمی‌کنند؛ چه بسا ممکن است عوارض بدتر و جبران‌ناپذیری را هم برای صورت به وجود آورند. بهترین راهکار مقابله با ریزش ابرو، کاشت ابروست. به روش‌های مختلفی قابل انجام است و تا پایان عمر نتیجه آن از بین نخواهد رفت.

کاشت ابرو به روش FUT یک روش دائمی برای داشتن ابرو است. در این مقاله درباره مزایا، معایب، عوارض، هزینه و مراحل کاشت ابرو به روش FUT صحبت می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

کاشت ابرو به روش FUT چیست؟

کاشت ابرو به روش FUT یکی از روش‌های سنتی کاشت ابرو طبیعی است که برای پر کردن قسمت‌های خالی ابرو یا بهبود ظاهر آن انجام می‌شود. در این روش متخصص نواری از مو را از بانک مو (معمولا پشت سر) برداشته و فولیکول‌های آن را زیر میکروسکوپ جدا می‌کند.

از این فولیکول‌ها برای پیوند مو به ناحیه ابرو استفاده می‌شود. نوع برداشت مو در روش FUT با سایر روش‌های کاشت ابرو متفاوت است. سرعت برداشت در این روش از سایر روش‌ها بالاتر است؛ اما باعث ایجاد زخم‌های خطی در ناحیه اهداکننده می‌شود و به دوره نقاهت طولانی‌تری نیاز دارد.

چه کسانی برای کاشت ابرو به روش FUT مناسب هستند؟

کاشت ابرو به روش FUT برای تمام مردان و زنانی که از سلامت کامل جسمانی برخورداند، مناسب است. تنها شرط لازم برای انجام کاشت ابرو به این روش انجام آزمایش‌های ضروری و بررسی وضعیت سلامت فرد است.

افرادی که دچار بیماری‌های عفونی، مشکلات پوستی و دیابت هستند، باید قبل از انجام کاشت با پزشک مشورت کنند. از آنجایی که کاشت ابرو به روش FUT با جراحی و ایجاد اسکارهای خطی همراه است، این روش برای کسانی که با مشکلات لخته شدن خون و بهبود زخم مواجه هستند، مناسب نیست.

مزایای کاشت ابرو به روش FUT چیست؟

FUT یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کاشت ابروست. محبوبیت کاشت ابرو به روش FUT بیشتر به دلیل امکان انتقال بیشتر گرافت‌های مو به ابرو نسبت به سایر روش‌هاست. بنابراین  این روش می‌تواند ابروهایی متراکم و زیبا برایتان به ارمغان آورد.

برداشت نواری مو در این روش باعث سالم ماندن فولیکول‌های میانی شده و آسیب به آن‌ها را به حداقل ممکن می‌رساند. همچنین موقع کاشت به روش FUT شکاف‌های ریزی در ناحیه ابرو ایجاد می‌کنند تا کاشت فولیکول‌ها باعث آسیب رسیدن به بافت‌های اطراف نشود. برداشت نواری مو در این روش بسیار سریع‌تر از سایر روش‌هاست؛ بنابراین زمان کلی عمل را کوتاه‌تر می‌کند.

معایب کاشت ابرو به روش FUT چیست؟

کاشت ابرو به روش FUT با تمام مزایایی که دارد، عاری از مشکل نیست. بعضی از معایب کاشت ابرو به این روش عبارتند از:

مراحل کاشت ابرو به روش FUT چگونه است؟

کاشت ابرو به روش FUT با برداشت یک نوار کوچک از پشت سر بیمار شروع می‌شود. این ناحیه به طور ژنتیکی در مقابل طاسی مقاوم‌تر است. فولیکول‌های مو از این نوار جدا شده و در آخر در محل‌های معین با عمق و زاویه مشخص کاشته می‌شوند.

 قبل از عمل

قبل از عمل باید برای مشاوره به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک وضعیت سلامتی شما را با دقت معاینه می‌کند و حتی برای اطمینان از مناسب بودن انجام عمل، آزمایش‌هایی مانند هپاتیت و ایدز و غیره برایتان تجویز می‌کند. در این زمان می‌توانید عکس مدل ابروی دلخواهتان را به پزشک نشان دهید و درمورد آن با او مشورت کنید.

برداشت مو از بانک مو

برای کاشت ابرو معمولا از واحد‌های یک یا دو تار استفاده می‌شود؛ چرا که این موها ظریف‌ترند و بیشتر از موهای ضخیم به ابرو شباهت دارند. برای هر ابرو تقریبا ۱۰۰ تا ۳۵۰ گرافت مورد نیاز است.

برای برداشت مو پزشک بعد از انجام بی‌هوشی نوارهایی از پشت سر برداشته سپس آن ناحیه را بخیه می‌زند. در همین حین نوار پوستی برای جدا کردن فولیکول‌ها به اتاق مخصوص منتقل می‌شود.

 آماده‌سازی گرافت‌ها

نوار برداشت شده برای پیوند باید تجزیه و پردازش شود. بدین منظور بافت را با استفاده از میکروسکوپ‌‌های قوی به واحدهای فولیکولی تقسیم می‌کنند. جداسازی فولیکول‌ها یکی از حساس‌ترین بخش‌های پیوند ابروست. چرا که در صورت آسیب به ساختار طبیعی آن‌ها، فولیکول‌ها دیگر قابل کاشت نخواهند بود.

طراحی و کاشت ابرو

هنر و تجربه پزشک در ترسیم و ایجاد یک مدل زیبا و متناسب با چهره شما بسیار مهم است. بعد از طراحی مدل، ناحیه ابرو را تمیز و بی‌حس می‌کنند. پزشک با استفاده از چاقوی جراحی شکاف‌های ریزی در قسمت‌های موردنظر ایجاد می‌کند و فولیکول‌های برداشت شده را با جهت و زاویه مناسب داخل شکاف‌ها پیوند می‌زند.

موهای ابرو باید در عمق مناسب و با زاویه ۱۵ درجه از پوست کاشته شوند تا به هنگام رویش ظاهری طبیعی داشته باشند. ابروهای کاشته شده باید حداقل تا دو روز بعد از کاشت با باند و گاز پوشانده شوند.

بعد از عمل

ممکن است تا چند ساعت بعد از عمل تحت تاثیر بی‌هوشی باشید، پس از رانندگی یا انجام فعالیت‌های مهم پرهیز کنید. گاز یا باند را از روی ابروها با احتیاط بردارید تا پیوند‌های کاشته شده همراه با آن جدا نشوند. ابروهای کاشته شده بعد از دو هفته شروع به ریزش می‌کنند، اما حدود سه تا چهار ماه بعد، دوباره رشد کرده و تا پایان عمر به رشد خود ادامه می‌دهند.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو به روش FUT چگونه است؟

کاشت ابرو به روش FUT به دلیل ایجاد زخم در ناحیه اهداکننده دوره نقاهت طولانی‌تری دارد. در این مدت باید زخم‌ها و ابروها را با آب ولرم و به آرامی بشویید. بعد از تمیز شدن آن‌ها می‌توانید از پمادهای تجویزشده برای مرطوب نگه داشتن و از بین بردن دلمه‌ها و پوسته‌ها استفاده کنید.

تابش مستقیم نور خورشید، برخورد هر چیزی با ابروها و انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش در هفته‌های ابتدایی بعد از پیوند، باعث ریزش و عدم پیوند فولیکول‌ها خواهد شد؛ پس از آن‌ها اجتناب کنید.

هزینه کاشت ابرو به روش FUT چقدر است؟

هزینه کاشت ابرو تنها به تعداد گرافت‌های کاشته شده بستگی دارد. طبق تعرفه وزارت بهداشت، هزینه کاشت ابرو به روش FUT می‌تواند از ۸ تا ۱۰ میلیون تومان متفاوت باشد. هرچه تعداد گرافت‌های بیشتری کاشته شود، قاعدتا هزینه کاشت ابرو هم بالاتر خواهد رفت.

مقایسه روش FUT با سایر روش‌ها

تفاوت اساسی کاشت ابرو به روش FUT با سایر روش‌های کاشت ابرو در نحوه برداشت مو است. برداشت مو به روش FUT به صورت نواری و با عمل جراحی انجام می‌شود. ابزارهای مورداستفاده در این روش هم با سایر روش‌ها متفاوت است.

برداشت نواری مو در روش FUT به بی‌هوشی، جراحی و بخیه نیاز دارد و با درد و خونریزی همراه است. طبیعی است که عوارض آن نسبت به روش FIT که با بی‌حسی و بدون جراحی و درد انجام می‌شود، بیشتر باشد. به دلیل ایجاد اسکارهای خطی، دوره نقاهت در FUT طولانی‌تر است. این در حالی است که با ایجاد تغییراتی در ابزارها و روش برداشت، این مشکلات را برطرف کرده است.

مقایسه روش FUT با SUT

SUT جدیدترین و بهترین تکنیک برای کاشت ابرو شناخته شده است. SUT به دلیل استفاده از ابزارهای ظریف، دقیق و خودکار برای کاشت معایب و عوارض FIT را ندارد. عدم نیاز به جراحی و بخیه، دوره نقاهت بسیار کوتاه و ایجاد ظاهر طبیعی‌تر ازجمله برتری‌های روش SUT به FUT است.

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای کاشت ابرو است؟

از مهم‌ترین اقدامات قبل از کاشت ابرو انتخاب کلینیک مناسب است. کلینیک مناسب با تیم پزشکی مجرب درصد زیادی از موفقیت کاشت ابرو را تضمین می‌کنند. کلینیک صدف یکی از معتبرترین و  بهترین کلینیک کاشت ابرو  است. این کلینیک دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت بوده و تمام استانداردها و اصول مطرح‌شده در این زمینه را رعایت می‌کند.

امکانات عالی و برخورداری از دستگاه‌ها و روش‌های به‌روز از دیگر ویژگی‌های یک کلینیک خوب است. کلینیک صدف برای انجام فرایندهای مختلف کاشت مو به هر مشتری یک اتاق مجهز و مجزا اختصاص می‌دهد. این اقدام تاثیر زیادی در رعایت موارد بهداشتی و جلوگیری از عفونت و عوارض احتمالی دارد.

مجموعه صدف از تیم پزشکی و تیم مشاورانی تشکیل شده است که در کاشت ابرو متخصص و متبحر هستند. تیم پزشکی کلینیک صدف بیش از ۱۵ سال سابقه کاری داشته و در طی چهار سال اخیر موفق به انجام بیش از دوهزار عمل رضایت‌بخش شده است. مشاوران کلینیک صدف، قبل و ، به طور کامل و با حوصله پاسخگوی تمام سوالات شما هستند و شما را در داشتن عملی موفق یاری می‌کنند.

کلام آخر

افراد زیادی ممکن است به دلیل وراثت، بیماری یا آسیب‌های دلایل ریزش ابرو چیست ؟

قبل از این که بخواهیم به بررسی کاشت ابرو به روش FUT بپردازیم، بهتر است دلایل ریزش ابرو را مورد بررسی قرار دهیم. عوامل مختلفی در ریزش و خالی شدن موهای ابرو دخیل هستند، از جمله :

کاشت ابرو به روش FUT چیست ؟

کاشت ابرو به روش FUT یکی از روش های سنتی است که در ابتدا پوست سر بی حس می شود و مراحل زیر آغاز خواهد شد:

مزایای کاشت ابرو به روش FUT

از جمله مزایایی که کاشت ابرو به روش FUT به همراه دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توصیه های قبل از کاشت ابرو

یکی از مهم ترین اقدامات در خصوص کاشت ابرو به روش FUT، شرکت در جلسات مشاوره است تا پزشک با بررسی ها و معایناتی که انجام می دهد، از سلامت بدنی و عدم اطمینان به بیماری های زمینه ای و خاص آگاهی پیدا می کند، از این رو، نیاز است یک سری آزمایش ها انجام شود، از جمله:

نیاز است قبل از کاشت ابرو به روش FUT، یک سری نکات و مراقبت ها در نظر گرفته شود تا شما آمادگی بیشتری برای جراحی داشته باشید و روند جراحی به خوبی طی شود. نکاتی از قبیل این که:

دوره نقاهت بعد کاشت ابرو

کاشت ابرو به روش FUT، دوره نقاهت به نسبت کوتاهی دارد به گونه ای که چند روز بعد از جراحی، دلمه ها و پوسته هایی بر روی ابرو تشکیل می شود و معمولا تا چند هفته بعد از جراحی، زخمی در ناحیه اهدایی در قسمت پشت سر ایجاد می شود که نیاز است به رعایت بهداشت اهمیت بدهید و آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک را رعایت کنید تا از بروز عفونت پیشگیری به عمل آید.

توصیه می شود در صورت مشاهده خونریزی یا علائمی از عفونت مانند تب، ترشح یا افزایش درد حتما پزشک را در جریان قرار دهید. ابروها بعد از گذشت چند هفته از کاشت، دچار ریزش می شوند که این حالت جزئی از روند طبیعی ترمیم است و جای نگرانی وجود ندارد. توصیه می شود در این دوره، مراقبت های گفته شده توسط پزشک را که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت، بطور دقیق رعایت کنید و اجازه دهید روند ترمیم طی شود و بعد از گذشت مدتی، شاهد رشد مجدد ابروهای کاشته شده خواهید بود.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

بعد از کاشت ابرو به روش FUT، لیستی از مراقبت ها و باید و نبایدها در اختیار شما قرار می گیرد که رعایت آن ها به حاصل شدن نتایج ایده آل تر و هم چنین پیشگیری از بروز عوارضی مانند ریزش ابروها کمک خواهد کرد. از آن جایی که کمی زمان می برد تا گرافت ها در جای جدید خود ثابت شوند، رعایت موارد زیر اهمیت پیدا می کند:

هزینه کاشت ابرو به روش FUT

زمانی که صحبت از می شود، این نکته را باید در نظر داشته باشید که نمی توان هزینه قطعی را برای این روش اعلام کرد، چرا که عواملی از قبیل: تعداد گرافت های مورد نیاز، فرم ابروی مورد دلخواه فرد، کیفیت موهای ناحیه اهدایی، دستمزد پزشک و هزینه های کلینیک در تعیین هزینه نهایی دخیل هستند و بهترین کار برای اطلاع دقیق از هزینه ها، شرکت در جلسات مشاوره قبل از جراحی می باشد.

هزینه کاشت ابرو در کلینیک خانه سفید تهران بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان (بهار ۱۴۰۲) می باشد.

کلینیک خانه سفید با دریافت مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت در زمینه زیبایی و پزشکی و هم چنین برخورداری از برترین تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا و با متخصصین مجرب و کارآمد، بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه می دهد. در کنار مشتری مداری، رعایت کامل اصول و استانداردهای وزارت بهداشت، مورد دیگری است که کلینیک خانه سفید تلاش خود را برای اجرایکی از روش‌های کاشت ابروی طبیعی، پیوند ابرو به روش fut می‌باشد که به عنوان متدهای رایج برای این عمل زیبایی شناخته شده است. کاشت طبیعی ابرو می‌تواند به کمک همان متدهای کاشت مو انجام گیرد.

زنان و مردان می‌توانند از پیوند ابرو به روش اف یو تی برای ترمیم ابروی خود بهره ببرند. البته برای پیوند ابرو باید دقت بیشتری صورت گیرد، زیرا حجم کار کمتر و ظرافت آن بیشتر است. روش FUT یکی از روش‌های کاشت ابرو است که سال‌ها است که پزشکان پوست و مو از آن بهره می‌برند. ابرو علاوه بر زیبایی چهره، باعث محافظت از چشم نیز می‌شود و نقش مهمی را در صورت ایفا می‌کند.

پیوند ابرو به روش FUT

شرایط لازم برای کاشت ابرو به روش FUT

شخصی که می‌خواهد برای کاشت ابرو به روش اف یو تی اقدام کند، ابتدا باید در جلسه مشاوره با متخصص شرکت نماید تا علاوه بر بررسی سلامت عمومی بدن و تایید صلاحیت وی برای این عمل زیبایی، پیرامون مواردی همانند تعداد گرافت مورد نیاز، روش انتخابی برای پیوند و مراقبت‌های قبل و بعد از پیوند نیز صحبت شود.

کسانی که دارای ابروهای کم‌پشت یا نازک هستند و یا به هر علتی بخشی از ابروی خود را از دست داده‌اند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. ساختار صورت در مدل کاشت ابرو مؤثر است و باید به خوبی تناسب بین اجزای صورت و ابرو ایجاد شود، مهم‌ترین تفاوتی که بین کاشت طبیعی ابرو به روش FUT با دیگر روش‌ها وجود دارد، نحوه برداشت گرافت‌های مو از  است.

مطالب بیشتر:

نحوه برداشت مو در کاشت ابرو به روش FUT

برای برداشت مو به روش FUT از دو ناحیه شامل ناحیه‌ پشت سر و ناحیه پشت گوش، می‌توان استفاده کرد. این دو بخش دارای موهایی هستند که حتی در اثر مشکلات ژنتیکی دچار آسیب و ریزش نمی‌شوند. البته برای کاشت ابرو، متخصص بیشتر به سراغ موهای پشت گوش می‌رود زیرا موهای این قسمت نازک‌تر و ظریف‌تر است و باعث می‌شود پیوند ابرو طبیعی‌تر به نظر برسدمراحل استخراج گرافت به شرح زیر است:

  1. برای برداشت مو، ابتدا ناحیه‌ مورد نظر استریل شده و سپس بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد.
  2. یک نوار کوچک با توجه به تعداد گرافت‌های مورد نیاز در ناحیه‌ بانک مو نشانه‌گذاری می‌شود.
  3. با ابزار حساس و تیز، مو و پوست اطراف آن به اندازه‌ یک نوار کوچک از سر جدا می‌شود.
  4. حال دو طرف خراش را به هم بخیه زده و اتصال انجام می‌گیرد.
  5. اکنون یک نوار مو به همراه پوست و دیگر بافت‌های اطراف آن مانند بافت چربی در دست است.
  6. این نوار مو، قابل استفاده در ناحیه ابرو نیست و باید پردازش شود. لذا بافت برداشت شده را در زیر میکروسکوپ‌های قوی می‌برند و به واحدهای فولیکولار تقسیم می‌کنند. این واحدها به صورت یک تا چهار تار مو هستند. آن‌ها را دسته بندی کرده و در محلول استانداردی مورد محافظت قرار می‌دهند.

هنگامی که از پیوند ابرو به روش اف یو تی استفاده شود، پزشک می‌تواند این روش را با سایر روش‌ها ترکیب کند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

مطالب بیشتر:

نحوه و مراحل انجام کاشت ابرو به روش FUT

برای کاشت ابروی طبیعی، معمولاً از واحدهای یک تا دو تار استفاده می‌شود. این واحدها ظرافت و خط رویش بهتری را برای ابرو ایجاد می‌کنند. قرار دادن واحدهای فولیکولی در ناحیه‌ ابرو نیازمند تجربه زیادی است به گونه‌ای که پزشک باید علاوه بر مهارت در کاشت ابرو، عمق و زاویه مناسبی را برای کاشت انتخاب کند تا نتیجه کار طبیعی به نظر برسد. ابرو دارای سه زاویه‌ رشد در تاج ابرو، بخش پهن ابرو و دم ابرو است. باید گرافت‌ها به گونه‌ای در هر کدام از این بخش‌ها قرار گیرند که بتوانند به خوبی خط رویش مناسبی را ایجاد کرده و مدل مد نظر ابرو طراحی گردد. برای کاشت طبیعی ابرو به روش FUT، به کمک سوزن مخصوص به قطر حدود یک میلی‌متر، شکافی در ناحیه ابرو ایجاد می‌شود و گرافت‌های یک یا دو تار مو با زاویه رویش مناسب در منطقه‌ کاشت قرار می‌گیرند.

برای اطلاع از خود می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملا رایگان از طریق شمارهدر ارتباط باشید. و همچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره تمامی و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

آیا برای ضخیم شدن ابرو می توان کاشت ابرو به روش FUT انجام داد؟

بله پیوند ابرو نه‌تنها در افرادی که دچار ریزش ابرو یا بیماری‌های خاص شده‌اند انجام می‌گیرد، بلکه می‌تواند ابرو را ضخیم‌تر کرده و شکل ظاهری فرد متقاضی را تغییر دهد. برخی افراد به آرایش روی می‌آورند که باید گفت آرایش جایگزینی دائمی برای داشتن ابروی زیبا نیست زیرا علاوه بر اینکه طبیعی به نظر نمی‌رسد، دردسر زیادی نیز دارد در نتیجه پیوند ابرو برای ضخیم کردن ابرو، کاملا طبیعی است.

مطالب بیشتر:

رشد ابرو در کاشت ابرو به روش اف یو تی

یکی از مشکلاتی که افراد در پیوند ابرو به روش اف یو تی با آن برخورد می‌کنند، خصوصیات موی سر است که به ابرو انتقال می‌یابد. به عنوان مثال رشد موی ابرو سریع‌تر و بیشتر از حد معمول خواهد شد و نیاز دارید آن را کوتاه کنید. معمولا هر ۱۰ روز یک‌بار باید با قیچی نوک آن‌ها را کوتاه کرد تا زاویه و جهت رویش به هم نخورد. البته پس از مدتی که مو در این ناحیه قرار گرفت، خود را با شرایط جدید وفق می‌دهد و رشد آن متناسب با ناحیه‌ ابرو خواهد شد. اما معمولاً سال اول شاهد رشد زیاد مو در قسمت ابروی خود خواهید بود. بعد از مدتی که معمولاً حدود دو ماه طول می‌کشد، موهای ابرو شروع به ریزش می‌کنند، نگرانی از بابت ریزش مو نداشته باشید زیرا پس از اتمام شوک جراحی بر روی ناحیه‌  ابرو، بعد از چند هفته دوباره موها شروع به رشد می‌کنند و به مرور پرپشت‌تر می‌شوند. از این رو رشد و نتیجه‌ نهایی کاشت ابرو را در زمانی حدود ۱۰ تا ۱۲ ماه پس از عمل می‌توانید مشاهده کنید.

مطالب بیشتر:

مزایای پیوند ابرو به روش FUT

  1. کاشت ابرو به روش اف یو تی امکان انتقال تعداد زیادی گرافت مو را به ابروی شما فراهم می‌کند، از این رو پس از پیوند ابرو، چهره‌ای زیبا با ابروانی پرپشت خواهید داشت.
  2. برداشت مو به روش نواری باعث می‌شود تا فولیکول‌های میانی کاملاً سالم باشند و نگرانی بابت خراب شدن تعداد زیادی فولیکول مو نداشته باشید.
  3. در روش FUT که تحت میکروسکوپ‌های استریوسکوپی انجام می‌شود، بافت مو بدون آسیب به بانک مو، تراشیده و خارج می‌شود. بنابراین می‌توان بدون ایجاد صدمه به گرافت، فولیکول‌هایی را تهیه کرد که حاوی موهای مناسب برای پیوند هستند.
  4. در تکنیک FUT کانال‌ها با شکاف‌های ریزی در ناحیه ابرو باز می‌شوند و با استفاده از تکنیک شکاف، می‌توان فولیکول‌ها را بدون آسیب رساندن به بافت‌های اطراف، در محل مورد نظر کاشت.
  5. با توجه به این‌که نوار موی برداشت شده از بخش‌هایی مانند پشت‌سر و پشت‌گوش تشکیل شده‌اند و این نواحی مقاومت بالایی دارند و اثرات ژنتیکی و محیطی کمتر بر روی آن‌ها اثر می‌گذارند، می‌توانند ابرویی دائمی را برای شما به ارمغان آورند که پرپشتی ابروی شما را تا آخر عمر حفظ کنند.
  6. عمل کاشت ابرو به روش Fut به طور متوسط ​​۴ ساعت طول می‌کشد لذا زمان کوتاه‌تری نیز لازم است تا فرد بهبود یابد و به زندگی عادی برگردد.
  7. در روش FUT علاوه بر مقرون به صرفه بودن، گرافت‌های بیشتری را نیز می‌توان برداشت کرد که به معنی داشتن ابروهایی پهن است.
  8. اگر کاشت به صورت استاندارد و با مهارت انجام گیرد، بعد از کامل شدن ، شما ابروهایی کاملاً طبیعی و زیبا دارید که کسی متوجه اینکه کاشت انجام شده،  نخواهد شد.
  9. برای افرادی که زمان محدودی دارند و می‌خواهند هر چه سریع‌تر به ابروهایی زیبا، پرپشت و طبیعی دست پیدا کنند، کاشت ابرو به روش FUT مناسب است.

مطالب بیشتر:

معایب پیوند ابرو به روش FUT

علاوه بر مزایایی که روش اف یو تی دارد، مشکلاتی را هم می‌توان برای آن برشمرد:

  1. اگر چه این روش درد کمی دارد اما بخیه زدن کاملا ضروری است و انجام می‌شود زیرا عمل جراحی محسوب می‌شود. در نتیجه باید مراقب بود محل زخم عفونت نکند. درباره بخوانید.
  2. پیوند ابرو به روش fut هر چند ابرویی زیبا به وجود می‌آورد ولی اگر متخصص در بخیه زدن جای نوار با ظرافت عمل نکند، در محل نوار یک اسکار به جا خواهد ماند. البته این نوار در زیر پوشش موهای دیگر مخفی می‌شود اما با بالا رفتن موها یا کوتاه کردن بیش از حد آن، ممکن است جای زخم به راحتی قابل مشاهده باشد. البته لازم به ذکر است که جای زخم به مرور زمان خفیف شده و از بین می‌رود. در نهایت شدت این اسکار به نحوه بخیه زدن و مهارت پزشک نیز مربوط می‌شود.

آیا نتیجه کاشت ابرو به روش FUT دائمی و طبیعی است؟

بله دائمی است. موهایی که پس از پیوند ابرو رشد می‌کنند، دائمی هستند. موهای ابرو تا آخر عمر رشد خواهند کرد و هیچ تفاوتی با موی طبیعی نخواهند داشت. شاید برای برخی سوال باشد که آیا می‌توان این ابروها را رنگ کرد یا نه که جواب مثبت است و این ابروها، هیچ فرقی با ابروهای طبیعی و ابتدایی شما نخواهند داشت ولی باید از متخصص سوال کنید که چه مدت بعد از پیوند طبیعی ابرو به روش FUT می‌توان ابرو را رنگ کرد.

مطالب بیشتر:

نکاتی که در کاشت ابرو به روش FUT باید در نظر گرفته شود!

۱در این روش نهایت دقت باید انجام گیرد، هنگامی که گرافت‎‌ها از هم جدا می‌شوند باید از واحدهای تک تاری یا دو تاری استفاده کرد.

۲در بخش خط طراحی و بیرونی‌ترین خط کاشت، گرافت‌های تک مویی قرار داده می‌شود و به طور معمول گرافت‌های دو تار مویی را در بخش وسط قرار می‌دهند.

۳هنگام کاشت، زاویه‌ مناسب باید در نظر گرفته شود. اگر زاویه‌ رویش مو استاندارد نباشد، بعد از کامل شدن نتیجه‌، استانداردهای لازم را ندارد و حالت خوبی به خود نمی‌گیرد.

مطالب بیشتر:

توصیه ‌های قبل از پیوند ابرو با روش FUT

  1. حداقل به مدت یک ماه قبل از پیوند ابرو از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید. مصرف دخانیات، سطح اکسیژن خون را پایین می‌آورد که باعث آسیب به فولیکول خواهد شد و مصرف الکل، خون را رقیق می‌کند که باعث افزایش خطر خونریزی بعد از پیوند طبیعی ابرو می‌شود.
  2. تا دو هفته قبل از پیوند ابرو نباید داروهای رقیق‌کننده خون مصرف کنید.
  3. در صورت ابتلا به بیماری خاص یا داشتن حساسیت به ماده بی‌حسی حتماٌ موضوع را به متخصص اطلاع دهید.
  4. شب قبل از کاشت ابرو، حمام کنید تا هم پوست از آلودگی پاک شده و هم اینکه شما تا ۴۸ ساعت بعد نمی‌توانید استحمام کنید.
  5. در روز عمل، نباید آرایش صورت داشته باشید.
  6. حتماٌ روزی که برای کاشت طبیعی ابرو مراجعه می‌کنید لباس دکمه‌دار بپوشید تا تعویض آن راحت باشد.

مطالب بیشتر:

مراقبت‌ های بعد از کاشت ابرو به روش FUT

بعد از کاشت ابرو به روش اف یو تی یک‌سری مراقبت‌ها را باید انجام دهید تا نگرانی از بابت نتیجه عمل نداشته باشید. این مراقبت‌ها بسیار حساس هستند زیرا می‌توانند سرنوشت پیوند ابرو با روش اف یو تی را مشخص کنند:

  1. بنا به همان دلیلی که ذکر شد، نباید تا یک ماه به سراغ دخانیات و مشروبات الکلی بروید.
  2. داروهایی که پزشک تجویز کرده است را به طور کامل مصرف کنید.
  3. در زمان خوابیدن حتماٌ سر به زاویه ۴۵ درجه نسبت به بدن قرار داشته باشد تا از تورم پوست جلوگیری گردد.
  4. به هیچ عنوان به محیط آلوده نرفته و در معرض گرد و غبار قرار نگیرید چون زخم عفونت می‌کند.
  5. مصرف مایعات به ویژه آب را بیشتر کنید تا هم خونرسانی به محل کاشت مو بیشتر شده و فولیکول‎‌های پیوندی تقویت شوند و هم جای زخم و محل کاشت، زودتر بهبود یابند.
  6. خوردن میوه و سبزیجات را بیشتر کنید. خاصیت آنتی‌اکسیدانی این مواد غذایی، باعث افزایش سرعت ترمیم زخم‌ها و همچنین تقویت بهتر فولیکول‌ها می‌شود. برای اطلاع از کلیک کنید.
  7. به هیچ عنوان محل کاشت ابرو با روش FUT نباید تحت فشار باشد لذا از ماساژ دادن و خاراندن خودداری کنید.
  8. تا زمانی که پزشک توصیه می‌کند، فعالیت و ، ممنوع است.
  9. در زمان شستن صورت، به هیچ عنوان نباید حوله را به صورت خود بکشید.
  10. حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از پیوند ابرو به روش FUT نباید آب به ابروها برسد و پس از آن برای حمام کردن و شستن صورت باید طبق دستور متخصص رفتار نمود.

شما می‌توانید با مراجعه به هلیا مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت کاشت ابرو خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره  تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می‌توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب‌سایت، از مشاوره آنلاین بهره‌مند شوید. کاشت مو و ابرو در این کلینیک توسط پزشک مطرح کشور دکتر حمیدرضا خراسانی صورت می‌گیرد.

ی آن به کار گرفته است.

جسمی دچار ریزش ابرو شوند. کاشت ابرو یک راه دائمی برای متراکم کردن ابروها و تغییر حالت آن‌هاست. این عمل دقیقا مانند کاشت موی سر دارای مراحل برداشت فولیکول، آماده‌سازی و کاشت آن‌هاست. کاشت ابرو به روش‌های مختلفی قابل انجام است.

روش‌های FUT، FIT و SUT از جمله رایج‌ترین روش‌های کاشت ابرو هستند که در سراسر جهان مورداستفاده قرار می‌گیرند. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این مقاله سعی کردیم هر آنچه را که در مورد کاشت ابرو فوت لازم است بدانید، را بیاوریم. شما چه روشی را برای کاشت ابرو انتخاب می‌کنید؟ در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

 

 

خروج از نسخه موبایل