عمومیکسب و کار برتر

چگونه در خانه آب معدنی درست کنیم؟

برای این فرمول خانگی، بطری های آب بسته بندی شده با پلاستیک را کنار بگذارید. امروزه با توجه به افزایش سطح آگاهی مردم، افراد زیادی از آب معدنی استفاده می کنند. این آب سرشار از مواد معدنی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. و خبر خوب این است که می توانید آب معدنی را در خانه تهیه کنید. درست کردن آب معدنی در خانه آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. این فرآیند ساده فواید زیادی دارد. اگر مایل به خرید آب معدنی نیستید و می خواهید در خانه آن را درست کنید تا انتهای این مطلب با ما باشید.

تهیه آب معدنی در منزل. راهنمای 5 مرحله ای ساده

مهم است بدانید که آب معدنی با آب تصفیه شده متفاوت است. در حالی که آب تصفیه شده تنها عاری از آلودگی و باکتری است، آب معدنی خالص و غنی از مواد معدنی حیاتی مانند کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم است. برخی از مردم نمی توانند آب معدنی بخرند، به خصوص اینکه قیمت هر کدام با دیگری متفاوت است که باعث تناقض می شود. با این حال، آب معدنی را می توان در خانه تهیه کرد. به این نکات توجه کنید:

فیلتر آب لوله کشی
فیلتر کردن آب لوله کشی اولین قدم برای ساخت آب معدنی در خانه است.برای این کار می توانید از یک دستگاه تصفیه آب معمولی استفاده کنید. حدود 1 تا 2 لیتر آب لوله کشی را در یک کوزه بریزید و آن را به فیلتر آب منتقل کنید. اجازه دهید آب کاملا فیلتر شود. پس از فیلتر شدن آب، باید آن را به ظرف باز منتقل کنید. اطمینان حاصل کنید که ظرف تمیز و عاری از هرگونه آلودگی است.

جوش شیرین را اضافه کنید
مرحله بعدی برای تهیه آب معدنی در خانه، افزودن جوش شیرین به آب تصفیه شده است. حدود 1.8 قاشق چایخوری جوش شیرین را به 1 لیتر آب تصفیه شده اضافه کنید. مقدار آن را به 1.4 قاشق چایخوری در هر 2 لیتر آب تصفیه شده افزایش دهید. سپس جوش شیرین یا جوش شیرین را به آب اضافه کنید. این ماده معدنی برخی از بیماری ها مانند سوء هاضمه، یبوست، نفخ معده، سوزش سر دل و حتی آرتروز را درمان می کند.
هنگام تهیه آب معدنی در خانه، نمک اپسوم را اضافه کنید.
هنگامی که جوش شیرین را به آب تصفیه شده اضافه کردید، حدود 1.8 قاشق چایخوری نمک اپسوم را به 1 لیتر آب تصفیه شده با جوش شیرین اضافه کنید. نمک اپسوم به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل می کند و از بدن در برابر حملات باکتریایی محافظت می کند. بنابراین، به شدت به تصفیه آب از پیش فیلتر شده کمک می کند.بی کربنات پتاسیم را اضافه کنید مرحله بعدی اضافه کردن بی کربنات پتاسیم به آب تصفیه شده با جوش شیرین و نمک اپسوم است. بی کربنات پتاسیم باعث حفظ فشار خون در انسان می شود. یک ماده معدنی ضروری که سلامت قلب را حفظ می کند و خطر حملات قلبی را تا حد زیادی کاهش می دهد. حدود 1.8 قاشق چایخوری بی کربنات پتاسیم را به آب صاف شده اضافه کنید تا آب معدنی بسازید.

تهیه آب معدنی در منزل. خوب مخلوط کنید
در مرحله آخر تمام مواد اضافه شده را به خوبی با آب تصفیه شده مخلوط کنید. می توانید از سیفون سودا برای ترکیب تمام مواد معدنی موجود در آب تصفیه شده استفاده کنید. سیفون سودا با کارتریج و دسته وسیله ای پرکاربرد برای پخش نوشابه های گازدار است. کارتریج را به سیفون وصل کنید. آبی آماده شده را از دسته رد کنید. هنگامی که آب را از طریق آن می گذرانید، دسته را فشار دهید. آب معدنی کاملاً تصفیه شده همان چیزی است که از انتهای دیگر سیفون خارج می شود. این مراحل ساده ترین مراحلی است که به شما در تهیه آب معدنی خانگی کمک می کند. زیرا سرشار از سدیم و پتاسیم است.

آب غنی شده با مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم آب معدنی نامیده می شود.خوشبختانه تهیه آب معدنی در خانه به شما این امکان را می دهد که تنها در چند مرحله ساده از مزایای آن بهره مند شوید. آب لوله کشی خود را فیلتر کنید و جوش شیرین، نمک اپسوم و بی کربنات پتاسیم را در مقادیر توصیه شده اضافه کنید. همچنین می توانید از سیفون سودا برای مخلوط کردن آنها با آب خالص استفاده کنید. این مواد معدنی فواید زیادی برای سلامتی شما دارند. از تقویت سلامت قلب و عروق تا کاهش سوء هاضمه، نفخ، اسهال، سوزش سر دل و آرتروز. اگر می خواهید آب غنی از مواد معدنی بنوشید، این روش خانگی را امتحان کنید.

چطوری اب معدنی درست کنیم | قیمت دستگاه تولید آب معدنی خانگی

ترکیبات آب معدنی چیست؟

در آب معدنی ترکیباتی مانند نمک های ید، ترکیبات آرسنیک، ترکیبات گوگردی، مواد رادیواکتیو و … وجود دارد که در آب معمولی یافت نمی شود. از آنجایی که آب های معدنی را می توان از چشمه های مختلف در نقاط مختلف زمین به دست آورد و ترکیب پوسته زمین در نقاط مختلف متفاوت است، ترکیبات آب های معدنی نیز با یکدیگر متفاوت است.

آیا آب معدنی فقط در چشمه های طبیعی یافت می شود؟

خیر، علاوه بر چشمه های طبیعی، آب های معدنی نیز از چشمه های مصنوعی به دست می آید. معمولاً آب معدنی خالص و طبیعی در همان چشمه در بطری های آب آشامیدنی نیم لیتری یا بیشتر پر می شود و سپس برای مصرف توزیع می شود.انواع چشمه های آب معدنی. انواع آب معدنی بسته به منشا چشمه های آب معدنی ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. دو نوع چشمه آب معدنی وجود دارد که در زیر به اختصار توضیح خواهیم داد.

منابع عمیق آب معدنی: این منابع معمولاً در ارتفاعات بسیار عمیق از سطح زمین قرار دارند. در این نوع چشمه ها آب از اعماق زمین استخراج می شود. این چشمه ها معمولا در داخل کوه های آتشفشانی قرار دارند و بسیار محدود و منحصر به فرد هستند. منابع عمیق کمی از آب معدنی در جهان وجود دارد.

منابع سطحی آب معدنی: چشمه هایی وجود دارد که در پایین سطح زمین قرار دارند. فنرهای سطحی خود به چند دسته تقسیم می شوند. چشمه هایی که از سطح آب زیرزمینی به دست می آیند یا چشمه هایی که از طریق آب باران و برف در سطح زمین ایجاد می شوند، به طور کلی آب عمیق بهتر از چشمه های نزدیک به سطح زمین است. زیرا منابعی که بسیار نزدیک به سطح زمین هستند به شدت آلوده هستند.

مراحل پر کردن آب چشمه معدنی چیست؟

نکته مهم این است که ترکیب شیمیایی آب معدنی تغییر نمی کند، اما نیاز به بهداشت اولیه دارد.مراحل آماده سازی آب معدنی جهت انتقال به خط پرکن به شرح زیر می باشد.

مرحله اول انتقال آب از منابع آب: در این مرحله آب از منبع طبیعی خود به صورت کاملاً بهداشتی به منابع ذخیره آب هوایی یا زیرزمینی واحد منتقل می شود. در این قسمت مواد خارجی سنگین ته نشین شده و آلاینده های اضافی از آنها جدا می شود.

تصفیه آب، مهمترین مرحله در تصفیه آب: در این قسمت آب از فیلترهای شنی مناسب عبور می کند تا مواد معلق و شناور از بین برود. این فیلترها به گونه ای طراحی شده اند که آب با فشار معینی از بستر شنی با اندازه های مختلف عبور کرده و مواد معلق داخل آن حذف شود. پس از این مرحله هرگونه بو یا رنگ احتمالی از آب خارج می شود که طی آن آب معدنی عاری از هرگونه بو و رنگ غیر طبیعی می باشد.

مرحله عقیم سازی آب، ضروری ترین قسمت در تولید آب معدنی: از سیستم UV برای از بین بردن هرگونه آلودگی میکروبی احتمالی در آب و بهداشتی کردن آن استفاده می شود. در این مرحله آب با دبی و فشار معینی از بستر پرتو فرابنفش عبور می کند و در این مدت هرگونه آلودگی میکروبیولوژیکی از بین می رود و آب 100% استریل و آماده پر شدن می شود.پس از انجام مراحل فوق و تصفیه آب، آب معدنی شرب وارد مرحله پر کردن و برچسب زدن می شود. در این مرحله آب در ظروف مختلف از جمله یک گالن 5 لیتری آب آشامیدنی پر می شود.

دکمه بازگشت به بالا