سلامت و دانشکسب و کار برتر

چه مدت بعد از عمل بینی باید استراحت کرد؟

بینی یکی از مهمترین اجزای صورت است که نقش مهمی در زیبایی چهره دارد. مشکلات یا بیماری های زیادی وجود دارد که سلامت و ظاهر بینی را تحت تاثیر قرار می دهد. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی، بینی قوس دار، بینی گوشتی و… بسیاری از مشکلات بینی درمان می شوند. با این حال، نگرانی افراد تنها بر روی انتخاب پزشک بینی یا هزینه جراحی بینی متمرکز نیست، این نگرانی ها پس از جراحی نیز ادامه دارد. یکی از مهم ترین موارد بعد از جراحی بینی، مراقبت های بعد از جراحی بینی است. از این رو در این مقاله تصمیم گرفتیم به روند بعد از جراحی بینی بپردازیم. با ما بمان.

بسیاری از مشکلات می توانند مادرزادی باشند و برخی به مرور زمان و به دلیل شکستگی ایجاد شوند. این مشکل با مراجعه به یک جراح بینی خوب قابل حل است.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

جراحی بینی تنها به انتخاب جراح و مراقبت های قبل از عمل ختم نمی شود. پس از اتمام پروژه، به اقدامات مرتبط با نتایج پروژه نیاز دارید. کمی بی احتیاطی می تواند خطری غیرقابل تصور را برای شما به همراه داشته باشد. در نتیجه، خوب است دستورالعمل های نگهداری زیر را در نظر بگیرید.

استراحت بعد از جراحی بینی

سعی کنید تا 72 ساعت بعد از جراحی بینی کاملا استراحت کنید. هنگام خواب، سر خود را کمی بالاتر از بدن خود نگه دارید تا از خون رسانی مناسب اطمینان حاصل کنید و بینی خود را فشار ندهید.

هنگام استراحت به پهلو یا پشت نخوابید. باید به پشت بخوابی

یک مکان امن برای استراحت و خواب انتخاب کنید.

برای خوابیدن از بالش های نرم و انعطاف پذیر استفاده کنید.

موارد مربوط به استراحت بعد از جراحی بینی و نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی تاثیر بسزایی در کاهش احتمال خونریزی و تورم دارد. مواردی مانند التهاب، تورم یا خونریزی خفیف بعد از جراحی بینی طبیعی هستند.

غذا بعد از جراحی بینی

یکی از مهم ترین دستورات مراقبت بعد از جراحی بینی، توجه به رژیم غذایی و تغذیه روزانه است. خوردن غذاهای غنی از فیبر بعد از جراحی بینی را فراموش نکنید. غذاهای غنی از فیبر عبارتند از غلات کامل مانند ماکارونی، نان، برنج و غیره. همچنین از میوه های فیبردار مانند سیب، گلابی و غیره غافل نشوید. میوه ها و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانید. نوشیدن آب میوه های طبیعی غیر اسیدی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. به یاد داشته باشید که به دلیل تامپون و گچ گیری نمی توانید بعد از جراحی غذاهای جامد بخورید. استفاده از رژیم غذایی سبک که برای آب و مواد مغذی مفید است در روزهای اول بعد از جراحی بینی توصیه می شود. جویدن غذا در هفته اول بعد از جراحی بینی فشار زیادی به مجاری بینی وارد می کند و احتمال خونریزی را افزایش می دهد. سخنان دکتر را می شنویم. علی بسام جراح بینی در تهران در مورد رژیم غذایی بعد از جراحی:

برخی غذاها در کاهش تورم و التهاب بعد از جراحی بینی موثر هستند. برخی از این غذاها عبارتند از:

آب آناناس طبیعی

آب کرفس ساده

آب میوه طبیعی و غیر اسیدی

پوره سیب زمینی

غذاهایی که به راحتی هضم می شوند

به یاد داشته باشید که خوردن غذاهای آهسته یا اسیدی می تواند باعث ناراحتی معده شود. اگر درد معده باعث تهوع و استفراغ شود، به حفره بینی فشار می آورد و می تواند باعث خونریزی شود.

غذای مضر

برخی از غذاها بعد از جراحی بینی می توانند حجم معده را افزایش دهند یا باعث فشار در حفره بینی و عوارض جانبی شوند. از جمله این غذاها می توان به:

غذای سفت و جویدنی

غذای اسیدی

غذا یا نوشیدنی با ادویه جات ترشی جات (مانند فلفل قرمز و غیره)

غذای شور

دانه بخورید

گاز گرفتن میوه و خم کردن میوه مشکل است

توجه داشته باشید که این غذاها علاوه بر آسیب رساندن به بافت بینی، باعث افزایش تورم یا خونریزی بعد از جراحی بینی می شوند. غذاهای شور بعد از جراحی باعث تورم بینی می شوند.

خوردن برنج بعد از جراحی بینی

برخی افراد بر این باورند که خوردن غذاهای مایع یا نرم بعد از جراحی بینی باعث رضایت آنها نمی شود. توجه داشته باشید که حرکات مکرر فک و جویدن در چند روز اول پس از جراحی بینی می تواند باعث خونریزی و تورم بافت های بینی شود. بنابراین، خوردن وعده های غذایی و سایر غذاهای برگشت پذیر را به زمان بهبودی موکول کنید. برنج نرم و چرب خوب است.

استفاده از نی بعد از جراحی بینی

ممکن است اشتباه متوجه شوید که برای نوشیدن مایعات بعد از جراحی بینی به نی نیاز دارید. اما این تصور اشتباه است. نوشیدن مایعات با نی بعد از جراحی بینی می تواند به مجاری بینی فشار وارد کند و خطر خونریزی یا تورم بعد از جراحی بینی را افزایش دهد.

سعی کنید مایعات را به طور طبیعی با استفاده از لیوان بنوشید. در چند روز اول پس از جراحی (زمانی که هنوز تامپون را روی بدن خود دارید)، مقدار کمی مایع را در دهان خود قرار دهید و به آرامی قورت دهید.

همچنین توجه داشته باشید که بعد از جراحی بینی، استفاده از غذاهای عجیب و غریب توصیه نمی شود. این کار را به بعد از دوره نقاهت موکول کنید.

شستن بینی بعد از جراحی

شستشوی بینی یکی از نکات مهم بعد از جراحی بینی بعد از جراحی انجام می شود. بافت بینی در طول جراحی دستخوش تغییرات زیادی می شود. این تغییرات می تواند باعث ایجاد زخم یا زخم در بینی شود. شستشوی بینی با آب نمک و سرم مخصوص بیشترین تاثیر را در تسریع روند بهبود زخم بعد از جراحی دارد. همچنین با شستشوی مجاری بینی پس از جراحی، ترشحات بینی یا رگ های خونی احتمالی از بینی خارج شده و فرد بهتر نفس می کشد.

ترشحات بینی بعد از جراحی

افزایش ترشحات بینی بعد از جراحی بینی کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست. فقط باید به موارد زیر توجه کنید:

از دستمال خودداری کنید

از دستمال برای نگه داشتن بینی خود استفاده نکنید، زیرا کرک بافت می تواند باعث تحریک شود.

از نگه داشتن بینی و فشار آوردن به بینی خودداری کنید

زمانی که احساس کردید بینی شما سنگین شده است، بینی خود را با سرم های مخصوص بشویید. با این کار می توانید ترشحات بینی خود را به طور کامل از بین ببرید و به تنفس بهتر کمک کنید. همچنین با نظر و تجویز جراح بینی می توانید از قرص های ضد حساسیت و آلرژی مانند آنتی هیستامین ها برای کاهش آبریزش بینی بعد از جراحی بینی استفاده کنید.

خونریزی بعد از جراحی بینی

خونریزی بینی بعد از عمل به دلیل تغییرات اعمال شده بر روی بینی در حین جراحی ایجاد می شود و طبیعی است. برای کنترل خونریزی بعد از جراحی بینی باید از گاز استریل استفاده شود. این گازها ورودی سوراخ های بینی را به صورت بانداژ می پوشانند و در صورت خونریزی رگ های خونی و ترشحات خونی بینی را جذب می کنند. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از خشک شدن رگ های خونی روی پانسمان باید در زمان مناسب این پانسمان را تعویض کنید. اگر احساس کردید که خونریزی بعد از رینوستومی پانسمان را آلوده کرده است، پانسمان را عوض کنید.

خونریزی بعد از جراحی بینی طبیعی است، اما به یاد داشته باشید که اگر بعد از جراحی بینی دچار خونریزی غیرعادی یا جدی شدید، باید فوراً به پزشک خود اطلاع دهید و به مطب او بروید.

آسیب های بعد از جراحی بینی

یکی از مواردی که همیشه باید به آن توجه کنید این است که پس از جراحی از ضربه و فشار احتمالی به بافت بینی جلوگیری کنید. به همین دلیل توصیه می شود پس از جراحی بینی و در دوران نقاهت، مکانی امن و بدون حادثه انتخاب کنید. اعمال هرگونه فشار یا ضربه احتمالی به بافت بینی می تواند باعث بدشکلی بینی یا سایر عوارض جانبی مانند خونریزی بعد از جراحی بینی شود.

همچنین به یاد داشته باشید که بعد از جراحی لباس هایی را بپوشید که در قسمت جلو بسته و باز هستند تا هنگام تعویض لباس به لباس فشار نیاورید. پس از جراحی بینی به مدت 72 ساعت دراز بکشید و از بالش های بلند استفاده کنید تا سرتان بالا باشد و در معرض ضربه قرار نگیرد.

حمام کردن بعد از جراحی بینی

حتما یک روز قبل از جراحی بینی خود دوش بگیرید و موهای خود را بشویید تا زمانی که چندین روز نیاز به دوش گرفتن داشته باشید.

حتی در صورت وجود گچ بر روی بینی پس از جراحی، بهتر است تا زمانی که آب برداشته نشود، استحمام نکنید یا در صورت لزوم صورت را بشویید تا آب روی گچ نریزد.

با تجویز پزشک می توانید قبل از مراجعه برای برداشتن گچ بینی دوش بگیرید تا قدرت گچ بینی کاهش یابد.

خنده بعد از جراحی بینی

بسیاری از مشتریان در مورد خندیدن بعد از جراحی کایروپراکتیک سوال می کنند. این افراد معتقدند خندیدن بعد از جراحی ارتوپدی باعث بزرگ شدن سوراخ های بینی و متورم شدن بینی می شود. در این صورت لازم است هنگام خندیدن با دست تمیز، گچ بینی را بردارید، بینی را بگیرید یا از خندیدن خودداری کنید. علاوه بر این، خندیدن در روز اول بعد از جراحی احتمال کشیدگی و آسیب به بخیه های داخل یا کنار سوراخ های بینی را افزایش می دهد.

نتیجه

در این مقاله دیدیم که مراقبت های شغلی بعد از بینی تاثیر انکارناپذیری در تثبیت نتایج ایده آل به دست آمده از این جراحی دارد. رضایت از نتیجه جراحی بینی تنها به نحوه کار جراح یا انتخاب بهترین بینی بستگی ندارد. شما باید این نتایج را تقویت کنید و با مراجعه به متخصص جراحی بینی در شیراز و رعایت نکات مراقبتی توسط پزشک متخصص، سلامت خود را تضمین کنید.

دکمه بازگشت به بالا