عمومیکسب و کار برتر

 چه عواملی در قیمت جک عراقی موثر هستند؟

جک عراقی یک ابزار مقاوم و کاربردی است که در زمان بتن ریزی سقف مانند یک تکیه گاه عمل می‌کند. یکی از مهم‌ترین اصول ساخت و ساز در قالب بندی استفاده از نگهدارنده‌های مرغوب در پیاده سازی ساخت و سازهای بتنی است این نگهدارنده‌ها قادر هستند وزن سقف را تحمل کنند. یکی از این نگهدارنده ها که کاربردهای زیادی دارد جک عراقی است. این محصول دارای سه بخش نر،مادگی و رزوه است که به دو شکل سبک و سنگین تولید شده و در ساخت آن‌ها ورق‌های مرغوب بکار برده می شود. این نگهدارنده در مقابل فشار بسیار مقاوم و کاربردی است. جک عراقی در بسیاری از ساخت وساز‌های بتنی از جمله سقف کامپوزیت، سقف بتنی دال و تیر، سقف تیرچه کرومیت و سقف طاق ضربی کاربرد دارد.

نصب تجهیزات ساختمانی از جک سقفی عراقی برای نصب تجهیزات ساختمانی، مانند پمپ بتن، جرثقیل، و غیره استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود که تجهیزات در جای خود ثابت بمانند و از سقوط آنها جلوگیری شود.

اجزای جک عراقی

 

دو لوله داخلی و یک لوله خارجی با قطرهای ۵ و ۶ سانتی متر از اجزای تشکیل دهنده جک عراقی می‌باشند. به لوله داخلی نری و و لوله خارجی نیز مادگی گفته می‌شود. سوراخ‌های موجود روی نری به پیچ و مهره‌هایی که روی مادگی وجود دارند، متصل می‌شوند. این نر و مادگی به لوله کوچک دیگری متصل می‌شوند که به آن رزوه می‌گویند. رزوه تغییر ارتفاع را برای جک ممکن می‌سازد. رزوه در واقع لوله‌ای است که بلندی آن به اندازه ۱۷ تا ۲۰ سانتی متر بوده و قطر آن ۶ سانتی متری است. همچنین میزان ضخامت آن نیز ۳ میلی متر می باشد.

لوله‌ی U شکل که روی نری قرار دارد، مهم‌ترین بخش جک عراقی را تشکیل می‌دهد و نقش آن نگه داشتن تیرک می‌باشد. در ساخت این جک‌ها تراز بودن لوله‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر این نکته در تولید جک‌ها رعایت نشود در زمان بتن ریزی باعث می‌شود تراز شدن سقف محقق نشود. همچنین کج یا خم شدن سقف را به دنبال خواهد داشت. این جک‌ها در ارتفاع‌های مختلف وزن‌های مختلفی دارند. برای نمونه در ارتفاع ۳ متری وزن این جک‌ها ۵.۱۱ کیلوگرم می‌باشد و در ارتفاع ۵.۳ متری سنگینی این جک به ۵.۱۳ کیلو گرم می‌رسد و همچنین در ارتفاع ۴ متری با وزن ۵.۱۵ کیلوگرم ساخته می‌شود. ارتفاع و نوع سقف، نوع جکی که مورد استفاده قرار می‌گیرد را تعیین می‌کند، ولی جک‌های ۶ و ۴ متری بیشترین کاربرد را دارند.

جک ساختمانی و کاربرد آن

قبل از هر چیز قصد داریم به این موضوع بپردازیم که جک سقفی یا ساختمانی چیست و چه کاربردی دارد. در نظر داشته باشید که جک های ساختمانی برای نگهداری سقف ها به کار میروند. در واقع زمانی که افراد سعی دارند سقف های مربوط به هر سازه را اجرا کنند، نیاز به جک سقفی دارند. جک های ساختمانی وزن ناشی از سقف را به زمین منتقل می کند و فرآیند مربوطه را به بهترین شیوه ممکن پیش می‌برند. در نظر داشته باشید که جک های ساختمانی دارای دو دوله داخلی و بیرونی هستندو و نسبت به ضخامت ورق می‌توانند قیمت ها و کیفیت های متفاوتی داشته باشند.

هر کدام از جک های ساختمانی عملکردها، کاربردها و ارتفاع های متفاوتی دارند. در صورتی که در هر زمینه‌ای قصد ساخت سازه را دارید. می توانید با در نظر گرفتن انواع جک های ساختمانی موجود و توجه کردن به قیمت جک ساختمانی اصفهان مرتبط ترین جک را نسبت به نیازتان خریداری کنید.

علت تفاوت قیمت قالب بتن فلزی :

بیشترین سوالی که طی تماس های تلفنی گرفته شده از ما پرسیده می شود این سوال است که چرا قیمت قالب بتن  و همچنین قیمت جک سقفی همه کارخانه های تولید کننده برابر نیست ، این موضوع علت های مختلفی دارد که باهم بررسی میکنیم

  • علت اول : می تواند این باشد که از چه ورقی برای تولید قالب بتن استفاده می شود در بازار ورق های مختلف با قیمت های مختلف وجود دارد که اختلاف قیمت در خود ورق بعضی مواقع در هر کیلوگرم تا ۷۰۰ تومان هم می رسد ، بهترین و با کیفیت ترین ورق برای تولید قالب بتن ورق فولاد مبارکه می باشد ، در مواقعی میبینیم که دو تا شرکت تولید کننده از ورق فولاد مبارکه استفاده می کنند ولی باز هم قیمت قالب آنها برابر نیست این هم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه بررسی میکنیم
  • علت دوم :  کیفیت قالب ها و نیروهای ماهر شرکت می تواند باشد دستمزدی که پرسنل و کارگران ماهر دریافت می کنند نسبت به کارگران معمولی بیشتر است ، با پرسنل ماهر محصول نهایی کیفیت فوق العاده ای خواهد داشت.
  • علت سوم : می تواند کنترل هزینه ها باشد شاید شرکتی توانایی این را دارد در حالی که از نیروهای ماهر استفاده می کند هزینه های سربار و اضافی خود را کنترل کند یا با همان هزینه ها تولید خود را افزایش دهد در نتیجه قیمت تمام شده محصول خود را پایین نگه می دارد. این شرکت می تواند در حالی که قالب با کیفیتی تولید می کند با قیمت مناسبی هم به فروش می رساند.
  • علت بعدی :  می تواند استراتژی مجموعه باشد به عنوان مثال استراتژی مجموعه ای تولید و فروش بالا با سود کم است ولی استرتژی مجموعه دیگر تولید کم با سود بیشتر باشد.
  • علت های دیگری نیز می تواند داشته باشد شاید شرکتی به سود با x تومان راضی باشد ولی شرکتی به سود xxx تومان هم راضی نباشد دلایلی که مهم بودند رو خدمتتان عرض کردیم امیدوارم کمک کند تا انتخاب مناسبی داشته باشید ما هم در مجموعه صباغی تمام تلاش خود را می کنیم قالب بتن با کیفیت و قیمت مناسب خدمت مشتریانمان ارئه دهیم .

از جک سقفی عراقی برای چه استفاده می‌شود؟

از جک سقفی عراقی برای نگهداری سازه‌های ساختمانی در هنگام ساخت و ساز استفاده می‌شود. این جک از دو لوله فلزی تشکیل شده است که به صورت عمود بر هم قرار گرفته‌اند. لوله بالایی جک به شکل U است و لوله پایینی جک به صورت پیچ تنظیم می‌شود.

جک سقفی عراقی معمولاً از فولاد ساخته می‌شود و دارای ظرفیت باربری بالایی است. این جک می‌تواند وزن‌های سنگین را تحمل کند و به ثابت نگه داشتن سقف در هنگام بتن ریزی کمک می‌کند.

جک سقفی عراقی در اندازه‌های مختلف از ۳ متر تا ۶ متر تولید می‌شود. ظرفیت باربری جک سقفی عراقی نیز با توجه به اندازه آن تعیین می‌شود. جک سقفی عراقی معمولاً ظرفیت باربری بین ۵ تا ۱۰ تن دارد.

از جک سقفی عراقی در پروژه‌های ساختمانی کاربردهای مختلفی دارد. از جمله کاربردهای جک سقفی عراقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بتن ریزی سقف‌ها: در بتن ریزی سقف‌های تیرچه بلوک، تیرچه یونولیت، و دال‌های بتنی، از جک سقفی عراقی برای نگهداری تیرچه‌ها و میله‌های بتن ریزی استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود که تیرچه‌ها و میله‌ها در جای خود ثابت بمانند و بتن ریزی به راحتی انجام شود.

قالب بندی تیر و ستون: در قالب بندی تیر و ستون، از جک سقفی عراقی برای نگهداری قالب‌ها استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود که قالب‌ها در جای خود ثابت بمانند و بتن ریزی به راحتی انجام شود.

 

دکمه بازگشت به بالا