چه روغنی برای جوانسازی پوست صورت خوبه

کاهش  تولید کلاژن و ایجاد چین و چروک ها روی پوست صورت و دست، امری طبیعی در روند پیری پوست است که برخی عوامل از قبیل افزایش سن، اشعه ماورا بنفش خورشید، استعمال دخانیات، شستشو زیاد دست ها به خصوص با مواد شوینده و … سرعت این روند را افزایش می دهند.

برای جوانسازی پوست صورت چه باید کرد

بیشتر چین و چروک‌ها در رده ی سنی بین 40 تا 50 سال ایجاد می شوند که پوست رطوبت و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. مصرف محصولات حاوی ترکیبات گیاهی و روغن‌ها برای جوانسازی پوست، از جمله راهکارهای طبیعی برای مبارزه با پیری زودرس پوست است. در ادامه به معرفی انواع گوناگون روغن برای جوانسازی پوست می پردازیم.

12 روغن گیاهی برای از بین بردن چین و چروک پوست

1- روغن رزماری برای چروک صورت گیاه رزماری خواص آنتی اکسیدانی دارد و به مهار اثرات مخرب رادیکال های آزاد و در نتیجه جوانسازی پوست کمک می کند. همچنین، بر اساس مطالعات انجام شده، روغن رزماری می تواند در افزایش گردش خون مویرگی و سرعت تولید کلاژن موثر باشد.  در صورتی که تمایل به تهیه روغن رزماری 100 درصد گیاهی و طبیعی داشته باشید، می توانید  را تهیه کنید.

2- روغن دانه گل رز برای پوست عصاره ی گل رز (گل سرخ) علاوه بر اینکه خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی دارد، در ترمیم و بازسازی سلول های پوستی ، تغذیه و آبرسانی پوست مفید است.

3- روغن زیتون برای چین و چروک روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب مفید، آنتی اکسیدان های قوی، ویتامین E و ویتامین K است و می تواند در روند پیری پوست را به تعویق بیندازد.

4- روغن جوجوبا  روغن جوجوبا آبرسان عمقی پوست است و باعث افزایش سرعت کلاژن سازی، رفع خشکی پوست و  چین و چروک های ناشی از آن می شود.

5- روغن لیمو برای جوانسازی پوست روغن لیمو یک آنتی اکسیدان قوی، سرشار از ویتامین سی است که خاصیت ضد میکروبی نیز دارد و  در جوانسازی، افزایش شفافیت و درخشندگی پوست بسیار موثر می باشد. این روغن برای جوانسازی پوست های چرب و مستعد آکنه مناسب است. توصیه می شود در صورت مصرف روغن لیمو حتما طی روز از  استفاده نمایید و دو ساعت یک بار آن را تمدید کنید.

6- روغن مریم گلی برای پوست گیاه مریم گلی جزء گیاهان دارویی قدیمی است. روغن این گیاه خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی و به عنوان یک روغن ضد پیری پوست مورد مصرف قرار می گیرد.

7- روغن آرگان روغن آرگان به عنوان یک روغن برای جوانسازی پوست شناخته می شود. روغن آرگان می تواند با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، آبرسانی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، همچنین، ترمیم و بازسازی سلول های پوستی، در کاهش علائم پیری پوست موثر واقع شود. برای استفاده از روغن آرگان 100 درصد طبیعی و خالص می توانید  را خریداری کنید.

8- خواص روغن نارگیل برای جوانسازی پوست روغن نارگیل در مرطوب نگه داشتن پوست نقش مهمی دارد و می تواند مانع از هدر رفتن آب و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست شود. این روغن برای جوانسازی پوست دست نیز معجزه می کند و کاهش چین و چروک ها بعد از مصرف کاملا مشهود است. شب ها بهترین زمان استفاده از روغن نارگیل است.

9- روغن آووکادو برای پوست روغن آووکادو سرشار از اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و آنتی اکسیدان هاست. این روغن برای جوانسازی پوست، حفاظت از پوست، ترمیم، آبرسانی، تسکین و التیام پوست آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد.

10- روغن هویج وحشی روغن هویج وحشی حاوی آنتی اکسیدان های قوی و فعال می باشد که ضمن حفاظت از پوست، در جلوگیری از ایجاد چین و چروک ها نقش مهمی دارد. برند درم انجلین، محصولی کاملا طبیعی جهت تغذیه پوست شما می باشد.

11- روغن انار برای جوانسازی پوست انار منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهاب است. روغن انار علاوه بر خواص بسیاری که برای سلامتی بدن و پوست دارد، یک روغن برای جوانسازی پوست است و ضمن اینکه سرعت تولید کلاژن در بافت پوست را افزایش می دهد، به حفظ لطافت و نرمی پوست کمک می کند.

12- روغن اسطوخودوس برای پوست روغن اسطوخودوس خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و التیام بخشی دارد و ضمن اینکه یک روغن برای جوانسازی پوست محسوب می شود، می تواند در تسکین پوست موثر باشد و به کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند.

طرز استفاده روغن برای جوانسازی پوست صورت

روغن های گیاهی به دو صورت روغن های ضروری و روغن های حامل موجود هستند. روغن های ضروری مانند روغن لیمو،  قوی هستند و اگر مستقیما روی پوست استفاده شوند، می توانند حساسیت ایجاد کنند. روغن های حامل برای رقیق کردن روغن های ضروری و حمل آن ها به لایه های زیرین پوست مورد استفاده قرار می گیرند. بعضی از این روغن ها به تنهایی هم تغذیه کننده پوست هستند. روغن های ضروری باید قبل از تماس با پوست در روغن حامل رقیق شوند. توصیه می شود قبل از استفاده از انواع روغن برای جوانسازی پوست صورت، آن را روی ناحیه دیگری از بدن مثل آرنج امتحان کنید، در صورتی که پس از 24 ساعت علائم آلرژی مانند خارش، سوزش، التهاب و قرمزی مشاهده نکردید، می توانید روغن را بر روی پوست صورت استفاده کنید.

بهترین روغن برای جوانسازی پوست

مصرف انواع روغن برای جوانسازی، ممکن است کاملا چین و چروک ها را درمان نکند، اما حتما در کم کردن آن ها و افزایش تولید کلاژن، شفاف، درخشان و یکنواخت شدن رنگ پوست، همچنین کاهش التهابات پوستی و تسکین و التیام پوست موثر خواهد بود. محصولات متنوعی از برندهای معتبر ایرانی در این خصوص وجود دارند که در این بخش چند نمونه از این محصولات که حاوی انواع روغن برای جوانسازی هستند معرفی می کنیم:

روغن برای جوانسازی پوست دست

دستان شما برای داشتن پوستی شفاف و بدون چین و چروک، به سد های حفاظتی نیاز دارد. کرم های ضدآفتاب مخصوص دست می توانند یکی از این سدهای محافظتی باشند. خشکی و دهیدراتگی پوست دست ها، همچنین افزایش سن و کم شدن آب پوست، از جمله عواملی هستند که باعث ترک خوردن و ایجاد لک و چروک و سایر علائم پیری پوست می شوند. استفاده از دستگاه هیدرودرمی ، آبرسان و ضد چروک گیاهی مانند انواع روغن برای جوانسازی پوست دست ها می تواند در تحریک کلاژن سازی و نرم و لطیف کردن پوست موثر واقع شود.  در این قسمت چند محصولی که حاوی روغن های گیاهی جهت حفاظت از پوست دست ها هستند را نام می بریم:

1-  این کرم ضمن داشتن ترکیبات آنتی اکسیدان مانند کو آنزیم کیوتن و حفاظت از پوست، حاوی روغن آرگان و جوجوبا می باشد و در حفظ رطوبت پوست دست ها و جلوگیری از ایجاد چین و چروک موثر است.

2-  این لوسیون با داشتن عصاره اسطوخودوس و روغن آرگان، به جوانسازی و نرم و مرطوب نگه داشتن پوست دست ها کمک می کند. کرم دست آووکادو برند ویکتوریا رز، حای روغن آرگان، روغن جوجوبا و روغن آووکادو می باشد، بنابراین می تواند در تغذیه، آبرسانی و حفاظت از پوست دست ها موثر واقع شود.

سوالات پرتکرار در مورد روغن برای جوانسازی پوست

1- برای جوان سازی پوست چه روغنی استفاده کنیم؟ روغن های گیاهی زیادی به جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک کمک می کنند که در این خصوص می توان به روغن دانه گل رز، روغن آرگان و روغن زیتون اشاره کرد. برای جوانسازی پوست صورت چه باید کرد؟ راهکارهای زیادی برای کاهش علائم پیری پوست وجود دارند که بین آن ها مصرف روغن برای جوانسازی، روشی مقرون به صرفه است، بدون اینکه عارضه ای به همراه داشته باشد. چه روغنی برای چین و چروک دست ها مفید است؟ روغن های گیاهی حاوی ویتامینE، ویتامینK و اسیدهای چرب ضروری، مانند روغن زیتون و روغن نارگیل، به تغذیه، آبرسانی و جوانسازی پوست دست ها کمک می کنند.

بهترین روغن برای صورت در شب

این روغن با مواد مضر توی بدن و روی پوست مبارزه میکنه و اونها رو از بین میبره. همچنین این روغن دارای مقداری پتاسیم، ویتامین و اسید های چرب مورد نیاز پوسته. که استفاده کردن از اون میتونه باعث شفافیت و صافی پوست شما بشه. از طرفی استفاده خوراکی از این روغن میتونه بدن شما رو تصفیه کنه. که در نهایت باعث پاکسازی پوست شما هم میشه. استفاده یه دوره یک هفته ای از این روغن جوانسازی پوست، میتونه فرایند متابولیسمی بدن رو تحت تاثیر قرار بده. که در آخر باعث ترمیم منافذ باز پوست و صاف شدن پوست میشه که روش های بالا برای نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

خروج از نسخه موبایل