بین المللکسب و کار برتر

چرا زبان ترکی استانبولی را یاد بگیریم؟ (راهنمای مبتدی ها)

در این صفحه هر آنچه برای یادگیری ترکی از ابتدا نیاز دارید را خواهید یافت. شما با ویژگی های کلیدی این زبان آشنا خواهید شد و من بهترین نکات و منابع توصیه شده ترکی خود را با شما به اشتراک خواهم گذاشت. آموزش نقاشی کودکان

آموزش زبان ترکی:

راهنمای نهایی برای مبتدیان

یادگیری ترکی یکی از هیجان انگیزترین و با ارزش ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

در حالی که ممکن است بازخوردهای متفاوتی از دوستان و خانواده دریافت کنید که تعجب می کنند که چرا وقت خود را صرف زبانی بسیار متفاوت از انگلیسی می کنید، اما مزایای بسیاری دارد که باعث میشود ارزش یادگرفتن را برای شما داشته باشد. بهترین اپلیکیشن زبان

مطمئناً ترکی با انگلیسی متفاوت است و پیشرفت در ابتدا می تواند کند به نظر برسد. اما اگر پشتکار داشته باشید، خیلی زود متوجه خواهید شد که شروع به درک این زبان عجیب و غریب و زیبا کرده اید.

و در حالی که تفاوت‌های زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید، چیزهایی نیز در مورد ترکی وجود دارد که یادگیری آن را برای انگلیسی‌زبانان نسبت به سایر زبان‌ها آسان‌تر می‌کند.

در این مقاله به برخی از سوالات شما در مورد یادگیری زبان ترکی پاسخ خواهم داد و حتی اطلاعاتی را در مورد آنچه باید بدانید تا سفر یادگیری ترکی خود را تا حد امکان موفق و لذت بخش کنید به شما ارائه خواهم کرد.

به هر حال، اگر به دنبال بهترین راه برای یادگیری سریع ترکی هستید… پس به ترکی Uncovered نگاه نکنید. Turkish Uncovered یک دوره آنلاین هیجان انگیز ترکی است که من ایجاد کرده ام و به طور طبیعی ترکی را از طریق قدرت داستان به شما آموزش می دهد.

یادگیری ترکی راهنمای نهایی برای مبتدیان:

این چیزی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت…

اینها برخی از متداول ترین سوالاتی است که زبان آموزان جدید ترکی از خود می پرسند. برای بهترین پاسخ به آنها، مقاله را بر اساس این سؤالات به بخش هایی تقسیم کردم.

بهترین منابع برای یادگیری ترکی چیست؟

من با فرهنگ ترکی شروع می کنم، سپس به بخش های فنی تر یادگیری زبان می پردازم. در نهایت، من با ارائه چند منبع به شما کمک می کنم تا امروز یادگیری ترکی را شروع کنید.

چرا زبان ترکی یاد بگیریم؟

دلایل خوبی برای یادگیری هر زبانی وجود دارد و ترکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل، من با دلایل کلی تر شروع می کنم و سپس به سمت دلایلی می روم که بیشتر در مورد اینکه چرا باید ترکی یاد بگیرید.

  1. یادگیری زبان برای مغز شما خوب است:

ناگفته نماند که یادگیری زبان برای شما خوب است. یادگیری لغات جدید و ساختارهای گرامری یک راه عالی برای تیز نگه داشتن مغز شماست. همچنین اتلاف وقت آزاد خود را برای چیزهایی مانند تماشای افراطی هر برنامه ای که جدیدترین شوق در نتفلیکس است شکست می دهد.

و همانطور که زبان دوم خود را یاد می‌گیرید، روی زبان‌های آینده سرمایه می‌گذارید. زبان سوم و چهارم حتی ساده تر از زبان دوم شما خواهد بود. بنابراین ممکن است همین الان شروع کنید.

  1. میلیون ها ترک در سراسر جهان وجود دارد!

میلیون‌ها ترک زبان در سراسر جهان وجود دارد، بنابراین چه قصد سفر به ترکیه را داشته باشید و چه به خانه نزدیک‌تر بمانید، افراد زیادی برای تمرین با آنها کم نخواهید داشت.

بریتانیا، به ویژه لندن، دارای جمعیت قوی ترک است که فعال و در حال رشد است. در حالی که بدون شک می توانید با بسیاری از آنها به زبان انگلیسی دوستی برقرار کنید، چیزی در مورد یادگیری زبان و فرهنگ مادری یک نفر وجود دارد که نشان می دهد واقعاً به آن اهمیت می دهید.

علاوه بر این، سایر کشورهای اروپایی حتی بیشتر از بریتانیا ترک دارند، آلمان به تنهایی بیش از پنج میلیون ترک در شهرها و ایالت های مختلف خود پراکنده است.

یادگیری زبان ترکی به شما این اطمینان را می دهد که مانند یک حرفه ای در فرانکفورت کباب سفارش دهید یا در دوسلدورف در دونر غذا بخورید.

هنگامی که کمی زبان ترکی را یاد گرفتید، متوجه خواهید شد که نمی توانید یک روز را بدون شنیدن آن در هایدلبرگ سپری کنید.

ترکی زبان زیبایی است

  1. ترکی زبان زیبایی است:

در حالی که زبان فرانسه به خاطر زیباترین زبان جهان مورد تحسین قرار می گیرد، چیزی در مورد ترکی وجود دارد که بسیار جذاب است. نحوه انعکاس سوالات و نحوه صحبت والدین با کودکان هر دو دارای کیفیت آواز-آهنگ خاصی است که در چند زبان یافت می شود.

  1. دسترسی جهانی خود را گسترش دهید:

چه صاحب یک کسب و کار باشید و چه برای شرکتی کار می کنید که به توسعه در ترکیه و فراتر از آن فکر می کند، یادگیری زبان ترکی کلید باز کردن یک دنیای کاملاً جدید از تجارت است.

فراتر از میلیون ها ترک در اروپا و بیش از 80 میلیون ترک زبان بومی در ترکیه، این زبان تا حدودی در بیشتر آسیای مرکزی یک زبان فرانکا است.

از آنجایی که زبان ترکی یکی از پایه های خانواده زبان ترکی است، مردم ساکن در ترکمنستان و آذربایجان اغلب می توانند آن را صحبت کنند یا با کمی تلاش اضافی آن را درک کنند (این امر به ویژه در مورد آذری صادق است).

درست مانند برخی از مدارس که برای کمک به دانش‌آموزان در تسلط بر زبان‌های عاشقانه لاتین را آموزش می‌دهند، یادگیری ترکی می‌تواند کمک زیادی به یادگیری سایر زبان‌های ترکی کند.

  1. ترکیه را کاوش کنید:

دلیل نهایی که برای اینکه چرا باید ترکی را یاد بگیرید (اگرچه مطمئناً تعداد بیشتری وجود دارد) به آن اشاره خواهم کرد این است که بتوانید مانند یک حرفه ای ترکیه را کشف کنید. در سال 2019 بیش از دو میلیون سفر از بریتانیا به ترکیه انجام شد.

برخی از این سفرها قطعاً توسط ترک‌هایی انجام می‌شد که به خانه خود می‌رفتند، اما اکثریت آن‌ها توسط گردشگرانی انجام شد که برای لذت بردن از سواحل شگفت‌انگیز و مکان‌های تاریخی و فرهنگی بی‌نظیر ترکیه به جنوب می‌رفتند.

و در حالی که می‌توانید در Fetiye و Brodrum به انگلیسی بگذرید، برای لذت بردن از کشور (و اجتناب از تله‌های توریستی) صحبت کردن به زبان ترکی بسیار مهم است. کاپادوکیه، افسوس و سایر نقاط ترکیه واقعاً شبیه هیچ جای دیگر روی زمین نیستند و اگر به این زبان صحبت کنید بیشتر از آنها لذت خواهید برد.

ویژگی های کلیدی زبان ترکی:

در این بخش برخی از ویژگی های کلیدی زبان ترکی از جمله:

جایی که ترکی صحبت می شود

تاریخچه مختصری از ترکی مدرن

هارمونی مصوت چیست؟

آگلوتیناسیون چیست؟

نحوه صرف افعال در ترکی

چگونه ترکی از جنسیت استفاده نمی کند

جایی که ترکی صحبت می شود

  1. جایی که ترکی صحبت می شود:

همانطور که در بالا اشاره کردم، ترکی یکی از اعضای خانواده زبان ترکی است. بیش از سی زبان وجود دارد که خانواده زبان‌های ترکی را تشکیل می‌دهند و ترکی به مراتب بزرگترین است.

بیش از 200 میلیون نفر از اروپای شرقی تا غرب چین و حتی تا سیبری به زبان های ترکی و دیگر ترکی صحبت می کنند.

و در حالی که برخی از این زبانها نزدیکتر از دیگران هستند، بسیاری از آنها حداقل برخی از لغات و قواعد دستوری را به اشتراک می گذارند.

  1. تاریخ مختصر ترکی مدرن:

شاید بهترین خبر برای یک انگلیسی زبان بومی که می خواهد ترکی یاد بگیرد این باشد که ترکی در اوایل قرن بیستم دچار تحول بسیار سیستماتیک شد.

قبل از سقوط امپراتوری عثمانی، ترکی خطی شبیه به عربی داشت که برای افراد ناآشنا غیرقابل درک است. در واقع، ترک های امروزی حتی نمی توانند آن را بخوانند.

با این حال، پس از سقوط امپراتوری، مصطفی کمال آتاتورک (بنیانگذار جمهوری مدرن ترکیه) می خواست کشورش را غربی کند. یکی از راه هایی که او برای انجام این کار دنبال کرد، غربی کردن زبان بود.

او خط قدیمی را کنار گذاشت و الفبای لاتین را پذیرفت. علاوه بر این، برخلاف انگلیسی که ما یک الفبای لاتین داریم، اما املا برای افراد غیر بومی تقریبا غیرممکن است (و برای بومیان نیز بسیار سخت است)، ترکی با هر حرف تنها یک صدا تولید می‌کند.

در حالی که انتقال به الفبای لاتین و هجوم واژگان غربی، ارتباط نسل قدیمی آن زمان با نسل جوان را دشوار می کرد، یادگیری ترکی امروزه بسیار آسان تر می شود.

دکمه بازگشت به بالا