عمومیکسب و کار برتر

هیلتی چه کاربردهایی دارد؟

اگر در صنعت ساخت و ساز فعالیت دارید باید به دنبال بهترین و مناسب ترین ابزار های مخصوص خود باشید. هر چه دستگاه و ابزاری که برای صنعت و کار خود استفاده می کنید کیفیت و قدرت بیشتری داشته باشد، کار شما به درستی و آسان تر انجام می شود. در صنعت ساختمان سازی و تخریب ساختمان احتیاج به ابزار های بسیار زیاد و حرفه ای است و ملاک خرید این ابزار ها معمولا قدرت و کیفیت بسیار بالای آن ها است.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد بیشتر توضیح دهیم و بگوییم که انواع هیلتی کدام اند؟ به منظور تخریب یک ساختمان و یا یک زمین احتیاج به دستگاه های هیلتی است که با قدرت بسیار کار تخریب را انجام میدهند. به دلیل تنوع در ساخت و طراحی هیلتی ها میتوانید هر کدام را که متناسب با کارتان را بود، انتخاب کنید.

بارها شنیده ‌ایم که کیفیت و کارایی یک محصول از یک برند خاص آنچنان مطرح و زبانزد می‌ شود که تمامیت آن محصول را با نام آن برند می شناسند، مثلاً همین هیلتی خیلی ‌ها در زمان خرید ابزار های تخریب، با یک سوال آشنا رو به رو هستند. سوال با این عنوان که می ‌گوید هیلتی چیست؟ انواع هیلتی کدامند؟ چه تفاوت هایی میان هیلتی و چکش تخریب وجود دارد؟ اصولاً چه چیزی با عنوان دستگاه هیلتی شناخته می شود؟

تمام این سوال ها مباحث رایج در زمان خرید هیلتی می باشند. خیلی ها هم در سطح بازار با هدف فروش هیلتی نمی ‌توانند راهنمایی‌ های لازم را برای مشتریان داشته باشند. چرا که نگرشی دقیق نسبت به موضوع دستگاه هیلتی و تفاوت های آن با چکش تخریب را ندارد. برای درک کامل این موضوع و اینکه اصولاً بدانیم که دستگاه هیلتی چیست؟ و چه کاربرد هایی دارد؟ بهتر است به مقوله ابداع آن بپردازیم. اینکه دستگاه از کجا آمده است؟

دستگاه هیلتی چه قابلیت هایی دارد؟

هیلتی در واقع نام یک برند مطرح در طراحی و توسعه ابزار های الکترومکانیکی است. عمده فعالیت های این برند در خلق نیاز های صنایع ساخت و ساز ساختمانی می باشد.در برند هیلتی می توانید شاهد انواع ابزار ها باشید؛ اما آنچه این برند را بر سر زبان ‌ها انداخته است، انواع سیستم های اطفاء حریق، اتصالات بتن، دستگاه میخکوب بتن، سامانه ‌های نصب تاسیسات و از همه مهمتر چکش های تخریب آن می باشد.

برند هیلتی را با چکش تخریب بسیار قدرتمند آن می شناسند. این برند که از سال ۱۹۴۱ فعالیت خود را در یک فضای تولید کارخانه ای تحت مدیریت یک نهاد خانوادگی آغاز کرده است، در تمام این سال‌ ها در ساخت چکش تخریب به آنچنان استادی و مهارتی رسیده که این ابزار را با نام هیلتی می ‌شناسند.

خیلی ها وقتی در یک ابزار فروشی قدم می گذارند و یادی از دستگاه هیلتی می کنند، منظورشان همان چکش تخریب است و تازه بعد از قید کردن نام دستگاه هیلتی است که فروشنده اقدام به معرفی تمام برند های چکش تخریب موجود در مغازه را می دهد. در یک بیان کلی قید قیمت هیلتی، فروش هیلتی، خرید هیلتی و… در هر فضای تجاری به منظور پرس و جو کردن  می باشد.این ماجرا از شهرت دستگاه هیلتی در یک فضای کاری می آید. برندی که نماد یک دستگاه قدرتمند شده است.

 

کاربرد دستگاه هیلتی 

خب، وقتی هر جا صحبت از دستگاه هیلتی باشد، پای یادآوری از انواع چکش تخریب در میان است؛ اما این دستگاه هیلتی که در اصل یک برند مشهور از انواع چکش تخریب است، دستگاه هیلتی چگونه ابزاری است؟ دستگاه هیلتی چه کاربردی دارد؟ و چه الزاماتی بر آن حاکم است؟ گاهی پیش می آید که نیاز باشد، دیواری بتنی، صخره ای سنگی، سطحی بتن ریزی شده، استراکچری از ستون های بتن مسلح و… را تخریب کنید.

گاها هم برای اصلاح یک ساختمان نیاز به برداشتن دیوار ها، شیارزنی برای کاشی ها و حتی عبور لوله ها بر سطح دیوار های بتنی را دارید. اگر فکر می کنید که این کار را با کمک یک قلم و چند پتک سبک و سنگین به انجام خواهید رسانید، احتمالاً از این تصمیم پشیمان خواهید شد. چرا که دیوار و یا هر سازه بتنی به این سادگی ‌ها تسلیم پتک دستی شما نخواهد شد.شما مجبورید ابزار دیگری برای این منظور انتخاب کنید. ابزاری که بتواند قدرتی فوق العاده و در عین حال سریع و آسان در اختیار شما گذارد. شما نیاز به یک دستگاه هیلتی یا همان چکش تخریب دارید.

چکش تخریب در واقع، یک دستگاه موتوری است که با نیروی برق کار می کند و می تواند ضربه های سنگین و ناگهانی و قدرتمند برای تخریب سازه های بتنی تولید کند. ضربه ها در دستگاه هیلتی از طریق یک مته سر تخت و یا نوک تیز بر قلب سازه ‌های بتنی می نشینند. از این رو می‌ توانید همواره با انواع هیلتی به راحتی اقدام به تخریب های سبک، اصلاح سازه ها، شیار زنی بر سطوح بتنی، نصب درب و پنجره ها، خلق معبر هایی با هدف عبور لوله های آب و گاز و… داشته باشید.

در دستگاه هیلتی، ساز و کار هایی وجود دارد که می تواند همراه با استفاده از چند چرخ دنده، نیروی گردشی موتور الکتریکی را تبدیل به یک نیروی ضربه ای با فرکانس بسیار بالا نماید. این ساز و کار و هدف تخریب دستگاه هیلتی آنچنان با هدف طراحی تا تولید  نزدیک است که گاها خیلی ها این دو را با یکدیگر اشتباه می ‌گیرند. از این رو می ‌توان در این قسمت از مقاله اندکی در باب تفاوت های حاکم بر دستگاه هیلتی تا دریل بتن کن اشاره ‌ای داشته باشیم.

دریل بتن چیست و چه تفاوتی با انواع هیلتی دارد؟

تقریباً همه ما دریل و ساز و کار حاکم بر آن را می ‌شناسیم. می ‌دانیم که دریل یک موتور برقی قدرتمند است که می‌ تواند مته ای سرسخت را با سرعت بالا به گردش اندازد و این مته گردان قابلیت سوراخکاری هر سطحی را دارد؛ اما اگر انتظار ما از سوراخکاری، یک سوراخ قطور و یا طولانی باشد و یا آنکه با سطح سرسختی مانند بتن رو به رو باشیم، دیگر نمی توان همراه با یک دریل ساده، سوراخ های قطور و یا طولانی ایجاد نمود. برای این اهداف نیاز به دریل بتن کن داریم.

دریل بتن کن یک ابزار با هدف تخریب هدفمند سازه های بتنی می باشد. با این ابزار می توان سوراخ هایی قطور و یا عمیق با هدف عبور لوله های آب و گاز، داکت های برق و تلفن و… را تامین نمود.اگر چه دریل بتن کن به مانند انواع چکش تخریب با هدف تخریب قدرتمند طراحی شده اند؛ اما در دریل، یک ساز و کار گردشی بر مته حاکم است و در انواع چکش تخریب شاهد یک ساز و کار ضربه ای بر مته ها هستیم.

انواع هیلتی کدامند؟

اگر بخواهیم بر انواع هیلتی بپردازیم، می توانیم در یک نگاه کلی صحبت از انواع چکش تخریب داشته باشیم. شاید برای بعضی دیگر برند ها مطرح نباشد و الزاماً انواع خود برند هیلتی را بخواهند که بدانند؛ اما اصولاً در ساز و کار طراحی انواع چکش تخریب در هر برندی، یک استاندارد مشخص وجود دارد و تقریباً تمام سازندگان خود را ملزم به رعایت این استاندارد ها می ‌دانند. از این رو می ‌توان انواع هیلتی را در دسته بندی های زیر قرار داد:

چکش تخریب 6 کیلویی

هیلتی چکش تخریب ۱۰ کیلویی هیلتی

چکش تخریب۳۰ کیلویی هیلتی

         چکش تخریب۷ کیلویی هیلتی:

وزن در انواع چکش تخریب، مشخصه قدرت تجهیز است. چرا که وزن بالاتر می ‌تواند معرف موتور های قوی تر و در عین حال توان تولید نیرو های بیشتر و قوی تری باشد. از این رو می ‌توان چکش تخریب ۷ کیلویی دستگاه هیلتی را در جمع سبک وزن های این ماجرا قرار داد. دستگاه هیلتی ۷ کیلویی، یک ابزار برقی سبک است که با اهداف تخریب مختصر و سبک مانند تخریب کاشی و سرامیک، انواع دیوار های آجری و بلوکی، برداشتن لایه های گچ و خاک یا ملات دیوار و شیارزنی روی دیوار ها با هدف عبور لوله های تاسیسات استفاده می شود.

چکش تخریب۱۰ کیلویی هیلتی:

این مدل از انواع هیلتی در جمع میان وزن ها قرار می ‌گیرد. قدرت در این مدل ها به گونه ‌ای است که می ‌توان انتظار تامین تخریب ‌های سبک را در کنار تخریبهای نیمه سنگین داشت. از این رو چکش تخریب ۱۰ کیلویی دستگاه هیلتی، کاملاً مناسب تخریب دیوار های آجری، بلوکی و یا سفالی، تخریب سنگ نما ها، شیارزنی عمیق سطوح بتنی جهت عبور حجم وسیع لوله های تاسیساتی، کندن چاه های خاکی و بتن های غیر مسلح خواهد بود.

         چکش تخریب۳۰ کیلویی هیلتی

این مدل در انواع هیلتی در فضایی کاملاً سنگین طراحی شده است و در عین حال می تواند قدرت بسیار بالایی را تأمین نماید. البته وزن این دستگاه هیلتی تا اندازه ‌ای است که نمی‌ توان از آن انتظار کار در ارتفاع را داشت و غالباً با هدف تخریب بتن های مانده بر سطوح صاف استفاده می شوند.اهدافی مانند تخریب فونداسیون ها، تخریب آسفالت ها، تخریب سقف های متال با عرشه های فلزی و یا تخریب سقف دال بتنی، کامپوزیت و یا کف سازی های مسلح و غیر مسلح از جمله کارایی های این مدل از دستگاه هیلتی می باشد.

نکات کاربردی در استفاده از دستگاه هیلتی

دستگاه هیلتی یک ابزار توانمند و در عین حال بسیار گرانقیمت است. این ویژگی ها در شرایطی است که کارکرد تخریبی این دستگاه را می ‌توان مستعد خطرات بسیار زیادی دانست. از این رو برای رسیدن به کارکرد مطلوب، طول عمر دستگاه هیلتی، در کنار تامین شرایط ایمنی برای اپراتور دستگاه، رعایت برخی نکات الزامی به نظر می‌ رسند. نکاتی که می توان در دسته های کلی زیر تدوین نمود.

  •      ایمنی مهمترین پارامتر در کار با دستگاه هیلتی

کسی که در کار با ابزار های موتوری خصوصاً انواع تخریبی و قدرتمند مانند دستگاه هیلتی، اصول ایمنی را رعایت نمی ‌کند، در حرفه ای بودن او باید شک و تردید داشت. رعایت اصول ایمنی شرط اول در کار با انواع هیلتی می باشد. چرا؟! چون انواع هیلتی سنگین هستند، قدرتمند هستند، از نیروی برق استفاده می کنند، صدای بالایی تولید می کنند و در نهایت دست و پنجه با سطوح سفتی مانند بتن زده اند.

هر کدام از این شرایط می ‌تواند مستعد یک خطر جدی باشد. از افتادن یک دستگاه هیلتی سنگین وزن بر روی دست و پا گرفته تا آسیب های ناشی از لرزش های شدید دستگاه بر عضلات انسان و یا پرتاب تکه های سنگ و بتن ناشی از تخریب به اطراف و… همگی نمونه های آشنایی از خطرات کار با دستگاه هیلتی می باشند.

از این رو در هنگام کار با دستگاه هیلتی، استفاده از تجهیزات ایمنی مانند کلاه ایمنی، دستکش مخصوص، کفش ایمنی، عینک های ایمنی، لباس کار مخصوص، ماسک دهنی فیلتر دار و گوشی صنعتی الزامی است. بهتر است قبل از اقدام جدی به خرید هیلتی از کسانیکه در فضای خرید و فروش هیلتی هستند، این اقدام واجب را تامین کرده باشید. در این باب پیشنهاد می کنم مقاله را مطالعه نمایید.

از طرفی، ایمنی جدا از تامین تجهیزات مستلزم کارکرد اصولی نیز می باشد. کار با دستگاه هیلتی ساده نیست. دستگاه هیلتی یک ابزار قدرتمند و سنگین است که می ‌تواند به ‌راحتی تعادل اپراتور خود را به هم بریزد. مهارت در کار با انواع هیلتی یک ماجرای آموزشی است.

خود اپراتور باید از قبل نسبت به کارکرد اصولی با دستگاه هیلتی آشنایی های کاملی را داشته باشد. اصول استقرار در محلی مطمئن، اصول گرفتن دستگاه هیلتی، شیوه مته زنی و در صورت به هم خوردن تعادل، اصول حرفه ای در دور نگه داشتن دستگاه از جمله مواردی است که باید هر اپراتوری از  بداند.

  •      تامین راندمان بالای کاری همراه با رعایت اصول کار با دستگاه هیلتی

اگر چه دستگاه هیلتی از قدرت بسیار بالایی برخوردار است؛ اما این قدرت به خودی خود نمی ‌تواند تخریب های سنگین مورد نظر شما را به انجام رساند. این طور نیست که شما مته قدرتمند دستگاه هیلتی را به هر سمت و سویی بکشانید و انتظار تخریب با راندمان بالا را از آن داشته باشید. کار کردن با راندمان بالا در دستگاه هیلتی یک امر آموزشی است. جدا از تامین امنیت باید به نحوی دستگاه را به کار گیرید که بتواند با حداکثر توان خود عملیات تخریب را به انجام رساند.

مثلاً فشار مستقیم بر دستگاه هیلتی می ‌تواند عملکرد بهتری در نوک سنبه داشته باشد. تخریب با دستگاه هیلتی حدالامکان باید به صورت کاملاً مستقیم باشد تا باعث گیر کردن مته در درز های ایجاد شده ی ناشی از تخریب بر سطح بتن نگردد. متوجه باشید که هر گونه جا به جایی ناگهانی قلم دستگاه هیلتی، در اثر اشتباه و یا سر خوردن مستعد شکستن سر مته می باشد. ایجاد فشار یکنواخت و منظم همراه با تامین زاویه اصولی است که می تواند جدا از تامین امنیت برای خود و دستگاه هیلتی، باعث افزایش راندمان دستگاه باشد.

  •      رعایت حرفه ای در تعمیرات و نگهداری، شرط دوام دستگاه هیلتی

وقتی در هنگام خرید هیلتی هستید، کاملاً متوجه قیمت بالای آن خواهید شد. فرقی نمی کند از کدام برند می ‌خواهید چکش تخریب خود را تهیه کنید. در هر صورت شما با یک ابزار بسیار خوش قیمت مواجه هستید. پس این ابزار باید حالا حالا ها برای شما بکند، خراب کند و زیر و رو کند؛

اما ، فضا های سخت و نفس‌ گیری است. از شیار زنی سطوح بتنی گرفته تا کندن آسفالت و فونداسیون های بتن مسلح. این فضا های سخت کاری می تواند به راحتی هر دستگاهی را در مسیر تخریب قرار دهد. مگر آنکه صاحب دستگاه در امر تعمیرات و نگهداری فرد کوشایی باشد.

دقت در حفاظت از کیف ها و یا صندوق های نگهداری دستگاه هیلتی، استفاده از مته های خوب و باکیفیت، دقت در تناسب سطح کار با قدرت دستگاه هیلتی، عیب یابی سریع، تعریف قطعات به موقع و… از جمله اصول کلی در تعمیرااامروز می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که هیلتی چیست؟ احتمالاً شما هم انواع چکش تخریب‌ها را برای کارهای صنعتی و ساختمان‌سازی دیده‌اید که امروزه در ایران به نام هیلتی شناخته می‌شود. در حقیقت هیلتی یک اسم خاص است که روی یک ابزار عام، یعنی انواع چکش تخریب گذاشته شده است و ما در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

بنابراین اگر می‌خواهید بدانید هیلتی یا چکش هیلتی چیست؟ این مطلب راست‌کار خود شما است، شما می‌توانید در 3 دقیقه کل این مطلب را مطالعه کنید و نکات خوب و جالبی درباره اینکه چکش هیلتی چیست کسب کنید. پس با ابزارینو همراه باشید.

هیلتی در واقع نام یک شرکت یا کمپانی بزرگ است که به دلیل طراحی و ساخت انواع چکش تخریب‌ها و همچنین ابزارهای دیگری در کل دنیا شهرت دارد.

خیلی از مثال‌های دیگر نیز وجود دارد که می‌توان در این زمینه به کاربرد، مثلاً تاید به‌جای پودر رخت‌شویی، اسنپ به‌جای تاکسی اینترنتی، لی به‌جای شلوار جین و غیره.

هیلتی هم یکی از همین علائم تجاری است که به دلیل شهرت، وسعت تولید و دارابودن سهم بالایی از بازار، به‌جای چکش تخریب استفاده می‌شود و هر کس دنبال چکش تخریب باشد، از فروشنده می‌پرسد «هیلتی دارید؟»؛ «قیمت هیلتی چنده؟» و سؤالاتی ازاین‌قبیل.

پس در پاسخ به این سوال که هیلتی چیست؟ می‌توان گفت نام یک برند تجاری معتبر است که در سال 1941 پایه‌گذاری شد و امروزه بیش از 20 هزار کارمند در سراسر دنیا دارد که در زمینه تولید ابزارهای قدرتی و تجهیزات اطفاء حریق از جمله انواع چکش تخریب فعالیت می‌کند و نام آن به‌عنوان یک جنریک ترید مارک در سراسر دنیا شناخته شده است.

چکش هیلتی چیست؟

چکش هیلتی همان چکش تخریب است که امروزه برای سوراخ کردن دیوارهای بتنی و غیره مورداستفاده فراوانی قرار می‌گیرد. البته این دستگاه با نام‌های دیگری مثل بتن کن هم شناخته می‌شود اما، هیلتی آوازه بیشتری دارد. اگر قصد خرید این دستگاه را دارید توصیه می‌کنیم، حتماً مطلب زیر را بخوانید:

از جمله ویژگی‌های چکش هیلتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک است
  • جابه‌جایی آن آسان است
  • کار با آن راحت است
  • قیمت مناسبی دارد
  • برقی و بدون آلودگی است

هیلتی چه کاربردهایی دارد؟

به‌طورکلی چکش تخریب یا هیلتی از جمله ابزارهای سوراخ‌کاری است که برخلاف دریل که سیستم چرخشی دارد، با استفاده از فعالیت مکانیکی کوبشی، کار سوراخ کردن یا تخریب را انجام می‌دهد. دقیقاً مانند یک چکش.

این دستگاه مته‌های فولادی مخصوصی دارد که به هیلتی متصل می‌شود و می‌تواند با ضربات بسیار سنگینی که وارد می‌کند انواع دیوارهای آجری، بتنی و غیره را سوراخ یا به طور کامل تخریب کند.

مثلاً فرض کنید می‌خواهید یک لوله را از داخل یک دیوار رد کنید و نیاز است که داخل دیوار یک سوراخ 5 اینچی یا 10 سانتی ایجاد کنید. اگر بخواهید با دریل این کار را انجام دهید باتوجه‌به قطر مته‌های نازک آن باید کلی زمان صرف کنید، تازه به نتیجه مطلوب هم نخواهید رسید، به همین خاطر از یک چکش تخریب می‌توانید استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان به دست بیاورید.

به همین خاطر است که بسیاری از لوله‌کش‌ها حتماً یک دستگاه هیلتی دارند.

 

چکش هیلتی چه انواعی دارد؟

معمولاً انواع این دستگاه با وزن آن سنجیده می‌شود. بیشترین استفاده از هیلتی شامل انواع هیلتی‌هایی است که در زیر نام بردیم:

  • چکش تخریب یا هیلتی 7 کیلویی
  • چکش تخریب یا هیلتی 10 کیلویی
  • چکش تخریب یا چکش هیلتی 30 کیلویی

هرچه وزن دستگاه بیشتر می‌شود قدرت تخریب آن نیز افزایش می‌یابد. مثلاً از مدل 7 کیلویی برای سوراخ کردن انواع سرامیک، کاشی و غیره استفاده می‌شود و از مدل 30 کیلویی برای دیوارهای بتنی و سنگی.

در صنعت ساخت و ساز ابزارهای مختلفی تولید شدند که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند. برای اینکه بتوانید در این صنعت کار خود را به درستی پیش ببرید، نیاز است که از ابزارآلات باکیفیت و پرقدرت استفاده کنید. هیلتی یکی از وسایلی است که در ساختمان‌‌سازی یا به صورت دقیق‌تر در تخریب ساختمان نقش اساسی و مهمی دارد.

اگر قصد دارید که ساختمان جدیدی بسازید و چنین ابزاری در اختیار ندارید یا با نحوه عملکرد آن آشنایی ندارید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب توضیحات کاملی درباره آشنایی و کاربرد این ابزار خواهیم داد.

هیلتی چیست؟

هیلتی در واقع نام کمپانی بزرگی است که برای اولین بار چکش تخریب را تولید کرد. هیلتی به ساخت ابزارهای مرتبط با صنعت ساخت و ساز شهرت دارد. هیلتی جزو آن دسته از شرکت‌هایی است که نام آن روی دستگاهی که تولید کرده مانده است و بسیاری از افراد فکر می‌کنند که نام دستگاه، هیلتی است.

هیلتی در سال 1941 توسط دو برادر در یک کارگاه شخصی تاسیس شد. این دو برادر که اهل لیختن اشتاین بودند، برند هیلتی در سال‌های اول موفقیت چشمگیری نداشت، اما بعد از گذشت چند سال و با اختراع چکش تخریب که هنوز هم توسط این شرکت تولید می‌شود، توانست تحولی عظیم ایجاد کرده و در صنعت ساخت و ساز خود را مطرح کند. هم‌اکنون هیلتی بیش از 20 هزار کارمند دارد و ابزارهای مختلفی می‌سازد.

کاربردهای هیلتی

از علت نام‌گذاری چکش تخریب و برند هیلتی که بگذریم، به کاربردهای این ابزار در صنعت ساخت و ساز می‌رسیم. چکش تخریب یا همان هیلتی، برای سوراخ کردن دیوارهای بتنی استفاده می‌شود. پتک‌های دستی و ابزارآلات دیگر قادر به تخریب دیوارهای بتنی نیستند؛ چراکه معمولا این دیوارها از استحکام بالایی برخوردارند و به سادگی نمی‌توان آن‌ها را از هم شکافت.

دستگاه هیلتی با نیروی برق کار می‌کند و با مته سرسختی که دارد، قادر است در سازه‌های بتنی ترک ایجاد کند و در نهایت آن‌ها را از هم بشکافد. اما چکش‌های تخریب فقط برای خراب کردن استفاده نمی‌شوند، از این دستگاه برای اصلاح سازه‌ها، شیارزنی روی سطوح بتنی، نصب درب و پنجره‌ها، ایجاد فضایی برای رد شدن لوله و… هم استفاده می‌کنند. این ابزار برای افرادی که در صنعت ساخت و ساز فعالیت می‌کنند، وسیله‌ای بسیار مهم و ضروری است و بسیاری از امور را سرعت می‌بخشد.

انواع هیلتی

هیلتی هم درست مثل سایر ابزارهای مورد استفاده در صنعت، نمونه‌های مختلفی دارد. برای کارایی‌های مختلف دستگاه چکش تخریب، برند هیلتی با توجه به استانداردهای روز دنیا، چند نوع از این ابزار را تولید کرده است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

چکش تخریب 7 کیلویی هیلتی:

چکش تخریب 7 کیلویی هیلتی، سبک‌ترین نوع این ابزار است که نیروی کمتری نسبت به سایر انواع این دستگاه دارد. این ابزار برای انجام کارهای سبک مثل تخریب کاشی‌ها، دیوارهای آجری و سوراخ کردن دیوارهای گچی مناسب است و کاربرد سنگین نمی‌توان از آن انتظار داشت.

چکش تخریب 10 کیلویی هیلتی:

این دستگاه علاوه بر قدرت تخریب دیوارهای سبک، می‌تواند تخریب های نیمه سنگین را هم انجام دهد. با استفاده از چکش تخریب 10 کیلویی هیلتی می‌توانید سنگ‌نماها، دیوارهای بلوکی و سفالی، بتن‌های غیرمسلح و مواردی از این دست را به سادگی تخریب کنید.

چکش تخریب 16 کیلویی هیلتی:

این چکش برقی مناسب برای انواع تخریب نیمه سنگین و سنگین از قبیل تخریب دیوار آجری، دیوار بتنی، تخریب کفسازی سنگ و سرامیک واحدهای آپارتمانی، تخریب انواع سقف جهت بازشو و داکت و به طور کلی می توان گفت، مناسب برای همه نوع تخریب بجز تخریب های خیلی سبک و ظریف می باشد.

چکش تخریب 30 کیلویی هیلتی:

این مدل که سنگین‌ترین نوع چکش هیلتی محسوب می‌شود، قدرت بسیار زیادی دارد و قادر است فوندانسیون‌ها، آسفالت، عرشه‌های فلزی، سقف‌های دال بتنی و انواع کف‌سازی‌ها را تخریب کند. تنها نکته‌ای که در مورد این چکش باید بدانید این است که نمی‌توان از آن در ارتفاع استفاده کرد.

اجاره هیلتی

قیمت بالای این محصول سبب شده تا بسیاری از کارفرماها و پیمانکاران ساختمانی به فکر باشند. در شرایط اقتصادی کنونی قیمت دستگاه‌ها ثابت نیستند و روز به روز دچار تغییر و تحولات می‌شوند. در این شرایط بهترین راهکار برای هر پروژه‌ای است که در آن به این دستگاه نیاز دارید.

معمولا افراد برای کرایه هیلتی، دچار شک و تردیدهای فراوان می‌شوند و سوالات زیادی ذهنشان را مشغول می‌کند. اینکه آیا دستگاهی که قرار است اجاره کنند از سلامت کامل برخوردار است؟ هزینه‌ای که دربرخواهد داشت به صرفه خواهد بود؟ چگونه می‌توان شرکتی مورد اعتماد پیدا کرد؟

به خوبی پاسخ تمامی دغدغه‌های شما را خواهد داد. گروه وریاماتاک به صورت تخصصی در حوزه تجهیزات و ابزارآلات ساختمانی و اجاره آن‌ها به پیمانکاران فعالیت می‌کند و با خدمات مختلفی که ارائه می‌کند، می‌تواند برای هر کارفرمایی بهترین گزینه ممکن محسوب شود. لازم به ذکر است که می‌توانید در ابتدا یک مشاوره رایگان از متخصصان و مشاوران این گروه بگیرید تا با خیالی راحت دستگاه  موردنظر خود را کرایه کنید.

 

 

دکمه بازگشت به بالا