عمومیکسب و کار برتر

همه ترفندها و دستورات کاربردی فتوشاپ

آیا می دانستید که سال ۲۰۱۷ حدود ۲۷ سال از زمانی که معجزه به زندگی ما وارد شد را نشان می دهد؟ حتی اگر تا بحال از استفاده نکرده اید، نمی توانید تاثیرات مهم آن بر زندگی مان را انکار کنید (کار تا جایی پیش رفته که فتوشاپ کردن به یک فعل تبدیل شده است که در مکالمات روزمره از آن استفاده می کنیم. در این پست قصد داریم ۸ تا از ترفند های (دستور، رمز و راز) جدید نرم افزار فتوشاپ را که بسیار کاربردی هستند برای شما که به تازگی کار با فتوشاپ را شروع کرده اید و همچنین برای افراد سطح متوسط، بصورت تصویری توضیح دهیم.

شما نیز می‌توانید با گذراندن تنها همین دوره و تسلط به دوره فتوشاپ، وارد بازارکار شوید و در دنیایی خلاقانه کسب درآمد کنید.

 تمامی تصاویر متحرک هستند، اجازه دهید بطور کامل صفحه باز شود تا عکس های متحرک ترفند را به شما نشان دهند!

تغییر سایز، چرخاندن، وارونه کردن و خم کردن تصویر

توی ، فتوشاپ رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! با فتوشاپ کاری نیست نتونی انجام بدی. همه رو انگشت به دهان می کنی یا اصلا باهاش میتونی راحت پول در بیاری!

نکته مهم!  (مهم و ضروری)

یک ابزار فوق العاده کاربردی فتوشاپ برای انتخاب مرز بیرونی در یک عکس (مثلا وقتی می خواهید تصویر یک آدم در بیابان را برش بدهید و به یک تصویر جنگل ببرید). این ابزار ساده برای انتخاب اشیا در عکس، به شما کمک می کند که یخشی از عکس را (مثلا صورت یک نفر) با دقت انتخاب کرده و آن را از بقیه عکس جدا کنید و هر کاری که دوست دارید با آن انجام دهید (مثلا صورت را با صورت یک نفر دیگر جابجا کنید).

این ابزار مهم فتوشاپ که خیلی وقت ها برای جدا کردن تصویر پس زمینه یا بک گراند هم استفاده می شود از منوی سمت چپ فتوشاپ قابل دسترسی است (مطابق شکل). کافی است که نشانگر موس را بر روی گزینه سوم از بالا برده و نگه دارید. در منوی ریزی که پدیدار می شود، آخرین گزینه همان آهنربا است. وقتی آهنربا را انتخاب کردید به سراغ تصویر بروید، دکمه سمت چپ موس را نگه داشته و روی لبه هر چیزی که می خواهید برش دهید قرار داده و موس را حرکت دهید (مثل قیچی کردن). بعد که انتخاب تمام شد، کلیک راست کنید و هرکاری که دوست دارید با آن قطعه انجام دهید (مثلا با زدن ctrl+X آن را کات کنید و بعد یک لایه جدید ایجاد کنید و با زدن ctrl+V آن را منتقل کنید)

یادگیری فتوشاپ بصورت اصولی در کمتر از ۳ هفته با

نکته مهم!  فتوشاپ

مطلب مرتبط:

یکی از ابزارهای کلیدی فتوشاپ و ابزاری برای رفع نقص ها. یکی از آن ابزارهایی که خیلی از ما دوست داریم در دوران نوجوانی مان واقعا وجود داشت و لک ها و جوش های صورت یا نقص های دیگر را برایمان رفع کند. فقط کافی است که ابزار را روی قسمتی از تصویر که می خواهید ویرایش کنید قرار داده و کلیک کنید. فتوشاپ بطور اتوماتیک از بخش های اطراف آن ناحیه، نمونه برداری می کند و ناحیه مد نظر شما را اصلاح می کنداز منوی سمت چپ فتوشاپ، گزینه هفتم از بالا.

100 ترفند فتوشاپ | اصول اولیه فتوشاپ

درخشش و شادابی در یک بخش تصویر Dodge tool

مات کردن بخشی از تصویر در فتوشاپ Blur tool

مثلا بلور کردن یا تار کردن یا مات کردن تصویر برای مقاصد مختلفی استفاده می شود و بسیار کاربردی است. مثلا رفع نقص های یک بخش از تصویر یا سانسور کردن بخشی از تصویر و…فقط باید یادتان باشد که بیش از حد از آن استفاده نکنید مثل بقیه ترفند ها. برای فعال کردن و استفاده از این ابزار، از منوی سمت چپ روی آیکونی که مثل قطره آب است کلیک کنید.

آموزش فتوشاپ رایگان ممکن است در ابتدا شروع کمی سخت و پیچیده به نظر برسد.

ترفند های دیگر

  نمایش یک لایه به تنهایی

  جابه جایی یک قسمت بین چند تب مختلف

اگر قصد دارید که یک تیکه از عکسی را به تصویر دیگری و به تب دیگری از فتوشاپ انتقال دهید، کافیست تا به وسیله ابزار انتخاب، آن را انتخاب کرده و سپس آن را به دیگر پروژه یا تب موجود درگ دراپ کنید.

  پیست کردن یک لایه روی خودش

اگر شما یک لایه و یا هر شی را کپی و پیست کنید، آن به صورت پیشفرض در وسط صفحه قرار می‌گیرد. اما اگر بخواهید لایه کپی شده دقیقا بر روی خودش پیست شود، می‌توانید از کلید میانبر Shift + Ctrl + V (در مک Shift + Cmd + V) استفاده کنید.

  افزایش بیش از ۱۰ برابری ذخیره فایل‌ها

  حالت ارائه طرح به مشتری در فتوشاپ

  حرکت بین اسناد در فتوشاپ

  مشاهده لایه فعال و مخفی کردن بقیه لایه ها

  ایجاد selection های دایره شکل

  حذف راهنماهای خط کشی

در سعی می کنیم ترفندهای مفید و ساده بیشتری را به شما آموزش دهیم.

 

دکمه بازگشت به بالا