نحوه شستشو ماشین با واترجت

خودرو یکی از مهمترین و ارزشمندترین دارایی های هر فردی می باشد. امروزه افراد برای داشتن تمیزترین و شیک ترین اتومبیل، بطور منظم به سراغ کارواش ها مختلف می روند. کارواش های نیز سعی بر آن دارند تا با ارائه باکیفیت ترین و بی نظیرترین خدمات به مراجعه کنندگان خود، رضایتمندی آنها را به دست آورند. همچنین بعضی افراد با استفاده از روش دستی شستشو یا بکارگیری شستشوی خودرو را انجام می دهند. دستگاه واترجت یا کارواش صنعتی با اعمال آب پر فشار آلودگی ها را از سطح بدنه خودرو حذف می نماید. در این مقاله نحوه شستن خودرو با واترجت بصورت اصولی و مزایای استفاده از این دستگاه تشریح می شود.

مراحل شستشوی خودرو با واترجت

برای شستن خودرو با واترجت ابتدا باید دستگاه را به یک منبع آب متصل کنید. سپس نازل مناسب شستشوی خودرو را به دستگاه متصل نموده و دستگاه را روشن نمایید. در مرحله اول سطح خودرو را بدون استفاده از ماده شوینده و با آب پر فشار شستشو دهید. در مرحله بعد مواد شوینده را بر روی سطح اعمال نموده و در آخر مرحله آبکشی را انجام دهید. برای شستشوی سطح زیرین خودرو از نازل زیرشویی و اتصال آن به دستگاه استفاده کنید. نازل زیرشویی در انتهای خود زاویه دار است تا سطح زیرین خودرو با کیفیت بالا و به راحتی شستشو شود.

مزایای شستشوی خودرو با دستگاه واترجت صنعتی

شستن خودرو با واترجت در سال های اخیر میان بسیاری از افراد رایج شده است. از مهمترین و اصلی ترین مزیت های استفاده از واترجت صنعتی برای شستن خودرو می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

– سریع بودن فرایند شستشو

– شستشوی عمیق و ایمن

– شستشوی بخش های با دسترسی دشوار

– از بین بردن سخت ترین لکه ها و آلودگی ها از بدنه خودرو

– آسیب نرساندن به رنگ بدنه اتومبیل در صورت انتخاب نازل مناسب و رعایت فاصله ایمنی

– از بین بردن گل و لای میان رینگ و لاستیک اتومبیل

– ارائه زیبایی و درخشندگی بسیار بی نظیر به اتومبیل

– صرفه جویی فوق العاده در زمان و انرژی

نکات مهم برای شستن ایمن خودرو با واترجت

واترجت صنعتی برای شستشوی خودرو از پمپ فشار قوی بهره می برد. این پمپ قادر است تا با افزایش فشار آب ورودی فرآیند حذف آلودگی های سطح خودرو را تسهیل نماید. با این حال اثر بخش بودن فرآیند شستن خودرو با واترجت و ایمن بودن آن متسلزم توجه به یک سری نکات مهم است. در درجه اول شما بعنوان کاربر واترجت صنعتی باید اصول کار با دستگاه را بطور صحیح فرا بگیرید. در این زمینه کمک گرفتن از یک متخصص فنی یا مطالعه دفترچه راهنما برای یکبار کفایت می کند. همچنین فشار بالای آب خروجی از دستگاه واترجت صنعتی باعث شده تا کاربر با دقت بیشتری با دستگاه کار کند. بنابراین رعایت فاصله ایمن حداقل یک متری از سطح خودرو برای جلوگیری از آسیب احتمالی بدنه هنگام شستن خودرو با واترجت ضرورت دارد. هنگام شستشو خودرو با واترجت دقت کنید که شیشه ها کاملا بسته باشند و در حین شستشو فردی دور و بر دستگاه نباشد. کاربر دستگاه باید مراقب افراد در حال عبور باشد تا فشار آب آسیبی به آنها نرساند. از دیگر نکات مهم برای شستن خودرو با واترجت می توان به تعیین محل خروج آب در محل، مراقبت از سطوح حساس، دور بودن پریز برق از محل شستشوی اتومبیل و دور بودن دستگاه از دسترسی اطفال به دستگاه روشن اشاره نمود.

فوم پاشی بر روی سطح خودرو با واترجت

معیار های مهم برای انتخاب واترجت مناسب شستشوی خودرو

معیار هایی برای انتخاب دستگاه واترجت جهت شستن خودرو وجود دارد که هرکدام برای اثربخشی فرآیند و افزایش بازدهی موثر هستند. برند های مختلفی، دستگاه های کارواش صنعتی مناسب شستن خودرو را ارائه می نمایند که جهت انتخاب در بین آنها در نظر گرفتن چند معیار مهم است.

– واترجت با دبی مناسب

– فشار کاری مناسب شستشوی خودرو برای آسیب ندیدن رنگ بدنه و شیشه ها ( حدود ۱۰۰ تا ۱قاعدتا به محض شنیدن نام کارواش، بیشتر «مکان» فیزیکی شستشوی ماشین به ذهن‌تان متبادر می‌شود اما وقتی از «کارواش صنعتی» صحبت می‌کنیم، نام «دستگاه» نظافت مکانیزه یعنی‌ واترجت صنعتی با قابلیت نظافت و جمع‌آوری انواع آلودگی‌ها از سطوح، کف و تجهیزات به ذهن می‌رسد؛ همان دستگاهی که در کارواش‌ها برای شستن ماشین‌ از آن استفاده می‌شود تا از درخشندگی خودرو لذت ببرید. اصلا چرا خودتان برای شستن ماشین از کارواش خانگی و نیمه صنعتی استفاده نکنید! یک ابزار کارآمد، آسان، سریع و به‌صرفه!

اگر به این فکر هستید که نحوه شستشو با واترجت یا کارواش صنعتی را فرا بگیرید این مطلب به شما کمک می‌کند تا روش‌های سنتی را کنار بگذارید و با هزینه مناسب، نظافت و کیفیت را همزمان تجربه کنید.

شستشوی ماشین با واترجت صنعتی

شما هرچند وقت یک‌بار ماشین‌تان را می‌شویید؟ ماشین‌ها به خاطر تردد در فضای بیرونی یا حضور در پارکینگ، مدام در معرض آلودگی هستند. شما باید هر ۲ تا ۴ هفته خودروی خود را بشویید. اتومبیل شما به خاطر اینکه در معرض شن، شیره درختان، فضولات پرندگان، حشرات، تغییرات آب‌وهوایی و فرسودگی تدریجی است، همواره مستعد آلودگی است.

یکی از راه‌های شست‌وشوی ماشین، همان روش سنتی استفاده از شیلنگ، سطل پاک‌کن و مواد شوینده است اما کم‌آبی شدید، سرعت و فشار پایین آب، اصلا برای حذف آلایندگی از وسیله نقلیه‌تان، کافی و حتی مقرون‌به صرفه نیست. در این رابطه، یکی از کارآمدترین و مناسب‌ترین روش‌های شستشوی ماشین، استفاده از واترجت یا کارواش صنعتی است.

مزایای شستشوی ماشین با واترجت صنعتی

شستشوی ماشین با استفاده از واترجت یا کارواش صنعتی مزایای زیر را به همراه دارد:

کاربردهای واترجت صنعتی برای شستشوی ماشین

واترجت یا کارواش صنعتی برای شستن قسمت‌های مختلف خودرو مفید است. برخی از کاربردهای واترجت عبارتند از:

نحوه شستشوی ماشین با واترجت صنعتی

واترجت یک ابزار قدرتمند برای شستشوی ماشین‌‌ ها، دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی در کارواش‌های دستی است دستگاه واترجت یا کارواش صنعتی قادر است با افزایش فشار آب به وسیله یک پمپ فشار قوی، جریان آب معمولی را به چند برابر با فشار و سرعت بالا برساند. سپس پاشش جریان آب فشار قوی روی سطوح، کف و تجهیزات آلوده، خصوصا سطوح دارای آلایندگی سخت و عمیق، به نظافت آنها کمک می‌کند. هرچه آلودگی‌ها شدیدتر باشد، واترجت قوی‌تری نیاز است.

سرعت و قدرت فشار آب در واترجت، پارامترهای تعیین‌کننده‌ای هستند. دستگاه واترجت یا کارواش صنعتی قادر است دبی و فشار قوی تولید کند اما برای شستشوی ماشین، کارواش صنعتی با فشار بسیار بالا نیاز نیست تا به بدنه خودرو آسیب‌ نرسد و در عین حال، شستشو با دقت، سرعت و سهولت صورت گیرد. به این منظور، واترجت مورد استفاده برای شستشوی ماشین، باید فشار حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ بار را تامین کند.

علاوه بر شستشوی بدنه و نظافت بیرونی خودرو، نظافت داخلی ماشین نیز جزئی از شستشوی آن است. نظافت درون ماشین مواردی مانند جمع‌آوری آلودگی‌ها، خرده‌ریزه‌های جامد در کف اتومبیل یا لابه‌لای صندلی‌ و تجهیزات خودرو را شامل می‌شود. برای شستشوی ماشین خود می توانید به باران کاور تماس بگیرید

کدام نوع واترجت برای شستن ماشین بهتر است؟

برای شستن انواع ماشین‌ ها با واترجت یا کارواش صنعتی، باید انواع واترجت های صنعتی را بشناسیم و متناسب با نوع ماشین و نوع واترجت، از دستگاه نظافتی مناسب برای شستشوی ماشین استفاده کنیم.

۱. از نظر منبع تغذیه برای تامین انرژی: واترجت الکتریکی اعم از تک‌ فاز و سه فاز، واترجت بنزینی و واترجت دیزلی را شامل می‌شوند. نوع الکتریکی آن بیشتر برای کاربردهای خانگی و نیمه صنعتی کاربرد دارد.

۲. از نظر دمای آب: به دو نوع واترجت آب سرد و آب گرم تقسیم می‌شوند که استفاده از آن به نوع و سطح آلایندگی بستگی دارد. نوع آب سرد بیشتر برای محیط‌های بسته و آلودگی‌های سبک‌تر و نوع آب گرم برای آلودگی‌های سخت و عمیق مانند چربی، چسبندگی و.. کاربرد دارد.

۳. از نظر میزان فشار آب: شامل نیمه فشار قوی، فشار قوی و فوق فشار قوی است که متناسب با سطح و مکان آلوده قابل استفاده هستند. فشار کم، آلودگی را به خوبی از بین نمی‌برد و فشار زیاد باعث آسیب‌رسانی به سطح می‌شود.

بر اساس تقسیم‌بندی بالا، فشار کمتر از ۲۵۰ بار برای شستشوی سطوح حساس، نظافت خودرو، ماشین‌آلات صنعتی، نما، حیاط و… مناسب است که معمولا از آن به عنوان دستگاه کارواش خانگی و واترجت نیمه صنعتی نام برده می‌شود. همچنین سیستم‌های دیزلی نسبت به الکتریکی، توانایی بالاتری در افزایش دمای آب دارند. از نظر دمای آب سرد و گرم، واترجت آب سرد برای شستشوی خودرو، دیوارها، لایه‌بری نمای ساختمان و… استفاده می‌شوند اما اگر حذف آلودگی‌های چرب و روغنی در محیط‌های صنعتی مدنظر باشد، واترجت آب گرم مناسب‌تر است.

مراحل شستن ماشین با کارواش صنعتی

شستشوی ماشین با واترجت یا کارواش صنعتی مراحل مختلفی دارد. به طور کلی پیش‌شویی با آب پرفشار برای حذف آلودگی‌های درشت از بدنه ماشین، پاشش مواد شوینده روی ماشین با نازل‌های مخصوص، شستن ماشین با پاشش آب پرفشار، واکس‌زنی با استفاده از مواد جلادهنده روی ماشین و خشک کردن آن، اصلی‌ترین مراحل شستن ماشین با کارواش صنعتی را شامل می‌شود. با این حال، این مراحل را می‌توان به شرح زیر نیز طبقه‌بندی کرد:

در سایت youtube انواع مختلف شستشوی ماشین را آموزش ببینید

خروج از نسخه موبایل