اقتصادیکسب و کار برتر

منظور از وضوح تصویر 720p  چیست؟

 

حتما شما نیز با مفاهیم رزولوشن، وضوح تصویر، پیکسل و ابعاد تصویر آشنا هستید یا حداقل به گوش شما خورده است. این مفاهیم بیشتر در دنیای گرافیک، دوربین و ویدئو و سیستم های نظارتی کاربرد دارد.

خب، منظور از رزولوشن، تراکم پیکسل هایی است که تصاویر یک صفحه مانیتور را شکل می‌دهند. مقدار رزولوشن ها به صورت تعداد پیکسل های افقی ضرب د ر تعداد پیکسل های عمودی نشان داده می‌شوند.

پیکسل نیز به نقاط نوری موجود در یک مانیتور گفته می‌شود که همه با هم یک فریم از تصویر را به نمایش می‌گذارند.

معمولا کیفیت hd یا 720P به یک مفهوم به کار می‌روند و منظور از آن کیفیت بالاست. و از لحاظ فنی یعنی این مقدار مساوی است با 720 پیکسل افقی که در ابعاد 16:9 عرضه می‌گردد. رزولوشن اصلی این ابعاد نیز 720 در 1280 پیکسل است.

بنابراین هرجایی که برچسب  HD به چشم شما خورد یعنی همان رزولوشن 720p. عبارت P نیز یعنی اسکن پیشرفته.

توجه داشته باشید که 720i با این مفهوم تفاوت دارد ولی متأسفانه در بسیاری از مقالات، مجلات و سایت ها اشتباها یکسان فرض شده است.

امروزه عمده دوربین هایی که  شرکت هایی مثل هایک ویژن، داهوا و … تولید می‌کنند با کیفیت 720p   و 1080p تولید می‌شوند. این دوربین ها ضمن دارا بودن کیفیت راضی کننده از قیمت مناسبی برخوردار هستند.

البته رزولشن های پایین تر و بالاتری هم هستند که هنوز در دوربین های مداربسته به کار می‌روند و یکی از جدید ترین این موارد کیفیت 4k و 8k است.

کیفیت 1080p که امروزه به طور فراوان در دوربین های ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌شود از کیفیت به مراتب بالاتری از لنز های ۱ مگاپیکسلی برخوردار هستند.

720×1280 : برای مدت طولانی، پرطرفدارترین رزولوشن پروژکتور سینمای خانگی در بازار محسوب می شد. اکثر پروژکتور های 720×1280 کیفیت تصویر بسیار خوبی دارند و در نتیجه برای تماشای فیلم های با کیفیت بالا بسیار کاربرد داشته و نسبت تصویر آن ۱۶:۹ (واید) می باشد.به علاوه به عنوان رزولوشن ۷۲۰p نیز شناخته میشود.

کسانی که دنبال کیفیت تصویر مطلوب و یکدست هستند،باید سراغ وضوح تصویر 1080p و بالاتر بروند.در این رزولوشن نه تنها شما بالاترین وضوح تصویر را دریافت می کنید، بلکه در بسیاری از موارد، کنتراست ، سطح سیاهی و پردازش ویدئویی بهتری را در مقایسه با مدل های ارزان تر به دست می آورید. با این حال، به رغم همه این مواردی که در مورد رزولوشن 1080p  وجود دارد، اما برای بسیاری از خریدارانی که دنبال یک پروژکتور ارزان قیمت تر هستند، پروژکتورهای 720p هنوز مناسب می باشند.

ایسنا

دکمه بازگشت به بالا