عمومیکسب و کار برتر

معایب نیسان رونیز از دید خریداران ایرانی

نیسان رونیز یکی از محصولاتی بود که در نتیجه همکاری موفق نیسان و به بازار ایران عرضه شد. این خودرو در کنار نیسان ماکسیما، نیسان مورانو و نیسان قشقایی سبد محصولات خودروهای نیسان را در ایران تشکیل می‌داد و موفق شد تا خود را به عنوان جانشین موفق نیسان پاترول در بین مشتریان ایرانی اثبات کند.

تولید در پارس خودرو از سال 1382 آغاز شد و تا سال 1389 ادامه یافت. در این سال‌ها نیسان رونیز به رقابت با خودروهایی همچون سوزوکی گرند ویتارا و هیوندای توسان وارداتی پرداخت و به آرامی از دید مشتریان بازار خودرو خارج شد.

با افزایش تب آفرودسواری در کشورمان و تشکیل تیم‌های آفرودی در گوشه و کنار ایران، مجددا تمایل به خرید نیسان رونیز به عنوان خودرویی با توانایی آفرودی بالا روندی صعودی پیدا کرد و این خودرو وارد دوره جدیدی از حیات خود شد. در این دوره نیسان رونیز از خودرویی به حاشیه رانده شده تبدیل به محصولی شد که محبوب مشتریان بود.

این روزها نیسان رونیز با وجود عمر بالا، دارای تقاضای زیادی از سمت مشتریان است و افراد زیادی تمایل به خرید نیسان رونیز دارند. نیسان رونیز خودرویی متعلق به دو دهه پیش است و در مقایسه با خودروهای روز بازار نسبتا ساده تلقی می‌شود، از این رو مالک می‌تواند هر تغییری را با هر سطحی از بودجه برای نیسان رونیز اعمال کند. این مساله به افزایش محبوبیت نیسان رونیز در سال‌های اخیر کمک شایانی کرده است.

نیسان رونیز

در ادامه مطلب نگاهی به مزایا و معایب نیسان رونیز خواهیم داشت. این خودرو هم‌اکنون علاوه بر سوزوکی گرند ویتارا و هیوندای توسان هم‌دوره خود، با خودروهایی همچون لندمارک X7 و جیلی امگرند X7 رقابت می‌کند. با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها در بازار خودرو، مشتریان اکنون فرصت بیشتری را به تامل و تفکر پیش از خرید سپری می‌کنند و سعی دارند تا آشنایی کاملی با خودروها داشته باشند. با ما همراه باشید تا مزایا و معایب نیسان رونیز را در مورد بررسی قرار دهیم.

مزیت اول، توانایی آفرود

این روزها در بازار کمتر خودرویی را می‌توان یافت که ترکیب ظاهر و امکانات قابل قبول و قدرت آفرود را در کنار یکدیگر ارائه دهد و قیمت آن نیز بیش از حد گران نباشد. اکثر خودروهای موجود در بازار ایران که توانایی آفرود دارند، یا بیش از حد قدیمی هستند یا آن‌که وارداتی بوده و قیمت بالایی دارند. نیسان رونیز در این بین موفق شده تا حد متوسطی از موارد مختلف را ارائه دهد و خرید آن برای مشتری منطقی به نظر برسد. این مورد یکی از مزایا نیسان رونیز محسوب می‌شود.

مزیت دوم، پیشرانه مشترک با نیسان پیکاپ

عیب اول، مصرف سوخت بالا

در دومین مورد از مزایا نیسان رونیز به پیشرانه این خودرو اشاره کردیم و فراوانی قطعات یدکی را یکی از برتری‌های نیسان رونیز برشمردیم. با این وجود این پیشرانه بی‌عیب نیست و به دلیل استفاده از فناوری قدیمی ساخت، مصرف سوخت فوق‌العاده بالایی دارد که این مورد یکی از معایب نیسان رونیز محسوب می‌شود.

نیسان رونیز

مصرف ترکیبی نیسان رونیز حدود 13 لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی است. البته این عدد به طور رسمی اعلام شده و در صورتی که قطعات موتور استهلاک شدید پیدا کنند یا بیش از حد به پیشرانه فشار وارد کنید، ثبت رکورد مصرف سوخت 15 لیتر در صد کیلومتر به آسانی امکان پذیر خواهد بود.

عیب دوم، ضعف امکانات ایمنی

نیسان رونیز در طی دهه هشتاد خورشیدی توسط پارس خودرو به تولید می‌رسید و در بازار جهانی نیز در دهه اول قرن بیست و یکم با نام نیسان پالادین در بازار چین و نیسان اکسترا در بازار آمریکای شمالی عرضه می‌شد. با این حال پارس خودرو نسخه‌های مونتاژی را با امکانات ایمنی اندکی به بازار فرستاد و تجهیزاتی همچون سیستم ترمز ضد قفل و کیسه هوا را از روی این خودروها حذف کرد. با توجه به لزوم نصب امکاناتی همچون سیستم کنترل پایداری در خودروهای امروزی، این مورد نیز یکی دیگر از معایب نیسان رونیز به شمار می‌رود.

پارس خودرو با توجه به شناسایی نیاز بازار ایران در این بخش اقدام به تولید این خودرو با نام در ایران کرد. نام رونیز الهام گرفته شده از نام یکی از شهرستان‌های استان فارس است.

آوازه نام نیسان، اطمینان از کیفیت خودروهای تولیدی این کمپانی و همچنین نیاز کلی بازار سبب شد که رونیز در زمان عرضه شاهد استقبال خوبی در بین خریداران خودروهای شاسی بلند باشد. این خودرو در بین سال‌های 1382 تا 1389 توسط پارس خودرو تولید می‌شد. بعد از آن زمان در بازار خودروهای دست دوم ایران ادامه پیدا کرد. اگر قصد خرید رونیز داشته باشید می‌توانید در محدوده قیمتی 120 تا 220 میلیون تومان گزینه‌های متفاوتی از این خودرو را در سایت دیوار پیدا کنید.

در ادامه  این مقاله سعی می‌کنیم به بررسی مزایا و معایب بپردازیم. ابتدا قرار است با مزایای این شاسی بلند ژاپنی آشنا شویم.

کیفیت ساخت قابل قبول نیسان رونیز

به طور کلی یکی از سیاست‌های نیسان عرضه خودروهای مستحکم و با کیفیت ساخت بالا است و رونیز نیز از این قاعده مستثنا نیست. کیفیت بالای ساخت این خودرو توسط تمام مالکان نیسان رونیز تصدیق شده است.

جان سخت بودن

اصطلاح جان سخت واقعاً برازنده این خودرو است. تقریباً 10 سال از ساخت آخرین رونیز در ایران می‌گذرد اما به طور کلی درصد بالایی از این خودروها بدون هیچ مشکلی بعد از گذشت یک دهه همچنان سواری با کیفیتی را ارائه می‌دهند. کمتر شنیده شده است که افت فنی یا کیفی بعد از استفاده طولانی در این خودرو رخ داده باشد.

استهلاک کم در مقایسه با رقبا

به طور کلی شما با خرید نیسان رونیز یک خودرو با ارزش خرید بالا از لحاظ کیفی و فنی تهیه خواهید کرد. یکی از دلایلی که از این خودرو به صورت آفرود نیز استفاده می‌شود مقاومت بالای آن در مقابل فشارهای طولانی مدت است که استهلاک آن را بسیار پایین می‌آورد. از طرفی دوره نیاز به سرویس این خودرو بسیار طولانی است و هزینه‌های سرویس دوره‌ای آن نیز در مقایسه با سایر رقبا بسیار کمتر است.

پشتیبانی و تامین قطعات نسبتا خوب

با اینکه نیسان رونیز از سال 1389 از خط تولید پارس خودرو خارج شده است، با این حال سایپا و پارس خودرو تأمین قطعات این خودرو را بر عهده دارند و قطعات و لوازم یدکی خودرو به سادگی در همه جای ایران در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، نمایندگی‌های سایپا و پارس خودرو نیز پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهند. البته این وضعیت تا سال 1399 ادامه دارد و پس از آن تعهدی برای تأمین قطعات این خودرو وجود نخواهد داشت.

حالا که با مزایای این خودرو آشنا شده اید بهتر است با معایب نیسان رونیز نیز آشنا شوید:

امکانات قدیمی ‌و ضعیف خودرو

نیسان رونیز در زمان عرضه نیز دارای امکانات و آپشن های به‌روزی نبود و در مقابل رقیبان خود حرف زیادی برای گفتن نداشت. حال با گذشت بیش از یک دهه از آخرین تولید این خودرو، ضعف این خودرو در این زمینه بیشتر به چشم خواهد آمد. تقریباً هیچ آپشن قابل ذکری در این خودرو دیده نمی‌شود.

بالا بودن مصرف بنزین نیسان رونیز

موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ 2.4 لیتری این خودرو مصرف سوخت بسیار بالایی دارد. عواملی مانند وزن زیاد خودرو نیز سبب شده‌اند که ضعف موتور در این زمینه تشدید شود. عدد و رقم مربوط به مصرف بنزین این خودرو بسیار بالاتر از استاندارد خودروهای جدید است. مصرف این خودرو به صورت ترکیبی 12 لیتر در صد کیلومتر است که در فضای شهری این مقدار به بالای 16 لیتر برای هر 100 کیلومتر خواهد رسد. به این ترتیب عطش این خودرو برای بنزین سیری ناپذیر خواهد بود.

تست تصادف نیسان رونیز | درگ رونیز

قدیمی‌شدن طراحی خارجی و داخلی خودرو

نیسان برای تولید خودروهای خود سیاست‌های متفاوتی را دنبال کرده است. در زمان تولید رونیز، طراحان همه خودروهای نیسان روی سادگی تاکید داشتند. رونیز هم مانند سایر هم نسل‌های خود بر اساس همین رویه ساخته شده بود. دلیل این سادگی در طراحی، اولویت گذاری بر روی کیفیت و میزان استحکام خودرو بود. به همین دلیل بسیاری از افراد طراحی ظاهری و داخلی نیسان رونیز را نمی‌پسندند.

شرکت ما بیش از ۱۵ سال است که در حوزه لوازم یدکی رونیز مشغول به کار است . شما مشتریان عزیز میتوانید لوازم یدکی هیوندای اصل را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از فروشگاه کرمان موتور یدک خریداری کنید .

منبع : ویرلن

 

دکمه بازگشت به بالا