معافیت از تحریم شورای امنیت سازمان ملل برای کره شمالی

کمیته نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل متحد معافیت واردات چادرهای چند منظوره به کره شمالی را برای کمک به مقابله با سیل، خشکسالی و سایر موارد اضطراری تصویب کرد.

کمیته نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل معافیت واردات چادرهای چند منظوره به کره شمالی را برای کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان برای کمک به مقابله با سیل، خشکسالی و سایر موارد اضطراری تصویب کرد.

این کمیته اعلام کرد این معافیت به مدت ۹ ماه اعتبار خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که چه زمانی این اقلام به کره شمالی تحویل داده می شود، زیرا این کشور کنترل های مرزی را به دلیل کرونا همچننان حفظ کرده است.

علاوه بر آمریکا، کره جنوبی نیز از عوامل تحریم کره شمالی است. رئیس جمهور کره جنوبی بارها با درخواست از جامعه بین‌المللی شدیدترین تحریم‌ها بر پیونگ‌یانگ را با بهانه تقویت بازدارندگی برابر موشک‌های کره شمالی خواستار شده است.

بر اثر تحریم‌هایی که با وقایع طبیعی مانند طوفان‌های سهمگین، زمستان سخت، شیوع ویروس «کووید۱۹» و بسته‌شدن مرزها در پی این همه‌گیری همراه شد، کره شمالی با مشکلات متعددی از جمله کمبود تجهیزات پزشکی و دارو، پایین بودن امنیت غذایی و دیگر دشواری‌های اقتصادی روبه‌رو شده است.

چین و روسیه از اعضای دئمی شورای امنیت بارها قطعنامه‌ها علیه کره شمالی را وتو کرده‌اند. کره شمالی علی‌رغم تحریم‌های بین‌المللی بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و اتمی عقب‌نشینی نخواهد کرد.

310310

خروج از نسخه موبایل