پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت روسیه به رای گذاشته می‌شود

قطعنامه امنیت سازمان ملل که امروز (جمعه) در نیویورک رای گذاشته می‌شود، بر خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی تاکید می‌کند و “جاوز روسیه” را در برابر صلح و امنیت بین‌المللی میداند.

به گزارش مجله لوکس، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیش نویس شورای شورای امنیت سازمان ملل با محکوم کردن حمله به روسیه با شدیدترین لحن ممکن است، از مسکو درخواست است که فورا، کامل و بدون قید و شرط تمام نیروهای نظامی خود را از خاک خارج از کشور. و این کشور را ترک کند.

پیش نویس قطعنامه که پیش از رای گیری توسط اعضای آن مورد بحث قرار می گیرد، خواستار توقف فوری استفاده از روسیه از زور علیه ممنوعیت و پرهیز از تهدید غیرقانونی یا استفاده از زور علیه هر کشور عضو سازمان ملل متحد است.

در پیش نویس این قطعنامه همچنین آمده است: فدراسیون روسیه باید فورا، کامل و بی قید و شرط تمام نیروهای خود را از خاک مرزهای به رسمیت شناخته شده بین المللی خارج از کشور کند.

در ادامه این پیش نویس نیز آمده است: امکان دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع به کمک های بشردوستانه، برای محافظت از غیرنظامیان از جمله پرسنل کمک های بشردوستانه و افراد در معرض آسیب پذیری از جمله کودکان باید مدنظر قرار گیرند. همچنین به عضو سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و سایر نهادها و سازمان های بین المللی و منطقه ای تاکید دارند تا از کاهش تنش در منطقه حمایت کنند.

این پیش نویس همچنین با محکوم کردن تمام قوانین بین المللی بشردوستانه و نقض حقوق بشر از همه طرفها میخواهد که به شدت به مفاد مربوط به کنوانسیونهای 1949 ژنو و پروتکلهای الحاقی آنها در سال 1977 احترام بگذارند و حقوق بشر را رعایت کنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل