مسکو: غرب می‌خواهد با قطعنامه‌ای «همه‌پسند»، روسیه را منزوی نشان دهد

معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که غرب در حال ویرایش پیشنویس قطعنامه‌ای ضد روسیه است تا بیشترین حمایت ممکن را در مجمع عمومی کسب کرده و روسیه را منزوی نشان دهد. ‌

به گزارش مجله لوکس، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که این قطعنامه احتمالاً ظرف یک هفته آینده به مجمع عمومی سازمان ملل فرستاده و به رای گذاشته خواهد شد، یعنی در سالگرد آغاز حمله روسیه به اوکراین. طبق اعلام رسمی، قرار است پیشنویس این قطعنامه به اصول صلح پایدار، عادلانه و جامع در اوکراین بپردازد.

اما پولیانسکی معتقد است که انگیزه اصلی سیاستمداران غربی از این اقدام این است که از سالگرد آغاز جنگ به عنوان موقعیتی برای حمله به روسیه استفاده کرده و ثابت کنند که مسکو در سازمان ملل منزوی است.

این دیپلمات روس گفت: «مشکل آنها این است که ما در سازمان ملل منزوی نیستیم و تصویب قطعنامه‌های ضد روسیه برای آنها هرروز دشوارتر می‌شود». او گفت که غرب در حال حاضر سعی دارد بخش‌های اختلاف‌برانگیز این متن را ویرایش کند تا بیشترین حمایت ممکن را کسب کند.

او تصریح کرد که غرب با این کار باعث شده متن این قطعنامه به شدت گنگ و مبهم باشد و با این حال، هنوز هم کشورهای بسیاری هستند که قصد حمایت از تصویب آن را ندارند.

با این حال، پولیانسکی باور دارد که آمریکا هنوز به رفتارهای ارعاب‌آمیز خود پایان نداده و ممکن است رای کشورها را تغییر دهد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل