عمومیکسب و کار برتر

محافظت از پرونده‌ها در برابر بدافزارها

محافظت از رایانه ها و دستگاه های خود در برابر ویروس و بدافزار

با درود به کاربران و بازدید کنندگان عزیز سایت تخصصی

خرید آنتی ویروس nod32: ویروسی که می تواند روز شما را پس از حمله به سیستم رایانه شما خراب کند. شما هرگز نمی دانید سیستم رایانه شما چقدر سریع به ویروس آلوده میگردد، مگر اینکه روزی کامپیوتر شما شروع به رفتار عجیب و غریب کند.

فرض کنید شما یک کامپیوتر تازه خریداری کرده اید یا ویندوز آن را تعویض کرده اید، و شما نمی خواهید کامپیوتر شما آلوده به یک ویروس وحشتناک شود که می تواند اطلاعات گرانبهای شما را پاک یا بدزدد، بنابراین پیشنهاد ما به شماست، این مقاله زیر برای شما بسیار مفید خواهد بود، که به شما اطلاعات کاملی در مورد یک ویروس رایانه می دهد. همچنین بیاموزید که چگونه ویروس ها بر روی رایانه شما پخش می شوند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت ناشناس در رایانه خود می توانید اقدام کنید. علاوه بر این در پایان این پست ما همچنین نکاتی را برای محافظت از رایانه شخصی خود در برابر ویروس های رایانه ذکر کرده ایم.

همانطور که همه می دانیم مهم است که سریعاً برای حل مشکل پیش از آنکه حتی از آنچه تصور می کنید بدتر شود، اقدام کنید. بنابراین آیا نمی توانید منتظر بمانید تا همه چیز را در مورد بیاموزید؟ پس کل مقاله را مرور کنید.

ویروس کامپیوتری چیست؟

ویروس های رایانه ای برنامه هایی هستند که می توانند خود را در رایانه ها و برنامه های دیگر تکثیر کنند و می توانند داده ها و فایل های رایانه شما را خراب یا حتی حذف کنند.

ویروس می تواند با باز کردن یک پیوست ایمیل ، بازدید از وب سایت آلوده یا مشاهده تبلیغات در وب سایت به هر شکل منتشر شود. “” ویروس همچنین می تواند از طریق دستگاه های قابل جابجایی مانند درایوهای USB و فلاپی دیسک ها قابل انتقال باشد. برخی از ویروسها هنگامی که میزبان را آلوده می کنند، شروع به تکثیر می کنند، در حالی که برخی دیگر تا زمانی که یک عامل خاص باعث شود کد ویروس اجرا شود.

ویروس های رایانه ای چه می کنند؟

ویروسی را تصور کنید که برنامه ای را در رایانه شما آلوده کرده است. این ویروس چگونه عمل می کند؟ روند کلی به این صورت است: هر زمان که برنامه آلوده توسط کاربر اجرا می شود، کد ویروس روی حافظه CPU اجرا می شود. با قرار دادن کد مخرب خود در هر کجا که می تواند در رایانه میزبان خود را تکثیر می کند.

هنگامی که ویروس در رایانه شماوارد می شود، می تواند کارهای ناخوشایندی انجام دهد. آنها می توانند کارهای کثیفی انجام دهند که عبارتند از: .

ویروس های رایانه چگونه منتشر می شوند؟

در دوران قبل از اینترنت، ویروسها اغلب از طریق فلاپی دیسک ها از رایانه ای به کامپیوتر دیگر منتقل می شدند. ویروس SCA که عمدتا بی ضرر بود، بر روی دیسک هایی با نرم افزار دزدان در میان کاربران Amiga پخش شد.

امروزه ویروس ها از طریق اینترنت پخش می شوند. با ” ” در امان باشید در بیشتر موارد برنامه ای که توسط ویروس آلوده شده است، مانند یک برنامه دیگر از رایانه ای به کامپیوتر دیگر منتقل می شود. این به این دلیل است که بسیاری از ویروس ها شامل بمب کد منطقی هستند که در زمان یا شرایط خاصی اجرا می شوند که کاربر یا مدیر از آلوده بودن برنامه های آنها بی اطلاع هستند.

یکی از موارد متداول که باید به آن توجه کنید این است که قربانی را ملزم به اجرای کد یا برنامه آلوده می کنند. در نظر داشته باشید، اگر یک برنامه ویروس در حال اجرا باشد، ویروس احتمالاً می تواند اجرا و تقلید کند. یک فرض رایج وجود دارد که من می توانم از باز کردن ایمیل به ویروس مبتلا شوم، اما ممکن است همیشه اینطور نباشد. شما باید پیوستی را که دارای کد ویروس آلوده است، بارگیری و اجرا کنید. به همین دلیل است که اکثر سرویس گیرندگان ایمیل و سرویس های پست الکترونیکی وب به طور پیش فرض دارای ویژگی های اسکن ویروس هستند.

انواع ویروس های کامپیوتری

هنگامی که یک ویروس در رایانه شما اجرا می کند، اوضاع پیچیده است. انواع مختلفی از ویروس های رایانه ای وجود دارد که در سیستم شما متفاوت عمل می کند. در مورد این ویروس ها اطلاعاتی کسب کنید تا در صورت مشاهده رفتار غیرمعمول در رایانه خود اقدامی انجام دهید.

آلوده کننده های فایل

برخی از ویروس های آلوده کننده فایل خود را به فایل های برنامه متصل می کنند ، معمولاً فایل های .com یا .exe ، در حالی که برخی می توانند هر برنامه ای را که اجرای آن درخواست شده را آلوده کنند. بنابراین هر زمان که برنامه را بارگیری کنید، ویروس نیز بارگیری می شود.

ویروس های ماکرو

این ویروس ها دستورات زبان کلان را در برنامه هایی مانند مایکروسافت و سایر برنامه ها هدف قرار می دهند. آنها می توانند کد بدخیم را به ترتیبات مقیاس کامل در کلمه word اضافه کنند که توضیح می دهد مایکروسافت ماکروها را البته در شکل دیرهنگام کلمه ناتوان کرده است ، بنابراین متجاوزان از برنامه های طراحی اجتماعی برای متقاعد کردن مشتریان متمرکز برای توانمندسازی ماکروها استفاده می کنند.

بازنویسی ویروس ها

این ویروسها شروع به رونویسی فایلها با کد مخصوص خود می کنند. اینها می توانند کد و برنامه های جدیدی را نصب کنند که آنها را برای انتشار ویروس به برنامه و سیستم برنامه ریزی می کند.

انواع بد افزار | انواع بدافزار malware

ویروس های چند شکلی

اینها می توانند کد اساسی آن را بدون تغییر عملکرد یا ویژگی های اصلی آن تغییر دهند. این به ویروس ها کمک می کند تا از نگهداری از ابزارهای ضد ویروس فرار کنند.

ویروسهای مقیم

این ویروس می تواند در حافظه سیستم جاسازی شود. برنامه اصلی برای آلوده کردن برنامه مورد نیاز نیست. حتی اگر کد اصلی حذف شود، نسخه ذخیره شده در حافظه می تواند هر زمان که سیستم عامل سیستم یا عملکرد خاصی را بارگیری می کند بارگیری شود. این ویروس ها مشکل ساز هستند زیرا می توانند با مخفی شدن در RAM سیستم از نرم افزارهای ضد ویروس و ضد ویروس مخفی بمانند. پس توصیه میشود قبل از آلوده شدن رایانه از آنتی ویروس “” استفاده نمایید.

ویروس های روت کیت

اینها با نصب یک روت کیت غیر مجاز بر روی سیستم آلوده به مهاجمان اجازه می دهند کنترل کامل سیستم را با قابلیت تغییر یا غیر فعال کردن اساسی عملکردها و برنامه ها انجام دهند.

معروفترین ویروس های رایانه ای

آیا می خواهید در مورد برخی از ویروس های رایانه ای معروف که باعث مشکلات زیادی برای سیستم رایانه ما می شوند، بدانید؟ ما هرگز نمی دانیم که این ویروس ها با چه سرعتی به سیستم ما حمله می کنند و ما را در موقعیتی ناامیدکننده قرار می دهند. بنابراین در زیر برخی از ویروسهای رایانه ای معروف را فهرست کرده ام.

ویروس Brain

ویروس “Brain” که در ابتدا در سال 1986 ظاهر شد، اولین ویروس MS-DOS است. از طریق فلاپی دیسک های آلوده پخش می شود و هنگامی که آن را در رایانه جدید نصب می کنید، خود را در حافظه سیستم پنهان می کند و پس از آن هر دیسکی را که به آن رایانه وارد می شود آلوده می کند.

ویروس Melissa

ویروس “ملیسا” که در ابتدا در سال 1999 ظاهر شد ، از طریق ایمیل منتقل شد. اگر سیستم آلوده باشد ، ویروس به 50 نفر اول در لیست تماس کاربران آلوده ارسال می شود.

Jeus

تروجان “Jeus” یکی از ویروس های معروف و گسترده ای بود که در سال 2006 ظاهر شد و در طول سالها به گسترش خود ادامه داد. در ابتدا قصد داشت پنجره ها را آلوده کند و اعتبارات بانکی و اطلاعات حساب قربانیان را تولید کند.

Cabir

“Cabir” اولین ویروس تلفن همراه تأیید شده برای سیستم عامل Nokia Symbian بود. این برنامه توسط گروهی به نام 29A که متعلق به جمهوری چک و اسلواکی است ایجاد شده است و آن را به تعدادی از شرکت های نرم افزاری از جمله ایالات متحده و روسیه ارسال کرده است.

علائم ویروس رایانه

آیا تا به حال در موقعیتی بوده اید که رفتار غیرمعمول را در سیستم رایانه خود پیدا کرده اید؟ ممکن است برای اولین بار آن را نادیده بگیرید اما همچنان ادامه دارد و باعث تحریک شما می شود. بنابراین اگر علائم/نشانه هایی را که در زیر فهرست کرده ام پیدا کردید ، سیستم رایانه شما دارای ویروس “” یا بدافزار است. در مورد علائم ویروس رایانه در زیر کمی نگاه کنید.

▪ عملکرد رایانه کند است و زمان زیادی طول می کشد تا راه اندازی شود.

▪ رایانه دچار خرابی های مکرر و پیام های خطا می شود.

▪ عدم کارکرد صحیح ایمیل

▪ داده ها و پرونده ها مفقود شده است.

▪ تغییرات در صفحه اصلی و رمزهای عبور شما.

چگونه از رایانه خود در برابر ویروس کامپیوتر محافظت کنیم؟

شما می توانید اقدامات مختلف را برای محافظت از سیستم رایانه خود در برابر ابتلا به یک ویروس اعمال کنید. نرم افزارهای ضد بدافزار و ضد ویروس اولین چیزی است که از ویروس رایانه شما جلوگیری می کند. “” اما با این وجود روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای خلاص شدن از شر ویروس ها به کار ببرید. در اینجا نکاتی را برای محافظت از رایانه شما در برابر ویروس ارائه کرده ایم.

نرم افزار های خود را به روز نگه دارید

سازندگان نرم افزاری مانند مایکروسافت و اوراکل به طور معمول نرم افزار خود را برای رفع اشکالاتی که ممکن است توسط برنامه نویسان مورد سوء استفاده قرار گیرد، به روز می کنند.

روی پیوندهای درون ایمیل ها کلیک نکنید

یک راهنمای عمومی مناسب در صورتی است که شما فرستنده ای را نشناختید، روی هیچ پیوندی در داخل آن ضربه نزنید. مایکروسافت می گوید 44.8 درصد از ویروس های آلوده به ویندوز با توجه به این واقعیت است که سرویس گیرنده کامپیوتر روی پیوندی کلیک کرده است.

پشتیبان گیری از رایانه خود

آیا به طور مداوم از داده های رایانه خود پشتیبان گیری می کنید؟ در صورت عدم وجود شما و 29 درصد از کاربران کامپیوتر در آن کلاس قرار می گیرند – شما هیچ اطمینان از ناتوانی هارد دیسک تا سوختن آن ندارید.

نتیجه

بنابراین امروز شما با ویروس ها ، نوع ویروس ها ، ویروس های معروف ، علائم آنها و اقدامات پیشگیرانه آشنا شده اید. این ویروس های رایانه ای بیشترین چیزی هستند که ذهن را خسته کرده و ما را ناامید می کند. بنابراین همانطور که همه می دانیم “پیشگیری بهتر از درمان است” ، بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که نکاتی را که در این مقاله در بالا توضیح داده ایم را رعایت کنید تا از ویروس رایانه خود جلوگیری کنید. این اطلاعات را در مورد این ویروس های خطرناک با دوستان خود به اشتراک بگذارید. بنابراین دوستان شما همچنین می توانند از ویروس رایانه خود جلوگیری کنند

منبع : your device will lose

دکمه بازگشت به بالا