عمومیکسب و کار برتر

فن کویل دیواری چیست

فن کویل‌ها یکی از بهترین سیستم‌ های تهویه هوا هستند که در حال حاضر توسط شرکت سهند هواساز، آن را در انواع مختلفی روانه بازار کرده است. یکی از پر فروش‌ ترین نوع آن‌ ها فن کویل دیواری است که به علت نصب آسان و راندمان مناسب و بالا مورد توجه بسیاری از افراد واقع شده است.

حال در این پست قصد داریم شما را با فن کوئل دیواری، این تهویه هوای پرفروش بیشتر آشنا کنیم. بنابراین جهت آشنایی با مزایا، مشخصات فنی، ویژگی‌ها و نحوه مکانیزم فن کویل دیواری و خدماتی که سهند هواساز به شما ارائه می‌ دهد آشنا شوید.

فن کویل‌، بر اساس عبور آب گرم و سرد از لوله‌ها و پرتاب باد با دمای مناسب، سرمایش و گرمایش یک محیط را به خوبی تامین می‌ کند. در واقع فن کویل‌ ها چه در نوع دیواری و چه سقفی، کانالی و … هم قابلیت ایجاد هوای سرد را دارد و هم هوای گرم را تولید می‌ کند. مکانیزم آن‌ ها به این صورت است که آب گرم از طریق موتورخانه مرکزی و یا پکیج تولید شده و به مدار لوله کشی دستگاه وارد می‌ شود؛ سپس با کمک فن‌های تعبیه شده در دستگاه فن کوئل دیواری، هوای محیط را کشیده و در تماس با لوله های گرم قرار می‌ گیرد و در نهایت با استفاده از همان فن، هوای گرم را به محیط بیرون منتقل می‌ کند.

مکانیزم فن کوئل دیواری برای تولید هوای سرد نیز هم به همین شکل است. یعنی با استفاده از یک دستگاه مرکزی مثل چیلر، آب سرد تولید می‌ شود و به سمت مسیر لوله کشی هدایت می‌ شوند و در نهایت به لطف فن‌های تعبیه شده در دستگاه، هوای خنک به بیرون پرتاب می‌ شود.

قابل ذکر است که مکانیزم فن کویل دیواری دیگر نوع تفاوت چندانی ندارد؛ ولی از آنجایی نصب آن آسان است، بسیار مورد توجه واقع شده است.

فن کویل خانگی | فن کویل زمینی

ویژگی‌ها و مشخصات فنی فن کوئل دیواری

  • در فن کویل دیواری، فیلترهایی با قابلیت شستشو تعبیه شده است.
  • در فن کویل دیواری جهت کنترل دمای محیط ترموستات نصب شده است.
  • فن کویل دیواری از نوع فن سانتریفیوژ است. به همین دلیل قادر به چرخش حجم بالایی از هوا با فشار پایین می‌ باشند.
  • فن کویل دیواری، دارای یک الکتروموتور سه دور یا چهار دور می‌ باشند که هم به صورت دستی و هم دیجیتالی قابل کنترل هستند.
  • فن کویل دیواری مجهز به شیر سه راهه برقی برای کنترل دبی آب می‌ باشد.
  • فن کویل‌ ها دارای قابلیت زمان‌بندی 24 ساعته هستند.
  • این دستگاه‌ها به دریچه اتوماتیک توزیع هوا مجهز شده اند.

مزیت های فن کوئل دیواری

  • فن کویل دیواری دارای ظاهری مناسب و زیبایی می باشند.
  • فن کویل دیواری، سرمایش و گرمایش را خیلی سریع  تولید می‌ کند.
  • فن کویل دیواری، به طور یکنواخت سرمایش و گرمایش تولید می‌ کنند.
  • روش نصب آن آسان‌تر از دیگر فن کویل‌ها است.
  • فن کویل‌های دیواری بدون تولید هیچگونه صدایی، هوای محیط را به چرخش در می‌ آیند.
  • هزینه نگهداری فن کوئل دیواری نسبت به کولر گازی پایین‌تر است.
  • به لطف فیلترهای تعبیه شده، قادر به جذب گرد و غبار هستند و هوای محیط را عاری از آلودگی می‌ کنند.
  • انرژی کمتری نسبت به دیگر فن کویل‌ها و کولر‌های گازی مصرف می‌ کند.

آشنایی با کاربرد فن کوئل دیواری

ظاهر فن کویل های دیواری مانند کولر گازی اسپلیت است، به همین دلیل برخی از افراد برای مطلوب کردن هوای محیط مسکونی خود از این نوع دستگاه استفاده می‌ کنند. ولی از آنجایی که راندمان فن کویل‌ها بالا است از این رو خرید آن برای محیط های مسکونی پیشنهاد نمی‌ شود. اما نصب آن در محیط‌ های اداری، مراکز بزرگ، بانک ها، مراکز تجازی، سالن ها و … کارساز است.

انواع فن کوئل دیواری

فن کوئل دیواری بسته به ظرفیت، تعداد لوله، اندازه در انواع مختلفی تولید می‌ شود که شما می‌ بایست بسته به متراژ محیط موردنظر، بار نهان محیط، نوع کاربری و … مناسب ترین نوع فن کویل دیواری را خریداری کنید. در ادامه در مورد انواع فن کویل‌ ها دیواری بیشتر توضیح داده شده است.

انواع فن کویل دیواری از نظر ظرفیت:

فن کویل ‎های دیواری در ظرفیت‌ های 200 الی 800 فوت مکعب در دقیقه در بازار یافت می‌ شود. در حال حاضر شرکت سهند هواساز انواع فن کوئل دیواری را در این بازه ی ظرفیتی تولید و به سراسر ایران عرضه می‌ کند.

انواع فن کویل دیواری از نظر تعداد لوله‌ها:

فن کویل‌های دیواری در دو نوع دو لوله و چهار لوله تولید می‌ شوند. فن کویل های دیواری  دو لوله  ای یک لوله جهت ورود آب و یک لوله برای برگشت آن طراحی شده است. در فن کویل های چهار لوله، هم دو لوله برای ورود آب به کویل‌ ها و دو لوله هم جهت برگشت آب تعبیه شده است. فن کویل چهار لوله، قادر به تولید آب گرم و سرد به صورت همزمان است.

انواع فن کوئل دیواری از نظر ابعاد:

فن کوئل دیواری در ابعاد 850x300x198 ، 850x300x198، 970x315x235 وx330x2351100  قابل تولید هستند. البته اندازه ابعاد آن‌ ها متناسب با متراژ محیط، ظرفیت و میزان پوشش دهی آن‌ها در نظر گرفته می‌ شود. به طور مثال، برای برای یک محیطی با ۲۵ متر مربع، بهتر است یک فن کویل دیواری با ظرفیت 300 و با ابعاد    850x300x198  خریداری کرد.

محل نصب فن کویل دیواری

محل نصب فن کویل دیواری بر روی میزان کارایی آن بسیار اثر دارد. پس به خاطر بسپارید که بهترین فاصله برای نصب فن کوئل دیواری از کف حدود دو متر و از سقف حدودا  بیست سانتی متر است.

 آخرین سخن درباره خرید فن کویل از

تا اینجا با مکانیزم، مزیت‌ ها و انواع فن کویل دیواری و همچنین فاکتورهایی که حین انتخاب مناسب ترین فن کویل دیواری باید به آن ها توجه کرد؛ آشنا شدید. اکنون اگر قصد خرید فن کوئل دیواری را دارید؛ می‌ توانید همه جوره روی ما حساب کنید. باید خاطر نشان کنیم که کلیه دستگاه های فن کویل از سوی شرکت سهند هواساز، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش شده است. پس خیالتان از اعتبار دستگاه راحت باشد. اکنون جهت دریافت مشاوره و راهنمایی و یا خرید فن کویل دیواری، همین حالا با ما تماس بگیرید تا با کارشناسانمان گفت و گو کنید.

جهت مشاهده انواع دایرکت اینداستری به همراه مشخصات و قیمت اینجا کلیک کنید

بهترین فن کویل سقفی توکار با توجه به مدل و ظرفیت دستگاه متفاوت است. جهت خرید فن کویل سقفی توکار می‌توانید در وب سایت ما اقدام کنید.

دکمه بازگشت به بالا