عمومیکسب و کار برتر

عمده‌ترین علت خرابی یخچال

شرکت تعمیرسرا ارائه دهنده خدمات تعمیر انواع یخچال فریزر و لوازم خانگی

شرکت با به کار گرفتن تکنسین فنی و مجرب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای نصب، سرویس و  است. شما میتوانید برای دریافت مشاوره و همینطور درخواست تکنسین درخواست خود را به صورت رایگان و اینترنتی ثبت کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به مشکل شما رسیدگی کنیم. کارشناسان تعمیرسرا ابتدا دلایل عمده خرابی یخچال وایت هاوس را شناسایی و سپس اقدام به تعمیر یخچال فریزر شما عزیزان میکنند. شعار تعمیرسرا کیفیت، سرعت و قیمت مناسب است.

بی شک وقتی قصد دارید که یخچال خریداری کنید، به قیمت هم خیلی زیاد توجه می‌کنید. در حقیقت قیمت یخچال دیپوینت  می‌تواند یکی از گزینه ‌های بسیار مهم باشد که باعث شود شما به سراغ خرید یک وسیله خانگی بروید یا صرف نظر کنید.

شما میتوانید با شماره  برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید!

وایت هاوس یک نام تجاری برای لوازم‌خانگی آمریکایی است. این شرکت توسط جورج وستینگ هاوس راه‌اندازی شد و بعد از مدتی به شرکت cbs واگذار شد. در سال ۱۹۱۷ وایت وستینگ هاوس کار خود را با ساخت اجاق‌گاز شروع کرد و بعد به تولید یخچال و کولرگازی در آمریکا پرداخت. برند آمریکایی وایت هاوس شهرت بسیاری در جهان دارد و از بهترین خصوصیات این محصول می‌توان به محکم و بادوام بودن بدنه، مصرف کم انرژی برق و کیفیت بسیار بالا در قطعات اشاره کرد. این برند یکی از محدود برند‌هایی است که در ایران عرضه می‌شود. ازجمله محصولات دیگر این برند می‌توان به یخچال فریزر دوقلو، ساید بای ساید، لباسشویی و ظرف‌شویی اشاره کرد.

 مشخصات یخچال وایت هاوس

یخچال وایت هاوس دارای عمر طولانی است و ظاهری ساده اما شکیل دارد و دریکی از مدل‌های آن‌که مدل یخچال وایت هاوس ۳۰ فوت سری v است طبقات داخل یخچال از جنس نسوز اسپیس پروف است که در برابر شوک حرارتی مقاوم است و در کشوی کاستوم کول آن قابلیت یخ‌زدایی و انجماد مواد غذایی و تازه نگه‌داشتن مواد را به مدت طولانی دارد و دربی که بر روی یخچال تعبیه‌شده است این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید به طبقات داخل یخچال دسترسی داشته باشید بدون اینکه درب یخچال را بازکنید و این باعث پایین آمدن مصرف انرژی در یخچال می‌شود.

مطالب مرتبط:

تشخیص خرابی یخچال | خرابی یخچال قدیمی

چگونه یخچال وایت هاوس خود را تعمیر کنیم؟

وقتی یخچال یا هر لوازم برقی شما خراب می‌شود بهتر است تعمیر آن را به دست متخصصان حاذق و مربوط به آن بسپارید. چراکه تعمیر همه لوازم الکترونیکی خانگی نیاز به بررسی دقیق و اصولی دارند. اگر یخچال شما از جنس وایت هاوس هست می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت، متخصصان مربوط به این برند را پیدا کنید تا علت خرابی یخچال وایت هاوس را متوجه شوند و مشکل را حل کنند. ازآنجایی‌که علت خرابی یخچال وایت هاوس به دلایل مشخصی است، پس برای رفع این مشکل ابتدا باید به‌صورت اصولی عیب‌یابی شود و بعد از تشخیص، تعمیر آنی آن انجام شود.

علت خرابی یخچال وایت هاوس

از بارزترین علت خرابی یخچال وایت هاوس می‌توان به لرزش یخچال وایت هاوس، خاموش روشن شدن مکرر این یخچال و برفک زدن دائمی آن و… اشاره کرد. گاهی اوقات هم مشکل پیچیده‌تر می‌شود و علت‌های دیگری مثل خراب شدن قطعات و تعویض آن یا تعمیر برد یخچال وایت هاوس وجود دارد که با استفاده از قطعات اورجینال این مشکل حل می‌شود.

مطالب مرتبط:

روشن نشدن یا لرزش یخچال وایت هاوس

برای برطرف کردن این مشکل در یخچال وایت هاوس نیاز هست ابتدا سیم برق یا فیوز را بررسی و چک کنید. اگر سیم برق یخچال به‌درستی و کامل در پریز برق قرار دارد به نمایشگر روی یخچال نگاه کنید شاید بتوانید مشکل را بر روی نمایشگر خود بررسی کنید اما حالتی هم وجود دارد که دو مورد بالا به‌درستی انجام‌شده یعنی مشکلی در سیم برق وجود ندارد و نمایشگر هم به‌خوبی کار می‌کند به این حالت دمو گفته می‌شود که با تعمیر جزئی یخچال این مشکل حل می‌شود و یخچال وایت هاوس شما بدون مشکل روشن می‌شود.

برفک زدن مکرر یخچال وایت هاوس

وقتی چنین مشکلی در یخچال شما به وجود می‌آید ابتدا باید مصرف برق یخچال خود را بررسی کنید چون ممکن است اشکال از تایمر برفک زن یخچال یا المنت آن باشد چون مسئولیت اصلی برفک زدن یخچال با این قسمت است. علت دیگری که می‌تواند در برفک زدن یخچال مؤثر باشد بازماندن درب یخچال است که در این زمینه لاستیک دور درب را باید چک کنید و این‌یک مشکل روال است که در اکثر یخچال‌ها وجود دارد که بعد از مدت‌زمانی از کارکرد دستگاه، لاستیک دور درب یخچال، قدرت اولیه خود را از دست دهد و با تعویض آن مشکل حل می‌شود.

علت گرم شدن یخچال وایت هاوس

وقتی یخچال شما گرم می‌شود می‌تواند چند علت داشته باشد که اولین علت آن ترموستات است و باید ترموستات یخچال را بررسی کنید و اگر تنظیمات آن مشکل دارد ترموستات یخچال را به‌درستی تنظیم کنید. علت دوم آن لوله مویین یخچال است که وقتی این لوله کثیف باشد باعث گرم شدن یا سرد نشدن یخچال می‌شود و باید آن را تمیز کنید. مورد دیگری که می‌تواند باعث گرم شدن یخچال شود کمپرسور است که گاهی نیاز است استراحت کوتاهی به کمپرسور بدهید و برای این کار یخچال را برای مدت کوتاهی خاموش‌کنید تا مشکل آن حل شود.

علت‌های خرابی یخچال وایت هاوس از نوع سایدبای‌ساید

ازآنجایی‌که امروزه استفاده از این یخچال به دلیل خدمات ارزنده‌ای که این شرکت دارد بسیار زیاد است پس تعمیر این یخچال لزومی دوچندان دارد. ازجمله دلایل عمده خرابی یخچال وایت هاوس می‌توان به درست‌کار نکردن یخ‌ساز، لاستیک دور درب یخچال، داشتن صداهای عجیب‌وغریب در یخچال، خرابی دربرد و نشت آب در یخچال وایت هاوس اشاره کرد. ازآنجایی‌که در این مدل یخچال وایت هاوس، دو برد استفاده می‌شود پس تعمیر این یخچال به تجربه و دقت کافی نیازمند است و تعمیرکار یا متخصصی که بتواند علت عیب آن را پیدا کند، می‌تواند به‌راحتی ایرادات را برطرف کند.

مطالب مرتبط:

ارور HRS در یخچال وایت هاوس

ارور HRS زمانی به وجود می‌آید که یخچال خاموش شود یا به‌درستی کار نکند و وقتی این اتفاق بیفتد چراغ HRS یخچال روشن می‌شود که در اینجا به علت ارور HRS یخچال وایت هاوس می‌پردازیم. همان‌طور که قبلاً گفتیم یخچال و هر وسیله الکترونیکی شامل قطعاتی است که خراب شدن هر قطعه باعث اختلال در عملکرد دستگاه و بروز مشکل می‌شود. حال عیب‌یابی از دلایل اصلی در تعمیر یخچال و دستگاه‌های الکترونیکی هست که گاهی با نگاه بر روی صفحه نمایشگر یخچال که به‌صورت عدد یا حروف خاصی دیده می‌شود، متوجه می‌شویم. عمده‌ترین ارور که در نمایشگر یخچال وایت هاوس نشان داده می‌شود ارور HRS یخچال وایت هاوس است که در این زمان یخچال خاموش می‌شود و فقط دکمه چراغ زن مربوط به این گزینه در صفحه نمایشگر دیده می‌شود و گاهی صدایی تیک‌تیک از یخچال شنیده می‌شود. علت ارور HRS یخچال وایت هاوس، خرابی و به وجود آمدن مشکل دربرد قدرت یا فن اواپراتور است. گاهی اوقات هم هردو قطعه باهم خراب می‌شود که با تعمیر یا تعویض مشکل برطرف می‌شود؛ اما چه دلیلی می‌تواند باعث خرابی این قطعات در یخچال شود؟ یکی از این دلایل نوسانات برق است که تأثیر منفی می‌گذارد. برای اینکه وقتی نوساناتی در برق به وجود می‌آید یخچال شما دچار مشکل نشود می‌توانید از یک محافظ برق یا ترانس تقویت ولتاژ استفاده کنید.

 عیب‌یابی اصولی در تعمیر یخچال وایت هاوس

یک تعمیرکار یا متخصص کار بلد باید ابتدا اجزای یخچال را بشناسد و بررسی کند که اشکال در بخش الکتریکی یخچال است یا در بخش مکانیکی. سپس اجزای یخچال را بررسی کند و به عیوب احتمالی آن بپردازد و بعد از عیب‌یابی، مشکل به وجود آمده را برطرف کند. اجزای اصلی که باید بررسی شوند ازجمله ترموستات، اوورلود ولوله مویی است.

مطالب مرتبط:

ترموستات یخچال وایت هاوس

یکی از دلایل عمده خرابی یخچال وایت هاوس میتواند از ترموستات ان باشد. ترموستات قطعه‌ای الکتریکی در یخچال است که وظیفه آن کنترل سرمایش درونی دستگاه است و اگر دچار مشکل شود درواقع یخ‌سازی یخچال دچار مشکل شده و در این شرایط باید میزان ولوم دستگاه را تنظیم کرد.

رله راه‌انداز

گاهی اوقات دلیل خاموش شدن یخچال و خرابی آن، به وجود آمدن مشکل و کارکرد نادرست در اوورلود یا اتصال کننده راه‌انداز موتور است. وقتی جریان موتور بالا می‌رود باعث بالا رفتن گرما در کمپرسور و آسیب دیدن رادیاتور می‌شود که در این حالت تعمیرکار مربوطه آزمودن رله راه‌انداز موتور را انجام می‌دهد و اگر از مشکلی داشت آن را تعویض می‌کند.

لوله مویی یخچال وایت هاوس

مورد سوم لوله مویی است که در بخش مکانیکی یخچال هست و وسیله‌ای کوچک است که وظیفه تبدیل گاز به مایع را در یخچال بر عهده دارد اگر کثیف شود و گرفتگی در آن به وجود آید عملکرد دستگاه را مختل می‌کند.

عیب‌یابی و تعمیر برد یخچال وایت هاوس

برد بخش اصلی و اساسی یخچال است که روند کار یخچال و عملکرد اجزای اصلی یخچال مثل المنت و کمپرسور و حس‌گرهای موجود در یخچال را بر عهده دارد که امروزه در یخچال‌های جدید و مدرن در اجزای فیزیکی دستگاه دیده می‌شود. حال اگر این جز اصلی و حیاتی دچار مشکل شود، عملکرد یخچال دچار اختلال می‌شود. برد در یخچال‌های متفاوت جایگاه‌های مختلفی دارد که روش تعمیر و بررسی آن‌هم متفاوت است. مواردی ازجمله تخلیه بار استاتیکی دربرد به تخصص ویژه‌ای نیاز دارد که اگر توسط متخصص مربوطه انجام نشود منجر به خسارت می‌شود.

مطلب مرتبط:

تعمیر فیلتر یخچال وایت هاوس

یکی دیگر از بخش‌هایی که در بررسی آن در یخچال حائز اهمیت است، فیلتر یخچال هست که عمل تصفیه آب را در یخچال بر عهده دارد اگر در فواصل زمانی درست و مشخص عوض شود می‌تواند ازنظر معدنی، بهترین آب را در اختیارتان بگذارد؛ و بهترین کارکرد فیلترهای یخچال شش ماه تا یک سال هست.

سخن پایانی:

در این مقاله دلایل عمده خرابی یخچال وایت هاوس را بررسی کردیم که عدم توجه به آن باعث کاهش طول عمر مفید یخچال و اختلال در عملکرد یخچال می‌شود. همچنین در هر قسمت به صورت مختصر و مفید در مورد برطرف کردن این عیوب صحبت کردیم و در پایان توجه داشته باشیم که هر وسیله الکترونیکی ازجمله لوازم‌خانگی که دچار مشکل شد حتماً  برای رفع مشکل به یک متخصص یا تعمیرکار حرفه‌ای  مراجعه کنیم.

تعمیرسرا ارائه دهنده سرویس‌های دوره‌ای و تعمیرات انواع یخچال فریزر

بهتر است برای جلوگیری از مشکلات حیاتی،  خود را پیگیری کنید تا از هزینه های گزاف جلوگیری کنید.

شرکت تعمیرسرا با استفاده از بهترین متخصصان آماده ارائه خدمات تعمیر انواع لوازم خانگی با بهترین قیمت و سرعیب یابی یخچال برای عیب یابی یخچال باید علت خرابی یخچال و مسیر های زیر را بررسی کنیم تا مشکل و ایراد به وجود آمده را در ابتدا متوجه شده و سپس به برطرف سازی آن بپردازیم .

یخچال یکی از لوازم کاملا ضروری در خانه است که وجود آن در خانه بسیار مهم است و نبود و یا خرابی آن بسیار دردسر ساز خواهد بود.

حتی مردمی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند نیز به این وسیله مهم نیاز دارند و از واجبات وسایل خانه آنها نیز به حساب می آید.

این نیاز در خانه های امروزه طوری شده است که خانه بدون یخچال حتی تصورش هم بسیار سخت است.

پس در انتخاب یخچال باید بسیار دقت کرد تا گزینه مناسب را انتخاب کرد.

و یکی از کارهایی که در نگهداری یخچال می توان انجام داد پیدا کردن علت خرابی یخچال است تا در صورت خرابی اقدام به تعمیر آن کرد.

در این مقاله می خواهیم به عیب یابی یخچال و تمامی مشکلاتی که ممکن است یک تعمیرکار یخچال با آن روبه رو شود بپردازیم.

فاران سرویس تعمیرگاه مجاز فریزر و ساید بای ساید در تمامی برندها .

عیب یابی یخچال و پیدا کردن علت خرابی یخچال

با توجه به ایراد پیش آمده برای یخچال و مشاهده شرایط آن می توان برخی از عیب های آن را شناسایی و حتی برخی از علت خرابی یخچال را رفع کرد .

اما بهتر است در صورت بروز مشکل جدی با سرویس کار متخصص تماس گرفته شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

برخی از مشکلات ممکن است برای یخچال پیش بیاید بدون توجه به برند و نوع یخچال در همه مشترک باشد.

با مشاهده ظاهری و کارکرد یخچال متوجه علت خرابی یخچال شد که در ادامه به برخی از آن ها و راه حل شان اشاره می کنیم.

استفاده درست و صحیح از هر وسیله ای می تواند عمر کارکرد مفید آن را بالا ببرد .

این موضوع در مورد یخچال نیز صادق است و با استفاده صحیح از آن کارایی و عمر مفید آن را افزایش دهید و کمتر به تعمیر و هزینه برای آن بپردازید.

در ادامه به چند نکته که با رعایت آن می توانید به نتیجه مطلوب در نگهداری و استفاده ازیخچال منجر شود ذکر خواهیم کرد.

همچنین نکاتی را در مورد علت خرابی یخچال و عیب یابی یخچال موارد نمونه از آن را به طور مفصل خواهیم گفت.

نکاتی در مورد استفاده صحیح و نگهداری از یخچال:

  • قرار ندادن چیزهای گرم در یخچال
  • تمیز کردن پشت یخچال
  •  لاستیک و نوار دور درب یخچال را بررسی کنید
  •  روی تمام مواد غذایی را بپوشانید
  • غذای گرم را درون یخچال نگذارید
  •  فضای خالی یخچال را با پارچ آب پر کنید
  •  محل قرار گرفتن یخچال و تراز بودن آن
  •  تنظیم ترموستات یخچال
  •  باز و بسته نکردن بی مورد درب یخچال
  •  انتخاب مناسب ترین درجه فریزر

انواع مشکلات یخچال:

در مسیر عیب یابی یخچال  فریزر با مشکلاتی روبه رو هستیم که باید آنها را حتما مرحله به مرحله چک کنیم :

1-  عدم خنک کردن یخچال

2-  یخ نساختن یخساز یخچال ساید بای ساید

3-  روشن شد چراغ فیلتر تصفیه آب یخچال ساید بای ساید

4-  منجمد نکردن فریزر

5-  داغ کردن موتور یخچال

6-  برفک زدن یخچال

7-  خارج نشدن آب از آبریز ساید بای ساید

8-  صدا دادن یخچال

9-  روشن نشدن یخچال

10-  اتومات نکردن یخچال

11-سرمای بیش از حد و منجمد کردن مواد داخل یخچال

12- برق دادن بدنه یخچال

13- صدای زیاد و غیر عادی یخچال

14- شنیدن صدای خاص از یخچال

15- روشن نشدن لامپ روشنایی

16-  سرمای کم یخچال

17- برفک زیاد اواپراتور یخچال

برای عیب یابی یخچال تا پایان این مقاله همراه ما باشید

علت ثابت نماندن دمای یخچال

متغیر بودن دمای یخچال چند دلیل ساده بیشتر ندارد که ممکن برای آن پیش بیاد که این دلایل می تواند :

تغییر فصل و دمای محیط یخچال یا به مشکل خوردن ترموستات و یا خرابی لاستیک دور درب آن باشد که از علت خرابی یخچال می شود.

علت صدای یخچال

صداهای غیر طبیعی و در بعضی از موارد ناهنجار و گوش خراش آن ممکن است دلایل زیادی داشته باشد .

ولی عمده ترین دلایل آن را برایتان آورده ایم که با آنها آشنا شوید:

  • فن های موجود در یخچال:

ممکن است یکی از فن های به کار رفته در قسمت های مختلف یخچال خراب شده باشد و صدای بد تولید کند که بهتر است اقدام به تعویض آن نمایید تا به مشکل جدی تری تبدیل نشده است.

  • موتور فن کندانسور:

کندانسور در کنار خود برای خنک ماندن یک فن دارد که اگر موتور آن خراب شود و یا در اثر کثیفی و یا خشکی بد کار کند ممکن است باعثت ایجاد صدا شود.

عیب یابی یخچال

  • اتصالات مختلف موجود در یخچال:

شل شدن اتصالات مختلف موجود در یخچال به خصوص موتور آن باعث ایجاد لرزش و صدا می شود که با گذشت زمان ممکن است باعث خرابی موتور یخچال شود.

صدای تق تق که گاهی اوقات از یخچال شنیده می شود صدای شروع به کار و یا اتومات کردن سیستم برفک زدای یخچال است که ممکن است با صدا این اتفاق بیفتد.

با گذشت عمر یخچال و فرسوده شدن لوله های مسیر حرکت گاز و یا وجود رسوبات در داخل لوله زمان حرکت گاز باعثایجاد صدای بد مانند زوزه کشیدن می شود.

این صدا در اثر روغن موجود در کمپرسور ایجاد می شود که ممکن است بر اثر جابجایی بد و یا راه اندازی بد یخچال دچار این مشکل شود.

علت برفک یخچال

برخی از علل تشکیل برفک در یخچال می تواند موارد زیر باشد:

اگر یخچال در محیطی قرار داشته باشد که رطوبت زیادی داشته باشد با هر بار باز و بسته کردن درب یخچال باعث می شود

که رطوبت به داخل رفته و باعث برفک زدن شود.

بهتر است در کنار یخچال تون اجاق گاز و سماور قرار ندهید.

خرابی لاستیک دلیل دیگری برای زدن برفک می شود.

خرابی ترموستات نیز می تواند یک دلیل های تشکیل برفک باشد

علت تمام شدن گاز یخچال

در پشت و یا در زیر یخچال دقت کنید یک لوله کشی شبکه ای فلزی خواهید دید که این لوله ها محل عبور گاز یخچال می باشند.

کمپرسور این گاز را در لوله جابجا می کند و گاز خنک را به سمت جا یخی منتقل کرده و گاز گرم دوباره توسط کمپرسور به خنک کننده منتقل می شود.

در یخچال های قدیمی گازی که در آن ها استفاده می شد گاز آمونیاک بود که بعد ها به دلیل مخرب بودن، سمی بودن، قابلیت انفجار و همچنین تاثیر بد بر روی مواد غذایی داخل یخچال از آن استفاده نمی شود.

در یخچال های امروزی از گاز فریون استفاده می شود که یک گاز ایمن و بی خطر است.

علت خرابی یخچال

دلیل اصلی خالی شدن گاز یخچال و علت خرابی یخچال وجود نشتی در مسیر لوله و یا کمپرسور یخچال می باشد که دلیل این امر می تواند پوسیدگی و یا شکستگی باشد البته از جنس لوله و بسط لوله ها نیز می تواند باشد.

لوله مویی مورد استفاده در یخچال باید قطر، سایز و ضخامت کافی را داشته باشد چون این لوله ها فشار گاز موجود در مسیر لوله و کمپرسور را باید بتوانند به خوبی تحمل کنند.

این فشار در حدود ۲۰۰psi می باشد که با طول لوله در ارتباط مستقیم می باشد.

علت خاموش نشدن موتور یخچال

از دلایل خاموش نشدن و علت خرابی یخچال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمپرسور یخچال ایراد دارد.

کمپرسور یخچال که قلب آن است اگر نتواند به میزان لازم سرما تولید کند و اتومات یخچال دمای مورد نظر را کسب نکند دستور قطع و یا خاموش را نمی دهد و باعث می شود که یخچال یکسره کار کند.

  • ترموستات یخچال معیوب است.

ترموستات اگر خراب شود و دما را به درستی تشخیص ندهد برد اصلی دستور غلط به موتور داده و باعث می شود یخچال یکسره کار کند.

  • گاز یخچال مشکل دارد.

اگر گاز یخچال کم باشد باعث می شود که موتور نتواند دما را به اندازه مورد نظر برساند و یخچال یکسره کار خواه کرد.

  • قطعات دیفراست مشکل دارند

در عیب یابی یخچال هیتر دیفراست که آب کردن برفک های روی لوله اواپراتور وظیفه اش است.

اگر این کار را به درستی انجام ندهد یخچال اتومات نکرده و یکسره کار خواهد کرد.

علت خرابی برد یخچال

برد یخچال که از قطعات الکترونیکی یخچال محسوب می شود.

ممکن است در اثر نوسانات برقی، آب خوردگی، اتصالی یا خرابی قطعات دیگر از کار بیفتد.

و دچار مشکل شود که برای تعمیر عیب یابی یخچال  بهتر است برای علت خرابی برد از مراکز تخصصی عیب یابی یخچال کمک بگیرید.

علت خراب شدن ترموستات یخچال

ترموستات یکی از قطعات الکترونیکی مهم در یخچال می باشد.

که میزان دمای تعیین شده توسط شما را در یخچال مشخص می کند و برای ثابت نگه داشتن دما در یخچال استفاده می شود.

زمانی که یخچال شما به صورت مرتب روشن و خاموش نمی شود و دمای مناسبی ایجاد نمی شود از علائم خرابی ترموستات یخچال می باشد که باید برای عیب یابی یخچال تعمیر و یا تعویض شود.

علت برفک زدن لوله های پشت یخچال

در طول دوره کارکرد یخچال رطوبت موجود در هوا با میعان و یخ زدن به برفک تبدیل می شود و روی لوله های پشت یخچال تشکیل می شود.

یخچال به وسیله مراحل دیفراست یا همان یخ زدایی برفک های تشکیل شده روی لوله ها را آب می کند که اگر این عملیات به درستی انجام نشود در عیب یابی یخچال باعث تشکیل بیش از حد و تجمع برفک بر روی لوله های پشت یخچال می شود.

علت خراب شدن میوه در یخچال

زمانی که میوه را در جای میوه قرار دهیم اگر بیش از حد سرد باشد باعث یخ زدن میوه ها و خرابی آنها می شود در صورتی هم که دما پایین باشد باعث می شود زود خراب شوند.

پس بهتر است دمای کاملا مناسب را برای یخچال انتخاب کنیم تا هم باعث یخ زدن و یا زود خراب شدن میوه نشود.

علت زود خاموش روشن شدن یخچال

زمانی که یخچال شما زود خاموش می شود و قبل از خنک کردن به اندازه مناسب خاموش می شود عیب یابی یخچال از ترموستات و یا کنترلر دمای شما می باشد که دما را اشتباه به برد اصلی یخچال شما می دهد.

علت صدای موتور یخچال هنگام خاموش شدن

با گذشت زمان، عیب یابی یخچال موتور فن می تواند فرسوده شود و یا نیاز به روغن کاری داشته باشد، که توجه نکردن به این موارد می تواند باعث صدای بلند و تق تق های در فریزر شود.

علت جمع شدن آب در کف یخچال

در یخچال ها یک صفحه خنک کننده وجود دارد رطوبت موجود در داخل یخچال را به خود جذب می کند و به حالت برفک و شبنم تبدیل می کند که در زمان خاموش بودن موتور یخچال برفک تولید شده آب شده و از یک مسیر تخلیه که در زیر یخچال قرار دارد به داخل مخزن کوچکی که رو موتور یخچال میرود و توسط گرمای کمپرسور بخار می شود.

در عیب یابی یخچال حالا اگر مسیری که آب خالی می شود گرفته شوذ باعث می شود آب خالی نشود و در کف یخچال جمع شود.

علت اینکه یخچال خنک نمی کند

زمانی که یخچال خنک نمی کند می تواند عیب یابی یخچال به دلایل زیر باشد :

  • تنظیمات دمایی درست نباشد، آن را چک کنید تا مطمئن شوید که درست تنظیم شده است.
  • دقت کنید ببیند درب یخچال به خوبی بسته می شود و چیزی مانع بسته شدن خوب درب یخچال نمی شود.
  • خراب شدن موتور فن کندانسور
  • خراب شدن موتور فن اواپراتور
  • از کار افتادن رله یا خازن
  • عملکرد غیر صحیح کنترلر دما
  • یخ زدن اپراتور علت گرم شدن یخچال

علت داغ شدن موتور یخچال

موتور یخچال یکی از اصلی ترین قطعات یخچال است و خراب شدن به توقف عملکرد یخچال می شود .

پس داغ شدن بیش از حد آن می تواند کم کم به خراب شدن آن منجر شود

پس فهمیدن دلیل داغ شدن آن و رفع مشکل بسیار مهم و ضروری است.

چند مورد از دلایل داغ شدن موتور و علت خرابی یخچال می تواند موارد زیر باشد:

  • خاموش نشدن یخچال ( اتومات نکردن):

اتومات نکردن یخچال می تواند دلایل زیادی داشته باشد که از مهم ترین عیب یابی یخچال آنها می توان به خرابی لاستیک دور درب یخچال، نشت گاز و قرار گرفتن یخچال در محیط گرم می توان اشاره کرد که علت خرابی یخچال می تواند باشد.

  • خراب بودن فن کندانسور یخچال:

در پشت یخچال در کنار کندانسور فن کوچکی نسب شده است که باعث خنک شدن آن می شود و اگر از کار بیفتد باعث گرم شدن بیش از حد موتور یخچال می شود.

علت آلودگی روی کندانسور

کندانسور باید گرمای خود را به محیط بدهد و خنک شود و وجود آلودگی و چربی موجود در آشپزخانه که روی آن بنشیند از عملکرد خوب آن جلوگیری کرده و باعث می شود خنک نشده و داغ شود که این مورد از شایع ترین موارد در میان خانه ها می باشد که علت خرابی یخچال می شود.

  • خرابی فیلتر هوا:

کثیف بودن فیلتر هوا باعث می شود که هوا به خوبی جابجا نشود و به موتور فشار بیاید و باعث بالا رفتن دمای آن شود.

  • عمر بالای یخچال:

بالا بودن عمر قطعات باعث می شود که به موتور فشار بیاد و با توان بالاتری کار کند که باعث گرم شدن آن می شود.

  • گرم بودن محیط:

اگر در کنار یخچال اجاق گاز باشد و یا وسیله گرمایی دیگر باعث می شود گرمای محیط هم بر روی آن تاثیر بگذارد و موتور داغ تر شود.

بنابراین از قرار دادن یخچال در کنار اجاق گاز خودداری کنید.

تا هم عمر یخچال تان بیشتر شود و هم به درستی کار کند.

علت خاموش و روشن شدن سریع دستگاه

در یخچال زمانی که دما به اندازه مورد نظر برسد اتومات کرده و خاموش می شود.

زمانی که دما بالا رود و داخل یخچال گرم شود دوباره روشن شده و شروع به سرد کردن یخچال می کند.

در عیب یابی یخچال تشخیص دما توسط قطعه ای به نام ترموستات انجام می شود و با تعیین دمای یخچال دستور روشن و یا خاموش شدن را صادر می کند.

زمانی که یخچال به سرعت روشن و خاموش می شود علت خرابی یخچال می تواند یکی از دلایل زیر را داشته باشد:

– خرابی ترموستات که با اعلام اشتباه دما و یا خرابی کنتاکت های آن باعث بروز این مشکل شده است.

– جدا شدن لوله بلو یخچال از بدنه اواپراتور

– تجمع برفک در اواپراتور

– اشکال در سیم بندی یخچال

برای عیب یابی یخچال و رفع این مشکل و علت خرابی یخچال چند راه حل پیشنهاد می کنیم

لوله بلو را بررسی کنید که اگر در جایش قرار نداشت به آرامی در جایش قرار دهید.

احتمال دارد که سطح پلاتین های کلید ترموستات فرسوده شده باشند و به یکدیگر جوش خورده باشند که باعث می شود اتومات یخچال کار نکند.

برای اینکه مطمئن شوید که ترموستات مشکل دارد باید دمای یخچال را پایین بیاورید.

دقت کنید ببینید که یخچال خاموش می شود یا نه.

اگر خاموش شد خبر از سلامت ترموستات دارد و در غیر این صورت ترموستات خراب شده است.

زیاد بودن میزان برفک در اواپراتور موجب مختل شدن فرآیند سرما سازی می شود .

به همین دلیل اگر مقدار برفک در اواپراتور از حد معینی تجاوز کند عیب یابی یخچال موجب تاخیر یا از کار افتادن اتومات یخچال می شود.

علت گرم بودن یخچال و سرد بودن فریزر در عیب یابی یخچال

این اتفاق در مورد یخچال هایی اتفاق میفتد که برای هر دو قسمت یخچال و فریزر خود از یک موتور استفاده می کنند.

وگرنه در مواردی که از دو موتور جداگانه برای قسمت یخچال و فریزر استفاده می کنند.

تنها در موردی که موتور آن قسمت خراب شود برایش مشکل پیش خواهد آمد ، زمانی که یخچال شما گرم و فریزر سرد است .

علت خرابی یخچال و عیب یابی یخچال می تواند چند دلیل داشته باشد که به ترتیب اولویت یا احتمال وقوع برای شما بیان خواهیم کرد.

  • برفک‌بستن کویل‌های تبخیرکننده:

دلیل اصلی این اتفاق و علت خرابی یخچال می تواند مربوط به برفک بستن کویل های تبخیر باشد.

هیتری که کار برفک زدایی را انجام می دهد.

در طول کار یخچال گاهی روشن می شود تا برفک روی کویل های تبخیر را ذوب کند.

اگر از کار بیفتد باعث ایجاد برفک زیاد روی کویل خواهد شد.

با این اتفاق عبور هوا از داخل کویل مسدود شده و باعث می شود یخچال سرد نشود اما فریزر سرد بماند.

  • موتور فن تبخیرکننده:

موتور فن هوای سرد را از روی کویل های تبخیر عبور می دهد و آن را در محیط فریزر به گردش در میاورد علت خرابی یخچال در صورتی که از کار بیفتد.

در عیب یابی یخچال سرما به اندازه کافی نخواهد بود.

  • سیستم کنترل دمپر:

این سیستم کار باز و بسته کردن مسیر ورود هوای سرد به داخل یخچال را انجام می دهد که اگر درست کار نکند هوای سرد به اندازه درست وارد نخواهد شد و علت خرابی یخچال خواهد بود.

  • ترمیستور

ترمیستور دمای داخل یخچال را به مدار کنترلی ارسال می کند تا کنترلر بر اساس آن دستور تنظیم دمای یخچال را بدهد .

که اگر از کار بیفتد یا به اشتباه بررسی کند کار دمای یخچال اشتباه خواهد شد.

علت یخ زدن وسایل داخل یخچال

برای یخ زدگی وسایل داخل یخچال باید اتفاقی بیفتد که قطعات کنترل کننده دما از کار بیفتد تا دمای بیش از حد پایین بیاید که باعث یخ زدن وسایل شود این قطعات شامل موارد زیر می باشد:

  • خرابی ترموستات کنترل دما
  • خرابی ترمیستور
  • خرابی برد کنترل دما
  • خرابی سیستم کنترل دمپر

راهکارهایی برای عیب یابی یخچال:

حال که تمامی مسیرهای عیب یابی یخچال را شناختیم به رفع تک تک آنها می پردازیم.

1-  عدم خنک کردن یخچال:

در مسیر عیب یابی یخچال اگر دریافتیم که یخچال فریزر خنک نمیکند باید چندین قسمت را بررسی کنیم.

می تواند این مشکل از بخش هایی مانند ترموستات ، شارژو گاز ، کمپرسور ، لاستیک درب و یا خرابی فن باشد.

که در اکثر موارد تکنسین ها با مشکلاتی نظیر خرابی ترموستات و یا شارژوگاز رو به رو خواهند شد.

2-  اگر یخساز یخچال فریزر کار نمی کند قطعه یخساز خراب است و باید تعمیر شود.

3-  روشن شد چراغ فیلتر :

اگر در مسیر عیب یابی یخچال با این مشکل مواجه شدیم باید تمامی فیلترها تعویض شوند.

فیلتر تصفیه آب اهمیت بالایی دارد چراکه به آب نیترات اضافه می کند، آب را معدنی می کند و آب را از باکتری ها پاک می کند.

4-  منجمد نکردن فریزر:

اگر با همچین موردی در مسیر عیب یابی یخچال برخورد کردیم باید قسمت های مختلفی را نظیر

ترموستات ، شارژ گاز یخچال ، کمپرسور یخچال ، لاستیک درب  بررسی کنیم همچنین می تواند مشکل از خرابی فن و یا عمل نکردن دیفراست باشد.

مشکلات دیگر در برخورد تکنسین با یخچال:

5-  داغ کردن موتور یخچال:

اگر این میزان حرارت تا ۸۰ درجه باشد طبیعی است.

اما بیشتر از آن صدمه وارد می کند و باید موتور یخچال تعویض شود.

6-  برفک زدن یخچال:

اگر یخچال فریزر از نوع دیفراست است مواجه شدن با این مشکل در مسیر عیب یابی یخچال طبیعی است

اما اگر یخچال فریزر از نوع نوفراست است المنت باید تعویض شود.

7-   خارج نشدن آب اسوالات متداول خرابی یخچال فریزر، علت خاموش و روشن شدن سریع یخچال، علت خراب شدن یخچال، علت کار نکردن یخچال، علت سرما نداشتن یخچال، علت پایین آمدن دمای فریزر، علت کار نکردن موتور یخچال، علت منجمد شدن مواد غذایی در یخچال، علت صدا دادن یخچال، علت برفک زدن یخچال، علت اتومات نکردن یخچال، علت ارور دادن یخچال، علت کار نکردن یخساز یخچال ساید بای ساید، عیب یابی یخچال فریزر

یخچال خنک نمی‌کند؟

علت عدم خنک کردن یخچال: دلایل متفاوتی جهت عدم سرما در را می‌توان یافت:

  1. ترموستات
  2. شارژ گاز
  3. کمپرسور
  4. لاستیک درب
  5. خرابی فن

با مراجعه تکنسین و چک کردن لیست بالا علت عدم سرما مشخص می‌شود، قابل ذکر است عمده مشکلی که تکنسین‌های ما با آن برخورد کردن ترموستات و شارژ و گاز می‌باشد.

یخساز ساید یخ نمی‌سازد؟

علت کار نکردن یخساز یخچال ساید بای ساید: دستگاه یخ‌ساز که در خود ساید واقع شده نیاز به تعمیر دارد.

آلارم فیلتر تصفیه آب روشن شده؟

علت روشن شد چراغ فیلتر تصفیه آب ساید بای ساید: نیاز به تعویض فیلتر ساید دارید؛ قابل ذکر است هم فیلتر داخل و هم فیلتر پشت تعویض شود به مراتب بهتر است و ضمنا جهت تعویض فیلتر پشت ۳ عدد فیلتر بهتر می‌باشد: چون فیلتر تصفیه آب ساید:

  • ۱- آب را معدنی می‌کند.
  • ۲- نیترات به آب می‌دهد.
  • ۳- باعث آنتی باکتریال آب می‌شود.

فریزر خوب منجمد نمی‌کند؟

علت منجمد نکردن فریزر: دلایل متفاوتی جهت عدم فریز در فریزر را می‌توان یافت:

  1. ترموستات
  2. شارژ گاز
  3. کمپرسور
  4. لاستیک درب
  5. خرابی فن
  6. عمل نکردن دیفراست (این مورد در یخچالهای دیفراست قابل مشاهده می‌باشد)

با مراجعه تکنسین و چک کردن لیست بالا علت عدم فریز مشخص می‌شود.

موتور یخچال خیلی داغ شده است؟

علت داغ کردن موتور یخچال: تا ۷۰ درجه طبیعی می‌باشد ولی بیشتر از آن اورلود (فیوز محافظتی کمپرسور) موتور را خاموش کرده و موتور دیگر نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد.

داغ شدن موتور می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد در مطلب زیر بیشتر بخوانید.

بیشتر بدانیم

یخچال برفک می‌زند؟

علت برفک زدن یخچال: در یخچال فریزرهای دیفراست طبیعی است ولی در المنت مشکل دارد و باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

از آبریز یخچال آب قطره قطره نشت می‌کند؟

علت خارج شدن آب از آبریز ساید بای ساید: شیر برقی یخچال سوخته است.

آبریز یخچال یا دیسپنسر بر روی مدل‌های جدید یخچال وجود دارد. بیشتر مدل‌های ساید بای ساید دارای آبریز و یخ‌ریز می‌باشند.

در یخچال‌هایی که آبریز ساده بوده و فقط داری مخزن پشت می‌باشند هر موقع متوجه شدید آب به آهستگی از آبریز بیرون می‌آید ابتدا شیر زیر مخزن را باز کنید و اورینگ و واشر را تعویض کنید و  مخزن را پر آب کنید.

ولی خروج آهسته آب از آبریزر یخچال‌های ساید بای ساید کمی با مورد بالا متفاوت می‌باشد. اغلب ساید بای سایدها دارای شلنگ ورودی آب می‌باشند که آب را از شیر آب تهیه می‌کنند و دیگر نیازی به پر کردن مخزن نیست در این مدل‌ها یک فیلتر تصفیه آب نیز وجود دارد.

اگر آب به صورت قطره قطره از آبریز یخچال نشت می‌کند مشکل از شیر برقی یخچال است که پیستون باز و بسته شدن شیر برقی به درستی کار نمی‌کند و با اینکه پدال را فشار نداده‌اید آب از آبریز جاری یا نشت می‌کند باید شیر برقی را تعویض کنید.

فشار آب آبریز یخچال کم است؟

ابتدا مطمئن شوید که فشار آب منزل‌تان خوب است و مشکلی ندارد. چون فشار آب پایین نیز باعث بروز این مشکل می‌گردد. سپس فیلتر آب یخچال را تعویض کنید، مشکل برطرف می‌شود.

یخچال صدا می‌دهد؟

علت صدا دادن یخچال: پایه‌های موتور، فن و ملحقات آن نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

یخچال روشن نمی‌شود؟

علت روشن نشدن یخچال:

  • امکان دارد به برق وصل نباشد، دوشاخه یا سیم رابط معیوب باشد.
  • ترموستات یخچال مشکل داشته باشد.
  • اورلود معیوب باشد.
  • موتور یخچال خراب شده باشد.

یخچال اتومات نمی‌کند؟

علت اتومات نکردن یا همان خاموش و روشن اتوماتیک یخچال در یخچال‌هایی که ترموستات دارند:

  • می‌تواند لوله بلو از جای خود خارج شده باشد.
  • ترموستات تنظیم نیست.
  • سیستم دیفراست دائم در مدار است تایمر یخچال را تعویض کنید.
  • لاستیک دور درب خراب است.
  • یخچال شارژ گاز نیاز دارد.
  • فن یخچال خراب است.
  • مقدار برفک در اواپراتور بسیار زیاد است.
  • یا هر چیز دیگری که باعث سرد شدن می‌شود.

علت اتومات نکردن یا همان خاموش و روشن اتوماتیک یخچال در یخچال‌هایی که با صفحه نمایشگر تنظیم می‌شوند:

  • سنسور دمای یخچال خراب است.
  • برد الکترونیکی یحچال خراب شده است.
  • سیستم دیفراست دائم در مدار است. برد دستگاه باید تعمیر یا تعویض شود.
  • لاستیک دور درب خراب است.
  • یخچال نشتی دارد و باید شارژ گاز شود.
  • فن یخچال خراب است.
  • مقدار برفک در اواپراتور بسیار زیاد است.
  • یا هر چیز دیگری که باعث سرد شدن می‌شود.

مواد داخل یخچال منجمد شده و سرما بیش از حد زیاد است؟

علت منجمد شدن مواد غذایی در یخچال:

  • ترموستات یخچال خراب است.
  • لوله بالب از جای مخصوص خود در اواپراتور جدا شده است.
  • سیم‌های ترموستات به هم اشتباه وصل شده است.
  • .

سیم‌های رابط معیوب شده است یا سر پیچ لامپ درون یخچال اتصال بدنه دارد یا ترموستات اتصال بدنه دارد یا موتور اتصال بدنه دارد.

بدنه یخچال برق دارد؟

علت برق دادن بدنه یخچال: حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که به بدنه یخچال خود دست بزنید و متوجه شوید که بدنه یخچال شما برق دارد، اما آیا می‌دانید دلایل بروز آن چیست؟ در واقع چرا بدنه یخچال برق دارد؟ عوارض و مشکلات وجود برق در بدنه یخچال چیست؟ چطور باید این مشکل را برطرف کنیم؟ آیا نیاز به تعمیر یخچال داریم؟ و یا اینکه خودمان می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال‌ها برسید.

دلایل وجود برق در بدنه یخچال چیست؟

  1. سیم‌های رابط معیوب شده است.
  2. سر پیچ لامپ درون یخچال اتصال بدنه دارد.
  3. ترموستات اتصال بدنه دارد یا موتور اتصال بدنه دارد.
  4. سیم ارت یخچال به درستی نصب نشده است.

چطور باید مشکل وجود برق در بدنه یخچال را برطرف کنیم؟

زمانی که می‌خواهیم مشکل وجود برق در بدنه یخچال را برطرف کنیم در ابتدا باید یخچال را از برق بکشیم سپس رله استارت و اورلود را از موتور جدا می‌کنیم و یخچال را مجددا به برق می‌زنیم و با مولتی‌متر چک می کنیم و هر کدام از قطعات بالا را که نام بردیم مانند سرپیچ لامپ، ترموستات را یکی یکی به همین روش تست می‌کنیم تا اتصال را پیدا کنیم و اتصال برق بدنه را رفع کنیم.

صدای یخچال زیاد و غیرعادی است؟

علت صدا دادن یخچال:

  • موتور معیوب است.
  • یا اتصالات موتور به شاسی شل شده است.
  • فن موتور دچار مشکل شده یا یخچال شما تراز نیست.

قبل از اینکه یخچال  کار کند، صدای خاصی می‌دهد و از کار می‌افتد؟

علت:

  • رله استارت خراب است.
  • مسیر گردش گاز در یخچال مسدود است.
  • موتور یخچال شما نیم سوز شده است.
  • اورلود خراب است یا برق ضعیف است.

موتور یخچال کار نمی‌کند و سرما ندارد و بعد از چند لحظه موتور یخچال صدای چیک چیک می‌دهد؟

علت:

  • رله استارت معیوب است.
  • موتور یخچال خراب است.
  • کمپرسور یا سیکل گردش گاز دارای اشکال است.

موتور یخچال خوب کار می‌کند، سرما مناسب است ولی لامپ روشنایی روشن نمی‌شود؟

علت:

  • لامپ سوخته است.
  • کنتاکت‌های اتصال سرپیچ به لامپ خوب اتصال نمی‌کنند.
  • شستی معکوس لامپ معیوب است.
  • سیم‌کشی روشنایی اشتباه است.

موتور یخچال کم کار می‌کند و سرمای یخچال کم شده است؟

علت: درجه ترموستات روی شماره مناسب تنظیم نشده است و ترموستات تنظیم نیست.

موتور یخچال مدت زیادی کار می‌کند، سرما مناسب نیست ولی گاز یخچال کامل می‌باشد؟

علت: فاصله کندانسور با دیوار کم می‌باشد.

قسمت‌هایی از اواپراتور کاملا یخ بسته و قسمت‌های دیگری از آن کاملا خنک نمی‌شود؟

علت: لوله‌های تریزون یخچال مسدود هستند و یا نشتی گاز در یخچال وجود دارد و گاز یخچال فریزر کم شده است، باید شارژ گاز شود.

اواپراتور یخچال برفک زیاد می‌زند؟

علت:

  • یخچال در محل گرم و مرطوب قرار دارد و با هر بار باز کردن درب حجم بالایی از رطوب وارد دستگاه می‌شود.
  • لاستیک‌های دور درب خراب هستند، اگر درب دفورمه شده می‌توانید با سشوار و آب جوش آن را به حالت اول باز گردانید ولی اگر پاره شده باید تعویض شوند.
  • درب یخچال خوب بسته نمی‌شود، لولاها و لاستیک درب را رگلاژ کنید.
  • سیستم دیفراست شامل (سنسور دیفراست، ترموفیوز و المنت) باید تست شوند.

فریزر یخچال فریزر خوب خنک می‌شود، ولی قسمت یخچال اصلا خنک نمی‌شود؟

علت: نشتی گاز در یخچال وجود دارد و گاز یخچال فریزر کم شده است، باید شارژ گاز شود.

تعمیرات تخصصی یخچال فریزر

پشتیبان سرویس با برخورداری از حرفه‌ای‌ترین تکنسین‌های تعمیر لوازم خانگی و یخچال فریزر برندهای معتبر در خدمات شما همشهریان تهرانی می‌باشد. اگر در استفاده از یخچال فریزر خود دچار یکی از مشکل بالا شدید و یخچال فریزر شما به صورت مطلوب کار نمی‌کند و یا کد ارور ظاهر شده یا اصلا کار نمی‌کنید با ما تماس بگیرید تا ما در کم‌ترین زمان یکی از تعمیرکاران یخچال فریزر را به محل شما ارسال کنید.

چرا به پشتیبان سرویس اعتماد کنیم

کلیه خدمات انجام شده توسط تعمیرکاران ما دارای شش ماه ضمانت خدمات بوده و مدیریت پشتیبان سرویس آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما و دریافت انتقادات و پیشنهادات شما است. ضمنا در صورت نیاز به تعویض قطعه از لوازم یدکی اصلی و شرکتی استفاده می‌نماییم. برای پشتیبان سرویس رضایت مشتریان اولویت اول بوده و با یک بار استفاده از خدمات ما مشتری دائمی خواهید شد.

روی برند یخچال خود کلیک کنید

ز آبریز یخچال :

شیر برقی یخچال سوخته است و باید تعویض شود.

8-  صدا دادن یخچال :

ممکن است پایه های موتور ، فن و یا ملحقات آن نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.

9-  روشن نشدن یخچال :

اگر در مسیر عیب یابی یخچال با این مشکل مواجه شدیم باید چندین مورد را بررسی کنیم

شاید این ایراد از دوشاخه برق باشد که در صورت نرسیدن برق یخچال روشن نمی شود که این ساده ترین گزینه است.

یا ممکن است ترموستات ، اورلود و یا موتور یخچال خراب باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا