عمومیکسب و کار برتر

طراحی کابین پژو پارس

مشتریان خود معرفی کرد. این محصول در اصل نسخه فیس‌لیفت و نسبتا لوکس‌تر پژو ۴۰۵ بود که از لحاظ ساختاری تفاوت چندانی با آن نداشت اما به هر حال تحت ‌عنوان یک محصول جدید و گران‌قیمت‌تر در اختیار متقاضیان قرار گرفت. طی این سال‌ها پژو پارس با سه چهار نوع پیشرانه مختلف در بازار کشور عرض‌اندام کرده اما در حال حاضر صرفا همراه با دو نوع پیشرانه ‏xu7 هشت سوپاپ و موتور TU5 شانزده سوپاپ به فروش می‌رسد. پژو پارس تیوفایو با کد LX شناخته می‌شود و به گیربکس ۵ دنده دستی BE3 مجهز است. از سال ۱۳۹۷ نیز برخی تجهیزات نظیر ترمزهای دیسکی عقب و رینگ‌های آلومینیومی از لیست امکانات استاندارد این خودرو حذف شد و به حالت سفارشی درآمد.

داخل پژو پارس LX

گرچه شرکت ایران خودرو تمایل به تغییر طرح بدنه پژو پارس ال ایکس نداشته اما با طراحی داشبورد جدید، تلاش خود را در به دست آوردن دل مشتریان این محصول به کار بسته است. البته داشبورد جدید نیز چنگی به دل نمی‌زند و نسبت به خودروهای امروزی بسیار ساده و قدیمی جلوه می‌کند. رودری‌ها نیز به طور کامل تغییر کرده‌اند و شمایل جذاب‌تری را از خود به نمایش گذاشته‌اند. همچنین بهره‌مندی از رنگ بژ در تریم داخل کابین پژو پارس ال ایکس موجب رضایت بیشتر مشتریان شده اما پلاستیک‌های خشک به کار رفته در داشبورد و رودری‌ها خیلی زود ذوق کاربران را کور خواهد کرد. کابین نسبتا جادار و صندوق عقب ۴۷۰ لیتری، دو فاکتور بسیار مهم برای خانواده‌های ایرانی هستند تا بتوانند از این سدان ایران خودرو در مسافرت‌های بین‌شهری نیز حداکثر استفاده را ببرند.

بیشتر بدانید: فروش اقساطی پژو پارس سال

پژو پارس سال با موتور xu7p | داخل پژو پارس سال

طراحی پژو پارس LX

شاید خود طراحان شرکت ایران ‌خودرو هم فکر نمی‌کردند که با اعمال اندک تغییرات در ظاهر پژو ۴۰۵ بشود آن را برای بیش از ۲۰ سال به‌عنوان یک خودروی زیبا به مشتریان ایرانی فروخت؛ اما به هر صورت شرایط خاص بازار کشور طوری رقم خورده است که ظاهر قدیمی پژو پارس طی این سال‌ها همچنان محبوب بماند. خطوط سیال چندانی در المان‌های بدنه پژو پارس به چشم نمی‌خورد و اشکال هندسی نسبتا ساده با خطوط صاف و زوایا شکسته تنها شاخصه‌های ظاهری پژو پارس به شمار می‌روند. حداکثر تلاش ایران خودرو برای ارتقای ظاهر پژو پارس LX به استفاده از رینگ‌های آلومینیومی و همچنین تغییر قاب آینه‌های این خودرو بازمی‌گردد؛ به استثنای این موارد تحول چندانی در ظاهر این سدان ایرانی فرانسوی مشاهده نمی‌شود.

پژو پارس یکی از محبوب‌ترین سدان‌های شرکت ایران خودرو به شمار می‌رود که گویی غبار زمان تاثیری بر آن نداشته و همچنان با قدرت هرچه بیشتر در بازار ایران جولان می‌دهد. در این میان پژو پارس LX محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرده است؛ چراکه به موتور کم‌مصرف و ۱۶ سوپاپ TU5 مجهز شده و بزرگ‌ترین ایراد پژو پارس ۱۸۰۰ یعنی سروصدای بیش از حد موتور XU7 و مصرف بالای آن را مرتفع ساخته است. پژو پارس ال ایکس به گیربکس ۵ دنده دستی مجهز است و میزان مصرف سوخت آن حدود یک و نیم لیتر در 100 کیلومتر کمتر از مدل ساده این خودرو برآورد می‌شود. فیس‌لیفت پژو ۴۰۵ از امکاناتی همچون ترمزهای دیسکی، دو کیسه هوا، سیستم تهویه اتوماتیک، فرمان با کلیدهای کنترل MFC، چراغ‌های مه شکن، آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار و… سود می‌برد.

دکمه بازگشت به بالا