کسب و کار برتر

سیستم پیجینگ از چه مواردی تشکیل شده است؟

با گسترش شرکت ها و زمینه های بزرگ مانند کارخانه ها، فروشگاه های زنجیره ای، شرکت ها، دانشگاه ها، مراکز درمانی و … نیاز به سیستم های اطلاعاتی برای گرد هم آوردن افراد مختلف احساس می شود. در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های صنعت و فناوری، فناوری جدیدی برای رفع این نیاز پدید آمده است. یکی از این فناوری ها سیستم صفحه بندی است.

سیستم پیجینگ از چه مواردی تشکیل شده است؟

سیستم پیجینگ چیست؟

اطلاعات عمومی یکی از دغدغه های اصلی شرکت ها، پارک ها و مجموعه های بزرگ است. پلتفرم ابزاری برای حل این مشکل خواهد بود. سیستم پیجینگ در اصل یک ابزار ارتباطی داخلی است و برای برقراری ارتباط با قسمت های مختلف یک ساختمان یا مجموعه استفاده می شود. از سیستم پیجینگ تحت شبکه می توان برای تماس با مردم، پخش موسیقی از رادیو، پخش هشدارهای صوتی در صورت لزوم، اطلاع رسانی و به طور کلی از کنترل و مدیریت پیچیده استفاده کرد.

اجزای پیجینگ

اجزای اصلی سیستم پیجینگ را می توان به چهار قسمت مهم تقسیم کرد که هر کدام بخشی از عملکرد کل سیستم را بر عهده خواهند داشت. در زیر به بررسی جنبه های سیستم پیجینگ می پردازیم.

 انواع سیستم های پیجینگ چند نوع هستند؟

به طور کلی سیستم های پیجینگ بر دو نوع آنالوگ و دیجیتال هستند. سیستم های سیگنال آنالوگ قدیمی هستند و از سیم مسی برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند. زیرساخت شبکه جدیدترین و پیشرفته ترین نوع زیرساخت است که در آن تمامی دستگاه ها از طریق یک شبکه شبکه متصل می شوند.

آمپلی فایر در سیستم پیجینگ

تقویت کننده یا  آمپلی فایررا می توان سیستم اصلی پخش صدا در نظر گرفت. از آنجایی که سیستم آدرس عمومی شما از تعداد زیادی بلندگو با فواصل مختلف و سیم کشی زیاد استفاده می کند،در سیستم مخابراتی باید سیستم سیگنال صوتی خود را تقویت کنید. آمپلی فایر صدا را تقویت کرده و به بلندگوی سقفی منتقل می کند.

میکروفون پیجینگ در پیجینگ

اولین قسمت از سیستم آدرس پیجینگ که به عنوان ورودی سیستم عمل می کند، میکروفون آدرس عمومی است. این ابزار صدای افراد را به سیگنال های الکترونیکی تبدیل می کند. میکروفون آدرس عمومی معمولاً در فضایی قرار می گیرد که خروجی سیستم از آن قابل کنترل باشد. انواع مختلفی از میکروفون های آدرس عمومی وجود دارد، از میکروفون های رومیزی ساده تا میکروفون های پیشرفته تر که دارای عملکردها و امکانات بسیاری هستند.

بلندگو در سیستم پیجینگ

خروجی پیجینگ ها از بلندگوها تشکیل شده است. بنابراین کیفیت و چیدمان صحیح آن برای حصول نتیجه مطلوب و انتقال با کیفیت و صحیح صداها بسیار حائز اهمیت است. رایج ترین نوع بلندگوهای مورد استفاده در سیستم های آدرس عمومی، بلندگوهای سقفی هستند. این نوع بلندگوها معمولاً در سقف نصب می شوند. البته لازم به ذکر است که اسپیکرهای مورد استفاده در سیستم PA محدود به بلندگوهای سقفی نیستند. در اتاق های مختلف بسته به شرایط و ویژگی های اطراف می توان از بلندگوهای دیگری مانند بلندگوهای ستونی، بلندگوهای دیواری و بلندگوها استفاده کرد.

سیستم پیجینگ از چه مواردی تشکیل شده است؟

کابل کشی درسیستم های پیجینگ

قسمت های مختلف سیستم پیجینگ باید به یکدیگر متصل باشند و برق، سیم کشی بخش مهمی از سیستم پیجینگ خواهد بود که بدون آن امکان استفاده از سیستم وجود ندارد. به منظور بهبود عملکرد سیستم پیجینگ و کاهش هزینه نصب و پیکربندی آن، لازم است بلندگوها، میکروفون ها، آمپلی فایرها و سایر دستگاه ها در مناطقی نصب شوند که بتوان آنها را به سیم کشی کوچک متصل کرد.

موارد ذکر شده از ویژگی های اصلی سیستم هستند که باید مورد استفاده قرار گیرند. اما گاهی اوقات می توان از منابع دیگری برای توسعه سیستم ها استفاده کرد. از جمله این موارد می توان به چند سازمان دهنده خاص اشاره کرد که برای ساخت پارامترها و عملکردهای سیستم پیجینگ استفاده می شوند.

از طرفی گاهی اوقات سیستم پیجینگ با اینترکام یا تابلو برق یکپارچه می شود. ژنراتورهای آلارم، انتخابگرهای زون و نقاط کنترل کلیدی از دیگر امکاناتی هستند که می توان به سیستم پیجینگ اضافه کرد. ممکن است سوال برای شما پیش آمده باشد که تجهیزات پیجینگ از کجا بگیرم .می توانید با مشاور گرفتن از متخصصین بهترین فروشنده ها را پیدا کنید.

رعایت نکات متعدد می تواند تاثیر بسزایی در عملکرد نهایی سیستم های پیجینگ داشته باشد. اولین نکته اهمیت مقاومت الکتریکی بالا برای سازگاری با محیط زیست است. نکته دیگر تطبیق توان سیستم با ورودی و خروجی آن است. اما مهم ترین نکته ای که در نصب سیستم باید به آن توجه کرد رعایت استاندارد در فاصله بین سیستم PA تا بلندگوها است. رعایت نکردن این نکات می تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.

دکمه بازگشت به بالا