اقتصادیکسب و کار برتر

درخواست گرین کارت آمریکا برای بستگان درجه اول

گرین کارت آمریکا

از مزایا و مدارک لازم برای درخواست گرین کارت و انواع روش‌های دریافت آن در این مطلب گفته ایم. و در انتها نیز شیوه دریافت آن را به صورت مرحله به مرحله توضیح دادیم تا بتوانید مشخض کنید که در هر بخش از پروسه دریافت گرین کار چه کارهایی باید انجام دهید.

اطلاعات کلی در مورد گرین کارت آمریکا به شرح زیر است:

اقامت آمریکا: برای اخذ روش‌های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به طور مفصل در مورد هر کدام توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

راه های دریافت گرین کارت آمریکا

 در صورتیکه یکی از بستگان درجه اول شما تبعه آمریکا باشد می‌توانید برای دریافت گرین کارت اقدام کنید. بستگان درجه اول می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

به محض اینکه متقاضی گرین کارت خود را دریافت کرد می‌تواند گرین کارت همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را نیز دریافت کند. اما اخذ گرین کارت برای والدین ۳ سال و برای خواهر و برادر ۸ سال طول می‌کشد.

 اگر متقاضی از طریق پیشنهاد کار و از سوی کارفرما به آمریکا دعوت شده باشد می‌تواند با ارائه پیشنهاد شغلی نسبت به اخذ گرین کارت آمریکا اقدام کند.

اگر سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در آمریکا را داشته باشید می‌توانید نسبت به دریافت گرین کارت اقدام کنید. شرایط سرمایه ‌گذاری در آمریکا طبق آخرین تغییرات به شرح زیر است:

اگر متقاضی با یکی از اتباع یا شهروندان آمریکایی ازدواج کند می‌تواند برای دریافت گرین کارت اقدام کند. این روش بسیار زمان‌بر است و حداقل بین ۳ تا ۴ سال زمان می‌برد.

 هر ساله دولت آمریکا از میان افرادی که برای اخذ گرین کارت درخواست ارسال کرده‌اند، عده‌ای را ثبت نام کرده و طی یک قرعه کشی، برنده مشخص می‌شود. شخصی که برنده لاتاری شده می‌تواند گرین کارت آمریکا را دریافت کند. جالب است بدانید که هر سال تقریباً ۱۰ هزار نفر از متقاضیان کشورهای مختلف دنیا موفق به دریافت گرین کارت آمریکا می‌شوند.

 کسانی که ویزای تحصیلی یا ویزای F1 دارند می‌توانند نسبت به دریافت گرین کارت آمریکا اقدام کنند. البته به دانشجویان این کشور ویزای همراه نیز تعلق می‌گیرد که شامل ویزای همسر و فرزندان کمتر از ۱۸ سال است.

 آمریکا بزرگترین و پیشرفته‌ترین کشور دنیا است، قطعاً دریافت امتیاز شهروندی این کشور برای مهاجران مزایای بسیاری را به همراه دارد. از جمله مهمترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 کلیه متقاضیانی که مایل به دریافت گرین کارت آمریکا هستند باید مدارک زیر را ارائه دهند:

 برای دریافت گرین کارت آمریکا می‌توانید از طریق‌ روش‌های خانواده، کار، مهاجران خاص، افراد قربانی جرائم و غیره اقدام کنید که در ادامه توضیحات کاملی در مورد هر کدام ارائه خواهد شد.

 پس از مشخص شدن اینکه شما به عنوان متقاضی دریافت گرین کارت آمریکا در کدامیک از دسته‌های فوق قرار می‌گیرید، وقت آن رسیده که خانواده یا کارفرمای شما نسبت به ارائه درخواست گرین کارت برای شما اقدام کنند. در این مرحله به نکات زیر توجه کنید تا روند پرونده شما با مشکلی روبرو نشود:

اخذ گرین کارت برای خواهر | درخواست گرین کارت برای فرزند متاهل

 پس از مشخص شدن اینکه شما به عنوان متقاضی دریافت گرین کارت آمریکا در کدامیک از دسته‌های فوق قرار می‌گیرید، وقت آن رسیده که خانواده یا کارفرمای شما نسبت به ارائه درخواست گرین کارت برای شما اقدام کنند. در این مرحله به نکات زیر توجه کنید تا روند پرونده شما با مشکلی روبرو نشود:

 قبل از هر چیز باید بررسی شود که ویزای مورد نظر شما در دسترس و موجود باشد. تعداد ویزاهای در دسترس آمریکا با توجه به شیوه مهاجرتی و البته کشور مبداء متفاوت خواهد بود. اگر از طریق ویزای خانواده و خویشاوندان درجه اول اقدام به دریافت گرین کارت آمریکا کرده‌اید، لازم است بدانید که مدت زیادی در صف انتظار نخواهید بود چون تعداد نامحدودی ویزا برای این روش وجود دارد.

اما اگر از طریق کار اقدام به دریافت گرین کارت آمریکا کرده‌اید، تعداد محدودی ویزا برای این روش وجود دارد. در این شرایط شما یک تاریخ اولویت بندی شده دریافت می‌کنید و برای دریافت ویزا باید در صف انتظار بمانید. در این روش می‌توانید موقعیت پرونده خود را از طریق بولتن ویزا پیگیری کنید.

 پس از تکمیل و اتمام تمامی مراحل مربوط به درخواست گرین کارت، اطلاعیه‌ای برای شما ارسال می‌شود که در آن زمان و محل انجام انگشت نگاری مشخص شده است. شما با در دست داشتن این اطلاعیه باید به آدرس مربوطه مراجعه کنید تا عکس، امضا و اثر انگشتتان توسط افسر مهاجرت گرفته شود. تمامی این اطلاعات به منظور بررسی سوابق شخصی شما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 پس از انجام انگشت نگاری ممکن است برای یک مصاحبه حضوری دعوت شوید. مانند مرحله انگشت نگاری، اطلاعیه‌ای شامل زمان و مکان مصاحبه برای شما ارسال خواهد شد. در این جلسه سوالاتی در مورد علت درخواست گرین کارت آمریکا از شما پرسیده خواهد شد. فراموش نکنید که در این مصاحبه باید پاسپورت و برخی مدارک سفر را با خود همراه داشته باشید.

 شما تمامی مراحل را به درستی انجام داده‌اید و حالا باید منتظر بمانید تا اداره مهاجرت ایالات متحده آمریکا USCIS مدارک و مصاحبه شما را بررسی کند. اگر شما واجد شرایط دریافت گرین کارت آمریکا باشید رأی صادر شده و نامه‌ای برای شما ارسال خواهد شد. اگر درخواست شما پذیرفته شده باشد دستورالعمل‌هایی مبنی بر اخذ گرین کارت آمریکا دریافت می‌کنید که باید بر طبق آن پیش بروید. اما اگر درخواست شما رد شده باشد می‌توانید درخواست تجدید نظر کنید

دکمه بازگشت به بالا