حامیان ترامپ چه خوابی برای واشنگتن دیده‌اند؟/روز ناآرام برای آمریکایی‌ها

به گزارش رویترز ، دونالد ترامپ جمهوری خواه از قبول شکست انتخاباتی مقابل رقیب خود ، جو بایدن که اکنون رئیس جمهور منتخب است ، خودداری کرد و این باعث افزایش تنش ها شده است. طرفداران ترامپ ، از جمله قانونگذاران جمهوری خواه ، از ادعاهای وی مبنی بر سرقت انتخابات از وی حمایت کردند.

در پایتخت ایالات متحده ، اعتراضات شامل شخصیت های راست افراطی از جمله الکس جونز ، نظریه پرداز توطئه و تأثیرگذار رسانه ها و نیکلاس فوئنتس است که خود را “ملی گرای آمریکایی” می نامد. سربازان “Wedders” و همچنین گروه راست پسران “Pravde Boys” گفتند که اعضای آنها در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد. چندین گروه چپ نیز در نظر دارند تجمعاتی را برگزار کنند.

علاوه بر اعتراض واشنگتن ، طرفداران و مخالفان ترامپ قصد دارند در چندین شهر مهم دیگر آمریکا نیز اعتراض کنند.

ترامپ روز جمعه در توییتر خود نوشت: “اینکه ما می توانیم این همه حمایت شگفت انگیز را مشاهده کنیم ، خصوصاً برای تجمعات خودجوش در سراسر کشور ، به ویژه مجمع عمومی واشنگتن در روز شنبه ، بسیار دلگرم کننده است.” “بگذارید متوقف شوم و از آنها تشکر کنم.

آژانس های امنیتی پیش از این در مورد خشونت های احتمالی قبل از انتخابات از جمله توسط گروه های افراطی هشدار داده بودند و تاکنون هیچ خشونت صورت نگرفته است. کارشناسان گروه های افراطی می گویند در صورت درگیری معترضین مخالف ، اعتراضات در واشنگتن ممکن است خشن شود.

کریستوفر رودریگز ، مدیر دفتر مدیریت اضطراری و امنیت داخلی واشنگتن ، گفت که سازمان وی حدود 12 گروه را ردیابی کرد که هر کدام متشکل از “حدود یک ده” بودند که علائم شرکت در اعتراض روز شنبه را نشان می دادند.

انتظار می رود طرفداران ترامپ در شرق کاخ سفید ، حوالی میدان آزادی جمع شوند. آنها به مجالس خود نامهای مختلفی می گذاشتند.

310 310

خروج از نسخه موبایل