لایحه کنگره آمریکا برای کاهش اختیارات ترامپ در خروج از معاهدات بین‌الملل

نمایندگان ایالات متحده امروز لایحه ای را برای جلوگیری از خروج یکجانبه رئیس جمهور آمریكا از معاهدات بین المللی پس از اعلام آمریكا پس از اعلام آمریكا از خروج خود از پیمان “Open Sky” ارائه كردند.

اسپوتنیک ادعا می کند که پس از آنکه دولت ترامپ اعلام کرد که از آسمان باز است ، بسیاری از نمایندگان ایالات متحده لایحه ای را به مجلس ارائه دادند که می تواند کنوانسیون های بین المللی را توسط رئیس جمهور آمریکا فسخ و نقض کند. این امر کنگره را بدون تصویب غیرممکن می کند.

رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ روز پنجشنبه اعلام كرد كه دولت وی از كنوانسیون بین المللی “آسمان باز” خارج می شود. وی افزود: این توافق می تواند بعدا مورد بررسی قرار گیرد یا با توافق جدید جایگزین شود.

هیلاری رودهام کلینتون ، وزیر امور خارجه سنا کنگره ، در بیانیه ای گفت: “خروج یکجانبه رئیس جمهور ایالات متحده از معاهدات بین المللی بدون تأیید کنگره نشان داده شده است.”

سناتور مارکی در بیانیه ای اعلام کرد که خروج “بی احتیاط” ترامپ از معاهدات بین المللی مانع تلاش های ایالات متحده علیه ارتش روسیه خواهد شد و تأثیر منفی قابل توجهی در منافع ایالات متحده و متحدان آن در آینده خواهد داشت.

پیام تمام شد

خروج از نسخه موبایل